Er zijn ook shops die de prijzen zo hoog zetten omdat ze het niet willen verkopen. Laatst nog een artikel over gelezen van een shop die de prijzen zo hoog maakte uit protest en het niet wil verkopen.CaptJackSparrow schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:52:
Nou vind ik het toch ook wel een gotspe om 300 euro te durven vragen voor een 1TB schijf ( pricewatch: Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB ) waar andere shops op dit moment 120 euro vragen maar diverse shops schijnen daar blijkbaar totaal niet mee te zitten en doen dat rustig.
[afbeelding]
Voor mij voldoende reden om daar dus nooit meer wat te kopen. Wat mij betreft mogen dergelijke partijen die woekerwinsten proberen te maken over de ruggen van de consument keihard geboycot worden.
waarom zou je je druk maken over een shop die te hoge prijzen vraagt?. Het is je vriendin niet die de buurman neukt. Ik heb weinig emotionele banden met mijn computershop hoor. Ik kijk gewoon welke shop het goedkoopst is icm met een redelijke score in de shopsurvey en daar bestel ik.
niet élke shop zit élk product constant qua prijs aan te passen.CaptJackSparrow schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:52:
Nou vind ik het toch ook wel een gotspe om 300 euro te durven vragen voor een 1TB schijf ( pricewatch: Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB ) waar andere shops op dit moment 120 euro vragen maar diverse shops schijnen daar blijkbaar totaal niet mee te zitten en doen dat rustig.
[afbeelding]
Voor mij voldoende reden om daar dus nooit meer wat te kopen. Wat mij betreft mogen dergelijke partijen die woekerwinsten proberen te maken over de ruggen van de consument keihard geboycot worden.
Die onderste 4 zijn hetzelfde bedrijf trouwens.
Met een prijs die zo hoog is verkoop je het toch niet.GioStyle schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:31:
En dat geloof je zelf?
Ik zie trouwens dat de Hitachi Touro Desk USB 3.0 4TB goedkoper is dan de losse Hitachi Deskstar 5K4000, 4TB die in de Touro casing zit en dat zie ik trouwens wel meer. Losse schijven zijn (op dit moment) veel duurder dan de externe harde schijf uitvoeringen.
[ Voor 3% gewijzigd door Bull op 13-01-2012 13:54 ]
Misschien zijn daar wel andere valide argumenten voor?PilatuS schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:42:
[...]
Met een prijs die zo hoog is verkoop je het toch niet.
En een bedrijf moet producten verkopen anders maken ze geen winst. Dan kunnen ze wel zogenaamd de moraalridder gaan uithangen, maar daarmee snijden ze alleen in hun eigen vingers.
PilatuS schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:29:
[...]
Er zijn ook shops die de prijzen zo hoog zetten omdat ze het niet willen verkopen. Laatst nog een artikel over gelezen van een shop die de prijzen zo hoog maakte uit protest en het niet wil verkopen.
Zo wijst de eigenaar van SiComputers uit Maassluis, die 1TB- en 2TB-schijven van Samsung voor meer dan 300 euro aanbiedt, met de verwijtende vinger naar de distributeurs. "Die hebben flinke voorraden en rekenen nu onevenredig hoge prijzen." Met de buitensporig hoge prijzen probeert hij naar eigen zeggen consumenten 'te ontmoedigen' nog schijven te kopen, zodat hij zijn voorraden niet hoeft aan te vullen voor de lucratieve decembermaand.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ja, en als ik langskom om een schijf te kopen voor 300 euro gaan ze nee tegen mij zeggen? 
En SiComputers staat nu leuk met de middenmoot mee te doen. Als dat "hoge" prijzen hanteren inhoudt, lekker ontmoedigend dan.
En SiComputers staat nu leuk met de middenmoot mee te doen. Als dat "hoge" prijzen hanteren inhoudt, lekker ontmoedigend dan.

[ Voor 41% gewijzigd door GioStyle op 14-01-2012 10:37 . Reden: Spellingsfouten. ]
Ik heb nu al even een Synology NAS, (2bay) maar door de hoge HD Prijzen zit er nog altijd maar 1 oude 1TB harddisk in, en ik begin echt ruimte te kort te krijgen. Eigenlijk zou ik 2 3TB schijven moeten kopen, maar dat gaat me 400euro kosten, is me ook wat te veel. Hopelijk dalen de prijzen toch wel in de komende maanden,maar ik vrees dat ik toch een 3TB schijf aan een hoge prijs ga moeten kopen.
Hangt vanaf wat voor 3TB schijven je aanschaft. Klik hier; en je hebt 2 stuks voor ongeveer 320 euro.
Ik woon in België, en dan lopen de prijzen jammer genoeg al snel op... zeker omdat ik om veiligheidsredenen met mastercard wil betalen. Bij CD-Rom land (goedkoopste winkel met goede score) bestellen zou me 380 euro kosten.GioStyle schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:15:
Hangt vanaf wat voor 3TB schijven je aanschaft. Klik hier; en je hebt 2 stuks voor ongeveer 320 euro.
Volgende Maand moet ik in Rotterdam zijn, misschien kan ik dan ergens op mijn weg naar daar wel eens stoppen bij een leuke PC Shop
[ Voor 11% gewijzigd door timofp op 18-01-2012 13:21 ]
Iemand een idee waarom de 3Tb schijven sneller in prijs lijken te dalen dan de 2Tb schijven? Als ik naar de WD green schijven kijk schommelt de 3Tb WD30EZRX momenteel rond de 160 a 170 euro, de 2Tb WD30EZRX zit al een hele tijd rond de 120 euro..
Voor de prijsstijgingen kon je ongeveer voor de prijs van 1 WD30EZRX 2 WD20EARX-en kopen..
Voor de prijsstijgingen kon je ongeveer voor de prijs van 1 WD30EZRX 2 WD20EARX-en kopen..
Vraag en aanbod. 3TBs zijn minder populair en er waren er nog wat beschikbaar in de markt. 2TB is nog altijd de meest populaire grootte, maar de beschikbaarheid is veel minder.Xoem schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:33:
Iemand een idee waarom de 3Tb schijven sneller in prijs lijken te dalen dan de 2Tb schijven? Als ik naar de WD green schijven kijk schommelt de 3Tb WD30EZRX momenteel rond de 160 a 170 euro, de 2Tb WD30EZRX zit al een hele tijd rond de 120 euro..
