3 beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is het mogelijk om 3 beeldschermen te krijgen op mijn N560GTX-TI (hdmi,dvi,dvi)
is daar een programma voor of moet ik daar een apart ding of extra videokaart voor aanschaffen

M.V.G.
SweanS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:13

D4NG3R

kiwi

:)

2e videokaart afaik. Alleen bij AMD kan je zonder tussenstukken of speciale splitters 3 monitoren tegelijk aansturen. Gewoon een cheap-ass AMD of Nvidia kaartje erbij prikken en je 3e monitor werkt :) .

Tenzij je wilt gaan gamen op 3 schermen.. Dan word het wat lastiger.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:08:
2e videokaart afaik. Alleen bij AMD kan je zonder tussenstukken of speciale splitters 3 monitoren tegelijk aansturen. Gewoon een cheap-ass AMD of Nvidia kaartje erbij prikken en je 3e monitor werkt :) .

Tenzij je wilt gaan gamen op 3 schermen.. Dan word het wat lastiger.
Ik wil gewoon een extra beeldschermen voor bijvoorbeeld internetpaginas die ik nodig heb
Is daar geen programma voor?
met een splitter krijg je toch 2x hetzelfde beeld?
kan mijn videokaart niet standaard 3 beeldschermen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:20
Dat kan hij niet inderdaad.
Een goedkoop kaartje van internet plukken is het goedkoopst (bij voorkeur nvidia wegens driver issues).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:03
proberen zou ik zeggen, maar meestal is het 2 maal dvi, of éénmaal dvi en éénmaal hdmi

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen 3 verschillende maar wel 2 verschilende en 1 hetzelfde
Is deze goed?: http://www.engadget.com/2...c-cards-go-4-up-natively/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Voor een 3e monitor met wat internetwerk wil jij een videokaart van 200 euro kopen?
8)7
mitsumark schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:14:
Dat kan hij niet inderdaad.
Een goedkoop kaartje van internet plukken is het goedkoopst (bij voorkeur nvidia wegens driver issues).
Onzin, Win7 gaat er gewoon goed mee om. Alleen Vista gaat echt hard drammen.

Welk moederbord heb je? Als je een 2e PCI-E slot hebt kan je er gewoon een goedkope videokaart insteken voor je 3e monitor. Mocht je geen PCI-E sloten vrijhebben maar nog wel een PCI slot heb je heel veel geluk :+ .

nieuws: Zotac biedt GT 520 in pci-variant aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als je intern echt niets meer kwijtkan is een Matrox dualhead ook altijd nog een (weliswaar prijzige) optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:03
Voor de zekerheid:

Je hebt niet per ongeluk een mobo met onboard video?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tens schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:26:
Voor de zekerheid:

nee jammer genoeg niet....

kan dit ook werken?
http://www.matrox.com/gra...s/multi_display_software/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tens schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:26:
Voor de zekerheid:

Nagenoeg onmogelijk, die dingen zie je niet meer op de consumenten markt.
Dat is software, leuk, maar je moet sowieso je monitor nog ergens aanhangen :P En grote kans dat dit enkel werkt op Matrox kaarten (die duur zijn). Dus dat is niet echt een optie.

Wil je zoiets softwarematig doen, dan kun je beter naar MaxVista kijken, en een 2e systeem als extra monitor laten fungeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:29:
[...]

Nagenoeg onmogelijk, die dingen zie je niet meer op de consumenten markt.

[...]

Dat is software, leuk, maar je moet sowieso je monitor nog ergens aanhangen :P En grote kans dat dit enkel werkt op Matrox kaarten (die duur zijn). Dus dat is niet echt een optie.

Wil je zoiets softwarematig doen, dan kun je beter naar MaxVista kijken, en een 2e systeem als extra monitor laten fungeren.
Ik heb 3 aansluitingen op mijn videokaart, dan zou het toch moeten lukken met een programma.
waarom zouden ze er anders 3 aansluitingen op doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zoals ik eerder al vroeg: Welk moederbord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maxvista moet denk ik wel lukken ik heb een laptop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:33:
Zoals ik eerder al vroeg: Welk moederbord heb je?
M4N98TD EVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:31:
[...]

