Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb al tig keer op Google gezocht, maar ik vind nergens een duidelijk antwoord.

Zelf heb ik drie maal een Samsung SyncMaster 2443BW (24") monitor.

Deze wil ik graag in een EyeFinity setupt draaien, zodat ik met één videokaart, alle 3 de schermen kan aansturen.

Ik zat zelf te denken aan een 6950/6970 videokaart van Ati.

Is EyeFinity uberhaupt mogelijk met 1 videokaart? De monitoren ondersteunen alleen DVI en VGA. Ik neem aan dat een converter voldoende is (van bijv HDMI naar DVI).

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Ja dat gaat. Zie ook het gedeelte over Eyefinity op Wikipedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:24

D4NG3R

kiwi

:)

Ja (tot 3 monitoren), echter moet 1 monitor worden aangesloten op de DP. Wil je hier een DVI of HDMI scherm aan hangen moet je er een actieve adapter bij halen. Gelukkig kosten deze dingen tegenwoordig geen drol meer: pricewatch: XFX Standard DP-to-DVI KIT (Waren ~1 jaar geleden vaak zo rond de 100 euro..)

Waarom moet dit op een actieve DP worden aangesloten? De HD5k/6k kaarten hebben maar 2 DAC's onboard, hierdoor kan je maar 2 VGA/DVI/HDMI aansluitingen gelijktijdig benutten.

Edit: Na het lezen van de post hieronder, pricewatch: XFX Active MiniDP to DVI Adapter IPV de bovenstaande gebruiken als er een Mini-DP aansluiting op zit.

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 07-09-2011 22:05 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:57

InFamous

excommunicado

je kan met 1 videokaart inderdaad 3 schermen aansturen, echter moet je opletten dat er 2 dvi poorten en 1 mini displayport op zit. dvi en hdmi zijn meestel een gedeelde poort en kan dus maar 1 scherm aan. Dan 2 monitor aansluiten met dvi en 1tje met verloop van mini dp naar dvi en je bent klaar.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
InFamous schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:04:
je kan met 1 videokaart inderdaad 3 schermen aansturen, echter moet je opletten dat er 2 dvi poorten en 1 mini displayport op zit. dvi en hdmi zijn meestel een gedeelde poort en kan dus maar 1 scherm aan. Dan 2 monitor aansluiten met dvi en 1tje met verloop van mini dp naar dvi en je bent klaar.
Let hierbij wel op dat je een actief verloopje nodig hebt als je wilt dat DP > DVI gaat werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

D4NG3R schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:03:

Waarom moet dit op een actieve DP worden aangesloten? De HD5k/6k kaarten hebben maar 2 DAC's onboard, hierdoor kan je maar 2 VGA/DVI/HDMI aansluitingen gelijktijdig benutten.
Nope, dit is NIET waar.
DACs zijn Digital to Analog Converters. Deze worden gebruikt om de analoge poorten aan te sturen (DSUB en analoge DVI). Maar de DACs hebben niets te maken met het digitale signaal, er hoeft immers niets omgezet te worden van digitaal naar analoog, de signalen zijn immers als digitaal van je videokaart.

De beperking ligt heel ergens anders, namelijk bij de clock signal gens. Daar zitten er maar 2 van op het bord. Een HDMI en DVI connector gebruiken ieder 1 clock signaal. Bij 2 schermen dan zijn die dus op en kun je niet een derde aansluiten. Displayport heeft verder geen clock signaal nodig, dus daarom kun je prima 6 schermen aansluiten, zonder hiermee een probleem te krijgen, mits het maar 6 DP monitoren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:24

D4NG3R

kiwi

:)

Foute bronnen blijkbaar, wat ik een jaartje terug veel las op het internet was dat er 2 DAC's aanwezig waren op elke kaart, en dat DP geen DAC nodig is (Wat allebei ook correct is trouwens). Ik was er echter niet bij bekend dat dit niet de oorzaak is van de 2 schermen limiet. (Zonder Monitor -op een eventueel verloopstukje- op de DP aansluiting)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeFoRcE schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:00:
Tweakers,

Ik heb al tig keer op Google gezocht, maar ik vind nergens een duidelijk antwoord.

Zelf heb ik drie maal een Samsung SyncMaster 2443BW (24") monitor.