Op zich is het wel interessant om ook de prijzen van 3TB schijven in de gaten te houden ja.
Ik wil een 4-bays NAS gaan aanschaffen en daar 4x2TB in stoppen, met een 5e als reserve.
Dat gehele setje wil ik voor <€1000 hebben. Momenteel staat de teller op €1132
Dan ga je alternatieven verzinnen. Zo zou ik die reserve even kunnen uitstellen en voor 4x2TB gaan. Dat kost €492. 3x3TB geeft echter meer absolute storage, voor maar €4 extra.
Nadeel is wel dat de gehele set dan honderden euro's duurder gaat zijn (5x3TB i.p.v. 5x 2TB), maar je kunt er dan wel langer over doen om het aan te schaffen.
Ik wil een 4-bays NAS gaan aanschaffen en daar 4x2TB in stoppen, met een 5e als reserve.
Dat gehele setje wil ik voor <€1000 hebben. Momenteel staat de teller op €1132

Dan ga je alternatieven verzinnen. Zo zou ik die reserve even kunnen uitstellen en voor 4x2TB gaan. Dat kost €492. 3x3TB geeft echter meer absolute storage, voor maar €4 extra.
Nadeel is wel dat de gehele set dan honderden euro's duurder gaat zijn (5x3TB i.p.v. 5x 2TB), maar je kunt er dan wel langer over doen om het aan te schaffen.
Bah het meest knullige is dat voornamelijk nog met de Western Digital schijven wordt gestunt. Die schijven zijn niet geschikt om in RAID te draaien. Doet het wel, maar er kunnen complicaties optreden, en daar ben je juist niet naar op zoek.
Heb 2x 2TB in mijn nas, en ben heftig op zoek naar een derde om RAID5 te draaien
Overweeg nu inderdaad ook om er een 3TB bij te prikken, maar daar heb je niks aan tenzij je alles met 3TB vervangt..dilemma's dilemma's..
Heb 2x 2TB in mijn nas, en ben heftig op zoek naar een derde om RAID5 te draaien
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
ik heb al 2 jr meerdere syno's draaien met wd 2tb black disken erin,...nooit problemen....met de raid config.
enige probleem wat ik had dat als 1 stuk gaat je data corruptie krijgt en de syno die schijf niet afsluit met alle gevolgen van dien.
maar wat zou het probleem dan zijn in raid configs met wd's?
enige probleem wat ik had dat als 1 stuk gaat je data corruptie krijgt en de syno die schijf niet afsluit met alle gevolgen van dien.
Ik heb vaker gehoord dat de WD Blacks identiek zijn aan de RE4's, enkel qua firmware zijn ze iets anders. Ze zijn dus zonder TLER, wat eventueel problemen in een RAID kan veroorzaken.itlee schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:41:
ik heb al 2 jr meerdere syno's draaien met wd 2tb black disken erin,...nooit problemen....met de raid config.
Echter gebeurt het in een NAS niet zo heel erg snel dat het ontbreken van de TLER functie problemen zorgt, vooral niet bij de meeste huis, tuin en keuken NAS apparaten waarbij de HDD's niet maximaal belast worden.
[ Voor 15% gewijzigd door SpaceAce op 19-01-2012 09:47 ]
Nee het hoeft inderdaad niet tot problemen te leiden, maar ik lees te veel op internet over problemen met RAID ivm de recovery functie van WD Green schijven (let op, green!). Zie ook http://www.tomshardware.c...western-digital-hard-disk
De schijven kennen een recovery modus waarbij ze in een diepe slaap gaan om bad blocks te herstellen. Dit kan tot 2 minuten duren, en een RAID controller zal een schijf gemiddeld na 10 seconden kicken. Oftewel, bij de minste geringste problemen ligt de schijf eruit. Volgens sommigen is dit niet erg omdat de boel enkel gaat hangen, hetgeen voor de thuisgebruiker geen probleem zou moeten zijn.
Desondanks, gaat mijn voorkeur niet uit naar WD Green schijven voor mijn NAS.
De schijven kennen een recovery modus waarbij ze in een diepe slaap gaan om bad blocks te herstellen. Dit kan tot 2 minuten duren, en een RAID controller zal een schijf gemiddeld na 10 seconden kicken. Oftewel, bij de minste geringste problemen ligt de schijf eruit. Volgens sommigen is dit niet erg omdat de boel enkel gaat hangen, hetgeen voor de thuisgebruiker geen probleem zou moeten zijn.
Desondanks, gaat mijn voorkeur niet uit naar WD Green schijven voor mijn NAS.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Het klopt dat 3TB schijven momenteel (relatief) erg goedkoop zijn. Hier heb je al een 3TB WD Caviar Green voor 144 euro: http://www.inmac.nl/product_info.php?products_id=159161
[ Voor 3% gewijzigd door tweaker2010 op 19-01-2012 10:05 ]
Verwijderd
Geen matches
quote]itlee schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:41:
[/quote]
aha mooi om te horen dat blacks goed werken,ik ben al tijden aan het kijken voor hdd's.,maar blijf elke keer bij de wd black uitkomen,vooral omdat ik al een paar andere WD black sschijven heb die alweer 3 jaar mee gaan,zonder problemen
Ik heb er nu ook 1black in mijn 1511 zitten,ik zit te wachten tot de prijzen een beetje dalen en dan koop ik er gelijk 3 a 4,maar dan moet ik wel zekerheid hebben dat ze goed gaan werken in de nas.Welke type blacks heb jij,ik bedoel dat het model nr
[/quote]
aha mooi om te horen dat blacks goed werken,ik ben al tijden aan het kijken voor hdd's.,maar blijf elke keer bij de wd black uitkomen,vooral omdat ik al een paar andere WD black sschijven heb die alweer 3 jaar mee gaan,zonder problemen
Ik heb er nu ook 1black in mijn 1511 zitten,ik zit te wachten tot de prijzen een beetje dalen en dan koop ik er gelijk 3 a 4,maar dan moet ik wel zekerheid hebben dat ze goed gaan werken in de nas.Welke type blacks heb jij,ik bedoel dat het model nr
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 11:47 ]
Is dit een beetje een betrouwbare site? In pricewatch zijn er geen recente reviews en de oude reviews zijn niet bepaald lovend. En je kan enkel met bankoverschrijving betalen dus geen verzekering van mastercard wat ik verkies. De harde schijf is er echter wel heel goedkoop en de verzendkosten naar België zijn laag.tweaker2010 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:04:
Het klopt dat 3TB schijven momenteel (relatief) erg goedkoop zijn. Hier heb je al een 3TB WD Caviar Green voor 144 euro: http://www.inmac.nl/product_info.php?products_id=159161
Iets met garanties op resultaten uit het verleden :0Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:44:
quote]itlee schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:41:
[/quote]
De WD blacks die je nu koopt hebben een ander firmware dan die uit 2007.
