Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
In het recente HTC Radar en Titan review viel me weer op hoe de meeste gebruikte performance test relatief eenzijdig heel slecht uitpakken voor de Windows Phone 7 terwijl de telefoon qua snelheid gewoon goed aanvoelt. De focus van de performance tests lijkt meer op de hardware en in het bijzonder de CPU te liggen dan op het platform als geheel of op de performanc in het gebruik.

Ook werd er in de review geklaagd over gebrek aan goede benchmarks voor onderlinge vergelijking van Windows Phone telefoons onderling

Ik heb daarom in het redactie forum ook wat aanvullende tests voorgesteld om te gebruiken die mogelijk performance wat breder trekken en niet alleen maar op de CPU focussen.

Dit is het betreffende redatie topic:
HTC Radar en Titan...

Helaas zijn de door de mij voorgestelde tests mogelijk niet geschikt (onder andere omdat de Android nexus daarin te slecht presteert???). Wel blijkt daar ook bij de Tweakers reviewers ook een behoefte aan goede benchmarks of vergelijkingstests zeker ook omdat er natuurlijk nog wat meer Windows Phone reviews aan komen en we straks ook de Nokia's en de HTC's en Samsungs willen vergelijken.

Mogelijk kunnen andere Windows Phone gebruikers in dat redactie topic nog wat goede suggesties doen voor benchmarks waarbij niet puur de CPU hardware snelheid maar ook de intrisiek snelheid van het Windows Phone platform getoond kan worden.

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:02

StrongArmLance

Endless flow

WP7 BENCH voor vergelijkingen onderling?

YouTube: WP BENCH - Windows Phone 7 benchmark

En natuurlijk onzin dat ze niet willen vergelijken als dit nadelig uitpakt voor android...

[ Voor 24% gewijzigd door StrongArmLance op 17-10-2011 19:34 ]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik vind het prima dat je op wil roepen om tot een eerlijke benchmark te komen, waarin WP7 niet steeds als het lulletje rozenwater naar boven komt. Daar is dit echter niet de plek voor, dus sluit ik dit topic. Ga echter gerust verder bij Geachte redactie...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Dit topic is gesloten.