Dell beste all round (films!) U2311H of U2711

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-08-2021
Okee, ik heb een beetje een vreemd probleem:
Ik heb mij best wel georiënteerd op beeldschermen van Dell. Ik twijfelde erg tussen een 24 inch en 23 inch kwa grootte van het scherm. Uiteindelijk, in verband met het kijken naar films op de pc, heb ik voor de 23 inch gekozen, dus de u2311h. Deze heb ik rond half tien vanavond besteld.
All set, zou je zeggen.

Maar ik ging wat youtube filmpjes kijken, om mijn aanstaande scherm te bewonderen. Ineens leek de 23 inch mij te klein, met name voor het kijken van films dus (in de fimpjes leek de 23inch erg klein op de bureau's van de mensen). Voorheen zat ik aan mijn bureau om een film te kijken, tegenwoordig zit ik op een luie stoel, 3 meter verderop. Ook kijk ik vaak naar uitzending gemist, verder wil ik het scherm gaan gebruiken voor een sport dvd die ik heb gekocht (die ik elke dag ga kijken).
Ik dacht: als ik het scherm zoveel ga gebruiken, dan moet ik misschien ook maar een groter formaat nemen. Toen ben ik mij acuut gaan oriënteren op de u2711. Voor het kijken van films lijkt dit scherm perfect te zijn, maar voor het algemene computer gebruik schijnt het niet zo prettig te zijn.

Mijn vraag: wat te kiezen? Probleem: ik heb de u2311h al besteld, dus als ik deze wil afzeggen dan moet ik morgenochtend bellen.
Of zouden jullie adviseren: laat dat scherm maar komen en als het niet bevalt dan voor de 27 inch gaan?

Ter info: ik ben geen gamer, ik doe alleen internetten en Word op de computer. Op dit moment heb ik een tft 20 inch scherm.

Bedankt alvast en ik heb op snelle reacties (zodat ik eventueel de 23 inch kan afzeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:34

superwashandje

grofheid alom

boy4forums schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 01:24:

Maar ik ging wat youtube filmpjes kijken, om mijn aanstaande scherm te bewonderen. Ineens leek de 23 inch mij te klein, met name voor het kijken van films dus (in de fimpjes leek de 23inch erg klein op de bureau's van de mensen). Voorheen zat ik aan mijn bureau om een film te kijken, tegenwoordig zit ik op een luie stoel, 3 meter verderop. Ook kijk ik vaak naar uitzending gemist, verder wil ik het scherm gaan gebruiken voor een sport dvd die ik heb gekocht (die ik elke dag ga kijken).
Ik dacht: als ik het scherm zoveel ga gebruiken, dan moet ik misschien ook maar een groter formaat nemen.
geen idee wat je er voor over hebt (qua geld dan, uit mijn hoofd is de 2711 iets meer dan 2x zo duur) maar als je er 3 meter vanaf zit kan de 23 denk ik inderdaad wat klein overkomen. Ik vind het bij mij thuis wel fijn om vanaf ongeveer dezelfde afstand naar mijn U2711 te kijken ipv naar mijn vorige 24" ook al scheelt dat erg weinig qua totale afmetingen.
Toen ben ik mij acuut gaan oriënteren op de u2711. Voor het kijken van films lijkt dit scherm perfect te zijn, maar voor het algemene computer gebruik schijnt het niet zo prettig te zijn.
Ik snap verder niet heel goed hoe je dit bedoeld? de verhouding (16:9) is bij de u2711 hetzelfde als bij de 2311 dus het lijkt me dat ze beide even geschikt zijn alleen is de 27" dus groter. Het grootste voordeel aan de u2711 is wat mij betreft echter de veel hogere resolutie dan kleinere schermen.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
[...]