Tot een paar jaar geleden had je dit probleem sowieso al veel minder / niet.
Dus houd dat even in je achterhoofd
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Inmac is het moederbedrijf van Dixons, daarnaast hebben ze een ICT Waarborg, dus volgens mij zit het wel goed.timofp schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:58:
[...]
Is dit een beetje een betrouwbare site? In pricewatch zijn er geen recente reviews en de oude reviews zijn niet bepaald lovend. En je kan enkel met bankoverschrijving betalen dus geen verzekering van mastercard wat ik verkies. De harde schijf is er echter wel heel goedkoop en de verzendkosten naar België zijn laag.
Ik kan nou niet echt zeggen dat de shopreviews van Inmac en Dixons echt top zijn.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dixons is sinds afgelopen zomer (samen met Dynabyte) onderdeel van de BAS Groep. Ze hebben nu dus hetzelfde moederbedrijf als Mycom. Shop reviews ouder dan 6 maanden zijn dus niet echt relevant, aangezien nu het grotendeels anders zal zijn (beter hoogstwaarschijnlijk, aangezien de Mycom reviews toch best aardig zijn).
Ik vraag me af of Inmac (volgens mij Duits bedrijf) het moederbedrijf van Dixons is geweest, Dixons was voor de overname een dochter van de Dexcom Holdings.
Een paar dagen gelden nog gelezen dat Inmac was overgenomen door een bedrijf uit de USA (weet ff de naam niet meer).
Maar we dwalen wel erg af nu, het hoor hier over de HDD schaarste en prijzen te gaan
.
Ik vraag me af of Inmac (volgens mij Duits bedrijf) het moederbedrijf van Dixons is geweest, Dixons was voor de overname een dochter van de Dexcom Holdings.
Een paar dagen gelden nog gelezen dat Inmac was overgenomen door een bedrijf uit de USA (weet ff de naam niet meer).
Maar we dwalen wel erg af nu, het hoor hier over de HDD schaarste en prijzen te gaan
het is niet omdat een bedrijf overgenomen wordt, dat alles dan direct is zoals het overnemende bedrijf. Zolang dezelfde mensen er werken, zal je dezelfde miserie hebbenWouterHelm schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:16:
Dixons is sinds afgelopen zomer (samen met Dynabyte) onderdeel van de BAS Groep. Ze hebben nu dus hetzelfde moederbedrijf als Mycom. Shop reviews ouder dan 6 maanden zijn dus niet echt relevant, aangezien nu het grotendeels anders zal zijn (beter hoogstwaarschijnlijk, aangezien de Mycom reviews toch best aardig zijn).
Maar we dwalen wel erg af nu, het hoor hier over de HDD schaarste en prijzen te gaan.
We blijven afdalen, maar met bovenstaande ben ik het niet eens. Procedures kunnen wel degelijk veranderen, ondanks de mensen die er nog steeds werken......Tarkin schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:58:
[...]
het is niet omdat een bedrijf overgenomen wordt, dat alles dan direct is zoals het overnemende bedrijf. Zolang dezelfde mensen er werken, zal je dezelfde miserie hebben
Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
Ik het even op Wikipedia opgezocht: Inmac is in 1996 verkocht aan MicroWarehouse en dat valt weer onder de Engelse Dixons retail keten. Dus voor alle duidelijkheid: de Engelse Dixons staat los van de Nederlandse Dixons!WouterHelm schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:16:
Maar we dwalen wel erg af nu, het hoor hier over de HDD schaarste en prijzen te gaan.
Het klinkt in ieder geval te goed om waar te zijn. Een onbekende shop die een hele goede prijs heeft, veel lager dan de grotere, betrouwbare shops. Je kan soms best geluk hebben, maar ik zou het niet wagen.
Ik stond net op het punt zo'n WD schijfje bij Inmacs te bestellen voor 143€. Na registreren staat de prijs plots op 193€ (163€ zonder btw). Dan maar nog eventjes wachten tot de prijzen wat verder zakken. Misschien was het een foutje van de winkel dat nu werd rechtgezet.
http://www.inmac.nl/product_info.php?products_id=159161
WouterHelm heeft wel gelijk zie Google nieuws -12 jan overgenomen door Insight.tweaker2010 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:30:
[...]
Ik het even op Wikipedia opgezocht: Inmac is in 1996 verkocht aan MicroWarehouse en dat valt weer onder de Engelse Dixons retail keten. Dus voor alle duidelijkheid: de Engelse Dixons staat los van de Nederlandse Dixons!
http://www.channelweb.co....pean-hardware-acquisition
Als je iets online koopt via Dynabyte.nl, Dixons.nl of Mycom.nl wordt de order door exact dezelfde mensen in Almere verwerkt, dus het zal wel degelijk gelijk anders zijn. Ook alle procedures en garanties zullen volgens de nieuwe voorwaarde zijn. Zo heb je bij de Dynabyte/Dixons nu ook 3 jaar garantie op alle PC's en notebooks (met uitzondering van accu's uiteraard).Tarkin schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:58:
[...]
het is niet omdat een bedrijf overgenomen wordt, dat alles dan direct is zoals het overnemende bedrijf. Zolang dezelfde mensen er werken, zal je dezelfde miserie hebben
Qua kennis van het personeel in de winkels zal het natuurlijk een ander verhaal zijn, maar de meeste leden van Tweakers zullen die kennis van iemand in de winkel niet snel nodig hebben
Toch nog iets ontopic, een update betreffende de HDD productie:
http://news.originstorage...torage-hard-drive-update/
There seems to be a lot of mixed messages on the on-going shortages of Hard Drives, and verifying some reports are becoming very difficult.
