Da's helder, dank voor je reactie (en het testen)!vosss schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:55:
[...]
Ik hoef zo een T-amp ding niet meer. Leuk misschien voor wat muziek buiten of in de garage ofzo, maar zeer zeker niet voor bij de pc.
Ligt er maar net aan. Ik neem aan dat je een surroundsetje hebt? De vraag is vooral hoe je het zaakje hebt aangesloten of wilt aansluiten. Als je de speakers analoog hebt aangesloten is DTS:Connect of DD Live nutteloos, aangezien het geluid dan helemaal niet geëncodeerd/gecomprimeerd hoeft te worden om te kunnen worden verstuurd. In dat geval kun je je beter focussen op een redelijk goede DAC en drivers dan op features als DTS:Connect of DD Live. Overigens zou ik dan nog zeker niet teveel geld uitgeven, aangezien zelfs moderne onboard geluidskaarten dusdanig goed zijn dat je het verschil toch niet hoort op een regulier PC-speakersetje.SN4K3 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:38:
Ik ben op zoek gegaan naar een betaalbare geluidskaart waar ik in ieder geval voor gaming genoeg aan heb. Deze kaart heeft Dolby digital live en DTS connect. Als ik het goed begrijp is dit gewoon een kwestie van aansluiten op je moederbord en dan is het plug and play. Ook op andere punten leek deze geluidskaart de basis features zoals de duurdere kaarten te hebben.
http://www.club-3d.com/in...atron-agrippa-dts-71.html
Eventuele alternatieven zijn de Creative X Fi titanium of de Asus Xonar DX/XD
Graag jullie mening over deze geluidskaart of mischien een tip voor een andere. Ik weet niet in hoeverre ik moet zoeken naar bepaalde eigenschappen aangezien ik nu alleen naar een kaart met de optie DTS en Dolby digital heb gezocht. Het is trouwens alleen voor games, films en muziek. Ik hoef geen opname studio te hebben bij wijze van spreken.
Als je S/PDIF gebruikt daarentegen is DD Live / DTS:Connect wel noodzakelijk om 'echt' surroundgeluid te krijgen (in games). Echter is dan het hebben van een 'goede' DAC helemaal niet belangrijk, omdat je speakerset dat dan zal doen, dus dan zou ik gewoon de goedkoopste variant kiezen met DD Live of DTS:Connect en goede drivers.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Graag gedaan.musicfreak schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:37:
[...]
Da's helder, dank voor je reactie (en het testen)!
Overigens geheel toevallig dat ik vandaag met meubels aan het schuiven ben geweest en een ander bureau voor mn computer gebruik nu en geen plek meer heb voor die Marantz versterker en dus sinds vanavond weer met die T-amp naar de Monitor III's moet luisteren

Niet dat het echt heel erg slecht is hoor, maar ze kunnen veel meer met een normale stereoversterker dan met die T-amp. Zoveel is wel zeker.
Maargoed, muziek heb ik tegenwoordig toch niet meer op mn PC aanstaan, dat gaat via mn Tannoy setje nu en dat klinkt veel beter dan die Eltaxen uberhaupt kunnen. Voor een game te spelen zal het best prima zijn zo een T-amp denk ik.
Buiten dat kosten die dingen natuurlijk ook weer niet de wereld dus je kan het altijd eens proberen.
Aan de andere kant, voor die paar tientjes koop je ook een leuke tweedehands stereoversterker en dan zit je altijd beter denk ik
Ik denk dat ik daar maar voor ga, heb nog een aantal versterkers staan die ik nog wat op moet lappen.vosss schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:12:
Aan de andere kant, voor die paar tientjes koop je ook een leuke tweedehands stereoversterker en dan zit je altijd beter denk ik
Verschillen zijn niet zo groot meer tegenwoordig. Onboard is vaak genoeg.SN4K3 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:38:
Ik ben op zoek gegaan naar een betaalbare geluidskaart waar ik in ieder geval voor gaming genoeg aan heb. Deze kaart heeft Dolby digital live en DTS connect. Als ik het goed begrijp is dit gewoon een kwestie van aansluiten op je moederbord en dan is het plug and play. Ook op andere punten leek deze geluidskaart de basis features zoals de duurdere kaarten te hebben.
http://www.club-3d.com/in...atron-agrippa-dts-71.html
Eventuele alternatieven zijn de Creative X Fi titanium of de Asus Xonar DX/XD
Graag jullie mening over deze geluidskaart of mischien een tip voor een andere. Ik weet niet in hoeverre ik moet zoeken naar bepaalde eigenschappen aangezien ik nu alleen naar een kaart met de optie DTS en Dolby digital heb gezocht. Het is trouwens alleen voor games, films en muziek. Ik hoef geen opname studio te hebben bij wijze van spreken.
Als je een keuze moet maken bij bovenstaande, zou ik de asus nemen. Optie twee de creative, dan de club3d.
Zonder dat echt hard te funderen overigens, zeg ik er maar Ff bij :-)
mixing a drink and music
Hoi audio tweakers
,
Ik zit een beetje te spelen met mijn PC + oude receiver en geluid dat toch niet zo heel zuiver meer is. Na het lezen van dit topic ben ik al heel wat wijzer geworden maar één vraag kon ik niet terugvinden. Zal wel aan de aard van de vraag liggen maar toch, moet het weten
Als je pricewatch: Creative X-FI Fatal1ty FPS 7.1 in je PC bouwt kan je dan direct analoge speakers, dus met "ouderwetse" + - snoertjes, op je geluidskaart aansluiten zonder gebruikt te hoeven maken van een versterker?
