Ik heb een eyefinity setup gebouwd met 3 x 1080p beeldschermen. Gebruikte videokaart is een reguliere XFX ATI HD 5770. Twee beeldschermen zijn aangesloten mbv DVI, de derde door middel van een actieve DP > DVI adapter. Dit werkt prima, één groot scherm van 5760 x 1080,
Nu heb ik echter nog een vierde scherm staan met DVI aansluiting, deze wil ik aansluiten om tijdens het spelen van Flight Simulator X wat andere panelen te tonen. Hiervoor hoeft de monitor geen onderdeel van de Eyefinity setup te zijn.
Het probleem is echter dat het me niet lukt om een extern beeldscherm te gebruiken wanneer de Eyefinity setup actief is, ik heb geprobeerd:
4e scherm aansluiten op een Nvidia 9800GT:
- De drie Eyefinity schermen worden een kloon.
- Ik kan geen Eyefinity setup maken.
4e scherm aansluiten op een X300 kaartje:
- Driverproblemen aangezien de X300 kaart legacy drivers gebruikt.
- Twee schermen tonen een kloon, het DP scherm is zwart.
Heeft iemand ervaring met de gewenste setup en wat voor hardware werkt wel om het vierde scherm aan te sturen? Een tweede 5770 kopen (of iets uit de 4xxx reeks) is bijvoorbeeld een optie.
Nu heb ik echter nog een vierde scherm staan met DVI aansluiting, deze wil ik aansluiten om tijdens het spelen van Flight Simulator X wat andere panelen te tonen. Hiervoor hoeft de monitor geen onderdeel van de Eyefinity setup te zijn.
Het probleem is echter dat het me niet lukt om een extern beeldscherm te gebruiken wanneer de Eyefinity setup actief is, ik heb geprobeerd:
4e scherm aansluiten op een Nvidia 9800GT:
- De drie Eyefinity schermen worden een kloon.
- Ik kan geen Eyefinity setup maken.
4e scherm aansluiten op een X300 kaartje:
- Driverproblemen aangezien de X300 kaart legacy drivers gebruikt.
- Twee schermen tonen een kloon, het DP scherm is zwart.
Heeft iemand ervaring met de gewenste setup en wat voor hardware werkt wel om het vierde scherm aan te sturen? Een tweede 5770 kopen (of iets uit de 4xxx reeks) is bijvoorbeeld een optie.
[ Voor 3% gewijzigd door HeldereM op 19-10-2011 17:22 ]