Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste mensen,

Mijn N900 was de laatste maanden een beetje ziek en daarom heb ik hem een maand of 2 terug laten opsturen door het Nokia Care Point in Tilburg. Tot 3 keer aan toe, want ze konden 'm maar niet maken. Ik heb hier al eerder een topic over gestart, toen het probleem nog in de beginfase zat. Ik wil het verder niet over het probleem hebben, maar meer over de garantie-afhandelingen waar meerdere (oud)bezitters van de N900 bekend mee zijn.

Drie keer opsturen en ophalen en anderhalve maand verder, kreeg ik (zonder overleg) een Nokia N8. De klant zal wel tevreden zijn met de economische vooruitgang, zal de gedachte wel zijn. Nou ik dus niet. Ik mis allereerst het fysieke toetsenbord en het OS van de N8 is nauwelijks beter dan mijn telefoon van een jaar of 5 terug. Dus ik heb gelijk een mail gestuurd naar Nokia wat mijn andere mogelijkheden zijn (dat was vorige vrijdag). Nog niks terug gestuurd gekregen, dus ik heb zojuist gebeld.

De meneer, die ik amper kon verstaan overigens, vertelde mij dat de meeste N900-gebruikers de N8 verkiezen boven de E7. Dat bleek volgens onderzoek... 8)7 . Ik heb natuurlijk gevraagd wat mijn andere mogelijkheden waren. Dat bleef bij 'Marktplaats'.

Gelukkig, dacht ik, had ik nog een troef achter de hand. Want ze zijn nogal onzorgvuldig geweest bij Nokia: ik kan op geen enkele manier verbinding met Mobiel Internet krijgen en er zit een vlekje in de lens, die er niet uit te halen is. Wat was de oplossing van de klantenservice? Opsturen! :( Alsof ik al niet lang genoeg rondgelopen heb met m'n oude Samsung G800 de laatste tijd.

Nou zijn er een paar dingen die ik kan doen:
- Nog een keer bellen, opdat ik iemand anders aan de lijn krijg die me wel goed helpt.
- Toestel inderdaad nog een keer opsturen
- Verkopen op marktplaats, waarvoor ik (op z'n meest) 200€ kan vangen, want zelfs de doos is er niet bijgeleverd door Nokia. Mensen zullen het verdacht vinden enzo.
- TILT'en en telefoon tegen de muur gooien.

Jullie snappen wel dat ik er een beetje moedeloos van word zo.. Misschien iemand die nog rationeel kan nadenken atm, die me wil helpen?

Bedankt in ieder geval!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Heb mijn vervangtoestel (zonder doos, 6 maanden resterende garantie) uiteindelijk verkocht voor 250 euro. Nokia levert geen evenwaardige toestellen meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
Maar jouw toestel had geen vlek in de lens en het mobiel internet deed het gewoon, neem ik aan? Fml..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Snap het inderdaad ook niet echt, een vlek in de lens zorgt ervoor dat goede foto's maken op ze minst lastig is, het product voldoet niet aan je verwachtingen, misschien dat je hiermee toch een andere nokia kunt krijgen, echter heb je je Nokia al gebruikt, dat maakt het wel lastiger en zal het hoogswaarschijnlijk een garantie gevalletje zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 13:13
Allereerst: de N900 is in Nederland officieel niet meer te koop, daarom kunnen ze die van jou niet vervangen. Dat de N8 een hogere economische waarde heeft en dat het, uit onderzoek gebleken, een betere opvolger is, is natuurlijk gunstig. Je kunt natuurlijk een tweede keer bellen met het bericht dat jij NIET bij de groep hoort die een N8 wenst, schappelijk gebracht acht ik de kans best hoog dat ze een E7 bieden gezien deze goedkoper is.

Als laatste mogelijkheid, via verkoopjetelefoon.nl krijg je er nog €145, waar je sowieso een tweedehandse N900 voor kunt kopen.

Buiten kijf staat dat het inderdaad niet netjes is van Nokia.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
@ Jeroen10: Heb de plasticjes er nog op zitten en niks persoonlijks ingesteld ofzo. Is nog als nieuw. De accessoires zitten ook nog dicht in de verpakking die ik erbij kreeg ;) Dus daar heb ik wel min of meer op gelet.