We are seeing an ease on supply; on certain lines; but believe the next 6 – 9 months will certainly be challenging with some vendors still trying to profiteer from the shortages.
Prices have stabilised with cost coming down slightly, and Information Technology research and advisory company Gartner’s are reporting that availability on drives will be down 25% over the next 6 – 9 months.
Western Digital
WD re-started production of hard drives on December 7th in one of its buildings in Bang Pa-in (BPI), Thailand, one week ahead of internal schedules. This facility had been submerged in some six feet of water since October 15th, the estate was pumped dry on November 17th, main power was restored on November 26th and production restarted November 30th
All submerged slider manufacturing equipment from the BPI facilities has been removed for assessment, decontamination and refurbishment and has commenced decontamination and restoration of its remaining buildings in BPI
WD expect to recommence head slider production in BPI by March 2012 and also begin production in a new WD slider fab location in Penang, Malaysia.
The company’s other Thailand hard drive facilities at Navanakorn remain under approximately two feet of water. The industrial estate was pumped dry at the end of December at which point the work of decontamination and refurbishment commenced.
Toshiba
Have completed pumping water from the factory and the area surrounding the industrial park, and have restored lighting by generator.
Alternative production is being done at Toshiba’s other sites, but the production volume is limited by available manufacturing capacity.
The date and scale of resumption of normal operations is under consideration.
[ Voor 49% gewijzigd door SpaceAce op 19-01-2012 16:48 ]
De huidige prijzen van de Hitachi Touro Desk USB 3.0 4TB zijn best redelijk te noemen ongeveer 255euro, zeker vergeleken met de huidige prijzen van 2TB disks, althans, als je de externe koopt en hem daarna uit de behuizing haalt: pricewatch: Hitachi Touro Desk USB 3.0 4TB Zwart
bij de hitachi touro's heb je zelfs nog garantie nadat je ze eruit gehaald heb
Bij de Mediamarkt is er een promo voor 2TB extern 107 EUR.
http://www.mediamarkt.nl/...T,10259,14894,160827.html
Diezelfde is in de PW al vanaf €99,95 te krijgen.psychodweep schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 02:05:
Bij de Mediamarkt is er een promo voor 2TB extern 107 EUR.
pricewatch: Western Digital Elements Desktop 2TB Zwart
Kun je de WD harddisk uit de externe behuizing halen en gebruiken in een NAS?
Ik ben bezig om een NAS samen te stellen met ZFSGuru en een Brazos bordje met een amd-350 in fractal design nas behuizing.
groeten Jos
Ik ben bezig om een NAS samen te stellen met ZFSGuru en een Brazos bordje met een amd-350 in fractal design nas behuizing.
groeten Jos
Dat ligt eraan welke aansluiting die HDD heeft.joslohuis schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:20:
Kun je de WD harddisk uit de externe behuizing halen en gebruiken in een NAS?
Waarschijnlijk SATA, maar ik kan zo niet zien of het IDE of SATA is.
En je hebt hd's die heel snel uitgaan als ze niet gebruikt worden, deze zijn aangepast voor externe hd's.
IDE komt nu niet meer voor, maar er zijn wel externe schijven met USB aansluiting. USB direct op de schijf zelf dus, zonder SATA.tweaker2010 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:12:
[...]
Dat ligt eraan welke aansluiting die HDD heeft.
Waarschijnlijk SATA, maar ik kan zo niet zien of het IDE of SATA is.
USB direct op de schijf zonder SATA komt voor zover ik weet alleen nog voor bij 2.5" schijven. Ik heb het bij 3.5" schijven teminste nog nooit gezien.
OK, maar is dat dan iets softwarematigs? Hoe zorg ik ervoor dat de hdd wel gewoon doordraait, net als de andere hdd's in de pc? In de powersettings van Win7 heb ik de settings al op never downspin (of zoiets) staan.jan99999 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:22:
En je hebt hd's die heel snel uitgaan als ze niet gebruikt worden, deze zijn aangepast voor externe hd's.
Het gaat om een Samsung G3 1,5 Tb. Dat was een externe, maar ik heb de kast gesloopt en hij is dus nu een interne. Maar als ik hem benaderen wil zit er een delay in van minimaal 3 seconden, kennelijk moet ie dan eerst opgestart worden.
Dit zit in de firmware van de HDD. Misschien is het mogelijk dit aan te passen of misschien te flashen. Via Google moet genoeg info te vinden zijn.grun93 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:15:
[...]
OK, maar is dat dan iets softwarematigs? Hoe zorg ik ervoor dat de hdd wel gewoon doordraait, net als de andere hdd's in de pc? In de powersettings van Win7 heb ik de settings al op never downspin (of zoiets) staan.
Het gaat om een Samsung G3 1,5 Tb. Dat was een externe, maar ik heb de kast gesloopt en hij is dus nu een interne. Maar als ik hem benaderen wil zit er een delay in van minimaal 3 seconden, kennelijk moet ie dan eerst opgestart worden.
En de simpele smerige oplossing: iedere 3 minuten een bestandje van 1 byte wegschrijven.PilatuS schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:17:
[...]
Dit zit in de firmware van de HDD. Misschien is het mogelijk dit aan te passen of misschien te flashen. Via Google moet genoeg info te vinden zijn.
Dat had ik toen ook inderdaad gelezen, was het alleen vergeten.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:30:
[...]
En de simpele smerige oplossing: iedere 3 minuten een bestandje van 1 byte wegschrijven.
Mooi, bedankt. Ik heb net even snel gegoogeled en er lijken idd min of meer pasklare oplossingen voor te zijn.PilatuS schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:17:
Dit zit in de firmware van de HDD. Misschien is het mogelijk dit aan te passen of misschien te flashen. Via Google moet genoeg info te vinden zijn.