Ik snap verder niet heel goed hoe je dit bedoeld? de verhouding (16:9) is bij de u2711 hetzelfde als bij de 2311 dus het lijkt me dat ze beide even geschikt zijn alleen is de 27" dus groter. Het grootste voordeel aan de u2711 is wat mij betreft echter de veel hogere resolutie dan kleinere schermen.
[/quote]

Die hoge resolutie zorgt er toch ook voor dat de letters op het scherm heel klein worden? Dat bedoelde ik met "het algemene computer gebruik" dat niet zo fijn is. Nu zijn er natuurlijk wel trucjes om de letters groter te maken maar toch...
En de 27inch is inderdaad 2 keer zo duur, zucht! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ja, als je ook voor dat algemene gebruik 3 meter van je scherm af zit zullen de letters te klein zijn maar dat zullen ze met de 2311 ook zijn. als je er bij algemeen gebruik gewoon voor zit (zeg maar:40-80 cm) zijn de letters gewoon groot genoeg. je hebt gewoon veel meer ruimte op je scherm.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Aha... en wat denk je van de U2410? Die is 24inch en ligt dichter bij mijn maximale budget. En waarschijnlijk staat ie dan ook minder bombastisch in mijn woonkamer, haha. Maar goed, heb jij ook de 2410 gehad of een ander 24 inch scherm?
Ik denk dat ik zo maar eens het bedrijf ga bellen. Ik heb al een email gekregen met een UPS nummer! Het zou morgen worden geleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Afhankelijk van hoe je alles hebt staan zou je een monitorarm kunnen gebruiken om het scherm nog iets dichter bij te laten komen (win je hooguit een metertje mee denk). Op amazon/ebay staan trouwens veel goedkopere exemplaren dan in de pricewatch. De pricewatch lijkt enkel de 'luxe' modellen met gasveer te bevatten en die zijn ook meteen weer allemaal over de 100 euro.

[edit]
De U2410 heeft een 16:10 formaat in plaats van het 16:9 formaat, je gaat er in grote bij een film dus waarschijnlijk niks op vooruit maar krijgt er een zwarte balk boven en onder.

[ Voor 20% gewijzigd door Xthemes.us op 19-10-2011 11:38 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Een monitorarm... nee, daar was ik nou niet opgekomen. Ik ga mij meteen verdiepen, dank je wel!
Ik heb trouwens op een youtube filmpje gezien dat ook bij de 23 inch, je vooralsnog een balkje onder en boven krijgt. Ik was echt verbaasd en vond het ook wel weer teleurstellend. Gelden balkjes ook als je films hebt gedownload? (goede kwaliteit films)
Want, als het zo is dat ik hoe dan ook standaard balkjes krijg, dan kan ik net zo goed voor de 24 inch gaan. Voordeel van de 24 inch is dat het bij het scrollen op het internet meer ruimte hebt. Althans, dat is wat ik er van begrepen heb uit revieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ik heb zelf een hp2475lw gehad maar met dezelfde resolutie en verhouding als de 2410 en het voordeel daaraan is dat je in verhouding dus meer pixels in de hoogte hebt. en zoals ethemes.us al zegt krijg je dan vaker een zwarte balk boven en onder als je iets van filmpjes ofzo kijkt. maar ik moet er wel bij zeggen dat ik me daar nooit aan gestoord heb en ook nu bij een 16:9 scherm wel vaak zwarte balken heb (met rare film verhoudingen enzo).

dus: als je tevreden bent met een kleiner scherm/resolutie: u2311

Wil je per se de 120 pixels in de hoogte erbij:u2410 (als ik nu een scherm zou kopen zou me dat geen 200 euro waard zijn).

wil je graag een groter scherm (voor als je er verder af zit) en meer pixels: U2711

ik zelf zie geen nadelen aan de u2711 voor jou behalve de misschien wat te hoge prijs. Als de prijs dus een belangrijke factor is en de u2711 echt te duur zou ik voor de u2311 gaan.