Ik heb 3 aansluitingen op mijn videokaart, dan zou het toch moeten lukken met een programma.
waarom zouden ze er anders 3 aansluitingen op doen....
Ja, je hebt 3 aansluitingen, maar je moet ze ook aan kunnen sturen natuurlijk. De reden dat je er 3 hebt is dat je de keuze hebt wat aansluitingen betreft, 3 monitoren onafhankelijk aansturen is hardwarematig niet mogelijk. Dat kun je met een stukje software niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet iets gelijks aan Maxvista maar dan gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Daar heb je 4 PCIe sloten opzitten, genoeg mogelijkheden voor een extra videokaartje dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

2e (x16) PCI-E slot is er, gewoon een cheapass kaartje halen dus :).

Voorbeelden:
pricewatch: Club3D GeForce GT 520
pricewatch: Gigabyte GV-R645D3-512I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:35:
Is er niet iets gelijks aan Maxvista maar dan gratis?
Ik ken ze niet. Welke software heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:35:
[...]

Daar heb je 4 PCIe sloten opzitten, genoeg mogelijkheden voor een extra videokaartje dus :)
er zitten maar 2 PCIe sloten op en nog 2 PCI sloten waarvan zowiezo 1 niet beschikbaar is omdat mijn videokaart 2 plaatsen in bezit neemt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:36:
[...]

Ik ken ze niet. Welke software heb je zelf al gevonden?
maxvista en matrox powerdesk meer probeer ik nog te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

D4NG3R schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:35:
2e (x16) PCI-E slot is er, gewoon een cheapass kaartje halen dus :).

Voorbeelden:
pricewatch: Club3D GeForce GT 520
pricewatch: Gigabyte GV-R645D3-512I
ik vind 40 euro voor een kaartje dat enkel 2D beeld moet weergeven toch vrij prijzig. Gooi een Vraag in V&A en de kans is groot dat iemand voor 10 euro je wel een kaartje kan opsturen. Of ga anders voor de goedkoopste (8400GS) in de pricewatch.

Welke videokaart je neemt maakt echt niets uit. Check wel even welke aansluitingen de videokaart heeft. Hele oude hebben enkel analoge VGA.

En ga alsjeblieft weg bij matrox. Voor jouw situatie hoef je daar niet naar te kijken. Kost veel en biedt nauwelijks extras.

[ Voor 7% gewijzigd door M2M op 18-10-2011 16:39 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:36:
[...]

er zitten maar 2 PCIe sloten op en nog 2 PCI sloten waarvan zowiezo 1 niet beschikbaar is omdat mijn videokaart 2 plaatsen in bezit neemt..
Er zitten toch echt 4 PCI-E sloten op.
Afbeeldingslocatie: http://p.gzhls.at/521066.jpg
De 2 kleintjes zijn ook PCI-E alleen dan maar met 2 lanes.

Anyhow de onderste PCI-E slot is gewoon vrij en hier kan je dan ook gewoon een videokaart in steken ;) .

@ Hierboven: Als je het toch liever bij een wat meer hedendaags kaartje houd: pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 18-10-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:38:
[...]

Er zitten toch echt 4 PCI-E sloten op.
[afbeelding]
De 2 kleintjes zijn ook PCI-E alleen dan maar met 2 lanes.
oh ik dacht dat dat PCI was maar allebij de PCIe kabels van mijn voeding gebruik ik al voor die ene...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

PCI-E power kabels gebruik je alleen bij duurdere videokaarten welke meer als 75w trekken. Cheapass kaartjes welke voor HTPC of algemeen gebruik bedoeld zijn (Bijv de pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI) trekken meestal nog geen 25w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:40:
PCI-E power kabels gebruik je alleen bij duurdere videokaarten welke meer als 75w trekken. Cheapass kaartjes welke voor HTPC of algemeen gebruik bedoeld zijn (Bijv de pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI) trekken meestal nog geen 25w.
ik heb namelijk een best wel dure videokaart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je hoeft op je eventuele 2e goedkope kaart dus geen PCI-E power connectoren aan te sluiten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand toevallig al iets gelijks aan maxvista gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zoek zelf eens op multimonitor software. Ik kwam binnen 5 seconden Extramon tegen. Geen idee hoe die werkt etc, maar het valt te proberen.