Verwijderd
Geen matches
ALLEMAAL TOESLAAN: Hitachi 3TB 7200 RPM in casing voor 139,99 ex btw!!!!!!
http://www.pixmania.nl/nl...171&Partenaire=Kieskeurig
Dat is 166 eur inc btw, niet heel super toch ?Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:09:
Zelfde prijs als een 3TB disk in de pw.
en daarbij zijn mijn ervaringen met pixmania niet echt geweldig (om over de lastige garantieafhandeling maar niet te spreken)
My bad: het is gewoon die prijs..
[ Voor 3% gewijzigd door stfn345 op 23-01-2012 11:37 ]
Inderdaad, dat is niet duur voor 3TB.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:09:
Ik zou wel snel zijn: "Beperkte aanbieding 01 dag(en) - 11h 50m 55s"
Edit: deze is ook niet duur (106,90 euro voor 2TB)
http://www.pixmania.nl/nl...cuda-green-st2000dl0.html
[ Voor 13% gewijzigd door tweaker2010 op 23-01-2012 12:48 ]
Die dagtellertjes bij Pixmania zijn nep en alleen maar bedoeld om je onder druk te zetten om toch maar vooral te kopen zonder goed na te denken. Ik zag hem laatst ook staan bij een A8 processor en de volgende dag stond ie er vrolijk wéér af te tellen met exact dezelfde prijs.
Ik vind het overigens niet slim dat men een 3TB schijf nog in een USB2 behuizing stopt. Die moet bij mij echt in een USB3 behuizing zitten.
Ik vind het overigens niet slim dat men een 3TB schijf nog in een USB2 behuizing stopt. Die moet bij mij echt in een USB3 behuizing zitten.
De vermelde prijs is volgens mij gewoon inclusief BTW hoor.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:09:
Ik denk dat de meeste externe HD's op dit moment uit hun behuizingen worden gesloopt. Aangezien externe disks op dit moment goedkoper te verkrijgen zijn dan hun interne broertjes.
(En jep, heb hetzelfde gedaan met een WD 3TB disk, disk los was duurder dan de externe variant).
(En jep, heb hetzelfde gedaan met een WD 3TB disk, disk los was duurder dan de externe variant).
Inmiddels weer 149. Ik wacht nog even.
Lekker!
Nu zelfs al €159,99...Napsju schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:57:
Inmiddels weer 149. Ik wacht nog even.
En dan nog erbij durven vermelden dat je 31% bespaart..
Groetjes, FaceDown.
Een maand voor dit hele gebeuren heb ik die HDD uit de eerste post gekocht voor 65 euro (WD20EARX), ik zou er nog graag één willen, maar de prijzen zijn nog steeds belachelijk. Wanneer zijn we weer terug op het oude niveau denken jullie?
[ Voor 8% gewijzigd door Yannes op 24-01-2012 20:43 ]
Dit is al meerdere malen voorbij gekomen, verwacht niet veel eerder dan tegen het einde van dit jaar dat er merkbaar herstel optreed en dan is het waarschijnlijk nog niet weer op het oude niveau. In eerste insatntie zal dit zijn om de produktie weer op pijl te krijgen, om vervolgens te profiteren van de hogere prijsen.Yannes schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:43:
Een maand voor dit hele gebeuren heb ik die HDD uit de eerste post gekocht voor 65 euro (WD20EARX), ik zou er nog graag één willen, maar de prijzen zijn nog steeds belachelijk. Wanneer zijn we weer terug op het oude niveau denken jullie?
Overigens let er wel op dat de eerste batches die nu weer geproduceerd worden, mogelijk ook nog niet hetzelfde kwaliteitsniveau hebben. (teminste daar ben ik bang voor) Pas geleden hebben HDD fabrikanten nog aangekondigd de 3 jaar garantie terug te brengen naar 1 of 2 jaar. Ja, 1 jaar mogen ze doen, omdat dit niet de garantie is waar de consument direct mee te maken heeft.
De consument heeft te maken met de garantie die door de leverancier gegevn dient te worden en dat is niet gelijk aan wat een fabrikant opgeeft, meer hierover (in het algemeen) kun je meer vinden in het shoppingforum.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik was dus schijnbaar wel net op tijd met het bestellen voor € 143,-. Onder het mom van we proberen het maar eens. En deze is mooi vandaag geleverd zonder verdere opmerkingen. Dus in dit geval heb ik geluk gehad. En zo blijkt maar dat oudere reviews ook niet altijd alles zeggen. (daargelaten dat ik op dit moment natuurlijk niets zinnigs kan zeggen over aftersales en dergelijke services).Djiezes schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:04:
Ik stond net op het punt zo'n WD schijfje bij Inmacs te bestellen voor 143€. Na registreren staat de prijs plots op 193€ (163€ zonder btw). Dan maar nog eventjes wachten tot de prijzen wat verder zakken. Misschien was het een foutje van de winkel dat nu werd rechtgezet.
Heuj, de F4 is een paar euri gedaald
Maar blijf wel nog met de vraag zitten: verstandig om nu aan te schaffen? Of nog even wachten...
Zullen de prijzen "gegarandeerd" dalende blijven? Of bestaat de kans ook dat ze weer (enorm) omhoog gaan.
Maar blijf wel nog met de vraag zitten: verstandig om nu aan te schaffen? Of nog even wachten...
Zullen de prijzen "gegarandeerd" dalende blijven? Of bestaat de kans ook dat ze weer (enorm) omhoog gaan.
Computerhardware wordt alleen maar minder waard. Ik baal als een stekker, omdat een NAS met vier schijven opeens ~500 euro aan schijven gebruikt i.p.v de helft.
Maar dan nog, er wordt gretig misbruik gemaakt van de situatie. Immers staan plants in Maleisië niet stil, alleen Thailand.
Welke series komen uit Maleisië? Iets zegt me dat ik de Thaise versies maar even links moet laten liggen.
Maar dan nog, er wordt gretig misbruik gemaakt van de situatie. Immers staan plants in Maleisië niet stil, alleen Thailand.
Welke series komen uit Maleisië? Iets zegt me dat ik de Thaise versies maar even links moet laten liggen.
Ik denk dat dit niet erg veel gaat uitmaken, dit omdat de leveranciers de prijzen van ook de Maleisische HDD's enorm om hoog hebben gegooid.Senor Sjon schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:19:
Computerhardware wordt alleen maar minder waard. Ik baal als een stekker, omdat een NAS met vier schijven opeens ~500 euro aan schijven gebruikt i.p.v de helft.