@ Karel17: Ik zal dat argument van het prijsverschil wel te berde brengen inderdaad. Ik wist wel al dat de N900 niet meer verkrijgbaar is. Daarom verwachtte ik ook eigenlijk een E7, maarja. Maandag maar even erheen dan.. Begin nu alvast weer m'n Samsung G800 weer te gebruiken. Oude tijden herleven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Reaper.JA2 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:38:
.....schappelijk gebracht acht ik de kans best hoog dat ze een E7 bieden gezien deze goedkoper is.
Goedkoper dan wat, de N8 ? Op het moment van typen staat de N8 voor 302 euro in de Pricewatch en de E7 voor 362 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
Daar gaat m'n argument :O.. Achja, we zien wel waar het schip strandt maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Voor een N8, die in orde is, krijg je, hoe dan ook, op Marktplaats meer terug, dan een N900 in eveneens goede staat kost, dus dat kan altijd nog. Maar een toestel met een vlek in de lens moeten ze sowieso omruilen.
Enkele tweakers hebben een E7 weten los te peuteren, door te wijzen op het toetsenbord, dat de E7, net als de N900, heeft en de N8 niet. In het dagelijks gebruik is dat toch wel een belangrijk onderdeel, zeker, wanneer je veel mailt en internet. Ik zou in ieder geval niet meer zonder kunnen.
Misschien kun je het over die boeg gooien, succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
Dat is nou precies mijn situatie, Marly. Dat toetsenbord is echt essentieel. Lekker snel en blind typen gaat veel handiger bij een fysiek toetsenbord. Ik gebruik inderdaad heel veel internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Wanneer het echt om dat keyboard gaat bij jou Tim dan raad ik je de htc desire z aan. Ben je meteen van Nokia af. Wellicht vindt je (op marktplaats) een die hem voor je huidige N8 wil ruilen

[ Voor 8% gewijzigd door racinfo op 28-10-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik heb na 4 x een slechte reparatie mijn N900 kunnen omruilen voor een E7. Volgens Nokia was de E7 lange tijd niet op voorraad waardoor de N8 standaard werd uitgeleverd (Dat verhaal wat die medewerker vertelde was dus bullshit). Ik ben het er trouwens mee eens dat de medewerkers van Nokia slecht verstaanbaar (Zitten ze allemaal in Suriname ofzo) en ronduit onbeschoft zijn. Heb mijn N900 gisteren ingeleverd bij de Belcompany en volgende week krijg ik mijn E7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
Netjes geregeld! Ik zie dat bij mij echter niet gebeuren. Degene die ik sprak, die meneer van Nokia waarvan ik zijn naam niet weet, is echt een vervelend mannetje. Ik krijg ook steeds hem aan de lijn.

Maar even een update: Heb m'n N8 vorige maandag weer ingeleverd i.v.m. de vlek in de camera. Het mobiele-internet-probleem werd overigens verholpen door wat getweak met de DNS-server ofzoiets. Daar heb ik verder geen verstand van. In ieder geval, toen ik in Tilburg aankwam, zei de man achter de balie dat Nokia een apart protocol heeft qua reparaties met camera's. De man zei overigens ook dat hij, als hij mij zou zijn, een klacht in zou dienen. Dus ik moest wederom mijn Nokia-buddy bellen. Heel de situatie nog eens uitgelegd en gezegd dat ik mijn telefoon nu voor de vierde(!) keer moest gaan opsturen en dat ik vond dat ik nu onderhand wel mijn eisen mocht stellen. Heel simpel: niet nog eens een nieuwe of gerepareerde N8, maar een E7. Daar was ie het niet mee eens en ik moest het gewoon opsturen en dan zal ie gemaakt worden. Vervolgens zeg ik: 'Wat nou, als mijn telefoon weer niet gemaakt terugkomt, dat zou dan voor de 4e keer zijn. Weer opsturen?!', waarop hij (na 10 minuten stechelen) antwoordde: 'Als hij weer kapot terugkomt, zorg ik ervoor dat jij een helemaal nieuwe krijgt met dit en dat (hij doelde op Windows-Phone-telefoons)'. Aangezien dit voor mij het meest was wat ik er met deze medewerker uit kon halen, ging ik akkoord en vroeg ik of ik daarvan een bevestiging kon krijgen. 'Nee', was het antwoord. Dus ik zeg: 'Ja, waar slaat dit dan op? Over 3 weken bel ik U weer op en dan weet je niet eens meer wie ik ben?!'. Sloeg echt nergens op.. Maarja.