Hoewel een hardwarematige oplossing wel praktischer is, en ook sneller zal werken. En een 2e hands kaartje hoeft je niet meer dan een paar euro te kosten in V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:16
waarom wil je nog los software voor 3 monitoren? ik gebruik zelf standaard 2 monitoren, zowel op het werk (laptop+scherm) als thuis (2 schermen). Ik heb zelf ook nog een tijdje mijn tv via HDMI aangesloten gehad (op een 2de videokaart) en ik had daar geen software voor nodig (edit, behalve natuurlijk drivers voor de videokaarten).
De software biedt mogelijk op een aantal manieren uitkomst:
1: software zoals maxvista maken het mogelijk om een 2de computer te gebruiken als extra scherm.
2: software zoals ultramon (en matrox software) laten extra instellingen (en startbalken) toe op de verschillende monitoren

[ Voor 4% gewijzigd door Aragnut op 18-10-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ultramon e.d. kunnen inderdaad extra functionaliteit toevoegen aan een multimonitorsetup, maar ze kunnen deze niet zomaar creeëren, daarvoor moet alsnog een aansluiting zijn voor die monitor. Met MaxVista emuleer je een extra monitor via het netwerk, wil je dat doen, heb je sowieso nog software nodig. Dus daar ontkomt hij niet aan als hij het op deze manier doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
Terw_Dan schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:03:
Ultramon e.d. kunnen inderdaad extra functionaliteit toevoegen aan een multimonitorsetup, maar ze kunnen deze niet zomaar creeëren, daarvoor moet alsnog een aansluiting zijn voor die monitor. Met MaxVista emuleer je een extra monitor via het netwerk, wil je dat doen, heb je sowieso nog software nodig. Dus daar ontkomt hij niet aan als hij het op deze manier doet.
...en extra hardware in de vorm van een PC (of laptop) om die software op te draaien (en dus indirect een extra videokaart vormt).

zoals Terw_Dan aanhaalt: je moet iets hebben om die 3de monitor op aan te sluiten, en de "derde" aansluiting op de huidige videokaart voorziet daar niet in (en kan hier, wegens hardware ontwerp, nooit in voorzien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Extramon werkt niet omdat ik 64 bit heb.
en als het werkt moet ik de nvidia drivers uninstalleren en dan kan ik men andere beeldscherm niet gebruiken...
iemand een alternatief voor extramon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Alle drie de aansluitingen tegelijk gebruiken gaat NIET. Je grafische kaart kan maximaal 2 beeldschermen tegelijk aansturen. Dus 2x dvi of 1x dvi en 1x hdmi.

Als je een extra beeldscherm wilt aansluiten zul je dus een extra (evt. goedkopere) grafische kaart moeten aanschaffen. Zoals D4NG3R al aangeeft hoef je met een simpele kaart geen extra stekkertjes aan te sluiten.

Met het 3e beeldscherm aangesloten op die extra grafische kaart kun je bij je scherm instellingen instellen dat je 3 monitoren wilt gebruiken. Daar is geen extra software voor nodig.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:30:
Extramon werkt niet omdat ik 64 bit heb.
en als het werkt moet ik de nvidia drivers uninstalleren en dan kan ik men andere beeldscherm niet gebruiken...
iemand een alternatief voor extramon?
Wat is er dan mis met MaxVista? Daar hoor ik eigenlijk alleen maar goede dingen over.

En nogmaals, welke software heb je zelf gevonden inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:45:
[...]

Wat is er dan mis met MaxVista? Daar hoor ik eigenlijk alleen maar goede dingen over.