zie ook alles van kid jansen: productreview: Dell Ultrasharp U2711 review door Kid Jansen

edit:
boy4forums schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:46:
Een monitorarm... nee, daar was ik nou niet opgekomen. Ik ga mij meteen verdiepen, dank je wel!
Ik heb trouwens op een youtube filmpje gezien dat ook bij de 23 inch, je vooralsnog een balkje onder en boven krijgt. Ik was echt verbaasd en vond het ook wel weer teleurstellend. Gelden balkjes ook als je films hebt gedownload? (goede kwaliteit films)
Want, als het zo is dat ik hoe dan ook standaard balkjes krijg, dan kan ik net zo goed voor de 24 inch gaan. Voordeel van de 24 inch is dat het bij het scrollen op het internet meer ruimte hebt. Althans, dat is wat ik er van begrepen heb uit revieuws.
je zal dus bij beide nog wel balken te zien krijgen. ook bij gedownloade films. de 24 inch bied dus inderdaad meer ruimte in de hoogte 1200 vs 1080 pixels maar de 2711 gaat daar nog weer overheen met 1440. verschil tussen de eerste twee: 120, verschil tussen de laatste twee: 240 (het dubbele dus)

[ Voor 32% gewijzigd door superwashandje op 19-10-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Okee duidelijk: in verhouding biedt de 2711 dus veel meer waar voor je geld! En dan ga ik inderdaad geen 200 euro uitgeven voor een paar extra pixels erbij, dat is natuurlijk onzin.
Ik heb de winkel nog niet gebeld, dat ga ik nu maar doen. Ik moet nadenken of ik door wil sparen voor de 27 inch of niet.

Beetje jammer is dat de winkel, CS Solutions, de 27 inch voor 600 euro aanbiedt. Nu heb ik al 229 euro betaald voor de 23 inch. Ik vraag mij af of ze zomaar geld terug storten, of dat je verplicht bent om een product bij hun te ruilen (i.p.v. het ergens anders te kopen). Maar goed, dat hoor ik zodadelijk wel. Ik laat het nog even weten.

@ Washandje en Xthemes: bedankt voor de hulp!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
Ik zou eerder 2x een 23" nemen dan 1x de 27" maar dat is persoonlijk.

Verder is de 2711 echt een genot voor het oog ( heb zelf de 2709 ) helaas met een mindere resolutie maar toch.
Dell schermen +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Ik stond op het punt om te gaan bellen... toen ik nog deze reactie zag.
Waarom 2x23? Ik doe niet aan gamen... Het lijkt mij niet handig om op 2 schermen film te kijken, gezien de zwarte rand die er dan tussen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Mektheb schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:02:
Ik zou eerder 2x een 23" nemen dan 1x de 27" maar dat is persoonlijk.

Verder is de 2711 echt een genot voor het oog ( heb zelf de 2709 ) helaas met een mindere resolutie maar toch.
Dell schermen +1
ik heb voordat ik voor de 2711 ging wel een tijdje met 3 (3x 1920x1200) schermen gespeeld (en dus ook 2) maar ik persoonlijk kan me moeilijk over de bezels heen zetten en ben daarom ook terug gegaan naar 1x27"

edit: @boy4forums

juist voor gamen is 2 schermen niet handig omdat je dan de bezels in het midden hebt maar als je vooral andere dingen doet kan 2 schermen wel fijn zijn natuurlijk. ook kan je er 1tje uitzetten als je film wilt kijken natuurlijk maar dan heb je alsnog maar 1 (klein) scherm om op te kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door superwashandje op 19-10-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
Ik ben iemand die film kijkt op 1scherm en iets anders doet op het andere scherm.
Bv Gamen / Surfen etc of gewoon photoshoppen, en ik mis op 1x 27" toch wel die mogelijkheid.
En zit sterk te denken als ik ooit iets nieuws neem, om dan 2x 23 te nemen ( had vroeger 3x20'1 )

Maar om films te kijken alleen ? dan is natuurlijk de 2711 beter, its bigger.
Maar voor multitaskers ben ik meer een fan van 2x iets.
Maar dat is mijn mening.