Tja "duh", als je kan wachten dan wacht je.NeutraleTeun schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:58:
Heuj, de F4 is een paar euri gedaald![]()
Nog (veel) verder omhoog lijkt me stug. Ze zitten al op een prijsniveau dat bijna niemand meer koopt, hoger kan dan niet, tenzij het aanbod verder inzakt (maar men herstart de productie nu juist, al gaat voorraad wel op) of de vraag zou stijgen.Zullen de prijzen "gegarandeerd" dalende blijven? Of bestaat de kans ook dat ze weer (enorm) omhoog gaan.
Verwijderd
Geen matches
Precies mijn punt; gewoon goed checken welke schijf er in de externe behuizing wordt geleverd. De prijs is gewoon goed omdat het een 7200 rpm schijf is; ik begrijp dat het niet hebben van USB3 en nadeel is; maar goed; heb je een laatste generatie synology staan zonder schijven, dan is dit wel echt een goede aanbieding gezien de losse schijf grofweg 100 euro meer kost.
slopen dus, en een oude 1TB-WD in die behuizing knopen.
Ik heb bovendien altijd goede ervaringen gehad met Hitachi schijven; dat deathstar tijdperk ligt echt wel achter ons. Ik heb de laatste jaren uitsluitend thinkpad's in huis gehad, allemaal met de ex-ibm schijven erin soms zelfs meerdere via ultrabay en nog nooit een enkele hapering of tik gehoord.
slopen dus, en een oude 1TB-WD in die behuizing knopen.
Ik heb bovendien altijd goede ervaringen gehad met Hitachi schijven; dat deathstar tijdperk ligt echt wel achter ons. Ik heb de laatste jaren uitsluitend thinkpad's in huis gehad, allemaal met de ex-ibm schijven erin soms zelfs meerdere via ultrabay en nog nooit een enkele hapering of tik gehoord.
Heeft met misbruik niks te maken. Het zijn bedrijven die hun verlies zoveel mogelijk proberen te beperken dus natuurlijk gooien ze de prijzen over de hele linie omhoog. Als ze de schijven uit Maleisie voor 50 euro verkopen en de schijven uit Thailand voor 150 dan kun je raden wat er gebeurt.Senor Sjon schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:19:
Groetjes, FaceDown.
Vanaf vandaag 19% BTW korting bij Mediamarkt, straks ff checken voor harde schijven!
EDIT:
Kwam toevallig bij lokale pc boer een Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB tegen voor 119,90!
Niet slecht toch?
EDIT:
Kwam toevallig bij lokale pc boer een Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB tegen voor 119,90!
Niet slecht toch?
[ Voor 41% gewijzigd door Bas Post op 27-01-2012 11:25 ]
BP on the move!!!
Die 19% btw korting maakt de harde schijven nog niet goed goedkoop aangezien 1TB +- 130 euro kost daar.Bas Post schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:45:
Vanaf vandaag 19% BTW korting bij Mediamarkt, straks ff checken voor harde schijven!
EDIT:
Niet slecht toch?
En die Samsung kost hetzelfde bij de internetwinkels.
[ Voor 64% gewijzigd door Meessen op 27-01-2012 16:19 ]
Ik weet niet in hoeverre de prijzen kloppen en/of aantrekkelijk zijn, maar voor het geval dat!
http://www.ibood.com/nl/nl/
http://www.ibood.com/nl/nl/
Mwa, is jammer genoeg maar 1TB...Ik zoek iets met 3TB erin.
En de eerste western digital is weer onder de 100 euro
Als je kijkt naar de prijsgrafieken van enkele disks zou je met een lineaire predictie toch deze zomer er weer onder moeten zitten. Realistisch, niet echt maar het gehamster lijkt toch over zijn piek te zijn.
Deze pricewatch: Seagate Desktop External Drive 2TB Zwart kost nu bij de Penny markt in Gangelt (Duitsland) 89,99. (staat in de reclame folder die vestiging specifiek is)
Niet al te duur voor 2TB 7200rpm.
[ Voor 18% gewijzigd door Meessen op 28-01-2012 16:52 ]
Inderdaad, dat is erg goedkoopMeessen schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:39:
Deze pricewatch: Seagate Desktop External Drive 2TB Zwart kost nu bij de Penny markt in Gangelt (Duitsland) 89,99. (staat in de reclame folder die vestiging specifiek is)
Penny markt lijkt me een supermarkt, dus lijkt me niet dat deze de HD voor je gaan verzendne, jammer want is wel goedkoop!
Dit is inderdaad een supermarkt (ala Aldi), denk niet dat ze het zullen versturen. Dus tenzij je in de buurt woont of iemand kent die het kan versturen voor je is het lastig om hem te krijgen.timofp schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 17:21:
Penny markt lijkt me een supermarkt, dus lijkt me niet dat deze de HD voor je gaan verzenden, jammer want is wel goedkoop!
Bedankt voor de tip. Wat is het toch makkelijk om een lease auto te hebbenMeessen schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:39:
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Ik zie net staan dat deze actie vanaf donderdag 02-02-2012 is, heb ook de aanbieding op de site gevonden (naar beneden scrollen): http://www.penny.de/index...62d60e66972d3750a3bb7f7a1kevinl schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:43:
[...]
Bedankt voor de tip. Wat is het toch makkelijk om een lease auto te hebbenHier zat ik op te wachten. Ik ga er gelijk twee halen. Kijken of ze zondag open zijn.
Ik zie net dat ze bij mycom vanmiddag 3x een samsung f4 ecogreen 2tb in de veiling gooien. Het betreffen afslagkavels, startend bij 117,90. Ik heb er zelf op dit moment geen nodig, maar hier misschien nog wel iemand;)
Die zijn voor dat bedrag toch al te krijgen? 
Oh nvm... afslag
Oh nvm... afslag
[ Voor 24% gewijzigd door NeutraleTeun op 29-01-2012 11:39 ]
Als ik de prijs pak van de Samsung F4EG HD204UI, zet dat in paint.
