Advies Nieuwe Videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 568 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Momenteel ben ik niet tevreden over de Prestaties van mijn pc op het gebied van Gamen,
naar mijn verwachtingen ligt het aan mijn videokaart (ATI Radeon HD 5450 1 GB).
Dus ik ben op zoek naar een nieuwe Videokaart waarmee ik spellen zoals Cod 6 MW2 op Full graphics kan draaien met een redelijk hoge FPS(60 Fps zonder Erge drops naar bv 30 fps),

De rest van mn Specificaties zijn:

Processor - AMD Athlon(tm) II X4 640 Processor (4 CPUs), ~3.0GHz
Ram - 4096MB RAM ( 2 units)
Intern opslaggeheugen 500 Gb (opgedeeld in 2 visuele schijven van beide 255 gb)
Extern opslaggeheugen een Freecom HDD 1tb
en Fabrikant - ASUSTeK Computer INC.

Ik hoop dat iemand wat tips heeft,
Ps alsjeblieft niet al te duur :$(graag ongeveer 250 euro of lager)

Mvg.

Blackrossy

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Welkom op tweakers.net :)

Wat is "niet al te duur"?
Full graphics....welke resolutie bedoel je, wil je FSAA en AF gebruiken en wat zijn hoge FPS? bij 40-50fps is het voor je ogen al vloeiend...

Zonder al te moderaterig over te komen....er wordt toch een beetje van je verwacht dat je zelf wat speurwerk doet ;) We kunnen nu hier elke willekeurige videokaart op gaan noemen, van HD5850 tot GTX590.

Kijk misschien eerst eens in dit topic:
[BBG aanschaf] Videokaarten

En deze:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry :$ ik ben hier net nieuwe :\
En ik heb 3 mensen die me "Advies" proberen te geven maar ze zeggen bijn alle 3 wat anders", dus ik raak hier een beetje in de war van.

Maar ik zie ook dat ik het hier verkeerd heb gepost (SORRY DAARVOOR:$:$:$)
Niet al te duur is trouwens rond de 250 euro of Goedkoper :\
Hoge FPS Vind ik rond de 60 FPS Zonder Grote drops(ik heb nu ook drops naar 13 FPS =,=)
Ik heb Zelf wel een beetje Rond gekeken naar videokaarten Zoals [url="NVIDIA GeForce GTX 560"]NVIDIA GeForce GTX 560[/url] maar ik weet niet wat RAMDAC-kloksnelheid voorsteld :\

Trouwens bedankt voor je snelle reactie :)

Mvg.Blackrossy
Maar
Deathchant schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:16:
Welkom op tweakers.net :)

Wat is "niet al te duur"?
Full graphics....welke resolutie bedoel je, wil je FSAA en AF gebruiken en wat zijn hoge FPS? bij 40-50fps is het voor je ogen al vloeiend...

Zonder al te moderaterig over te komen....er wordt toch een beetje van je verwacht dat je zelf wat speurwerk doet ;) We kunnen nu hier elke willekeurige videokaart op gaan noemen, van HD5850 tot GTX590.

Kijk misschien eerst eens in dit topic:
[BBG aanschaf] Videokaarten

En deze:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 17:18

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Tja...
ik heb onlangs een Sapphire HD 6950 2GB GDDR5 gekocht en ingebouwd (wilde een DX11 kaart) zonder problemen, maar ik wist dat deze op mijn moederbord paste en dat de voeding hem kon trekken. (ik had eerst de 4870 erin zitten). Prijs:229 bij Zercom. Hij werkt fantastisch en alle huidige spellen kunnen probleemloos gedraaid worden.
Of deze bij jou erin past,ligt dus aan je voeding en aan je MB....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De fabrikant van mn Moederbord is dus ASUSTeK Computer INC.
Het model is : M4A3000E
Chipset AMD 780G
En hoe kan ik kijken of mn voeding het aan kan?:$

Mvg. Blackrossy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Door te noemen welk merk en model je voeding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

De GTX560Ti is zonder meer een goeie kaart en daar kun je zelfs Crysis2 op 1920x1080 mee spelen op het eenerhoogste, zo niet, het hoogste niveau. Dit spel vraagt wel wat meer van je videokaart dan Call of Duty ;)
Dus zondermeer is dit een goeie keuze, evenals de HD6950, die zelfs hier en daar iets beter presteert. Maar deze is ook ietsje duurder. De HD6950 is ook een grotere kaart dan de GTX560Ti, die waarschijnlijk zonder problemen in je kast zal passen. Ik heb zelf een GTX570 Power Edition OC van MSI die ietsjes korter is dan mijn ATX-moederbord, dus een GTX560Ti zal nog wat korter zijn.

Zoals XeNeRgY al zegt: wat voor voeding heb je?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ASUS-ACBEL POWER SUPPLY MODEL # PC9045-ZA1G

=D

ik heb ff mn kast open geschroefd xD
Ik hoop dat dat lukt :\
EDIT:
Je bedoelt trouwens deze?: GTX560Ti en HD6950 ?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Via internet: ACBEL PC9045-ZA1G POWER SUPPLY FOR ASUS. I TOOK THIS OUT OF A BRAND NEW ASUS CM 1630-08 DESKTOP COMPUTER. IT IS IN PERFECT CONDITION , 330 W MAX AND WHISPER QUIET.