[ Voor 23% gewijzigd door Mektheb op 19-10-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Okee, ik heb gebeld, en ondertussen ook nog druk wezen surfen. De man in de winkel is echt top: ik heb tot 15:00 de tijd om een definitieve beslissing te maken. Ik neig op dit moment sterk naar de 27inch, dan maar een paar maandjes rood staan :) Op de langere termijn heb ik misschien meer plezier van dit scherm dan van de 23 inch. Hoe lang gaan schermen eigenlijk mee? 5 jaar, 8 jaar, langer?? Want dat is voor mij wel belangrijk om te weten als ik zo'n grote investering doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Moet het specifiek Dell zijn? Anders kun je ook nog een TV kopen van 26" voor een paar tientjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Rood staan voor een monitor 8)7 Annuleer de bestelling en ga lekker sparen, als je zeker weet dat je de U2711 wilt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
@XeNeRgY: haha, nee, ik zoek echt een computerscherm. Ik wil zelfs op den duur mijn tv abonnement afschaffen en alles via uitzending gemist gaan kijken

Nog een paar vraagjes in het algemeen:
Ik heb de volgende videokaart: Graphics: Geïntegreerde Intel® HD 2000
Is deze kaar "compatible" met een 27inch scherm?

Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van bijvoorbeeld een youtube filmpje op een 27 inch scherm?
Mijn vermoeden is dat als je een dergelijke filmpje of gewoon naar een programma op uitzending gemist kijkt, dat deze dan "niet gemaakt zijn" voor een 27 inch scherm. Dus: dat je dan een wazig effect krijgt, omdat de resolutie van de 27 inch te hoog is.
Iemand hier die mij hierover iets kan vertellen of die er ervaringen mee heeft. Uiteraard kan ik gaan googlen, maar ik heb weinig tijd, want ik moet mijn beslissing voor 15:00 nemen! Alvast bedankt weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

werkt allemaal heel goed hoor en als het goed is moet je ook wel die resolutie kunnen gebruiken. wil je het zeker weten moet je het zelf even opzoeken maar dat is vast niet veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Toch snap ik het niet, je hebt het alleen maar over films, filmpjes en uitzending gemist. Waarom kan dat niet op een 26" TV? Die zijn veel goedkoper en voldoen ook prima, gezien het feit dat er zoveel mensen een HTPC (op de TV dus) gebruiken voor dit soort zaken.

Uitzending gemist en youtube werken hier overigens prima op mijn 40" LCD.

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 19-10-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
26" tv... Bedoel je dus een tv scherm die ook kan computeren? Of beter gezegd: een tv waarop je dus ook je computer kan aansluiten?
Hm, ik ben echt een digibeet wat dat betreft. Ik moet het even gaan googlelen om te kijken wat het precies is. Heb je een suggestie voor een merk?

Huidige stand van zaken (13:54): ik neig vanwege de prijs toch naar de 24 inch. De 24 inch heeft niet alleen meer pixels in de hoogte, maar ook een H-ips paneel i.p.v. een E-ips paneel. Dat heb ik ergens op dit forum gelezen. Dus kwalitatief is de 24 inch toch beter dan de 23 inch.

Maar goed, ik ga mij nu razendsnel verdiepen in de suggestie van XeneRgy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

wil je echt zoveel geld meer uitgeven aan een H-ips paneel dan een E-ips paneel als je ook serieus een 26" TN televee overweegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
uhh.. ik kan je nog geen antwoord geven op die vraag. Ik ben druk bezig met googlen op die tv, ik heb er geen verstand van. Wat denk jij, wat is jouw advies. 24 inch computer of 26 inch tv? Stomme vraag misschien, maar ja, ik heb echt geen idee of je met een tv ook daadwerkelijk even goed kunt surfen, internetten enz. Een tv is toch geen computer hé, zal ik maar zeggen :) Maar ik weet absoluut niets over de nieuwste ontwikkelingen. Ik heb nog geen voldoende informatie kunnen vinden en ik heb nog ongeveer 20 minuten om te beslissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
ps: en ik moet ook gewoon Office kunnen gebruiken. Ik zie mij dat toch niet zo gauw op een tv doen, of kan dat wel tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