En nogmaals, welke software heb je zelf gevonden inmiddels?
Maxvista kost geld en ik heb geen zin (en eigenlijk ook niet echt geld) om dat te kopen
Ik zal even de trial versie proberen en dan zal ik er nog is over nadenken
ik blijf zoeken naar een gratis alternatief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zoals al (meermaals) is aangegeven:
[quote]Borgoth schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:44:
Alle drie de aansluitingen tegelijk gebruiken gaat NIET. Je grafische kaart kan maximaal 2 beeldschermen tegelijk aansturen. Dus 2x dvi of 1x dvi en 1x hdmi.[/quote]

Je kan nog zoveel software erop gooien, de hardware waarop je de software draait kan het gewoonweg niet.

Zoals ik al meermaals aangaf: Koop een cheapass PCI-E kaartje de la €25 en je bent klaar.

Nvm.. Lekker duidelijk verhaal staat er ook in deze thread.. Pas nu ik de Maxvista site zie zie ik dat je je laptop als 3e scherm wilt gebruiken. Leg dit dan ook duidelijk uit in de TS of in een post.

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 19-10-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:29:
Zoals al (meermaals) is aangegeven:

[...]

Je kan nog zoveel software erop gooien, de hardware waarop je de software draait kan het gewoonweg niet.

Zoals ik al meermaals aangaf: Koop een cheapass PCI-E kaartje de la €25 en je bent klaar.
maar met software waarmee ik mijn laptop als 3de beeldscherm kan gebruiken kan het wel.
of zit ik nu weer fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maxvista werkt bij mij dus niet helemaal....
en het is heel traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zoals ik in mijn vorige post al aangaf: Wees dan ook duidelijk en zet dit in de TS :X . Je geeft NERGENS aan dat het om een laptop gaat. Want bijv:
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:33:
Maxvista moet denk ik wel lukken ik heb een laptop....
Maakt het er niet duidelijker op.

De monitor poorten op een laptop zijn sowieso al niet bedoeld als video-IN dus die optie kan je uitsluiten. Om deze reden moet het dus high-latency via je netwerk gaan, en of je dat wilt vraag ik me sterk af :') .

Edit:
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:41:
maxvista werkt bij mij dus niet helemaal....
en het is heel traag
High-latency en traag zoals ik al zei...

Ik zou er gewoon vanaf zien om je laptop als 3e monitor te gebruiken. Als hij alleen maar voor internet is naast je 2 hoofdmonitoren zou ik gewoon de laptop als losse computer gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 19-10-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:42:
Zoals ik in mijn vorige post al aangaf: Wees dan ook duidelijk en zet dit in de TS :X . Je geeft NERGENS aan dat het om een laptop gaat. Want bijv:

[...]

Maakt het er niet duidelijker op.

De monitor poorten op een laptop zijn sowieso al niet bedoeld als video-IN dus die optie kan je uitsluiten. Om deze reden moet het dus high-latency via je netwerk gaan, en of je dat wilt vraag ik me sterk af :') .

Edit:

[...]

High-latency en traag zoals ik al zei...

Ik zou er gewoon vanaf zien om je laptop als 3e monitor te gebruiken. Als hij alleen maar voor internet is naast je 2 hoofdmonitoren zou ik gewoon de laptop als losse computer gebruiken.
ik wil het scherm van mijn laptop gebruiken voor mijn pc ik heb het dus allebij

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik het gevonden heb
http://synergy-foss.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08 11:38

jopitan

It's just a fact

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:47:
[...]

ik wil het scherm van mijn laptop gebruiken voor mijn pc ik heb het dus allebij
Maar hoe jij het telkens vertelt is dat je een 3e beeldscherm wilt aansluiten op je PC. Oftewel dat komt niet bepaald over als dat je het beeldscherm van je laptop aan wilt sluiten op je PC.

Die website die je hebt gevonden is wss wel iets, try it en post hier het resultaat als je wilt.

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 14:18
Als je duidelijker was geweest in je TS had ik je daar meteen al aan kunnen helpen.

Heb dat tijdelijk gebruikt om met een muis/keyboard m'n macmini en macbook te besturen. De lag die er in zat zorgde voor het 'tijdelijk'.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
magiel schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:56:
[...]

Als je duidelijker was geweest in je TS had ik je daar meteen al aan kunnen helpen.