Nu zit er op de geluidskaart geen klemmetjes en zullen de speaker snoertjes dus moeten worden omgezet naar iets van tulp of jack. Maar de hamvraag is eigenlijk, kan een geluidskaart de noodzaak van een versterker vervangen? Die speakers krijg ik wel aangesloten en anders wordt het tijd voor moderne speakers
.
Hoop dat ik de vraag zo hier kan posten, vond via Google niet meteen een éénduidige antwoord en vond het niet nodig een héél nieuw topic hiervoor aan te maken.
Dank,
Joost
Ik zit een beetje te spelen met mijn PC + oude receiver en geluid dat toch niet zo heel zuiver meer is. Na het lezen van dit topic ben ik al heel wat wijzer geworden maar één vraag kon ik niet terugvinden. Zal wel aan de aard van de vraag liggen maar toch, moet het weten
Als je pricewatch: Creative X-FI Fatal1ty FPS 7.1 in je PC bouwt kan je dan direct analoge speakers, dus met "ouderwetse" + - snoertjes, op je geluidskaart aansluiten zonder gebruikt te hoeven maken van een versterker?
Nu zit er op de geluidskaart geen klemmetjes en zullen de speaker snoertjes dus moeten worden omgezet naar iets van tulp of jack. Maar de hamvraag is eigenlijk, kan een geluidskaart de noodzaak van een versterker vervangen? Die speakers krijg ik wel aangesloten en anders wordt het tijd voor moderne speakers
Hoop dat ik de vraag zo hier kan posten, vond via Google niet meteen een éénduidige antwoord en vond het niet nodig een héél nieuw topic hiervoor aan te maken.
Dank,
Joost
http://speedtest.net/result/2130203198.png
Nee. Dit kan niet. Of ja, het kan wel, maar je hebt er niets aan. Op dit moment versterkt jouw receiver het geluid voor jouw passieve speakers. Als je die receiver/versterker er nu tussenuit haalt zal het geluid dus niet meer worden versterkt.
Nu zei ik dat het wel kan en dat klopt ook: als je je speakerdraad afsluit met een TRS jack dan past het fysiek wel in je geluidskaart. Echter heb je dan zoals eerder gezegd onversterkt geluid en klinkt het alsof je muziek aan het luisteren bent door je oortjes terwijl je oortjes op enkele meters afstand op je bureau liggen. Je zult wel geluid horen, maar ik denk niet dat je je speakers met een grote elastiek om je hoofd wilt gaan binden
.
Je kunt twee dingen doen: of je koopt een nieuwe versterker, of je koopt nieuwe actieve speakers waar de versterker dus al in de speakers zitten ingebouwd. De meeste PC-speakers zijn actief, maar je hebt ook in de audio-wereld prima actieve speakers. Deze kunnen wél direct op een geluidskaart aan worden gesloten.
Nu zei ik dat het wel kan en dat klopt ook: als je je speakerdraad afsluit met een TRS jack dan past het fysiek wel in je geluidskaart. Echter heb je dan zoals eerder gezegd onversterkt geluid en klinkt het alsof je muziek aan het luisteren bent door je oortjes terwijl je oortjes op enkele meters afstand op je bureau liggen. Je zult wel geluid horen, maar ik denk niet dat je je speakers met een grote elastiek om je hoofd wilt gaan binden
Je kunt twee dingen doen: of je koopt een nieuwe versterker, of je koopt nieuwe actieve speakers waar de versterker dus al in de speakers zitten ingebouwd. De meeste PC-speakers zijn actief, maar je hebt ook in de audio-wereld prima actieve speakers. Deze kunnen wél direct op een geluidskaart aan worden gesloten.
[ Voor 18% gewijzigd door HarmoniousVibe op 22-08-2012 12:00 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Heerlijk helder antwoord, mijn dank is groot.
Dat betekent dus dat met aankoop van een geluidskaart ik het probleem niet kan oplossen. Dat wordt een bezoekje aan de kringloop voor een good old versterker.
Dat betekent dus dat met aankoop van een geluidskaart ik het probleem niet kan oplossen. Dat wordt een bezoekje aan de kringloop voor een good old versterker.
http://speedtest.net/result/2130203198.png
Verwijderd
Ik heb al sinds een half jaar een matrix decoder (Das een DAC volgens mij) Het is een Pioneer VSX-C300
Deze ondersteunt Digital Multichannel Met DTS, Dolby Digital, DT Pro Logic, en MPEG Matrix. Maar windows herkent hem maar als 3.1, http://gyazo.com/5f36ca31454041c4d0d16ea579f76a93 Hij is verbonden met TOSLINK, als ik in de instellingen van het geluid op testen druk gaat er een lampje MultiChannel Branden op de receiver en doet windows de test (En deze lukt ook met 5.1) maar daarna is al mijn geluid weer 3.1, Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen ??? Moederbord: MSI P67A-GD65 (En nog een foto van dat geluid test menu: http://gyazo.com/db75962206548aa66115884f30dfc4de) Iemand enig idee ??
Deze ondersteunt Digital Multichannel Met DTS, Dolby Digital, DT Pro Logic, en MPEG Matrix. Maar windows herkent hem maar als 3.1, http://gyazo.com/5f36ca31454041c4d0d16ea579f76a93 Hij is verbonden met TOSLINK, als ik in de instellingen van het geluid op testen druk gaat er een lampje MultiChannel Branden op de receiver en doet windows de test (En deze lukt ook met 5.1) maar daarna is al mijn geluid weer 3.1, Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen ??? Moederbord: MSI P67A-GD65 (En nog een foto van dat geluid test menu: http://gyazo.com/db75962206548aa66115884f30dfc4de) Iemand enig idee ??