kan wel alleen resoluties van tv's zijn vaak gewoon lager. als de 27"echt te duur is zou ik zelf voor de 2311 gaan gewoon omdat die maar half zo duur is als de 24". Ik heb zelf ook geen tv en doe alles op mijn u2711 dus mijn advies komt maar van 1 kant. Het ligt echt helemaal aan wat je nou zelf het fijnste vind/wat je eisen zijn. de ene oplossing is niet van alle kanten beter dan de andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik merk op dat je totaal geen verstand hebt van wat je nu precies nodig hebt en welke mogelijkheden dit bieden. Een TV is niks anders dan een monitor waar je ook TV op kunt kijken (oke, er zijn verschillen, maar puur en alleen voor uitzending gemist etc. niet relevant). Een TV heeft ook een VGA, DVI of HDMI aansluiting, afhankelijk van welke je koopt natuurlijk.

Je moet dus weten wat je precies wilt doen met je systeem en kijken welke aansluitingen je videokaart heeft. Dan bepaal je of je een monitor koopt of een TV met dezelfde aansluiting. Een TV is veel goedkoper, dat heeft een aantal redenen, maar die zijn niet bezwaarlijk voor jouw wensen. Een TV kan ook tot 1080P weergeven, dus in principe net zo scherp als een monitor.

Overigens wordt je vraag nu erg basic en kun je met zoeken op Google voldoende informatie vinden. Voor meer advies is een computerzaak ook geen verkeerde optie.

[ Voor 15% gewijzigd door Aghanim op 19-10-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

boy4forums schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:07:
@XeNeRgY: haha, nee, ik zoek echt een computerscherm. Ik wil zelfs op den duur mijn tv abonnement afschaffen en alles via uitzending gemist gaan kijken

Nog een paar vraagjes in het algemeen:
Ik heb de volgende videokaart: Graphics: Geïntegreerde Intel® HD 2000
Is deze kaar "compatible" met een 27inch scherm?
Die 27" doet 2560*1440? Dan ga je er met die HD 2000 niet komen, want daar heb je een duallink connector voor nodig, en daarin voorziet die chip niet (dat is overigens geen kaart, maar een IGP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:53
Een TV is toch geen IPS? Als ik dit zo allemaal lees, dan vraag ik me überhaupt af waarom je voor een scherm met IPS paneel gaat. Volgens mij heb je voor films, internet en Word niet zo'n duur scherm nodig. Een simpel TN paneel (wat stukken goedkoper is), is dan waarschijnlijk ook genoeg. Of mis ik iets waarom de TS voor IPS zou moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Er zijn ook TVs met IPSpanelen hoor.

Overigens moet je altijd voor IPS gaan imho als je een beetje geeft om kleurkwaliteit. Ik vind TNschermen nog steeds 3x niks vergeleken met een IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik denk dat we dat dan allemaal gemist hebben, vandaag ook mijn opmerking dat TS niet weet wat hij wil. Als ik tussen de regels door lees dan heb ik het idee dat TS een scherm zoekt waarmee hij kan computeren en als 'TV' kan gebruiken. Voor TV wil hij het liefst een groot scherm, maar dat is gezien zijn budget niet mogelijk. Daarom heeft hij een erg duur 23" scherm gekocht en nu toch een beetje spijt.

TS doet niet overkomen alsof hij speciale dingen van zijn scherm verwacht. Hij wil het liefst een goed, groot scherm voor weinig geld. Vandaar mijn voorstel voor een 26" TV. Kleuren zijn bij IPS dan wel mooier, maar met een dergelijk budget en de taken die TS uitvoert lijkt het me geen harde eis.

