Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Ik ga binnenkort upgraden naar een i7 2600K en zoek hiervoor een goede high-end luchtkoeling. Momenteel heb ik een E8500 gekoeld door een Scythe Ninja Mini maar deze gaat dus niet passen op socket 1155.

De koeler mag maximaal 11,5 a 12cm hoog zijn (zo hoog is de Ninja Mini ook ongeveer en die past net)
Waarschijnlijk word het 1 van onderstaande koelers die ik al bij elkaar gezocht heb maar ik ben er nog niet helemaal uit, heeft iemand misschien nog een goede tip?

- Scythe Ninja Mini 3, nog nergens leverbaar
- Scythe Big Shuriken, installatie gaat moeizaam
- Noctua NH-C14, duur en kan alleen met onderste fan gebruikt worden
- Cooler Master GeminII M4, prestaties nog onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf geen 12cm max. dus kan je niks uit ervaring uit dat standpunt vertellen maar,:
nog nergens leverbaar
Wat niet leverbaar is kan je ook niet gebruiken tenzei je de onderdelen wil laten wachten op de plank
installatie gaat moeizaam
is dit een plus of een min punt... Ik hou wel van ingewikkeld...
duur en kan alleen met onderste fan gebruikt worden
highend is een ander woord voor duur en dus is het take it or leave it .... lijkt dus eene goede keus. Ook moet je overwegen dat in een kleine ruimte je alle koel mogelijkheden voor je CPU zo hoog mogelijk moet houden anders krijg je een hitte probleem in je kast en slecht functionerende pc / en zelfs mogelijk uitval defecten
prestaties nog onbekend
Dit zou dan je 2e (betaalbare keus) zijn ... Zoals ik hiervoor al zei de prestaties hangen af van de ruimte die hij in de kast heeft en de warmte productie van de overige onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Ook moet je overwegen dat in een kleine ruimte je alle koel mogelijkheden voor je CPU zo hoog mogelijk moet houden anders krijg je een hitte probleem in je kast en slecht functionerende pc / en zelfs mogelijk uitval defecten
Wat bedoel je hier precies mee? Dat de koeler zo hoog mogelijk moet zijn of dat er zoveel mogelijk ruimte tussen de koeler en kast moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 21:32
Persoonlijk vond ik de big shuriken nogal big en ben ik voor de shuriken gegaan. Maar goed ik heb er een dual core amd onder zitten.. met een i7 2600K zou ik toch echt een argument als 'moeizame installatie' niet echt hoog op de lijst zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

What about: pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 ?

Voordeel bij dit soort koelers itt Scythe Shurikens is dat de hete lucht al één kant op wordt gedrukt. Dat kan je vervolgens makkelijker afvoeren.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:51

Fordox

00101010

noes schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:36:
What about: pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 ?

Voordeel bij dit soort koelers itt Scythe Shurikens is dat de hete lucht al één kant op wordt gedrukt. Dat kan je vervolgens makkelijker afvoeren.
voordeel van schurikens is dat ze meer airflow aan de chipset geven ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Prolimatech heeft ook een topdown low profile koeler die goed schijnt te presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Scythe Big shuriken? Als je nog ruimte over hebt, sloop je daar de fan vanaf en dan zet je een 120x25mm fan erop.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je hier precies mee?
Ik bedoel de afvoer van warmte. als de omgevings temp hoger word zal de CPU ook vanzelf warmer worden en dus lever je iets in van het max koelvermogen wat de CPU koeler vanzichzelf heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Het is de Noctua NH-C14 geworden met 1 fan aan de onderkant die de lucht omhoog blaast, de processor is een 2500K geworden en ik heb deze al op 4,7 Ghz met zeer acceptabele temperaturen.

Mijn behuizing is een Lian Li PC-V351B, misschien heeft iemand later nog iets aan deze info.
Pagina: 1