Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:02
Hallo tweakers,

MS is de marketing campagne van wp7 gestart, heeft iemand hier al wat van gemerkt?
In de vorm van reclames etc. Ik heb tot nu toe alleen detelefoonvanbritt gevonden, ik weet niet of dit de beste manier is...

Jullie al wat gemerkt? Laat het weten

Deze al gecheckt? http://www.detelefoonvanbritt.nl/
--------------------------------------------------------------------------------

[ Voor 30% gewijzigd door StrongArmLance op 17-10-2011 17:42 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kun je voor je probleem een apart topic maken? Dit past namelijk niet bij elkaar :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://blufiles.storage.live.com/y1pq3swmlIWrvn1xEwY7lCE1JeQwRaD8nhzX0L8h39tR_Zw9U06E7mhwermhK1G5si2DLwF4uV1Oqm0SgzymDQvUg/WP_000036.jpg?psid=1

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:45
Op schiphol hangt buiten een gigantische poster van HTC, binnen bij de rolbanden hangen allemaal schermen. Stonden advertenties in de Elsevier en de Quote. Ik zou RTL-Z op tv even in de gaten houden :)

Dus men is echt wel begonnen, maar dit is niet iets wat je in 2 weken even doet zeg maar. (en we zijn pas vanaf de 4e ofzo bezig)

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 18:39
Zie net een tweet van Brit langskomen, iets met een glas cola... :p

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Wat ik vreemd vind is dat er nog steeds geen toestellen in de 'reclame' blaadjes staan, heb vanavond weer even alles doorgenomen maar nog steeds niks. Alles is Android, Android... oh en her en der wat iPhone.

Mag nu wel eens beginnen want de 'launch' is nu toch al achter de rug.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 15:12

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ze zijn ook een beetje op de nieuwe toestellen aan het wachten. Het is gewoon dat iedereen had verwacht dat met de release van mango ook wel een paar nieuwe toestellen zouden komen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-10 11:45
De poster op Schiphol is groot en moet zeker opvallen ;)

Verwijderd

Jammer dat men zich niet zo richt op de sociale intergratie.

Verwijderd

Het was in de Elsevier, dus niet erg gericht op de jeugd die vooral daar naar kijkt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:53:
Het was in de Elsevier, dus niet erg gericht op de jeugd die vooral daar naar kijkt :)
Ah prima. Prima reclame dan :) .

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.speedymirror.com/wp-content/uploads/2011/10/frenchtitan.jpg

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Wow die is echt ontzettend gaaf! Mooi dat HTC de marketing voor WP zo serieus neemt.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 14:42

mrsar

waar een sar is,is een wodka

was net een aflevering van hawaii 5-0 aan het kijken en was erg duidelijk wat voor telefoon ze gebruikten bij het foto's maken en snel uploaden naar skydrive ;) hehe meerdere malen erg duidelijk ingezoomd op de telefoon tijdens de handelingen xD

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

@Hierboven: YouTube: Windows Phone TV placement#!

Is inderdaad wel heel erg duidelijke sluikreclame :p

Verwijderd

Ik ken iemand die WP7 marketing zelf in de hand heeft genomen en een filmpje gemaakt heeft om WP7 te promoten.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gVky5ajk6yI]

• SilverAqua

In Duitsland maken ze wel reclame, zelf vind ik dat MS zich zoals deze fan made commericial moet neerzetten...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oV-VlU18-bA]
Want als er iets handig is aan WP7 dan is het wel de snelheid.

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

• SilverAqua
Heel langzaam komt het dan toch op gang in NL... met heel langzaam bedoel ik dus ook echt heel langzaam. Want MS kan kwa reclame maken wel heel wat leren van Apple en Android...

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/1462/wp000238.jpg

Verwijderd

SilverAqua schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:16:
Heel langzaam komt het dan toch op gang in NL... met heel langzaam bedoel ik dus ook echt heel langzaam. Want MS kan kwa reclame maken wel heel wat leren van Apple en Android...

[afbeelding]
Probleem is ook dat je als derde grote OS op de markt komt echt wat moet bieden aan de consument om ze over te halen. Iedereen is al gewend aan iOS of sinds een tijdje aan Android en heeft dan niet weer zin om weer een nieuw OS eigen te maken.

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-11 08:29
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:34:
[...]

Probleem is ook dat je als derde grote OS op de markt komt echt wat moet bieden aan de consument om ze over te halen. Iedereen is al gewend aan iOS of sinds een tijdje aan Android en heeft dan niet weer zin om weer een nieuw OS eigen te maken.
Inderdaad.
Ik heb het gevoel dat MS het wel goed aanpakt.
Nu al volop reclame maken is volgens mij verloren moeite (en weggesmeten geld) aangezien er nog maar weinig smartphone met WP 7.5 Mango beschikbaar zijn. Dus het risico op het creëren van (hoge) verwachtingen die niet kunnen worden voldaan zijn groot. Stel je voor, helemaal enthousiast gemaakt over Windows Phone en dan naar de winkels gaan en horen dat er nog geen beschikbaar zijn of nog maar in beperkt aantal.

Daarbij wordt volgens mij volop gemikt op de kerstperiode (eind november - december) waar de de verkopen sowieso pieken. Consumenten die al overtuigd zijn van WP hebben er ofwel al één of volgen de ontwikkelingen op de voet. Hen moet je niet meer overtuigen via reclame in de straat enzo. Je moet vooral informatie gemakkelijk beschikbaar stellen (zoals bijvoorbeeld de Windows Phone website met links naar beschikbare smartphone en specificaties e.d.).

MS heeft maar één kans en de kerstperiode lijkt mij dan ook ideaal. Tegen dan zijn de Nokia en Samsung WP7.5 (hopelijk) voldoende beschikbaar.

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11 18:24
Zie net op RTL 7/Z de WP7 reclame langs komen. :-)

• StrongArmLance
@hierboven

Hoe gaat die?
En als ik foto upload naar skydrive waar blijft m'n foto dan kan ik een link naar die foto vinden.

iig hier is een bord uit Zutphen http://m1090.photobucket....cnbxVqZCpoxQC2gxjLgLrU%3D

[ Voor 61% gewijzigd door StrongArmLance op 26-10-2011 17:13 ]

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11 18:24
Vond m eigenlijk niet zo heel spraakmakend. Ze laten een telefoon zien met de RTL Z app erop en dan komt er een kreet langs die ik even niet meer weet.
www.nokia.nl heeft ook haar website aangepast en plaatst de volle focus op de nieuwe WP telefoons, goede zaak!

• Relief2009
En de reclame video's van Nokia zitten goed in elkaar.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=I1qTbs8K3go]

[ Voor 28% gewijzigd door Relief2009 op 26-10-2011 13:04 ]

• StrongArmLance
Was de kreet Think different? :)

Nokia moet wel hard werken dit is hun laatste hoop op grip op de smartphone markt..

[ Voor 57% gewijzigd door StrongArmLance op 26-10-2011 13:16 ]

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 07:27

Woembah

YNWA

Nokia gaat hier heel veel werk van maken, als ik de keynote van vanochtend mag geloven. En dan ook met real-life demo's en activiteiten, alsmede speciale in-store probeerstands. Vanaf nu komt wp7 denk ik echt van de grond. De nieuwe commercial is ook gaaf :)

Check out my photography on Instagram

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Erg leuk om te zien hoe de marketing inderdaad langzaam omhoog komt. En nu met Nokia erbij gaat het denk ik zeker wel lukken om het hier een beetje bekend te maken als 3de smartphone besturingssysteem. En het zjin erg vette reclames, met een leuk aanstekelijk liedje :)

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
De buyers guide van The Phone House stond hellemaal vol met Windows Phone was enzo. Ook met de HTC Radar en Titan.

Verwijderd

CokeZero schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:20:
De buyers guide van The Phone House stond hellemaal vol met Windows Phone was enzo. Ook met de HTC Radar en Titan.
Als je het invult zoals de gemiddelde gebruiker komt er een WP7 toestel naar voren :D .

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Kijk, Nokia gaat los met Tweakers.net

plan: Wil jij als eerste met de Nokia Lumia 800 spelen?

[Actie] Details en voorwaarden Testpanel Nokia Lumia 800

[ Voor 39% gewijzigd door Ginz op 27-10-2011 09:30 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• StrongArmLance
Een deel van de tmobile.COM is gereserveerd voor de htc hd7

http://t-mobile.com

[ Voor 16% gewijzigd door StrongArmLance op 28-10-2011 16:29 ]

• cPT.cAPSLOCK
  • Laatst online: 27-10 09:16
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 02:14:
[betreffende kieswijzer van The Phone House]

Als je het invult zoals de gemiddelde gebruiker komt er een WP7 toestel naar voren :D .
Grappig, ik krijg hem er niet uit. Niet als ik hem naar waarheid invul, en niet als ik specifiek WP7-antwoorden geef. Ook als de gemiddelde gebruiker krijg ik nergens ook maar een WP7 toestel tevoorschijn.

Verwijderd

cPT.cAPSLOCK schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:42:
[...]

Grappig, ik krijg hem er niet uit. Niet als ik hem naar waarheid invul, en niet als ik specifiek WP7-antwoorden geef. Ook als de gemiddelde gebruiker krijg ik nergens ook maar een WP7 toestel tevoorschijn.
Oh, ik had een Titan of Radar als eerste (iig een HTC). Misschien komt het omdat ik linked in erbij heb gekozen?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:42:
[...]