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 19-10-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Laatste stand van zaken: 14:47
De bestelling van de U2311H is definitief geannuleerd. Als ik vóór 17:00 de nieuwe bestelling plaats, dan kan het nog met de koerier mee.

@terw_Dan: thanks! Mooi, die mogelijkheid is uitgesloten (had er toch ook het geld niet voor).

@ XeNeRgY: jouw vraag is terecht. Eigenlijk wil ik gewoon één apparaat dat alles kan. Maar ik denk niet dat dat een goede oplossing is. Een tv is nu eenmaal geen computer, die kan ook niet alles tegelijkertijd. En een computer is nou eenmaal geen tv.
Ik heb nog een uur de tijd, ik ga mij bezinnen en hoop dan met een zinnig antwoord te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wat bedoel je met 'een TV is nu eenmaal geen computer en kan niet alles tegelijkertijd'? Ik zou jezelf niet vastpinnen op die 17:00 uur want ik voorspel dat jij een miskoop gaat doen omdat je geen kennis hebt verworven om een goede keuze te maken.

Mijn TV kan namelijk alles wat mijn computerscherm kan, en zelfs nog veel meer tegelijkertijd (TV kijken en PC scherm tegelijk).

@ hier beneden: mijn TV kan perfect Word etc. weergeven. Waarom niet? Er is totaal geen applicatie/toepassing die mijn TV niet doet, die een monitor wel kan. Het is immers niks meer dan het weergeven van output.

[ Voor 22% gewijzigd door Aghanim op 19-10-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
@xenergy: ik heb jouw laatste post niet gezien voordat ik de mijne schreef. Dus ja: je hebt het heel goed tussen de regels door gelezen.
Maar je hebt mijn eerdere vraag nog niet beantwoord: doe jij op jouw tv ook office toepassingen zoals Word en Powerpoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Terw_Dan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:59:
Er zijn ook TVs met IPSpanelen hoor.
Hm oké, maar waarschijnlijk net zo duur als een 3D led tv of als een plasma?
Overigens moet je altijd voor IPS gaan imho als je een beetje geeft om kleurkwaliteit. Ik vind TNschermen nog steeds 3x niks vergeleken met een IPS.
Ja oké, maar zeg zelf, zou jij een groot IPS scherm kopen voor wat TV en Word??? :X Ik vind dat een beetje overkill eerlijk gezegd, maar als je geld zat hebt why not? :9

@ boy4forums:
Wellicht dat een plus/minpunten lijstje je nog enig overzicht kan geven en je kan helpen met je keuze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
[...]

Ja oké, maar zeg zelf, zou jij een groot IPS scherm kopen voor wat TV en Word??? :X Ik vind dat een beetje overkill eerlijk gezegd, maar als je geld zat hebt why not? :9

@ boy4forums:
Wellicht dat een plus/minpunten lijstje je nog enig overzicht kan geven en je kan helpen met je keuze. ;)
[/quote]

Ja maar zo'n lijstje kan ik alleen maar maken als ik ervaringen van mensen heb gelezen die een tv als computer gebruiken. Waarom is er op het internet hier zo weinig over te vinden? Er zijn toch wel meer mensen zoals ik die daar graag meer over willen weten. Of ben ik nou een van de weinigen die zeer geïnteresseerd is om één apparaat te hebben in plaats van twee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
@ hier beneden: mijn TV kan perfect Word etc. weergeven. Waarom niet? Er is totaal geen applicatie/toepassing die mijn TV niet doet, die een monitor wel kan. Het is immers niks meer dan het weergeven van output.
[/quote]

@ XeNeRgy
Mag ik vragen wat voor een tv jij hebt, dan ga ik dat wel ff googlen, dat maakt het allemaal een stuk simpeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

marcel87 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:06:
[...]

Hm oké, maar waarschijnlijk net zo duur als een 3D led tv of als een plasma?