Erg krap dus voor een dikke GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:(
Maar zou het kunnen?
Of kan ik beter dan ook nieuwe voeding kopen en zoja, hoeveel watt Ongeveer
Aghanim schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:01:
Via internet: ACBEL PC9045-ZA1G POWER SUPPLY FOR ASUS. I TOOK THIS OUT OF A BRAND NEW ASUS CM 1630-08 DESKTOP COMPUTER. IT IS IN PERFECT CONDITION , 330 W MAX AND WHISPER QUIET.

Erg krap dus voor een dikke GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nee dat ga je niet redden met zo'n videokaart. Maar het is hier geen helpdesk, een beetje eigen inzet wordt wel gewaardeerd. Zoek eens wat reviews op van videokaarten of raadpleeg het videokaarttopic en als je daarbij de keuze hebt gemaakt voor een specifieke kaart dan kun je in het voedingentopic vragen welke voeding je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 07:38
Ik zou kiezen voor een 6850. Die koop je voor ongeveer €170 en is gewoon een erg goede kaart voor het geld. De rest van de €250 zou ik gewoon in de zak houden. Voor die laatste hoeveelheid extra rekenkracht betaal je gewoon te veel vind ik. En als je al verder wil investeren voor games in je systeem zou ik van de rest van dat geld en nog wat meer geld een nieuwe Phenom II X6 1055T kopen a €135 en die iets overclocken tot een 1075T. Vermeld ook even welke voeding er in je systeem zit. Dan kunnen we daar ook nog wat zinnigs over zeggen.

Eksit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

de goedkoopste kaarten van 250 euro in price watch zijn standaard goed genoeg. en 10x sneller dan die hd 5400 kaart va njouw

1 advies ga nooit naar een winkel voor advies die willen verkopen wat ze op dat moment hebben liggen

de hd5400 serie is om youtube filmpjes te kijken in full hd meer ook niet echt..
Oma en opa zullen er af en tie een kaart spel mee kunnen doen bijvoorbeeld met een hd 5400kaart

5600 is oude serie is gaming voor oude spelletjes (sloom )
5800 serie is redelijk maar oud (acceptable)
6900 serie is goed om mee te gamen (snel)

[ Voor 127% gewijzigd door A87 op 16-10-2011 21:15 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 07:38
Lias schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:48:
5800 serie is redelijk maar oud (acceptable)
Fout! de 5800 is niet voor gaming, kijk hier maar.

Eksit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:35

Shunt

Boe

Eksit schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:24:
[...]

Fout! de 5800 is niet voor gaming, kijk hier maar.
Ik denk dat hij de ATI serie bedoelt aangezien de kaart waar jij het over hebt uit 2002 komt.
Maar de ATI series geef je dus aan als ATI 58xx de laatste twee nummers zijn de low medium of high end variant van de serie.
Lias schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:48:

1 advies ga nooit naar een winkel voor advies die willen verkopen wat ze op dat moment hebben liggen
Wederom bedankt voor de geniale bekrompen manier van denken. Ja want omdat jij in een pc winkel bent geweest waar ze je troep probeerde te verkopen is dat in iedere winkel. In een pc winkel kunnen ze je (mits dit een fatsoenlijke winkel is) je een goed advies geven over welke videokaart je nodig hebt en of deze in je systeem past. Let gewoon op dat je hier wel wat meer voor betaalt dan een internet shop want personeel en een winkel kosten geld.

Verder zou ik gewoon voor de 6950 gaan wat imoh een van de betere bang for buck kaarten is. Indien je een krappe kast hebt zou ik zoals hier boven aangegeven is voor de Nvidia kaart gaan. En een nieuwe voeding zou ook geen slechte keuze zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Shunt op 16-10-2011 21:32 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
persoonlijk vind ik zelfs dat tegenwoordig te weinig mensen naar de winkel gaan. ze zien dat het op internet goedkoper kan, maar vergeten dat hier geen advies beschikbaar is. zo stond ik laatst bij een afhaalbalie voor hardware, waar een man vroeg of ze ook nog even konden voordoen hoe een CPU diie hij net had gekocht te plaatsen op het mobo.

de mederwerker gaf terecht aan dat dit niet mogelijk is in een internetshop en toen was de man boos omdat er geen ondersteuning werd geboden...

ik schat de kans hoog in dat er destijds ook nog een topic hier geplaatst werd voor advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties en bedankt voor de info,
Ik neem deze kaart
http://azerty.nl/0-2965-4...gtx-ti-hawk-grafisch.html
en dan kijk ik nu nog naar een Voeding
Allemaal bedankt en deze mag dicht ;)

Mvg. Blackrossy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

lol als je wat vooronderzoek had gedaan, zou je tot de conclusie komendat de hawk-koeler niet helemaal in orde is: hij mist 1 heatpipe t.o.v. originele TF3-design, en hij wordt erg luidruchtig. Het is de snelste gtx560ti (door standaard voltageverhoging en clockspeedsverhoging), maar maakt de koelprestaties niet waar en is erg luidruchtig. Neem de TF2-versie als je een MSI wilt.

En je moet echt een nieuwe voeding hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Helaas voor TS zijndit soort topics niet toegestaan op GoT. Voor advies over videokaarten hebben we [BBG aanschaf] Videokaarten in het leven geroepen. Mar let op: ook daar verwachten we dat je tenminste in staat bent om zelf wat leeswerk te doen. GoT is immers geen helpdesk!

Dit topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.