Oh, ik had een Titan of Radar als eerste (iig een HTC). Misschien komt het omdat ik linked in erbij heb gekozen?
Nope, heb zelf ook eens geprobeerd en alles gekozen zodat ik zeker weten een match met WP7 eruit zou moeten krijgen en: niks. Geen wp7 toestel. Terwijl het toch echt het enige toestel is dat en Facebook en twitter en linkedin native ondersteund.
En om eerlijk te zijn vind ik WP7 ook het fijnste OS om mee te emailen. Blijkbaar denkt iig the phone house daar anders over :/

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Niet zozeer marketing, maar ik heb me vanavond behoorlijk zitten ergeren aan een artikel in de Computer!Totaal. En dan met name het artikel "overstappen op een SmartPhone".
Het artikel doet overkomen alsof er maar twee platformen zijn: Android en iPhone. WP7 wordt wel even tussen neus en lippen genoemd maar wordt afgedaan als inferieur.

Beetje jammer.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

CAP-Team schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 01:11:
Niet zozeer marketing, maar ik heb me vanavond behoorlijk zitten ergeren aan een artikel in de Computer!Totaal. En dan met name het artikel "overstappen op een SmartPhone".
Het artikel doet overkomen alsof er maar twee platformen zijn: Android en iPhone. WP7 wordt wel even tussen neus en lippen genoemd maar wordt afgedaan als inferieur.

Beetje jammer.
Brief sturen zou ik zeggen :) .

• Caelorum
CAP-Team schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 01:11:

Beetje jammer.
Ach hetzelfde hebben ze met webos gedaan. Die werd zo goed als geboycott (nog voordat HP het OS weg heeft gegooid)

Verwijderd

Hmmm, een Nederlandse TV advertentie van Microsoft (alles begint met een Windows 7 PC) met daarin een ook een rol voor een Windows Phone.
Maar genoemd wordt Windows Phone niet

Wel al een beetje een inzicht naar de metro look van Windows 8

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 12:53 ]

• CokeZero
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/wpcms_production/resources/images/000/048/173/large/bus.jpg

Windows Phone bus in Amerika

Bron: WPCentral.com

• StrongArmLance
^ Wauww

Tweakers.net draagt zijn steentje bij ipv de galaxy s als mobiele telefoon thumbnail bij de pricewatch beginpagina, staat daar nu de nokia lumia!

Verwijderd

Stond ook een mooie advertentie in het NRC voor de Radar :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:27
Caelorum schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 02:08:
[...]

Ach hetzelfde hebben ze met webos gedaan. Die werd zo goed als geboycott (nog voordat HP het OS weg heeft gegooid)
Mja Palm/HP heeft de ondergang van webOS toch echt aan zichzelf te danken.... ze hebben ongeveer alles fout gedaan wat je fout kon doen :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Caelorum
ok ik ga even erg offtopic hier denk ik:
Ramon schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:53:
[...]

Mja Palm/HP heeft de ondergang van webOS toch echt aan zichzelf te danken.... ze hebben ongeveer alles fout gedaan wat je fout kon doen :P
Mja, zelf ben ik het dar niet mee eens. Ik heb het OS irl gezien en zo erg was het ook weer niet. Ok, ik vond het swipe de app om het te killen in de task manager een beetje onintuitief, maar verder niet zoveel op aan te merken. Al kon ik al wel voorspellen dat het OS onder zou gaan, puur alleen al op het feit dat de developer community niet echt warm liep voor het OS.
Vind het persoonlijk vreemder dat BB nog bestaat en aandacht krijgt, dan dat WebOS als mobiel OS geen aandacht kreeg en nog is afgeserveerd ook.

Ontopic:
Ik heb nog geen reclame gezien van WP7 in Nederland, behalve die in dat blad en op wat websites. Ik vraag me af of MS zich realiseert dat het OS in NL niet zo bijster goed is, met alle perikelen rondom US live account migreren naar een NL account (niet mogelijk dus) en het gebrek aan zowat alle interessante diensten, en dat ze daarom niet heel veel reclame doen. De reclame die ik zag focuste namelijk allemaal op het zakelijke deel, waarbij die diensten van minder belang zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 05-11-2011 13:19 ]

• Matthijs Hoekstra
Caelorum schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:16:
ok ik ga even erg offtopic hier denk ik:

[...]

Mja, zelf ben ik het dar niet mee eens. Ik heb het OS irl gezien en zo erg was het ook weer niet. Ok, ik vond het swipe de app om het te killen in de task manager een beetje onintuitief, maar verder niet zoveel op aan te merken. Al kon ik al wel voorspellen dat het OS onder zou gaan, puur alleen al op het feit dat de developer community niet echt warm liep voor het OS.
Vind het persoonlijk vreemder dat BB nog bestaat en aandacht krijgt, dan dat WebOS als mobiel OS geen aandacht kreeg en nog is afgeserveerd ook.

Ontopic:
Ik heb nog geen reclame gezien van WP7 in Nederland, behalve die in dat blad en op wat websites. Ik vraag me af of MS zich realiseert dat het OS in NL niet zo bijster goed is, met alle perikelen rondom US live account migreren naar een NL account (niet mogelijk dus) en het gebrek aan zowat alle interessante diensten, en dat ze daarom niet heel veel reclame doen. De reclame die ik zag focuste namelijk allemaal op het zakelijke deel, waarbij die diensten van minder belang zijn.
Al die redenen die jij nu noemt is de reden waarom MS NL vorig jaar geen launch heeft gedaan. Niemand die nu een telefoon koopt heeft die 'perikelen'

btw, er is steeds meer reclame te zien, in de winkels, bladen, online, Nokia is nog niet begonnen (vanaf 17 november)

• Caelorum
Matthijs Hoekstra schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 16:03:
[...]
Al die redenen die jij nu noemt is de reden waarom MS NL vorig jaar geen launch heeft gedaan. Niemand die nu een telefoon koopt heeft die 'perikelen'
Ok, sinds je NL CC's kan gebruiken is de migratie probleem soort van van de baan. Maar als je gaat kijken naar welke features van WP7 daadwerkelijk in NL te gebruiken zijn, denk ik dat MS slim is geweest hier geen nadruk op te leggen.
Een iPhone killer zoals in de VS zal het hier iig niet zijn :P

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 20:53
Dat hoeft toch ook helemaal niet? Een HTC Radar kost de helft van de iPhone, hoezo zou dat dan concurrentie zijn?

• Matthijs Hoekstra
Caelorum schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 16:21:
[...]

Ok, sinds je NL CC's kan gebruiken is de migratie probleem soort van van de baan. Maar als je gaat kijken naar welke features van WP7 daadwerkelijk in NL te gebruiken zijn, denk ik dat MS slim is geweest hier geen nadruk op te leggen.
Een iPhone killer zoals in de VS zal het hier iig niet zijn :P
Tsja, jij vergelijkt het met de US, dat zal bijna niemand verder doen. siri op je iphone werkt ook alleen in de US alsof dat nou echt boeit? Tuurlijk zou het mooi zijn dat alles ook in NL beschikbaar is, maar dat is nou eenmaal niet zo, het is niet alsof het daardoor een gehandicapped product is.

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:32:
[...]

Tsja, jij vergelijkt het met de US, dat zal bijna niemand verder doen. siri op je iphone werkt ook alleen in de US alsof dat nou echt boeit? Tuurlijk zou het mooi zijn dat alles ook in NL beschikbaar is, maar dat is nou eenmaal niet zo, het is niet alsof het daardoor een gehandicapped product is.
Bing is echter wel redelijk essentieel en dat werkt ook niet. Bing is een van de sterkste punten van WP7 in de States en dat missen wij gewoon. Om over Zune maar niet te spreken. Je hebt gelijk dat voice control niet essentieel is, maar daar heeft hij het ook niet over ;). En dat niemand een ETA durft te geven geeft al aan dat het niet binnen 2 jaar zal gebeuren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 21:34 ]

• Caelorum
Kijk je hoort mij niet zeggen dat het een slecht product is, maar het is voor mij nog steeds moeilijk om mensen te overtuigen een WP7 te nemen en dat is moeilijk te begrijpen aangezien als alles met bing en zune zou werken ik niet eens zou hoeven te proberen mensen te overtuigen.
Maar ik denk dat je mijn mening onderhand wel kent, dus ik zal stoppen met dit topic te 'vervuilen'.

• Matthijs Hoekstra
ik spreek bijna nooit mensen die Zune (ik ga ervan uit dat je de muziek service bedoeld?) persee moeten hebben (hebben ze nl nog nooit van gehoord) en de Bing search werkt voor zoeken eigenlijk prima.

Het zou idd mooi zijn als het er allemaal was maar ik denk dat er genoeg 'features' zijn waarom mensen de telefoon willen hebben en dat blijkt, er worden er al genoeg verkocht in NL.

Straks met spotify, de nokia muziek dienst zijn er op muziek gebied ook genoeg alternatieven voor Zune.

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:40:
ik spreek bijna nooit mensen die Zune (ik ga ervan uit dat je de muziek service bedoeld?) persee moeten hebben (hebben ze nl nog nooit van gehoord) en de Bing search werkt voor zoeken eigenlijk prima.

Het zou idd mooi zijn als het er allemaal was maar ik denk dat er genoeg 'features' zijn waarom mensen de telefoon willen hebben en dat blijkt, er worden er al genoeg verkocht in NL.

Straks met spotify, de nokia muziek dienst zijn er op muziek gebied ook genoeg alternatieven voor Zune.
Zune, als muziek service, is erg sterk in de states met erg goede voorwaarden (goedkoper dan iTunes voor zover ik weet). Een dienst als spotify is daar gewoon niet mee te vergelijken. Nokia music komt al wat meer in de buurt, maar first-party support met een applicatie die je sowieso al gebruikt (Zune) is natuurlijk veel en veel beter.

En natuurlijk heb ik het over dingen zoals local scout.

Eigenlijk kan ik jouw reactie niet geloven. Microsoft heeft t.o.v. Apple en Google alles in huis om echt een goed eco systeem te creëren. Apple mist de zoekmachine, Google mist de muziekdienst (waar ze al mee bezig zijn, en als die wel wereldwijd werkt loopt Microsoft weer achter de feiten aan.). Aangezien Microsoft beide in huis heeft is eigenlijk bizar dat men het blijkbaar niet als een prioriteit ziet om zich te onderscheiden van de concurrent. Wat mij aansprak in WP7 was dat je voor een heleboel zaken gewoon geen apps nodig had, het is jammer dat Microsoft toch besloten heeft de consument richting apps te sturen terwijl ze zelf de software al gewoon hebben.

Misschien is het bedrijf gewoon te log om echt de concurrentie met Apple en Google aan te gaan? Het is al jaren hetzelfde verhaaltje: gewoon sterke producten maar geen commitment om daadwerkelijk momentum om te bouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 00:54 ]

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 00:50:
[...]

Zune, als muziek service, is erg sterk in de states met erg goede voorwaarden (goedkoper dan iTunes voor zover ik weet). Een dienst als spotify is daar gewoon niet mee te vergelijken. Nokia music komt al wat meer in de buurt, maar first-party support met een applicatie die je sowieso al gebruikt (Zune) is natuurlijk veel en veel beter.

En natuurlijk heb ik het over dingen zoals local scout.

Eigenlijk kan ik jouw reactie niet geloven. Microsoft heeft t.o.v. Apple en Google alles in huis om echt een goed eco systeem te creëren. Apple mist de zoekmachine, Google mist de muziekdienst (waar ze al mee bezig zijn, en als die wel wereldwijd werkt loopt Microsoft weer achter de feiten aan.). Aangezien Microsoft beide in huis heeft is eigenlijk bizar dat men het blijkbaar niet als een prioriteit ziet om zich te onderscheiden van de concurrent. Wat mij aansprak in WP7 was dat je voor een heleboel zaken gewoon geen apps nodig had, het is jammer dat Microsoft toch besloten heeft de consument richting apps te sturen terwijl ze zelf de software al gewoon hebben.

Misschien is het bedrijf gewoon te log om echt de concurrentie met Apple en Google aan te gaan? Het is al jaren hetzelfde verhaaltje: gewoon sterke producten maar geen commitment om daadwerkelijk momentum om te bouwen.
Lees ,mijn reacties nog eens terug, ik ontken nergens dat het niet jammer is dat bepaalde diensten niet in NL beschikbaar zijn. Maar om nou te stellen dat je daardoor de telefoon niet goed kunt verkopen ben ik het niet mee eens.
Zune is echt niet zo belangrijk als jullie het doen voorkomen, niemand kent het. de Software hebben veel personen niet eens geinstalleerd, het is ook anders ingestoken dan iTunes (die moet je installeren anders kun je je iPhone (tot voor kort) niet eens aanzetten.
Daarnaast is de Zune player ook een app (1st party) maar zoals gezegd zijn daar dus goede alternatieven voor met veel lokaal interessante muziek. MS is altijd een partner organisatie geweest dus ik vind dit helemaal niet zo'n vreemde of rare aanpak.

Dus nogmaals, ja jammer dat niet alle opties en features uit de US in NL beschikbaar zijn, echter 99% van de gebruikers weet niet eens dat die features missen omdat als je de telefoon in NL aanzet die knoppen er niet zijn. Daarnaast zijn er zoveel andere mogelijkheden op de telefoon die anders/beter/mooier zijn. Ik snap dat we hier super in de inhoud zitten op dit forum maar het lijkt soms wel of men zich alleen kan richten op de zaken die er niet inzitten of missen terwijl als je kijkt naar de zaken die er WEL zijn het gewoon een super device is wat erg mooi is gemaakt, simpel werkt en er is veel keuze qua hardware voor de gebruiker.

• CokeZero
Afbeeldingslocatie: http://www.1800pocketpc.com/blog/wp-content/uploads/2011/11/NYC-Windows-Phone-590x798.png

4,7 inch aan scherm niet genoeg? Probeer een 40 feet scherm eens in New York.

Bron: 1800pocketpc

• Relief2009
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:22:
[...]

Lees ,mijn reacties nog eens terug, ik ontken nergens dat het niet jammer is dat bepaalde diensten niet in NL beschikbaar zijn. Maar om nou te stellen dat je daardoor de telefoon niet goed kunt verkopen ben ik het niet mee eens.
Zune is echt niet zo belangrijk als jullie het doen voorkomen, niemand kent het. de Software hebben veel personen niet eens geinstalleerd, het is ook anders ingestoken dan iTunes (die moet je installeren anders kun je je iPhone (tot voor kort) niet eens aanzetten.
Daarnaast is de Zune player ook een app (1st party) maar zoals gezegd zijn daar dus goede alternatieven voor met veel lokaal interessante muziek. MS is altijd een partner organisatie geweest dus ik vind dit helemaal niet zo'n vreemde of rare aanpak.

Dus nogmaals, ja jammer dat niet alle opties en features uit de US in NL beschikbaar zijn, echter 99% van de gebruikers weet niet eens dat die features missen omdat als je de telefoon in NL aanzet die knoppen er niet zijn. Daarnaast zijn er zoveel andere mogelijkheden op de telefoon die anders/beter/mooier zijn. Ik snap dat we hier super in de inhoud zitten op dit forum maar het lijkt soms wel of men zich alleen kan richten op de zaken die er niet inzitten of missen terwijl als je kijkt naar de zaken die er WEL zijn het gewoon een super device is wat erg mooi is gemaakt, simpel werkt en er is veel keuze qua hardware voor de gebruiker.
Je moet je er niet teveel van aantrekken. Je zult altijd mensen houden die nooit tevreden zijn. Vooral de gadgetfreaks en tweakers. De normale persoon zal zich er niks van aantrekken.
CokeZero schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:57:
[afbeelding]

Het zijn trouwens geen borden, maar beeldschermen. Very nice!

Afbeeldingslocatie: http://mobilitydigest.com/wp-content/uploads/2011/11/image26.png

[ Voor 12% gewijzigd door Relief2009 op 06-11-2011 12:15 ]

• StrongArmLance
CokeZero schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:57:
[afbeelding]

Wauw... vrij grootschalig! ;)
Was er in nederland maar zo'n campagne ;( wij moeten het doen met detelefoonvanbrit.nl...

Verwijderd

[...]

Zune is niet zo maar een app maar de essentie van de muziek+video hub. Andere apps hebben geen toegang tot die hub.

Verder is de zune pass sowieso een mooi product om aan te bieden en Microsoft heeft ook minstens 1,5 jaar de tijd gehad om deze dienst voor de landen buiten de VS te ontwikkelen. Dat is echter nergens gebeurd en ik krijg het idee dat er ook helemaal niet aan gewerkt is in die 1,5 jaar.

Verwijderd

[...]

Dat niemand het kent lijkt mij juist de reden om het in dit topic aan te kaarten ;).
Natuurlijk is het ook een App (heel WP7 is een applicatie ;)). Maar het is geen app als we de definitie gebruiken die gebruikelijk is in de telecomwereld.

En het "Ja, dat doen we al jaren zo"-argument is natuurlijk een waardeloze reden om iets zo te doen. Het is prima om een manier van werken te gebruiken die men al jaren gebruikt, maar dan moet daar wel een sterke reden voor zijn. In het geval van WP7 snap ik het niet zo goed, aangezien WP7 juist om de intergratie van verschillende functionaliteit draait. Firsty party is de intergratie veel naadlozer te realiseren.
Die features zijn echter wel killer-features die een systeem defineren. Het is niets mooiers dan aan een leek te laten zien wat er al mogelijk is met een telefoon zonder dat je uberhaupt weet wat een app is. Dat zou juist het sterke punt van Microsoft kunnen zijn en kunnen zorgen voor een sterker verkoopverhaal.

Je kan zien dat ik behoorlijk gefrustreerd ben. Dat komt gewoon omdat het lijkt alsof Microsoft nog steeds geen kaas heeft gegeten van het op de markt zetten van nieuwe consumenten producten. Het lijkt wel of ze een beetje met hun duimen zitten te draaien op kantoor en hopen dat WP7 automagisch gaat verkopen zoals elke nieuwe Windows-desktop versie. Microsoft is voor mij een bedrijf dat prachtige producten ontwikkeld, maar er gewoon moeite mee heeft het echt populair te maken. Als je als bedrijf niet eens realiseert dat services een onderdeel zijn van je product....Ze proberen wel developers zover te krijgen voor WP7 te ontwikkelen, maar zelf hebben ze niet die commitment.

Kan jij wel of niet bevestigen dat ze met Zune of Bing in Nederland bezig zijn? Ik neem aan dat bij de launch van WP7 in oct. 2010 het al duidelijk was dat eind 2011 WP7 in meer landen zou worden uitgebracht waaronder Nederland? Sindsdien is er echter helemaal niets, maar dan ook niets, gebeurd. Het enige wat men heeft gedaan is een Nederlands-talige UI en toetsenbord toegevoegd.

Ik heb overigens wat moeite Nokia Music in de Marketplace te vinden.

• Ramon
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:30:
Je kan zien dat ik behoorlijk gefrustreerd ben.
Leg mij eens uit wat je daarmee op schiet? Je kiest er zelf voor om gefrustreerd te zijn, dus kan je ook zelf kiezen om er mee op te houden. Jouw gefrustreerdheid helpt niets, want je kan er niets aan veranderen dus kan je net zo goed niet gefrustreerd zijn. Dan maak je het ook allemaal wat leuker voor jezelf :) en kan je ophouden met je WP7 klaagposts die je hier overal op GoT doet.
Afbeeldingslocatie: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/296084_10150340677804911_724234910_7926960_1381570688_n.jpg
Maargoed, om even terug te komen op WP7 in Nederland. Iemand die in de MediaMarkt een WP7 toestel koopt, zal niet denken "wtf waarom heb ik geen zune pass" of "wtf waarom heb ik geen bing vision" want die features kent men gewoon niet. Dat het meerwaardes zijn om die telefoon te kopen voor iemand in de VS klopt, maar in Europa zal WP7 zich dus moeten onderscheiden op een andere manier. En dat kan wat mij betreft prima met homescreen, live tiles, apps, prijs, stabiliteit, snelheid, eenvoud van gebruik etc. Sinds Mango heb ik persoonlijk geen enkel probleem om WP7 aan te raden aan vrienden en familie.

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:13:
[...]
Leg mij eens uit wat je daarmee op schiet? Je kiest er zelf voor om gefrustreerd te zijn, dus kan je ook zelf kiezen om er mee op te houden. Jouw gefrustreerdheid helpt niets, want je kan er niets aan veranderen dus kan je net zo goed niet gefrustreerd zijn. Dan maak je het ook allemaal wat leuker voor jezelf :)
Er loopt hier iemand van Microsoft NL rond. En ik zou graag zien dat WP7 een groot succes wordt. Het is echter geen geheim dat marketing niet het sterkste punt is van Microsoft (naast de naam natuurlijk). Ze hebben een sterk producten gamma, maar zelfs een werknemer van Microsoft lijkt niet te realiseren dat een sterke intergratie van deze producten bijdraagt aan de aantrekkelijkheid van een eco-systeem.
en kan je ophouden met je WP7 klaagposts die je hier overal op GoT doet.
Ik zou voor geen goud een Android of iOS toestel willen hoor, dat neemt niet weg dat ik niet kritisch mag zijn over WP7 en de keuzes van Microsoft. Misschien zal ik wat minder kritisch zijn als Mathijs eens duidelijk maakt waar de Windows Phone afdeling van Microsoft Nederland het afgelopen jaar mee bezig heeft geweest, want ik ben echt niet de enige die het vermoeden heeft dat er gewoon weinig gedaan is.
Ramon schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:13:
[...]

Maargoed, om even terug te komen op WP7 in Nederland. Iemand die in de MediaMarkt een WP7 toestel koopt, zal niet denken "wtf waarom heb ik geen zune pass" of "wtf waarom heb ik geen bing vision" want die features kent men gewoon niet. Dat het meerwaardes zijn om die telefoon te kopen voor iemand in de VS klopt, maar in Europa zal WP7 zich dus moeten onderscheiden op een andere manier. En dat kan wat mij betreft prima met homescreen, live tiles, apps, prijs, stabiliteit, snelheid, eenvoud van gebruik etc. Sinds Mango heb ik persoonlijk geen enkel probleem om WP7 aan te raden aan vrienden en familie.
Tenzij ze toevallig een snelle blik op een engeltalige-review hebben geworpen. Los daarvan: ik neem dat als het wel beschikbaar zou zijn in Europa het toch gewoon een sterk verkoopargument is? Mensen kopen toch ook dingen bij iTunes omdat het handig is? En laat Zune nou net goedkoper zijn...Voor local scout geldt hetzelfde: het is gewoon een verkoopargument. Als jij als verkoper kan laten zien hoe alles naadloos op elkaar aansluit lijkt mij dat een zeer overtuigend argument om voor een Wp7 toestel te kiezen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 17:36 ]

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:12
Dat leken niet weten dat bijvoorbeeld Bing vision en zune pass er wel zijn in Amerika is echt een non-argument vind ik. Dit zijn JUIST punten waar WP7 eruit kan springen tussen IOS en Android, verkoop argumenten waar verkopers ook ECHT wat mee kunnen. Verkopers zouden Bing vision als het ware live kunnen demonstreren en laten zien dat het geen app vereist.

Persoonlijk vind ik dat de telefoons te duur zijn. Iedereen snapt wel dat WP7 fatsoenlijk draait op deze hardware, maar een leek kijkt ook echt wel even anar de specs. Als er dan even tussen de SGS2 en de Nokia Lumia 800 zou worden vergeleken, dan zie je snel dat de Lumia 800 mindere specs heeft en even duur/duurder is. En zeg nou zelf, als je een pc in de winkel ziet staan met OS y met hardware van 1,5jaar geleden maar wel goed draait en een pc met OS x met hardware van nu, en deze allebei dezelfde prijs hebben? Ben ik nou gek, of zou je dan niet gewoon verwachten dat de prijs van de eerste lager zou mogen zijn? Oke het design element.. Nou prima maar dat is echt geen 50-100 Euro waard.

Verwijderd

Pluisie schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:39:
Dat leken niet weten dat bijvoorbeeld Bing vision en zune pass er wel zijn in Amerika is echt een non-argument vind ik. Dit zijn JUIST punten waar WP7 eruit kan springen tussen IOS en Android, verkoop argumenten waar verkopers ook ECHT wat mee kunnen. Verkopers zouden Bing vision als het ware live kunnen demonstreren en laten zien dat het geen app vereist.

Persoonlijk vind ik dat de telefoons te duur zijn. Iedereen snapt wel dat WP7 fatsoenlijk draait op deze hardware, maar een leek kijkt ook echt wel even anar de specs. Als er dan even tussen de SGS2 en de Nokia Lumia 800 zou worden vergeleken, dan zie je snel dat de Lumia 800 mindere specs heeft en even duur/duurder is. En zeg nou zelf, als je een pc in de winkel ziet staan met OS y met hardware van 1,5jaar geleden maar wel goed draait en een pc met OS x met hardware van nu, en deze allebei dezelfde prijs hebben? Ben ik nou gek, of zou je dan niet gewoon verwachten dat de prijs van de eerste lager zou mogen zijn? Oke het design element.. Nou prima maar dat is echt geen 50-100 Euro waard.
Het eerste ben ik het 100% mee eens. Local scout is ook iets wat je prachtig kan demonstreren. Het probleem is misschien wel dat Microsoft nu eindelijk zijn producten echt moet verkopen aan consumenten en ze nog niet goed weten hoe ze dat moeten doen. Er is immers echt sterke concurrentie bijgekomen in de vorm van iOS & Android, iets wat er vroeger nog niet was.

Het tweede hoeft niet persee een probleem te zijn. Apple verkoopt ook hardware die eigenlijk veel te hoog is geprijst, hun software en design is waar ze het op verkopen. Het gaat uiteindelijk om de gebruikerservaring.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 17:45 ]

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:30:
[...]

Er loopt hier iemand van Microsoft NL rond. En ik zou graag zien dat WP7 een groot succes wordt. Het is echter geen geheim dat marketing niet het sterkste punt is van Microsoft (naast de naam natuurlijk). Ze hebben een sterk producten gamma, maar zelfs een werknemer van Microsoft lijkt niet te realiseren dat een sterke intergratie van deze producten bijdraagt aan de aantrekkelijkheid van een eco-systeem.

[...]

Ik zou voor geen goud een Android of iOS toestel willen hoor, dat neemt niet weg dat ik niet kritisch mag zijn over WP7 en de keuzes van Microsoft. Misschien zal ik wat minder kritisch zijn als Mathijs eens duidelijk maakt waar de Windows Phone afdeling van Microsoft Nederland het afgelopen jaar mee bezig heeft geweest, want ik ben echt niet de enige die het vermoeden heeft dat er gewoon weinig gedaan is.

[...]

Tenzij ze toevallig een snelle blik op een engeltalige-review hebben geworpen. Los daarvan: ik neem dat als het wel beschikbaar zou zijn in Europa het toch gewoon een sterk verkoopargument is? Mensen kopen toch ook dingen bij iTunes omdat het handig is? En laat Zune nou net goedkoper zijn...Voor local scout geldt hetzelfde: het is gewoon een verkoopargument. Als jij als verkoper kan laten zien hoe alles naadloos op elkaar aansluit lijkt mij dat een zeer overtuigend argument om voor een Wp7 toestel te kiezen.
Ik wordt er eerlijk gezegd een beetje moe van, omdat ik het niet met je eens ben begrijp ik het volgens jou niet. Ik snap dondersgoed hoe de markt werkt, en ook dat je je soms moet neerleggen bij bepaalde zaken die wellicht ingewikkelder zijn dan je in eerste instantie zou denken. Je vindt dat MS geen verstand van marketing heeft, zich niet realiseert hoe ze een product in de markt moeten zetten en zoals jij beweerd een beetje achteroverleunen op kantoor en de boel maar even afwachten.

Blijkbaar heb jij enorm veel ervaring en verstand van marketing, nieuwe producten in de markt zetten etc. Nou lijkt mij het fantastisch om daarvan gebruik te maken. Nodig je graag op kantoor uit voor een gesprek. De personen die verantwoordelijk zijn voor de Wp7 business schuiven graag aan. Wellicht ben je bereid te solliciteren?

• Relief2009
@Matthijs

Je kunt beter niet meer reageren. Het is zonde van je tijd en mensen als Koeitje krijg je toch niet op andere gedachten.

• Matthijs Hoekstra
Pluisie schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:39:

Als dat het argument is dan zou Bose nooit meer een stereo verkopen of Apple een Macbook. Als je hardware vergelijkt is dat op dit moment lastig. Dual core android of een Windows Phone met 1 CPU maar ook met een GPU die gebruikt wordt. Clearblack amoled van Nokia vs superamoled op Android etc etc.

Alleen naar specs kijken is ook niet zo handig denk ik, totaal ervaring is voor de meeste gebruikers het belangrijkste.

Uiteraard zijn er zat die android kopen ivm dualcore, of om andere redenen, das nou eenmaal marktwerking.

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:33:
[...]

Ik wordt er eerlijk gezegd een beetje moe van, omdat ik het niet met je eens ben begrijp ik het volgens jou niet. Ik snap dondersgoed hoe de markt werkt, en ook dat je je soms moet neerleggen bij bepaalde zaken die wellicht ingewikkelder zijn dan je in eerste instantie zou denken. Je vindt dat MS geen verstand van marketing heeft, zich niet realiseert hoe ze een product in de markt moeten zetten en zoals jij beweerd een beetje achteroverleunen op kantoor en de boel maar even afwachten.

Blijkbaar heb jij enorm veel ervaring en verstand van marketing, nieuwe producten in de markt zetten etc. Nou lijkt mij het fantastisch om daarvan gebruik te maken. Nodig je graag op kantoor uit voor een gesprek. De personen die verantwoordelijk zijn voor de Wp7 business schuiven graag aan. Wellicht ben je bereid te solliciteren?
Het is geen persoonlijke aanval. Maar ik vraag mij echt af hoe Microsoft er ooit voor wil zorgen dat Bing stopt een bodemloze put te zijn (gaat zo'n miljard dollar per kwartaal in) als ze het niet zien als een belangrijk genoeg onderdeel van hun dienstenpakket zien ten aanzien van WP7 (op de UK en de US na) om het wereldwijd uit te breiden. Deze keuze ligt natuurlijk niet bij Microsoft Nederland, maar zelfs vanuit het perspectief van Redmon lijkt mij het niet meer dan logisch om eens te gaan kijken wat ze nou eigenlijk precies willen bereiken. Bing is als jaren een grap omdat de helft van de functionaliteit gewoon niet buiten de VS/UK werkt.
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:37:
[...]

Als dat het argument is dan zou Bose nooit meer een stereo verkopen of Apple een Macbook. Als je hardware vergelijkt is dat op dit moment lastig. Dual core android of een Windows Phone met 1 CPU maar ook met een GPU die gebruikt wordt. Clearblack amoled van Nokia vs superamoled op Android etc etc.

Alleen naar specs kijken is ook niet zo handig denk ik, totaal ervaring is voor de meeste gebruikers het belangrijkste.

Uiteraard zijn er zat die android kopen ivm dualcore, of om andere redenen, das nou eenmaal marktwerking.
Ben eerder nieuwsgierig wat je te zeggen hebt op zijn eerste punt.

Zag van de week trouwens een NL commercial voor Windows 7 waarin een Windows Phone 7 werd gebruikt. Jammer genoeg werd daar alleen maar melding gemaakt van Windows 7 :'( .

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:12
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:37:
[...]

Ho, nee die dual vs single core dat vind ik gewoon een non-issue en ik denk dat een leek daar ook helemaal niet zo op let. Wat ik wel vind bijvoorbeeld, geen FFC, geen Super Amoled maar gewoon Amoled en geen uitbereidbaar geheugen. Die 25GB skydrive is wel leuk hoor maar daar ga je echt niet al je muziek naar pompen, dan zou je ook nog eens altijd een abbo met internet moeten hebben en dat heeft echt niet iedereen.

Persoonlijk snap ik niet dat de Lumia 800 duurder moet zijn als de SGS2, van welke kant ik het ook kijk ik kan het niet begrijpen. Het weerhoudt mij er echt niet van om hem dalijk wel te kopen hoor, maar een nieuwe telefoon zo duur met zo weinig en dan ook nog eens met "Windows", ik kan zeker wel begrijpen dat een leek er niet warm van wordt.. Eerder koud, heel koud.

• Ramon
Pluisie schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:56:
[...]

Ho, nee die dual vs single core dat vind ik gewoon een non-issue en ik denk dat een leek daar ook helemaal niet zo op let. Wat ik wel vind bijvoorbeeld, geen FFC, geen Super Amoled maar gewoon Amoled en geen uitbereidbaar geheugen. Die 25GB skydrive is wel leuk hoor maar daar ga je echt niet al je muziek naar pompen, dan zou je ook nog eens altijd een abbo met internet moeten hebben en dat heeft echt niet iedereen.

Persoonlijk snap ik niet dat de Lumia 800 duurder moet zijn als de SGS2, van welke kant ik het ook kijk ik kan het niet begrijpen. Het weerhoudt mij er echt niet van om hem dalijk wel te kopen hoor, maar een nieuwe telefoon zo duur met zo weinig en dan ook nog eens met "Windows", ik kan zeker wel begrijpen dat een leek er niet warm van wordt.. Eerder koud, heel koud.
Je weet dat er nog meer telefoons met Windows Phone 7(.5) op de markt zijn?

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:07:
[...]

Je weet dat er nog meer telefoons met Windows Phone 7(.5) op de markt zijn?
Maar dan heb je weer geen Nokia music?

• Ramon
Nee maar wel een FFC en/of de HTC Hub. Dat heet keuze. En nou ga ik hier ophouden want ik vind dat jullie echt gruwelijk irritant bezig zijn. Ben het met Matthijs eens. Ook jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vraag, Koeitje.

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:15:
Nee maar wel een FFC en/of de HTC Hub. Dat heet keuze. En nou ga ik hier ophouden want ik vind dat jullie echt gruwelijk irritant bezig zijn. Ben het met Matthijs eens. Ook jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vraag, Koeitje.
Welke vraag?

In welk opzicht is een HTC hub of FFC (wat dat ook mag zijn..) gelijk aan Nokia Music / Zune?

• c-mattic
FFC = Front-facing camera ;)
Om dus mee te videobellen voornamelijk.

Er wordt nergens geimpliceerd dat een FFC / HTC Hub gelijk is aan Nokia Music. Het zijn gewoon verschillende functies met elk hun voordelen en persoonlijke waarde. Het is aan de consument om af te wegen aan welke hij het meeste waarde hecht. Er bestaat geen ideaal product. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat een product niet kan voldoen aan jouw minimale eisen.

Ten tweede zou een meer constructieve kritiek veel meer bijdragen.
In jouw reacties maak je verscheidene assumpties zoals dat strategische beslissingen omtrent Bing in NL een verantwoordelijkheid zijn van het hoofdkantoor in Redmond en niet van Microsoft in NL.
Deze keuze ligt natuurlijk niet bij Microsoft Nederland, maar zelfs vanuit het perspectief van Redmon lijkt mij het niet meer dan logisch om eens te gaan kijken wat ze nou eigenlijk precies willen bereiken. Bing is als jaren een grap omdat de helft van de functionaliteit gewoon niet buiten de VS/UK werkt.
Het kan best mogelijk zijn dat Microsoft Nederland best wat beslissingsmacht heeft voor lokale functionaliteiten. Daarentegen is Microsoft ook een bedrijf dat winstgevend moet zijn. De kans dat de kosten om Bing-functionaliteit toevoegen voor NL momenteel niet opweegt tegen de baten is best reeël. Ofwel is het wel winstgevend (of in ieder geval niet verlieslatend) maar zijn de middelen beperkt en andere projecten meer waard, waarbij dus deze voorrang krijgen. En ja, een zoekmachine kan winstgevend zijn. Vanwaar haal je die miljard dollar per kwartaal? Is dit alleen de kost, of verlies? Heel waarschijnlijk is de zoekmachine op zich verlieslatend, maar wel ondersteunend voor andere diensten (zoals advertenties) en creeërt ze dus indirect winsten.

Ik zal niet verder ingaan op jouw andere assumpties.

En ik kan jouw frustraties wel begrijpen. Ik ben er zeker van dat MS ze ook begrijpt, maar geen enkel bedrijf kan nu éénmaal toveren. Toon ook wat begrip. MS is een immens bedrijf, waar niet alle ideeën/suggesties een kans krijgen of waar via miscommunicatie, interne conflicten,... projecten geen kans krijgen of mislukken.

En heb je al gedacht jouw suggesties door te geven via de officiële kanalen?
Hiermee bedoel ik http://answers.microsoft.com/en-us/winphone/forum/

Weliswaar kijkt MS hier ook mee, maar via de officiële kanalen heb je nog meer kans dat jouw suggesties worden gelezen en in acht genomen.

Kudos voor Matthijs Hoekstra die nog zo vriendelijk is jou uit te nodigen voor een gesprek!
Als je echt zoveel ideeën/suggesties hebt als je laat blijken, zal de marketing afdeling zeker wel geïnteresseerd zijn.

• Matthijs Hoekstra
Het is eigenlijk wel mooi dat men zo fanatiek/emotioneel kan worden van een product van ons :) soms is men nog fanatieker dan ikzelf. Ach, en ik snap ook wel eens niet waarom de dingen gebeuren zoals ze gebeuren bij MS....

• Caelorum
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:41:
Het is eigenlijk wel mooi dat men zo fanatiek/emotioneel kan worden van een product van ons :) soms is men nog fanatieker dan ikzelf. Ach, en ik snap ook wel eens niet waarom de dingen gebeuren zoals ze gebeuren bij MS....
Ik ben ook blij dat ik eindelijk weer eens fanatief kan zijn met een MS product :P Btw ik denk dat er heel veel mensen zich nu ff achter de oren krabben over MS beleid.

Verwijderd

c-mattic schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:31:
FFC = Front-facing camera ;)
Om dus mee te videobellen voornamelijk.

Er wordt nergens geimpliceerd dat een FFC / HTC Hub gelijk is aan Nokia Music. Het zijn gewoon verschillende functies met elk hun voordelen en persoonlijke waarde. Het is aan de consument om af te wegen aan welke hij het meeste waarde hecht. Er bestaat geen ideaal product. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat een product niet kan voldoen aan jouw minimale eisen.
Microsoft heeft juist producten die gelijk zijn op al hun WP7 telefoons in de US/UK. Deze rollen ze echter niet wereldwijd uit. Ik zou dus in een ander land moeten gaan wonen om meer functionaliteit te krijgen? Het gaat hier immers niet om verschillen tussen telefoons. En ik kaart Nokia Music aan omdat Mathijs dat aankaart als alternatief voor Zune, maar dat is weer niet te krijgen op niet Nokia telefoons. Het alternatief voor Local scout zou ik ook graag willen weten, want voor zover ik weet is dat diep geintergreerd in het OS.

Overigens is na taalsupport het uitrollen van Bing over de gehele wereld datgene wat men wil zien, en Microsoft weet dat ook gewoon (http://windowsphone.userv...re-suggestion-/filter/top).

Bron m.b.t. kosten Bing: http://money.cnn.com/2011.../microsoft_bing/index.htm

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 23:38 ]

• c-mattic
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:21:
[...]

Overigens is na taalsupport het uitrollen van Bing over de gehele wereld datgene wat men wil zien, en Microsoft weet dat ook gewoon (http://windowsphone.userv...re-suggestion-/filter/top).
Super. Het kan zeker geen kwaad wat extra te stemmen. Heb ik dan ook gedaan en meer kan men als consument niet doen. Nu is het hopen dat het het hele beslissingsproces in MS overleefd.
Zijn inderdaad geen positieve financiële cijfers.
Maar als ik het goed begrijp zijn dit de resultaten van de online services van Microsoft.
Dus niet alleen de Bing zoekmachine, maar ook Hotmail, Office 365, Windows Azure (cloud services),...

Aan de andere kant zijn deze online services misschien noodzakelijk kwaad. Het is aan Microsoft om af te wegen of bepaalde online services noodzakelijk zijn om in de markt te blijven. Daarbij bestaat de Bing zoekmachine officieel nog maar 2 jaar (sinds juni 2009 om exact te zijn). Vele startende ondernemingen/projecten zijn maar hun eerste winst na ongeveer 3-5 jaar, dus is er nog geen reden tot paniek. Microsoft zal wel geloven in Bing en andere online services om hierin te blijven investeren, net zoals zoveel investeerders geloven in Groupon alhoewel deze ook nog geen enkele winst heeft geboekt.

Je hebt een paar goede argumenten en feiten.
En ja, velen zouden bepaalde verbeteringen (zoals wereldwijde ondersteuning van Bing diensten) verwelkomen met open armen. Het feit is dat wij hier amper invloed op hebben.

Microsoft wordt ook maar geleid door mensen. En niet een paar, maar honderden, duizenden,.. en iedereen heeft wel al eens ondervonden hoe moeilijk het is consensus te vinden met een paar man. Dus bedenk eens hoe moeilijk het wel niet is bij een gigant als Microsoft.
Een start-up bestaande uit vijf man kan nu éénmaal korter op de bal spelen en beter reageren op de wensen van de klanten dan een maatschappelijk bedrijf met honderdduizend man.

Maar laten we weer on-topic zijn en berichten over de - je moet het toch wel toegeven - mooie marketingcampagnes rondom Windows Phone 7

Hier een mooie advertentie van Nokia in Frankrijk.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6I6VpIZqJ34]

En deze is ook wel origineel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door c-mattic op 07-11-2011 00:44 ]

• StrongArmLance
Maar laten we weer on-topic zijn en berichten over de - je moet het toch wel toegeven - mooie marketingcampagnes rondom Windows Phone 7

Hier een mooie advertentie van Nokia in Frankrijk.

YouTube: PUB NOKIA Lumia - The Amazing Calls Trailer

En deze is ook wel origineel

YouTube: Nordic Interfaces II: Really Windows Phone 7 Official Commercial
Pfff dankje!
De Nederlandse reclame is ook lachen alleen jammer dat wp7 dan niet venoemd wordt...

Koeitje? Een localisatie topic?

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:04
Vanavond heeft Microsoft een mooie actie in NY waar ze 4 telefoons aankondigen voor de US (Samsung Focus Flash, Samsung Focus S, HTC Titan en de Nokia Lumia)

hiervoor hebben ze een huge Windows phone op een plein gezet. zie filmpje:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nunL6ghJZnQ&feature=player_embedded]

+bijbehorende facebook site: https://www.facebook.com/Microsoft?sk=app_153156618115214

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik weet niet of dit een optionele theorie is hoor, maar misschien dat Matthijs er wat meer over kan zeggen:

Is het mogelijk dat MS eerst even de verkoopcijfers/marktaandeel af wacht voordat zij miljoenen (miljarden?) investeren in het wereldwijd aanbieden van de Bing diensten?
Ze schenken miljoenen aan de fabrikanten om de reclames snel en groots aan te pakken. Dit geld hadden ze ook in hun diensten kunnen steken, maar dat zou geen (minder) nieuwe klanten opleveren. Dat de bestaande klanten wel meer tevreden zouden worden zal mond-tot-mond namelijk minder nieuwe klanten opleveren dan die reclames. En aangezien bijna iedereen toch zijn tel met een abo koopt, hebben ze nu in Nederland in ieder geval nog 2 jaar de tijd om hun diensten op orde te krijgen.

Ik besef ook dat MS meer dan genoeg geld bezit om WP7 wél groots aan te pakken. Daarnaast is (mede door het geld) ook mankracht geen probleem. Daarom vind ik mijn bovenstaande theorie wel erg logisch klinken; eerst even de reacties, en vooral het marktaandeel, afwachten en dan pas (nog) meer geld erin pompen.

Bovendien zijn diensten die je nooit gekend hebt ook niet zo erg om te missen. Een beetje Tweaker speurt het internet wel af, maar het grooste deel van de gebruikers niet. Wat echter veel erger is, is dat er cruciale apps missen in de Marketplace, en ik heb liever dat MS miljoenen investeert om eigen developers naar bedrijven te sturen en zo apps te ontwikkelen, dan dat we de Zune pass en Bing vision krijgen.
Met cruciale apps bedoel ik natuurlijk niet Shazam of een spelletje (Angry birds is nog niet zo oud op WP7), maar echt apps die je nodig hebt en zakelijke klanten ervan kunnen weerhouden om WP7 te kiezen; banken en navigatie in mijn geval. ABN, Rabo en TomTom, die 3 mis ik het meest.
Mocht MS die bedrijven helpen om hun apps te ontwikkelen dan levert ze dat niet alleen positieve pers op (pers is gratis reclame), maar ook een enorme naamsbekendheid bij de leken. Op mijn vraag aan ABN of en wanneer er een WP7 app uitkomt reageerden ze namelijk met dat die er voor de iPhone, iPad en iPod touch al is, dat hij voor Android eind juli beschikbaar komt en voor Blackberry in het najaar.
Nu verwacht ik dat deze 'standaard' mail aardig oud is, want om nu aan te kondigen dat de Android app in juli beschikbaar gaat komen betekent namelijk juli 2012.
En ik ken natuurlijk de anderen OSen wel, maar voor velen is WP7 nog een onbekende naam. Een goede naamsvermelding op sites van banken zal dus goed voor de naamsbekendheid zijn.
Zelfs op de homepage van WhatsApp kun je níks over WP7 vinden. In de banner 4 telefoons, geen WP7. Rechts bovenin het witte blok "WhatsApp for your phone", geen WP7. Zelfs onderaan bij alle links staat onder Download geen WP7... Zelfs op de Download pagina hebben ze alleen een linkje staan, terwijl de concurrenten allemaal telefoons + naamsvermelding hebben. En ook is er nog geen WP7 FAQ.
Stuur die knullen toch even $ 5.000,00 om het er wel op te zetten, lijkt mij?

Veel mensen snappen trouwens ook niet wat het verbreden van een dienst inhoud. Ik heb bij Kaspersky gewerkt, en om daar alle stukjes tekst en foutmeldingen van een nieuwe versie naar het NL vertaald te krijgen zijn we weken bezig geweest. Nu ken ik de missende Bing diensten (natuurlijk) niet, maar die zullen ongetwijfeld ook zeer veel tekst bevatten. Na het vertalen moet ook alles weer getest worden op fouten, maar ook op design. Als tekst wegvalt kun je namelijk weer opnieuw beginnen. En dan heb je nog het feit dat de VS 1 grondwet kent, in Europa heb je de Europese (Unie?) wetten/richtlijnen, en ieder land heeft daarnaast zijn eigen grondwet.
Zelfs als je niks overtreed, MOET een bedrijf als MS de wet wel van top tot teen kennen, om die zekerheid te hebben dát ze niks overtreden, en dat in 20-30 landen. (Ik weet niet precies in hoeveel landen buiten de VS WP7 inmiddels verkrijgbaar is, vandaar de schatting.)

Persoonlijk mis ik niks aan de Zune pass, wat het ook mag zijn. Ik reis bijna altijd met de auto, en thuis heb ik radio/tv/pc, dus waarom zou ik dan mijn tel nog moeten volgooien met muziek? Er is sowieso bizar weinig ruimte voor, want ik vind 16 GB (waarvan maar 12 GB bruikbaar!) op de Titan al schrikbarend weinig.
De 3GS uit 2009 had al een 32 GB optie... En nu heeft de 4S al 64 GB. WP7 moet het nog met 16 GB stellen, omdat..?

Bing Vision hebben we wel, maar is nog beperkt. Ik zie er alleen het nut niet van in om de camera te starten + te richten op een boek + goed stil te houden zodat hij een foto kan maken + te wachten op resultaten... als je ook gewoon de titel in Bing search kunt intypen en je binnen 1 seconde klaar bent...
Daarnaast moet ik wel aankaarten dat de vertaal functie zéér goed werkt. Af en toe heeft hij wat moeite om in een restaurant de tekst op een menu kaart goed te herkennen, maar hij kent wel bijna alle woorden. Getest in Barcelona op verschillende menu kaarten, zowel Spaans -> NL als Engels -> NL.

(Bing) Music search is overbodig nu SoundHound er is, en in de toekomst misschien het bekendere Shazam.

Bing local scout is ook overbodig met de app Tripadvisor.

Wat ik wel HEEL erg mis, en wat voor mij een van de redenen was om voor WP7 te kiezen is "App connect". Juist die functie leek mij zo fijn, dat ik er wel erg hard van baal dat die er niet in zit. Als voorbeeld de IMDB link aan Bing search zou erg handig zijn.
Zoekknop -> film titel -> IMDB app link.
Of: IMDB app opzoeken (als hij niet gepind is) -> IMDB app openen -> search -> titel -> resultaat.
Dan zou het via Bing search toch een stuk makkelijker werken...
Ik heb tegen iedereen die sceptisch was continue lopen roepen hoe geweldig WP7 gaat worden, want (live tiles enzo) "je hoeft niet meer continue een nieuwe app te openen om informatie te krijgen". Helaas blijkt dit een illusie te zijn en moet dat dus ook wel in WP7, en biedt op dat gebied niks beters dan de concurrentie.

Wat ik ook bijzonder storend vind, maar dit is niet aan ons land verbonden, is dat (bijna) geen enkel spel kan "multitasken" (voor zo ver je het multitasken kunt noemen wat er in WP7 mogelijk is). Zo goed als iedere game, in ieder geval de Xbox live games waarvan ik juist had verwacht dat zij het wél zouden kunnen, wordt gereset naar het start scherm. Zit je net lekker in Ilomilo te puzzelen, krijg je een sms of telefoontje en kun je weer opnieuw beginnen.
Zelfs een tekst app als NU.nl reset zichzelf continue. Even een artikeltje mailen? Kun je daarna weer lekker opnieuw gaan zoeken naar waar je gebleven was. O ja, en voor het gemak moet je dan ook weer alle artikelen opnieuw downloaden... daar gaat je databundel.

Een laatste klaag puntje vind ik toch ook wel de trieste hoeveelheid tabbladen die IE9 kan onthouden. Hoezo maar 6? Dat er een limiet op zit kan ik begrijpen, maar 'maar' 6 tabbladen?! Hadden ze dit niet even op 12 of liever nog 18 of 24 kunnen instellen?
Met zulke vreemde beperkingen (ook maar 5 apps in "multitasken") is het toch een beetje cheaten om je OS sneller dan de concurrenten te noemen waarop er geen limiten zijn ingesteld.

Kwam net dit stukje tegen op http://www.bing.com/commu...ate-bing-o-on-mango.aspx:
We know you are hungry for innovative services, and we are always working on expanding our platform. In some cases, because of regional availability of services or even local laws and regulations, not all features are available in all areas. That said, Windows Phone “Mango” includes hundreds of new features to deliver smarter and easier communications apps and Internet.

• Caelorum
Leuke post :) Heb wel een paar opmerkingen (die ik nu niet allemaal hier neer ga zetten)
WingsOfFury schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 01:38:
Bovendien zijn diensten die je nooit gekend hebt ook niet zo erg om te missen. Een beetje Tweaker speurt het internet wel af, maar het grooste deel van de gebruikers niet.
Ik denk dat je je vergist in het aantal mensen (in NL) die eerst een aantal beoordelingen op internet bekijken. Zelfs de moeder van mijn vriendin, echt gigantisch computer atechnisch, doet het. De kans dat ze een review tegenlopen die wel melding maakt van die missende features is, IMO, best groot.
Wat echter veel erger is, is dat er cruciale apps missen in de Marketplace, en ik heb liever dat MS miljoenen investeert om eigen developers naar bedrijven te sturen en zo apps te ontwikkelen, dan dat we de Zune pass en Bing vision krijgen.
Ik geloof dat ze dit al hebben gedaan, maar dan alleen bij apps die ook echt internationaal (lees in de US) belangrijk zijn.
Veel mensen snappen trouwens ook niet wat het verbreden van een dienst inhoud.[...] En dan heb je nog het feit dat de VS 1 grondwet kent, in Europa heb je de Europese (Unie?) wetten/richtlijnen, en ieder land heeft daarnaast zijn eigen grondwet.
Ik heb hier egen illusies over. Het is echt veel werk, maaaar... MS heeft sinds de invoering in 2009, zo ver ik kan zien, al 2 jaar weinig toegevoegd aan de Bing sites buiten de VS. Nu kan ik dingen over het hoofd hebben gezien, maar je zou denken dat je op zijn minst iets kan vinden.
<<<16GB niet genoeg verhaal>>>
Persoonlijk heb ik zelfs meer dan genoeg aan 8GB, ik kan mij ook niet voorstellen hoe je 16GB vol krijgt als je er geen muziek op zet. Wellicht met een navigatieapp?
Bing Vision hebben we wel, maar is nog beperkt. Ik zie er alleen het nut niet van in om de camera te starten + te richten op een boek + goed stil te houden zodat hij een foto kan maken + te wachten op resultaten... als je ook gewoon de titel in Bing search kunt intypen en je binnen 1 seconde klaar bent...
Bing vision is alleen voorr QR-codes en Microsoft Tags (en tekst vertalen). Het intypen van een url vanaf een poster is toch wat meer werk dan even je telefoon ophouden en direct de pagina openen. Maar het is verder niet echt een heel erg spannende feature, dat klopt.
[...](Bing) Music search is overbodig nu SoundHound er is, en in de toekomst misschien het bekendere Shazam. Bing local scout is ook overbodig met de app Tripadvisor.
Je was hier Bing Voice vergeten (TellMe). Al heb ik geen illusies dat dit snel erin zal komen (ok niet met dat nieuwsbericht van vandaag).
Wat ik wel HEEL erg mis, en wat voor mij een van de redenen was om voor WP7 te kiezen is "App connect".[...]
Je hebt echt helemaal gelijk en dat is ook een grote kans die ze voorlopig hebben laten liggen. Gelukkig schijnen ze wel naar de developers te luisteren en aangezien die hier al vrij snel om begonnen te zeuren...
[...]Een laatste klaag puntje vind ik toch ook wel de trieste hoeveelheid tabbladen die IE9 kan onthouden. Hoezo maar 6? Dat er een limiet op zit kan ik begrijpen, maar 'maar' 6 tabbladen?! Hadden ze dit niet even op 12 of liever nog 18 of 24 kunnen instellen?
Met zulke vreemde beperkingen (ook maar 5 apps in "multitasken") is het toch een beetje cheaten om je OS sneller dan de concurrenten te noemen waarop er geen limiten zijn ingesteld.
Met de huidige manier van werken met tabs in IE hadden ze net zo goed die hele feature eruit kunnen slopen. Even snel van tab veranderen is onmogelijk geworden. Dat kost nu namelijk 3 klikken (was minder voor premango).
Het heeft denk ik meer te maken met dat de features niet aanwezig zijn dan met lokale rechten in Nederland. Bedoel andere bedrijven lukt het wel om deze diensten aan te bieden (he, oa. Nokia?), dus ik zie geen enkele reden waarom het MS niet zou lukken. Maar wellicht dat de deal tussen Nokia en MS nog wat vruchten op dit gebied gaat afwerpen..

• WingsOfFury
Gisteravond al zo veel tijd erin gestoken dat ik nu maar even een paar puntjes eruit pak :)
Caelorum schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:45:
Ik denk dat je je vergist in het aantal mensen (in NL) die eerst een aantal beoordelingen op internet bekijken. Zelfs de moeder van mijn vriendin, echt gigantisch computer atechnisch, doet het. De kans dat ze een review tegenlopen die wel melding maakt van die missende features is, IMO, best groot.
Dit zal sterk afhangen van waar je woont en wie je vrienden zijn denk ik. In mijn omgeving zijn bijna alle vaders wel gadget liefhebbers, maar laten alle moeders hun telefoons door hun kinderen uitzoeken. Bovendien is "een review opzoeken" een stuk simpeler dan "een Engelse review opzoeken én begrijpen". Voor ons niet, maar af en toe schrik ik er wel erg van hoe slecht het met het Engels van 50+ers is gesteld. Wederom zal ook dit van je omgeving afhangen hoor.
Ik geloof dat ze dit al hebben gedaan, maar dan alleen bij apps die ook echt internationaal (lees in de US) belangrijk zijn.
Eigenlijk dus niet... Ja, Angry birds wel, die is zelfs gepubliceerd onder de naam van Microsoft Studios, maar daar zitten zakelijke gebruikers niet op te wachten, lijkt me :P
Persoonlijk heb ik zelfs meer dan genoeg aan 8GB, ik kan mij ook niet voorstellen hoe je 16GB vol krijgt als je er geen muziek op zet. Wellicht met een navigatieapp?
Ik heb momenteel al 4 GB in gebruik met maar 1 CD (120 MB ofzo) en nog geen navigatie app. Momenteel is de enige keus Navigon die 2 GB groot is, dus dan zal ik al op 6 GB komen. Daarnaast heb ik ook mijn zakelijke mail en mijn agenda nog niet ingesteld, wat ook weer wat ruimte zullen afsnoepen.
En dan zijn er nog apps die ik écht mis, zoals eerder omschreven, maar deze zullen ook geen GB's vullen. Mijn tel is wel nog heel nieuw (3-4 weken oud nu), dus ik heb er nog erg weinig foto's op staan enzo. Maar ik denk dat hij over een jaar toch ook aan foto's en filmpjes 2 GB zal hebben, als het niet meer is. Met nog wat nieuwe apps enzo wordt 12 GB dan toch krap.
12 GB zorgt er in ieder geval voor dat ik zéker geen (of heel weinig) muziek erop ga zetten.
Je was hier Bing Voice vergeten (TellMe). Al heb ik geen illusies dat dit snel erin zal komen (ok niet met dat nieuwsbericht van vandaag).
Ik ben een beetje tegen dit soort ontwikkelingen. Veel marketing, maar eigenlijk werkt het allemaal niet. En daarnaast moet ik er niet aan denken dat we straks allemaal op straat tegen onze telefoons aan het praten zijn...
Heb veel gezocht op Siri reviews, wat 'op dit moment' beter is dan TellMe (dacht ik), maar kan er weinig spectaculairs over vinden. Alle reviews zijn binnen in nagenoeg geluidsdichte kamers, en toch hoort het systeem je vaak nog niet. Reviews die buiten plaatsvinden, of zelfs zoals Apple ons wil doen geloven "buiten én tijdens het hardlopen" zijn er absoluut niet te vinden.
Bovendien zit Bing voice er wel in, maar moet je dan even je taal op Engels instellen. Heb het namelijk al getest. Maar het levert te weinig op om daarvoor continue met een Engels OS te werken.
Met de huidige manier van werken met tabs in IE hadden ze net zo goed die hele feature eruit kunnen slopen. Even snel van tab veranderen is onmogelijk geworden. Dat kost nu namelijk 3 klikken (was minder voor premango).
Ik ken alleen maar Mango, maar het hele systeem is wel onhandig ja. Ik gebruik tabbladen zelf misschien verkeerd om, maar daar kan ik niet de enige in zijn. Misschien was het idee van de tabbladen dat je de huidige pagina niet hoeft te sluiten, maar ja, daar hadden we de "vorige" knop al voor. Ik vind het fijn dat je op 1 pagina 10 links kunt openen achter elkaar, die dan allemaal al geladen zijn zodra je ze bezoekt en je dus eigenlijk geen wachttijd meer hebt. Echter kun je in WP7 niet instellen dat je op je huidige tabblad wilt blijven. Openen in een nieuw tabblad, en de tabbladen op zich, voegt dus niks toe inderdaad.