[...]

Ik heb zelf een 30" IPS gekocht voor aan mijn PC, en dat ding wordt echt overal voor gebruikt.
Overkill? Ik vind van niet. een goede monitor gaat jaren mee en je kijkt er de hele dag naar, ik vind een goede monitor belangrijker als een snellere GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb een Sony 40", die is veel te groot om op je bureau te zetten. Je moet meer in deze richting denken. Lees vervolgens reviews over de TV's die je aanspreken en kijk of ze op je videokaart passen (HDMI?). Zoek ook eens op wat de voordelen van een monitor tegenover een TV zijn. Je kunt beter een dag later je hardware hebben dan uiteindelijk een verkeerde keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
boy4forums schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:10:
Ja maar zo'n lijstje kan ik alleen maar maken als ik ervaringen van mensen heb gelezen die een tv als computer gebruiken. Waarom is er op het internet hier zo weinig over te vinden? Er zijn toch wel meer mensen zoals ik die daar graag meer over willen weten. Of ben ik nou een van de weinigen die zeer geïnteresseerd is om één apparaat te hebben in plaats van twee ;)
Das waar idd. Mijn kennis heeft wel een TV als monitor, ik meen een 30" ofzo (misschien ook wel iets groter), maar die resolutie is niet te vergelijken met een monitor of als je een monitor als TV gaat gebruiken. Volgens mij bevalt het hem wel. Hij heeft als het goed is een Samsung TV daarvoor.
Terw_Dan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:13:
[...]
Ik heb zelf een 30" IPS gekocht voor aan mijn PC, en dat ding wordt echt overal voor gebruikt.
Overkill? Ik vind van niet. een goede monitor gaat jaren mee en je kijkt er de hele dag naar, ik vind een goede monitor belangrijker als een snellere GPU.
Uiteraard. Ik zei ook dat je dat kunt doen als je budget dat toelaat! Ik heb hier ook een IPS hoor, een U2410. Bevalt prima, maar die heb ik op basis van andere eisen gekocht, namelijk voor Photoshop/CAD en dergelijke, waarvoor kleuren echt belangrijk zijn. Als ik alleen ga TV kijken, was ik waarschijnlijk niet voor een dergelijk duur scherm gegaan. Mja, misschien is dat persoonlijk dan, ik zei ook alleen hoe ik er over dacht hè! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
@marcel87: dus het formaat van die 2410 van jou heeft geen enkele rol gespeeld? Het ging jou dus om te kunnen photoshoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Ik heb toen voor die 24" gekozen omdat ie 16:10 was, IPS was en ik dat een mooie grootte vond (naast alle specs die het scherm had en allemaal voornamelijk gebaseerd op Kid's review). Op zich kijk ik er geen TV op, weleens wat filmpjes via Youtube, maar niet op 3 meter afstand. En inderdaad voornamelijk voor photoshoppen en CAD, zodat er een stuk meer en betere kleuren kunnen worden weergegeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Stand van zaken 17:00:
Ik ben er niet uitgekomen. Heb Dell nog gebeld, maar die verwijzen mij naar een electronica zaak voor meer uitleg over de combinatie tv/computer en computer/tv.

Nou ja, dan moet ik maar een aantal weken wachten en mij verder verdiepen.

Bedankt allemaal! Wordt vervolgd als ik mij verder heb verdiept in de materie...

[ Voor 10% gewijzigd door boy4forums op 19-10-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? trouwens ook doorgenomen? Daar kun je al een boel info uit halen waar je op moet letten bij een aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Ik heb het gedeeltelijk gelezen. Ik zal het nu helemaal gaan lezen, want ik heb nu toch meer tijd..

Ik kreeg trouwens een spontane ingeving dat is het volgende:
Ik koop de 2410 en daarnaast, op termijn schaf ik een nieuwe tv van ongeveer hetzelfde formaat aan, die ik er dan naast zet. Zo heb ik dan een monitor en een tv op mijn bureau staan. Is dit geen ideale oplossing? Want ik kan dan optimaal internetten en optimaal tv kijken.