Heb dat tijdelijk gebruikt om met een muis/keyboard m'n macmini en macbook te besturen. De lag die er in zat zorgde voor het 'tijdelijk'.
kun jij helpen met de configuratie ik snap het niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even voor de duidelijkheid,
ik ben halverwege dit topic van gedachte veranderd omdat 3de beeldscherm niet ging en nu wil ik mijn laptop geburiken als 3de beedscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan

jopitan

It's just a fact

Ik weet eigenlijk wel 100% zeker dat je hier lag mee zult hebben, maakt niet uit of je een 100Mbit of een 1000Mbit lijntje er tussen hebt liggen.

Ik vraag me toch af waarom je een 3de scherm wilt hebben als je toch alleen maar wilt internetten. Je kan immers moeilijk op 2 schermen tegelijk lezen? Daarvoor hebben ze immers tegenwoordig van die TABS in je browser zitten.
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:56:
[...]

kun jij helpen met de configuratie ik snap het niet helemaal
Iets met google....

[ Voor 16% gewijzigd door jopitan op 19-10-2011 10:01 ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jopitan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:00:
[...]

Ik weet eigenlijk wel 100% zeker dat je hier lag mee zult hebben, maakt niet uit of je een 100Mbit of een 1000Mbit lijntje er tussen hebt liggen.

Ik vraag me toch af waarom je een 3de scherm wilt hebben als je toch alleen maar wilt internetten. Je kan immers moeilijk op 2 schermen tegelijk lezen? Daarvoor hebben ze immers tegenwoordig van die TABS in je browser zitten.
ik heb namelijk een server en die moet ik in de gaten houden
ik moet dynmap in de gaten houden (minecraft server)
en internet en dan soms ook tegelijk tijdens het gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan

jopitan

It's just a fact

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:01:
[...]

Maar als je aan het gamen bent dan worden je andere schermen toch geduplicate en/of uitgeschakeld?
Althans dat heb ik nu met mijn 2 beeldschermen (resolutie spelen op 1920*1080 zorgt ervoor dat het spel wordt geduplicate op het andere scherm, aangezien gamen op een resolutie van 3840*1080 niet echt zo prettig is.)

[ Voor 6% gewijzigd door jopitan op 19-10-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jopitan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:03:
[...]

Maar als je aan het gamen bent dan worden je andere schermen toch geduplicate en/of uitgeschakeld?
Althans dat heb ik nu met mijn 2 beeldschermen (resolutie spelen op 1920*1080 zorgt ervoor dat het spel wordt geduplicate op het andere scherm)
ik kan alles tegelijk ^^
met mijn oude pc had ik problemen dat het scherm 50% naar rechts werd verplaatst maar nu gaat alles goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan

jopitan

It's just a fact

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:04:
[...]

ik kan alles tegelijk ^^
met mijn oude pc had ik problemen dat het scherm 50% naar rechts werd verplaatst maar nu gaat alles goed
Naja probeer dat programma eens dat je hebt gevonden en zoek lees de README (ook wel handleiding genoemt) er eens van en zoek dan eventueel voor configuraties op Google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

jopitan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:03:
[...]

Althans dat heb ik nu met mijn 2 beeldschermen (resolutie spelen op 1920*1080 zorgt ervoor dat het spel wordt geduplicate op het andere scherm, aangezien gamen op een resolutie van 3840*1080 niet echt zo prettig is.)
Ook als je een fullscreen applicatie draait dan werken de andere schermen gewoon hoor. Het enige probleem dat je hebt is als je de niet native resolutie draait, sommige dingen nog wel eens van schemr willen verschuiven.

Ik heb een tijdje een triplemonitor gedraaid op mijn systeem, en als ik aan het gamen was op de hoofdmonitor kon ik gewoon een filmpje kijken op de andere monitor zonder problemen, en de derde monitor gaf dan ook gewoon beeld, die werden niet uitgeschakeld of wat dan ook.

De situatie zoals de TS hem omschrijft kan dus prima. Alleen zou ik het zelf altijd hardwarematig willen doen, softwarematige oplossingen zijn gewoon te traag voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik lees op een ander topic iets over remote control maar dat neemt toch ook weer plek in beslag op mijn scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan

jopitan

It's just a fact

Terw_Dan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:08:
[...]