Ik had ook al een mail gestuurd 3 weken geleden op een vrijdag en daar had ik ook nog niks van terug gekregen, dus ik vroeg aan Nokia hoe het daarmee zat. Hij maakte me duidelijk dat er dagelijks niet 10, maar 200 mailtjes binnenkwamen en dat ze een hoop achter lagen. Weer zoiets onredelijks. Neem dan meer mensen aan of bied in godsnaam geen diensten aan die je niet fatsoenlijk runt.

Die, Nokia, die! Heb het echt gehad nu!

@ Racinfo: inderdaad, de Desire Z had ik ook al in gedachte, maar ik bied hem denk ik gewoon aan op 'bieden' en dan verwerk ik er wel in dat ik misschien wel wil ruilen. Dan kunnen de mensen zelf bepalen welk toestel (of geldprijs) ze willen bieden voor de N8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
tim301292 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:58:
Netjes geregeld! Ik zie dat bij mij echter niet gebeuren. Degene die ik sprak, xxxxxxxx van KPN is echt een vervelend mannetje. Ik krijg ook steeds hem aan de lijn.
Ben je dus de hele tijd bezig geweest met KPN, ipv met Nokia ?
tim301292 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:58:
waarop hij (na 10 minuten stechelen) antwoordde: 'Als hij weer kapot terugkomt, zorg ik ervoor dat jij een helemaal nieuwe krijgt met dit en dat (hij doelde op Windows-mobile-telefoons)'.
Windows Mobile bestaat niet meer, er zijn althans geen nieuwe toestellen meer verkrijgbaar, waarschijnlijk heeft hij dus Windows Phone bedoeld en dat zou, economisch gezien, best een interessante oplossing kunnen zijn.
Ik raad je toch echt dringend aan, je een beetje erin te verdiepen, wat momenteel zoal op de markt is en wat de prijzen ongeveer zijn, zodat je weet, wat het is, wat men je aanbiedt, voordat je door je onwetendheid misschien een goed aanbod afslaat.
De Desire Z is bijv. al een jaar "oud", de Windows Phone toestellen van Nokia zijn gloednieuw en dus op Marktplaats ook meer waard.

Oh ja, iemand met naam en toenaam op internet een "vervelend mannetje" noemen draagt ook niet echt bij tot het kweken van goodwill, dus misschien de naam, die een paar keer in je post staat, even verwijderen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Marly op 01-11-2011 05:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
Ik bedoelde uiteraard Nokia en Windows Phone. Natuurlijk heb ik me al verdiept in de telefoons die nu op de markt zijn en in mijn bericht staat ook dat ik akkoord ben gegaan met zo'n dergelijke Windows-telefoon. Als het goed is, is een van die modellen de Nokia 703? Die komt eind dit jaar uit, volgens de verkoopmedewerker van de Nokia Care-winkel. Zoals je misschien hebt gelezen, ís de Windows Phone totaal geen optie voor me. Als ik geen E7 kan krijgen, kan ik vanzelfsprekend al helemaal geen Windows Phone krijgen. Het was gewoon prietpraat van de meneer aan de andere kant van de lijn, zodat hij van me af zou zijn. Vandaar dat hij me ook op geen enkele manier een bevestiging kon sturen van het feit dat ik zogenaamd recht zou hebben op een Windows Phone als mijn N8 wederom defect terugkeert. Aangezien de N8 ook niet meer ''nieuw" is, is het wederom onredelijk om naar blitse nieuwe telefoons te kijken. Daarbij heb ik mijn plannen ook niet in detail besproken, dus ik bedank je voor je advies, maar onderhandelen en logisch redeneren lukt me echt wel.
Pagina: 1