Maar goed, ik ga mij bezinnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik vind van niet, want dan heb je 2 apparaten die hetzelfde kunnen. Net gaf je aan dat je geen TV meer hoeft in de nabije toekomst omdat je alleen uitzendinggemist kijkt. En nu wil je een TV kopen om TV te kijken? Als je ipv die monitor een TV koopt kun je dus beide op die TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Ik heb zojuist gelezen in de sectie "Welke monitor moet ik kopen?" Hierin staat het volgende:

Kan ik een LCD TV als monitor gebruiken of omgekeerd?
Ja maar...

Allereerst is een LCD TV ontworpen om op flinke afstand bekeken te worden. De pixel pitch (zie boven) is groot, de resolutie is relatief laag. Dat betekent dat als je er -zoals bij een monitor- bovenop zit, alles blokkerig gaat lijken. Omgekeerd is een (LCD) monitor ontworpen om van dichtbij bekeken te worden. Als je hem op native resolutie van veraf gaat bekijken, worden dingen al snel te klein en onleesbaar (en andere resoluties zijn zoals gezegd sowieso funest voor beeldkwaliteit).
Los daarvan, veel LCD TVs ondersteunen maar een beperkt aantal resoluties over VGA en DVI, waarbij het vaak voorkomt dat de native resolutioe niet gesupport wordt . Als dat het geval is, is het zeker niet geschikt als monitor te gebruiken. Op vergelijkbare manier kunnen monitoren - ook al hebben ze component aansluitingen - niet altijd goed/mooi overweg met TV resoluties.

Enige manier om compromisloos een apparaat als beide te gebruiken is om iets te nemen dat een zodanig hoge resolutie heeft dat het een pixel pitch heeft die acceptabel genoeg is om dichtbij te gebruiken, maar tegelijk ook goed kan downscalen voor 1080/720/576-lijns resoluties, denk aan 2560x1600 bij een 30" scherm. Alleen is dat niet goedkoop...

Consoles, standalone mediaplayers, camcorders en andere consumentenelectronica
Consumentenelectronica is erop ontworpen om 'automatisch' te werken met TVs e.d. Nadeel is alleen dat een monitor zoals gezegd geen TV is. Daardoor kan het voorkomen dat een apparaat geen (goed) beeld geeft. In geval van twijfel op zoek gaan naar andermans ervaringen met dat apparaat en monitor in kwestie. Bij een veelverkochte console vind je geheid wat, maar als je iets obscuurs hebt zul je moeten gokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Wacht, mijn antwoord op jouw vraag slaat nergens op. Als ik inderdaad uitsluitend via Uitzending gemist ga kijken, dan heb ik geen tv nodig.
Maar misschien moet ik dit niet willen, omdat ik voor de ontspanning misschien op den duur toch stiekem een "Live" tv programma zou willen kijken. Dat is de reden waardoor ik aan een andere oplossing zat te denken.
Excuus voor de verwarring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Okee beste mensen, de beslissing is gevallen:
Het wordt toch een U2311H. Belangrijkste reden: budget!
Als ik in de toekomst een stukje rijker ben, dan komt er een mooi GROOT scherm op mijn bureau en... ook nog eens een GROTE tv. :)

Tot die tijd gaan we het gewoon doen met dit schermpje, die in ieder geval een stukje groter is dan mijn huidige scherm. En die in hoogste verstelbaar is en kan draaien en kantelen. Dat kan mijn huidige scherm, een Prolite E2003WSV allemaal niet, dus het is zo ie zo een vooruitgang. Ook heb ik dan nu een 16:09 scherm, dat voor het film kijken toch waarschijnlijk prettiger is. En daar was het nou net allemaal om te doen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Het scherm is binnen! Review volgt...
Pagina: 1