Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:29
Ik heb een eyefinity setup gebouwd met 3 x 1080p beeldschermen. Gebruikte videokaart is een reguliere XFX ATI HD 5770. Twee beeldschermen zijn aangesloten mbv DVI, de derde door middel van een actieve DP > DVI adapter. Dit werkt prima, één groot scherm van 5760 x 1080,

Nu heb ik echter nog een vierde scherm staan met DVI aansluiting, deze wil ik aansluiten om tijdens het spelen van Flight Simulator X wat andere panelen te tonen. Hiervoor hoeft de monitor geen onderdeel van de Eyefinity setup te zijn.

Het probleem is echter dat het me niet lukt om een extern beeldscherm te gebruiken wanneer de Eyefinity setup actief is, ik heb geprobeerd:

4e scherm aansluiten op een Nvidia 9800GT:
- De drie Eyefinity schermen worden een kloon.
- Ik kan geen Eyefinity setup maken.

4e scherm aansluiten op een X300 kaartje:
- Driverproblemen aangezien de X300 kaart legacy drivers gebruikt.
- Twee schermen tonen een kloon, het DP scherm is zwart.

Heeft iemand ervaring met de gewenste setup en wat voor hardware werkt wel om het vierde scherm aan te sturen? Een tweede 5770 kopen (of iets uit de 4xxx reeks) is bijvoorbeeld een optie.

[ Voor 3% gewijzigd door HeldereM op 19-10-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Interessant probleem. Je zou zeggen dat Eyefinity op driver-niveau wordt afgehandeld, en dat het dus geen probleem zou moeten zijn voor Windows om een extended desktop te maken van twee desktops (één Eyefinity desktop, en één extra los scherm). Heb je geprobeerd om het 4e scherm te activeren in de desktop properties van Windows zelf ipv in de Catalyst interface?

Voor de duidelijkheid: het lukt dus wel om een extended desktop te maken van 4 schermen zonder Eyefinity? M.a.w. hardwarematig zijn er geen problemen?

/edit
Werkt het als je het 4e scherm via VGA aansluit?

[ Voor 20% gewijzigd door Milly op 20-10-2011 13:45 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tja... je maakt het jezelf dan ook wel erg moeilijk door net voor die kaarten te kiezen ;)

Waarom heb je niet gewoon een tweede 5xxx kaart erin gepropt en daarmee geprobeerd ?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
Milly schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:39:
Interessant probleem. Je zou zeggen dat Eyefinity op driver-niveau wordt afgehandeld, en dat het dus geen probleem zou moeten zijn voor Windows om een extended desktop te maken van twee desktops (één Eyefinity desktop, en één extra los scherm). Heb je geprobeerd om het 4e scherm te activeren in de desktop properties van Windows zelf ipv in de Catalyst interface?
Yep, dat werkt. De drie schermen op de 5770 worden dan een kloon, het 4e scherm op de 9800GT wordt extended.
Voor de duidelijkheid: het lukt dus wel om een extended desktop te maken van 4 schermen zonder Eyefinity? M.a.w. hardwarematig zijn er geen problemen?
Geen probleem, kan de vier schermen prima bedienen zonder eyefinity.
/edit
Werkt het als je het 4e scherm via VGA aansluit?
Ga ik dit weekend even proberen proberen, geef het echter weinig kans.
nero355 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:43:
Tja... je maakt het jezelf dan ook wel erg moeilijk door net voor die kaarten te kiezen ;)

Waarom heb je niet gewoon een tweede 5xxx kaart erin gepropt en daarmee geprobeerd ?
Omdat ik die niet heb liggen, de 9800GT en X300 wel :) Als men kan bevestigen dat het hiermee wel werkt haal ik er één!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
HeldereM schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:36:
[...]
Ga ik dit weekend even proberen proberen, geef het echter weinig kans.
En? Of heb je het inmiddels op een andere manier opgelost misschien...?

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
Milly schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:55:
[...]

En? Of heb je het inmiddels op een andere manier opgelost misschien...?
Ja, door een HD4750 bij te plaatsen, werkt haast perfect, Windows is alleen na een spelletje soms de volgorde van de eyefinity setup en het 4e scherm kwijt.

Superlate reactie, maar voor den archieven
Pagina: 1