Deze wil ik graag in een EyeFinity setupt draaien, zodat ik met één videokaart, alle 3 de schermen kan aansturen.

Ik zat zelf te denken aan een 6950/6970 videokaart van Ati.

Is EyeFinity uberhaupt mogelijk met 1 videokaart? De monitoren ondersteunen alleen DVI en VGA. Ik neem aan dat een converter voldoende is (van bijv HDMI naar DVI).
Heb je zo'n zware kaart nodig? Want ook met goedkopere kaarten van AMD die een DP aansluiting hebben kun je al met drie schermen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:30:
[...]

Heb je zo'n zware kaart nodig? Want ook met goedkopere kaarten van AMD die een DP aansluiting hebben kun je al met drie schermen draaien.
Ik ga - zodra Sandy Bridge E uit is - een nieuw systeem samenstellen. En momenteel heb ik m'n 3e scherm op m'n laptop draaien, en met Synergy mijn toetsenbord en muis gedeeld (handig programma btw!).

Echter begint college weer, en heb ik geen zin om elke dag m'n laptop weer aan te koppelen. Zodoende wil ik een m'n 3e scherm op m'n desktop aansluiten. En de upgrade wordt een High-End systeem. Inclusief een redelijke high-end videokaart.

Ik moet dus opletten dat die videokaart minimaal 1 DP heeft? En als die ernaast nog 2 DVI heeft, zou het dus gewoon moeten werken? Apart dat ze dat niet eerder uitgevonden hebben dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeFoRcE schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:33:
Ik moet dus opletten dat die videokaart minimaal 1 DP heeft?
Nee, je moet opletten dat de kaart drie aansluitingen heeft.
In 99,99% van de gevallen is het dan 2 x DVI en 1 x DP (ik heb ooit één kaart gezien met 3 x DVI).
Voor die DP moet je dus een actief verloopkabeltje hebben, want jij hebt 3 DVI monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

NeFoRcE schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:33:
[...]

Ik moet dus opletten dat die videokaart minimaal 1 DP heeft? En als die ernaast nog 2 DVI heeft, zou het dus gewoon moeten werken? Apart dat ze dat niet eerder uitgevonden hebben dan...
Matrox had dat al ver voor amd, het is nu gewoon veel betaalbare geworden, immers, een 5770 ondersteund het wel, en kost niks meer.

Synergy+ gebruik ik hier voor een 4e scherm op aparte resolutie, en natuurlijk ken jij dan ook Xdmx?

Let wel op de actieve adapter, zelf had ik de grove fout gemaakt om naar een winkel te gaan en vervolgens met een passieve thuis te komen, (dacht eerst een actieve te hebben, maar het bleek dus een passieve met "active technology" 8)7 , wat een oplichterij, gelukkig deed de winkel er niet moeilijk over(heb daarna op een webshop de goeie besteld :) )

En dac hebben hier verder niks mee te maken, de monitoren zijn DVI-D

[ Voor 33% gewijzigd door Achilles op 08-09-2011 00:03 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Achilles schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:57:
[...]

Matrox had dat al ver voor amd, het is nu gewoon veel betaalbare geworden, immers, een 5770 ondersteund het wel, en kost niks meer.

Synergy+ gebruik ik hier voor een 4e scherm op aparte resolutie, en natuurlijk ken jij dan ook Xdmx?

Let wel op de actieve adapter, zelf had ik de grove fout gemaakt om naar een winkel te gaan en vervolgens met een passieve thuis te komen, (dacht eerst een actieve te hebben, maar het bleek dus een passieve met "active technology" 8)7 , wat een oplichterij, gelukkig deed de winkel er niet moeilijk over(heb daarna op een webshop de goeie besteld :) )

En dac hebben hier verder niks mee te maken, de monitoren zijn DVI-D
Matrox inderdaad, long time ago! En erg duur ja.
Xdmx ken ik niet. Zal zo even Googlen.

@mdcobra
Dat is wel een erg mooie kaart, en ook in de prijsklasse wat ik zoek. Ik zal die even onthouden.

Actieve adapters dus? Okee, Lijkt me wel logisch ja. Mocht ik die nodig hebben, dan zal ik niet dezelfde fout begaan als hierboven ;).

Thanks!

Pagina: 1