Ook als je een fullscreen applicatie draait dan werken de andere schermen gewoon hoor. Het enige probleem dat je hebt is als je de niet native resolutie draait, sommige dingen nog wel eens van schemr willen verschuiven.

Ik heb een tijdje een triplemonitor gedraaid op mijn systeem, en als ik aan het gamen was op de hoofdmonitor kon ik gewoon een filmpje kijken op de andere monitor zonder problemen, en de derde monitor gaf dan ook gewoon beeld, die werden niet uitgeschakeld of wat dan ook.

De situatie zoals de TS hem omschrijft kan dus prima. Alleen zou ik het zelf altijd hardwarematig willen doen, softwarematige oplossingen zijn gewoon te traag voor zoiets.
Wat ik dan heb is zeg maar met mijn HD6970 dat als ik in Eyefinity draai en ik een spel op een resolutie van 1920*1080 speel dat het andere scherm (identiek scherm) dan zwart wordt en niet de desktop laat zien ofzo.
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:15:
ik lees op een ander topic iets over remote control maar dat neemt toch ook weer plek in beslag op mijn scherm
Dat klopt, het is gewoon dan op een van je 2 huidige schermen de andere pc als het ware beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

jopitan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:17:
[...]

Wat ik dan heb is zeg maar met mijn HD6970 dat als ik in Eyefinity draai en ik een spel op een resolutie van 1920*1080 speel dat het andere scherm (identiek scherm) dan zwart wordt en niet de desktop laat zien ofzo.
Ja, dat kan aan eyefinity liggen, waarbij je de applicatie dan wel als volledige resolutie draait (dus die 5760*1080), maar hij daar enkel 1920*1080 van gebruikt om dingen te renderen, de rest blijft zwart.
Maar eyefinity is ook een heel andere manier van multimonitor gebruiken, die hier niet relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:01:
[...]

Ik zou dan gewoon de laptop naast de desktop zetten en hierop de servers in de gaten houden. Hoef je ook niet de game te minimizen om actie te ondernemen. Je kan dan mogelijk ook nog kijken naar een KVM switch, om 1 beeldscherm + muis + toetsenbord om te kunnen schakelen naar de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga waarschijnlijk gewoon toch maar een extra videokaart kopen
alsnog bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:40:
ik ga waarschijnlijk gewoon toch maar een extra videokaart kopen
alsnog bedankt
Dat is wel het makkelijkste waarschijnlijk. En als je even in V&A kijkt (of een gevraagd ad plaatst) heb je zo'n kaartje waarschijnlijk al voor een paar euro te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is het nodig om de videokaarten te koppelen of doet mijn moederboard dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Als je videokaarten koppelt, werken ze samen (SLI / CrossFire). Dan kun je nog maar 2 monitoren aansturen.

Wat wel werkt is een videokaart met (active) displayports.

Zie ook mijn topic:

EyeFinity met 1 videokaart?

PS: Heb je wel goed de search gebruikt?

[ Voor 10% gewijzigd door NeFoRcE op 19-10-2011 12:14 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:10:
is het nodig om de videokaarten te koppelen of doet mijn moederboard dat automatisch?
Je moet ze juist niet koppelen. Daarbij heeft het bar weinig zin dat te doen, op het moment dat je een simpel kaartje koopt, want de prestaties zullen daarmee niet echt verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:17:
[...]

Je moet ze juist niet koppelen. Daarbij heeft het bar weinig zin dat te doen, op het moment dat je een simpel kaartje koopt, want de prestaties zullen daarmee niet echt verbeteren.
dus gewoon de goedkoopste die ik kan vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:19:
[...]

dus gewoon de goedkoopste die ik kan vinden :P
Als het puur is voor het aansturen van een extra monitor heb je amper iets nodig.
Ik heb zelf een 6870 in mijn systeem hangen voor 't normale werk op een 30", maar voor een 10" schermpje heb ik er nog een 4350 naastzitten, een doodsimpel kaartje dat ook erg goedkoop was. En dat werkt verder prima.
Pagina: 1