Het is overduidelijk dat die doelgroep 8-88 niet letterlijk is. De gemiddelde 8 jarige heeft op GOT niets te zoeken, net zo min als de gemiddelde 88 jarige. Uitzonderingen daargelaten, maar niet voor niets heet je op je 30e al een Got bejaarde.

en ja, dan vind ik het raar dat het toegelaten wordt dat er überhaupt die grenzen worden opgezocht door een stel pubers.
Grappige opmerking. De hele bedoeling van puberen is nu net dat je grenzen opzoekt en het liefst er nog een stuk overheen dondert ook. Daarnaast kan ik je uit ervaring aan -helaas- beide kanten van de medaille mededelen dat het al dan niet toelaten dat er grenzen opgezocht worden volstrekt illusionair is.
Reageer dáár nou eens op in plaats van aan te halen wat wel en niet wettelijk is toegestaan en wat anderen doen.
Het voorstel is dus om of een leeftijdcheck te doen of een waarschuwing te plaatsen dat de HK content kan bevatten die niet geschikt is voor minderjarigen. Zal ik ook even een duit in het zakje doen waarom ik daar niet voor ben:
+ de toegang is al gereguleerd op basis van je postgeschiedenis. Iemand die volgens zijn ouders geschikt is om zelfstandig op tweakers rond te hangen moet ook staat worden geacht wat je in de HK tegenkomt te hanteren. Zo niet, dan hoort hij al helemaal niet los te lopen op het internet.
+ het zou makkelijk zijn voor ouders zodat ze beter weten waar je kind rondhangt. Een absolut non-argument. Eén blik op de topiclisting geeft een beter idee wat je daar aan kunt treffen dan welk iconntje of waarschuwing ook. De check of een jong kind in de HK kan hoort bij de ouders te liggen en niet bij ons. Leeftijd an sich zegt ook niet zoveel.
+ Voor kinderen die desondanks toch weten door te dringen in de HK zal een icoontje eerder contraproduktief werken. Het wordt dan een louter cosmetisch iets.
+ Baat het niet dan schaadt het niet? Mwah nee. Ik zou het liefste die idiote filmkeuring ook liever vandaag dan morgen zien verdwijnen. Onnodig betuttelend en moraliserend.
+ Je kunt je nog afvragen of sommige HK topics passen bij een techforum. ik denk het eerlijk gezegd niet. Sterker nog, de hele HK past er niet in. Maar de HK past wel bij de GoT community en ook de gewraakte topics horen daarbij. Wie zich registreert op GoT en zich aanmeldt voor de Hk wil deel uitmaken van die community. We stellen daar geen formele eisen aan en wederom: het is de taak van de ouders om te bepalen of hun kind zich aan mag sluiten bij commnity x, y, of z.
+ Een gemiddelde. fatsoenlijk opgevoede 12 jarige moet prima om kunnen gaan met wat je in de HK kunt vinden. Ik twijfel nog eerder aan het vermogen van de gemiddelde 14- of 15-jarige om er goed mee om te gaan.
+ Last but not least. Imo zouden we ons onsterfelijk belachelijk maken met zo'n waarschuwing of leeftijdcheck. We zijn Don Quichotte niet. Van mij persoonlijk mag dat hele tieten en kontenfestival de HK uit, maar ik kan me er dankzij ons strak beleid waar de grenzen liggen prima in vinden om de community binnen die grenzen vrij te laten. Dat doe je dan weer teniet door er bij te gaan schrijven dat je weliswaar lid bent van de community, maar dat sommige delen misschien weer minder geschikt voor je zijn. Zoek dat fijn zelf uit.
De crew bepaalt wat we wel en niet tolereren binnen GoT en vervolgens is het aan ieder, of aan zijn of haar ouders, om te bepalen of je daarin wilt (of mag) deelnemen.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland