Netwerk routering vraag

Pagina: 1
Acties:

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb een netwerk topolog vraag, op dit moment heb ik de volgende opzet

(Modem Fritzbox 7340) (10.0.1.1) - (10.0.1.2)Router (Airport extreme) (10.0.0.1) - Bedraad / Wifi netwerk
|
- (DMZ) - Server (10.0.1.3)

Met behulp van vpn kan ik op dit moment inloggen op mijn Fritzbox als ik niet thuis ben, maar heb vanwege de dmz geen toegang tot mijn thuis netwerk. Echter is dit in sommige gevallen wel wenselijk dus zit ik er aan te denken om dit dmz weg te halen. Echter wil ik per se de airport extreem niet in bridge mode zetten omdat er dan veel functionaliteit wegvalt.

De meest logische oplossing zou zijn om de Fritzbox in bridge mode te zetten zodat de router een publiek ip krijgt ipv een private ip. Echter ondersteund de fritzbox dit volgens mij niet dus zat ik er aan te denken om de netwerk range in dezelfde range te zetten, echter kan dit om een of andere reden niet.
Grafische gezien bedoel ik dit:
Fritzbox (10.0.0.100) --- (10.0.0.101) (Airport extreme) (10.0.0.1) -- (10.0.0.2 tot 10.0.0.99)

Op die manier zou de fritzbox eigenlijk tot hetzelfde netwerk behoren en dus goed gerouteerd moeten worden, maar om een of andere manier kan ik dit niet instelen. Dat is de reden waarom ik het nu heb zoals het helemaal boven in staat.
Hebben jullie een idee om dit op te lossen zonder een VPN server in het netwerk zelf te zetten?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Madcat schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:08:
Echter ondersteundTTTTTTT de fritzbox dit volgens mij niet (…)
Guess again. :)

De Fritzbox van XS4ALL heeft in mijn menu (Internet - Account Information) staan:
Operating Mode
Use one Internet connection for all computers (router)
All connected network devices share one connection to the Internet
Use FRITZ!Box as a DSL modem
Each connected computer establishes its own Internet connection using its own access software
Het lijkt me dat die 2e optie een bridge-functie is. :)

• Madcat
  • Niet online
is "Use FRITZ!Box as a DSL modem" het enige, dat gezet moet worden?

Hierop had ik het gezet, maar toen kreeg ik geen IP meer van XS4all

[ Voor 54% gewijzigd door Madcat op 16-10-2011 17:38 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:33
dat zou hem toch moeten zijn, dan zet je de frits op bridge, moet je wel ff die airport opnieuw opstarten om hem het ip te laten verkrijgen.

in de huidige situatie zijn de frits en de airport allebei routers zo te zien.

[ Voor 22% gewijzigd door haarbal op 16-10-2011 17:44 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Madcat
  • Niet online
als ik de fritzbox op Use FRITZ!Box as a DSL modem zet dan zou het PPPoE protocol moeten werken, als user/ww heb ik op de airport FB7340@xs4all.nl/xs4all gebruikt maar een service name heb ik niet gevonden en dus leeg gelaten.
De airport klaagt er dan over dat er geen service draait dus, stel ik iets verkeerd in of ondersteund fritzbox/xs4all dit gewoon niet?
Zijn er mensen die dit al wel werkend hebben?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Madcat schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:55:
als ik de fritzbox op Use FRITZ!Box as a DSL modem zet dan zou het PPPoE protocol moeten werken, als user/ww heb ik op de airport FB7340@xs4all.nl/xs4all gebruikt maar een service name heb ik niet gevonden en dus leeg gelaten.
De airport klaagt er dan over dat er geen service draait dus, stel ik iets verkeerd in of ondersteund fritzbox/xs4all dit gewoon niet?
Zijn er mensen die dit al wel werkend hebben?
Ik heb dit nooit werkend gekregen, en ik heb zelfs een ander apparaat ervoor gekocht. I.v.m. Brakke copy/paste op een iPad heb ik nu geen link naar het desbetreffende topic, maar als je in mijn posthistory kijkt vind je het vlug genoeg,

• Madcat
  • Niet online
Deze: [XS4ALL] Fritz!box 7340 - Bridged ?
Tja maar telefoon valt dan ook uit, ik was al blij als ik dat in bridge mode wel werkend zou krijgen.
Ik zag nog wel wat in deze thread over "No account information required (in accordance with RFC 1483 / RFC 2684)" maar kreeg dit ook niet werkend.
Misschien Xs4all eens mailen hierover.
Pagina: 1