Trek de tijd door en trek de lijn van gemiddelde prijs/laagste prijs door kom ik uit op rond de zomer.
Ik hoop/denk dat rond de zomer het weer richting normaal/betaalbaar zal zijn.
WD20EARS heb ik in Juli gekocht voor 66 euro, rond oktober/november waren ze het circa 160 euro.
Nu zijn ze richting de 100 euro aan het gaan. Ik denk dat ze binnen 2 a 3 maanden wel richting de 80 gaan en dan hopelijk richting de zomer weer naar de oude prijzen.
Als ik de berichten hier boven mag geloven zal dat dus nog minimaal een jaar duren.
Ik denk en vooral ik hoop van niet.
Trek de tijd door en trek de lijn van gemiddelde prijs/laagste prijs door kom ik uit op rond de zomer.
Ik hoop/denk dat rond de zomer het weer richting normaal/betaalbaar zal zijn.
WD20EARS heb ik in Juli gekocht voor 66 euro, rond oktober/november waren ze het circa 160 euro.
Nu zijn ze richting de 100 euro aan het gaan. Ik denk dat ze binnen 2 a 3 maanden wel richting de 80 gaan en dan hopelijk richting de zomer weer naar de oude prijzen.
Als ik de berichten hier boven mag geloven zal dat dus nog minimaal een jaar duren.
Ik denk en vooral ik hoop van niet.
Er komt schot in de zaak:
2TB EARS voor 99.90 http://afuture.nl/productview.php?productID=19216
Wederom een voor mij onbekende winkel met een hele hoop voorraad. Zou dit een voorbode zijn op een prijsverlaging? Shopreviews stemmen mij niet hoopvol genoeg om even vier schijven via iDEAL te betalen...
Wederom een voor mij onbekende winkel met een hele hoop voorraad. Zou dit een voorbode zijn op een prijsverlaging? Shopreviews stemmen mij niet hoopvol genoeg om even vier schijven via iDEAL te betalen...
Verwijderd
Geen matches
Afuture is wel een redelijk bekende naam in mijn boekjeSenor Sjon schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:51:
Idd alleen de site ziet nu anders uit volgens mij.Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:56:
[...]
Afuture is wel een redelijk bekende naam in mijn boekje
Zag hem ook inderdaad net toen ik een bestelling aan het plaatsen was.
De voorraad van Afuture is altijd die van de leverancier. Vroeger leverde Afuture alleen producten die zijzelf op voorraad had, nu alleen nog producten die of zij (komt weinig voor) of de leverancier op voorraad heeft. Ik kan uit zeer ruime persoonlijke ervaring bevestigen dat het voorraad systeem van afuture klopt en deze zich snel updated.
Let wel op dat eind vorig jaar al een paar webshops per abuis (waaronder ook afuture) een harde schijf veel te goedkoop aanboden, door een fout bij de leverancier. Veel webshops werken met automatische marges, dus als de leverancier het fout invoert, staat het bij hen ook fout. Proberen kan altijd, toen is het ook opgelost door het geld terug te storten.
De webshop is inderdaad per 1 januari 2012 vernieuwd.
De voorraad van Afuture is altijd die van de leverancier. Vroeger leverde Afuture alleen producten die zijzelf op voorraad had, nu alleen nog producten die of zij (komt weinig voor) of de leverancier op voorraad heeft. Ik kan uit zeer ruime persoonlijke ervaring bevestigen dat het voorraad systeem van afuture klopt en deze zich snel updated.
Let wel op dat eind vorig jaar al een paar webshops per abuis (waaronder ook afuture) een harde schijf veel te goedkoop aanboden, door een fout bij de leverancier. Veel webshops werken met automatische marges, dus als de leverancier het fout invoert, staat het bij hen ook fout. Proberen kan altijd, toen is het ook opgelost door het geld terug te storten.
De webshop is inderdaad per 1 januari 2012 vernieuwd.
Klopt misschien wel, pas alleen op met de Samsung drives. Samsung produceert ze niet en gaat dat ook niet meer doen, ze zijn immers overgenomen door Seagate. Wat je nu nog in de pricewatch ziet zijn oude voorraden. Er zit dus weinig rek in de prijs op Samsung drives. Wil je nog Samsung drives hebben, dan moet je niet al te lang wachten.Dennisik schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:17:
Als ik de prijs pak van de Samsung F4EG HD204UI, zet dat in paint.
Als mensen nog interesse hebben in de Seagate 2TB externe HDD USB 2.0 voor EUR 89,99 bij Penny (Duitsland)
http://www.penny.de/index...62d60e66972d3750a3bb7f7a1
Zie "Ab Donnerstag, 02.02.2012 -> Computer-Knuller"
ik zou ze voor je kunnen halen omdat ik in Duitsland woon en Penny makkelijk te bereiken is bij mij in de stad. Dan zou je bijvoorbeeld geld kunnen overmaken zodat ik hem voor je koop en dan eventueel opsturen of dat je wanneer je tijd heb komt ophalen in Duitsland of ik neem ze eind februari / begin maart gratis mee naar Nederland zodat je ze kan ophalen in Hoofddorp (vlakbij Amsterdam).
Stuur maar PM als je hiervoor interesse hebt
http://www.penny.de/index...62d60e66972d3750a3bb7f7a1
Zie "Ab Donnerstag, 02.02.2012 -> Computer-Knuller"
ik zou ze voor je kunnen halen omdat ik in Duitsland woon en Penny makkelijk te bereiken is bij mij in de stad. Dan zou je bijvoorbeeld geld kunnen overmaken zodat ik hem voor je koop en dan eventueel opsturen of dat je wanneer je tijd heb komt ophalen in Duitsland of ik neem ze eind februari / begin maart gratis mee naar Nederland zodat je ze kan ophalen in Hoofddorp (vlakbij Amsterdam).
Stuur maar PM als je hiervoor interesse hebt
[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Hendro op 30-01-2012 12:02 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Je hebt te vroeg gesproken mede Tweaker want de prijs is inmiddels opgelopen naar €121,70.Senor Sjon schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:51:
Gaat Seagate ze ook niet verder maken onder de naam van Samsung?dio22 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:26:
[...]