• StrongArmLance
http://www.wpcentral.com/...ew-focus-flash-commercial
Samsung focus flash ad
http://www.wpcentral.com/...s-phone-nyc-mash-up-video
De grote wp7 phone in ny
http://m.wpcentral.com/mi...king-rounds-new-york-city
Een reclame truck voor wp7

[ Voor 13% gewijzigd door StrongArmLance op 13-11-2011 12:57 ]

Verwijderd

Vandaag in Amsterdam Nokia Lumia 800 reclame bord gezien met daarop de triomfantelijke aanblik van Windows Phone 7. Werd er toch even blij van om te zien

• WingsOfFury
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:44:
Vandaag in Amsterdam Nokia Lumia 800 reclame bord gezien met daarop de triomfantelijke aanblik van Windows Phone 7. Werd er toch even blij van om te zien
Foto'tje? :)

Verwijderd

Foto materiaal zou wel leuk zijn inderdaad.

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 21:23 ]

Verwijderd

Is goed wordt waarschijnlijk donderdag, dan kom ik er weer

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:42

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Het is meer van Nokia dan van Microsoft, maar ik zie sinds vandaag veel banners in WP7 apps met Nokia Lumia reclames. Nokia doet dus goed haar best om de introduktie van de Lumia 800 op vrijdag a.s. aandacht te geven.

• Ramon
gauchov6 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:08:
Het is meer van Nokia dan van Microsoft, maar ik zie sinds vandaag veel banners in WP7 apps met Nokia Lumia reclames. Nokia doet dus goed haar best om de introduktie van de Lumia 800 op vrijdag a.s. aandacht te geven.
Ik heb ze ook gezien. Maar denk niet dat Samsung en HTC het leuk zouden vinden als MS reclame zou gaan maken voor de Nokia toestellen. Daarnaast, MS schiet er ook niet zoveel mee op als mensen die al een WP7 toestel hebben een Nokia gaan kopen, daar wordt het marktaandeel niet groter van.

Verwijderd

In het locale KPN Business center was het center helemaal omgetoverd met WP7 reclamemateraal. Zelfs het koffie apparaat was voorzien van een WP7 sticker/plakaat. Grote plakaten ook voor de ramen en aan straat. Was niet te missen.Ik neem aan dat dat met alle KPN Business centers gebeurd.

Bij de locale Belcompany stonden borden op straat met de woorden: HTC, probeer WP7 in de winkel.

Het lijkt dat de marketing nu echt is begonnen.
.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 23:35 ]

• Woembah

Woembah

YNWA

Postertje gespot in Haarlem :)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6094/6349887921_c9b06511df_z.jpg

• Caelorum
Net de eerste reclame gezien voor een WP7 toestel op de Nederlandse tv. "De Nokia Lumia 800, nu te koop bij de phone house" oid.

Verwijderd

Ahh je bent me voor Woembah, heb net vanochtend een foto gemaakt om te posten. Heb op meerdere stations bij Amsterdam deze billboards gezien inmiddels.
En ja, dit is reclame voor Nokia, maar dan nog: 'gemakkelijker, sneller, leuker' zou niet mogelijk zijn zonder WP7 en ik hoor veel geluiden dat mensen de Nokia gaan nemen waardoor WP7 hopelijk snel zal groeien :)

• Woembah

Woembah

YNWA

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:59:
Ahh je bent me voor Woembah, heb net vanochtend een foto gemaakt om te posten. Heb op meerdere stations bij Amsterdam deze billboards gezien inmiddels.
En ja, dit is reclame voor Nokia, maar dan nog: 'gemakkelijker, sneller, leuker' zou niet mogelijk zijn zonder WP7 en ik hoor veel geluiden dat mensen de Nokia gaan nemen waardoor WP7 hopelijk snel zal groeien :)
Precies, het is ook helemaal niet nodig dat er voor WP7 zelf veel reclame wordt gemaakt. De toestellen die WP7 draaien moeten juist gepusht worden. Android is ook niet groot geworden vanwege het besturingssysteem zelf, maar vanwege de succesvolle toestellen die vooral Samsung, HTC en Motorola ervoor hebben uitgebracht. De gemiddelde Android-gebruiker heeft nauwelijks door dat hij/zij Android heeft, want dat is voor de klant vaak niet belangrijk. Als het maar goed werkt, en er genoeg apps zijn. Zo zal het met WP7 ook moeten gaan.

Nokia is wat dat betreft een geweldige partner om te hebben, omdat ook voor hen heel veel afhangt van het succes van WP7. Nokia's marketingcampagne voor de Lumia 800 vind ik tot nu toe erg gaaf.

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

AAAAAAAAH. Zag net een reclame van The Phone House met de Lumia 800 op tv bij Discovery.

Staat er bij: de nieuwste telefoons met Windows Mobile.

:'( :'( :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Beta op 17-11-2011 20:22 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

• StrongArmLance
Beta schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:20:
AAAAAAAAH. Zag net een reclame van The Phone House met de Lumia 800 op tv bij Discovery.

Staat er bij: de nieuwste telefoons met Windows Mobile.

:'( :'( :'(
Zooo.... daar zullen wat mensen ontslagen worden :)

Nou dat is best een fout... discovery :o

• Caelorum
Heh die reclame had ik ook gezien, was me niet eens opgevallen. Toch maar even wat meer gaan opletten :D
Overigens wat een spam van Nokia zeg. Avondje TV kijken, buit: 5x een reclame over de lumia 800.

• StrongArmLance
Caelorum schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:41:
Heh die reclame had ik ook gezien, was me niet eens opgevallen. Toch maar even wat meer gaan opletten :D
Overigens wat een spam van Nokia zeg. Avondje TV kijken, buit: 5x een reclame over de lumia 800.
ja... Beter verdelen ze het over verschillende programma's en tijdstippen voor meer bereik..

Wel een mooie reclame trouwens!
Alleen dat Nederlandse vind ik zo lelijk... Beleef de amazong everyday...

• c-mattic
kristan schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:44:
[...]

ja... Beter verdelen ze het over verschillende programma's en tijdstippen voor meer bereik..
Niet perse.
Als Nokia zijn reclame teveel spreid, is de kans op herhaling veel lager.
Aangezien tv-reclame vooral als doel heeft awareness te creëren, wil je repetitie (maar ook niet teveel). Media planning is onder andere een mooi evenwichtsspel ;)

Een reclamespot meermaals tonen in één reclameblok, kan dus wel degelijk een positief effect hebben.
Bedoeling met hun reclame (op tv, radio, reclameborden, internet,...) is vooral je aandacht te hebben met als doel de kans te verhogen dat je de smartphone eens probeert in de winkel. Deze try-out moet dan de WOW-factor (zoals zij het stellen) bij jou teweeg brengen en hopelijk is dat genoeg om je te overtuigen het toestel te kopen en aan te bevelen (word of mouth!).

Zoals ik het zie, is er verdomd goed nagedacht geweest over deze marketingcampagne. Logisch ook, als je weet dat het nu alles of niets is voor Nokia.

• StrongArmLance
c-mattic schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:17:
[...]

Niet perse.
Als Nokia zijn reclame teveel spreid, is de kans op herhaling veel lager.
Aangezien tv-reclame vooral als doel heeft awareness te creëren, wil je repetitie (maar ook niet teveel). Media planning is onder andere een mooi evenwichtsspel ;)

Een reclamespot meermaals tonen in één reclameblok, kan dus wel degelijk een positief effect hebben.
Bedoeling met hun reclame (op tv, radio, reclameborden, internet,...) is vooral je aandacht te hebben met als doel de kans te verhogen dat je de smartphone eens probeert in de winkel. Deze try-out moet dan de WOW-factor (zoals zij het stellen) bij jou teweeg brengen en hopelijk is dat genoeg om je te overtuigen het toestel te kopen en aan te bevelen (word of mouth!).

Zoals ik het zie, is er verdomd goed nagedacht geweest over deze marketingcampagne. Logisch ook, als je weet dat het nu alles of niets is voor Nokia.
Ja dat is vrij logisch, maar ze hebben ook altijd 2 reclames in 1 blok, de echte en de korte herhaling...
Die heb je dan na het eerste programma, en dan na het tweede... Moet niet zoals die plus reclames worden;)

Ach het marketing team weet er vast wel iets meer vanaf dan ik :P
Pagina: 1 2 Laatste