Klopt misschien wel, pas alleen op met de Samsung drives. Samsung produceert ze niet en gaat dat ook niet meer doen, ze zijn immers overgenomen door Seagate. Wat je nu nog in de pricewatch ziet zijn oude voorraden. Er zit dus weinig rek in de prijs op Samsung drives. Wil je nog Samsung drives hebben, dan moet je niet al te lang wachten.
Dit bericht eigenlijk helemaal niet tegen gekomen, is wel jammer.
Garantie van Seagate is verkleint naar 2 jaar, dit terwijl Samsung 3 jaar heeft en de Samsung F4EG HD204UI heel goed uit de test komt.
Zag zelfs in het DIY NAS topic een prijs van 55 euro voor 2TB (Was in April)
Jammer want heb er 3 a 4 nodig.
Zover ik weet niet. Het zou ook niet logisch zijn om met jezelf te concurreren.Dennisik schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:00:
[...]
Gaat Seagate ze ook niet verder maken onder de naam van Samsung?
Doelde meer op doorgaan met zelfde naam, maar onder leiding van Seagatedio22 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:58:
[...]
Zover ik weet niet. Het zou ook niet logisch zijn om met jezelf te concurreren.
Zie Acer + Packard Bell
HP + Compaq
Dat hoeft geen reden te zijn om de productie stop te zetten. C1000 en AH bestaan ook gewoon naast elkaar: ze bedienen verschillende marktsegmenten. Je kon ook nog een behoorlijke tijd Maxtor-series harde schijven kopen, onder de naam Seagate. Seagate Diamondmax dus.dio22 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:26:
[...]
Klopt misschien wel, pas alleen op met de Samsung drives. Samsung produceert ze niet en gaat dat ook niet meer doen, ze zijn immers overgenomen door Seagate.
Op termijn zullen Samsung drives er natuurlijk wel uitgaan, maar Seagate zet echt niet zomaar alle fabrieken stil. Maar nieuwe modellen komen vermoedelijk niet meer, iig niet onder de naam Samsung.
Tis wel jammer, want Samsung wou net drives met 1TB-platters op de markt brengen.
[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 30-01-2012 21:14 ]
Trouwens iemand de prijzen van de 5k3000 in de gaten gehouden van Hitachi?
Kocht er pas 5 op 170 euro en nu 220 euro... Boomshakalaka!
Kocht er pas 5 op 170 euro en nu 220 euro... Boomshakalaka!
Nu ik denk ook niet dat ze verder gaan onder de naam samsung, maar wat je zegt klopt natuurlijk niet. Indien ze met de naam samsung verder gaan beconcurreren ze elkaar niet. Indien er 2 harde schijf fabriekanten zijn, WD en Seage, en Seagate gebruikt de naam Seagate en Samsung. Dan komt dit bij de niet alles wetende consument over alsof er 3 merken/fabrikanten zijn. En indien de populatie van consumenten volledig willekeurig kiest dan hebben ze dus 2/3 kans om te verkopen als ze beide merken houden vergeleken 1/2 indien ze samsung laten vallen.dio22 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:58:
[...]
Zover ik weet niet. Het zou ook niet logisch zijn om met jezelf te concurreren.
Anyway, on topic, ik heb toch maar 2 WD 3TB's besteld voor in mijn NAS, kon niet meer wachten tot ze nog goedkoper werden en de 3TB varianten zijn nog wel redelijk in prijs. Nu hopen dat het goed loopt met mijn bestelling bij Mycom.
Hij is bijna de hele dag 99 euro geweest en heeft er ~50 verkocht voor dat geld. Tenzij ie zijn keutel intrekt natuurlijkBull schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:32:
[...]
Je hebt te vroeg gesproken mede Tweaker want de prijs is inmiddels opgelopen naar €121,70.
Ik heb eerst maar de Synology besteld. het is rendabeler om op dit moment 3TB te gaan kopen.
Het hoeft niet inderdaad, daarom zeg ik ook dat het niet logisch zou zijn. Seagate heeft deels eenzelfde line up als Samsung. Samsung is altijd een prijsvechter geweest met zijn drives, wat (mede) de markt naar een lager prijsniveau heeft gebracht. Waarom zou Seagate dit in stand willen houden? C1000 en AH kunnen naast elkaar bestaan, omdat er nog meer supermarkten zijn. Haal je de Aldi, Lidl en alle andere prijsvechters er uit, dan is er geen noodzaak voor een budget supermarkt (mensen hebben toch eten nodig..) en wordt alles gewoon AH.W3ird_N3rd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:10:
[...]
Dat hoeft geen reden te zijn om de productie stop te zetten. C1000 en AH bestaan ook gewoon naast elkaar: ze bedienen verschillende marktsegmenten. Je kon ook nog een behoorlijke tijd Maxtor-series harde schijven kopen, onder de naam Seagate. Seagate Diamondmax dus.
Op termijn zullen Samsung drives er natuurlijk wel uitgaan, maar Seagate zet echt niet zomaar alle fabrieken stil. Maar nieuwe modellen komen vermoedelijk niet meer, iig niet onder de naam Samsung.
Tis wel jammer, want Samsung wou net drives met 1TB-platters op de markt brengen.
De enige drives die nog worden geproduceerd onder de Samsung naam zijn een aantal 2,5 inch drives. Het zou kunnen dat er nog meer geproduceerd wordt, maar niet meer voor de consumenten markt. Bijvoorbeeld om lopende afspraken met grote OEMs na te komen.
WD 3TB SATA WD30EZRX (3.5") voor € 142.60
http://www.724computer.de/shop/details.php?art=83890
Versandkosten:Sir_Hendro schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:41:
WD 3TB SATA WD30EZRX (3.5") voor € 142.60
Wir versenden nur innerhalb von Deutschland
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Gewoon tijdens je vakantie langs gaan en de hele voorraad kopen
Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB voor 89 euro bij Informatique
[ Voor 26% gewijzigd door Malarky op 01-02-2012 11:20 ]
Kijk! Dat begint er eindelijk weer een beetje op te lijken.
Als de samsung 2tb spinpoint F4 nou ook weer rond die prijs komt te zitten..
Als de samsung 2tb spinpoint F4 nou ook weer rond die prijs komt te zitten..
Dit topic is gesloten.