Externe schijf: mappen en bestanden verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06-2020
He,

Weet niet of dit in het goede gedeelte is maar probeer het toch.

Heb een externe hardeschijf (640GB) waarvan 218GB gebruikt is. Sinds vanmorgen zie ik nog maar 27GB aan bestanden en mappen terug. De rest is dus simpel gezegd verdwenen.

Heb met Testdisk en andere tools geprobeerd om de bestanden terug te halen. Ook het zoeken op internet mocht niet helpen.

Iemand bekend en een oplossing? :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Wat voor filesystem gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En aan dezelfde computer? USB? eSATA? Firewire?
Eigen diagnostisch tooltje van de fabrikant al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Het is een Adata externe schijf en een NTFS. Gebruikt met Windows 7 Home Premium systemen.
Hij hangt aan USB 2.0 poort. Tooltje van fabrikant ga ik eens opzoeken, dat is het enige wat ik nog niet geprobeerd heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Yrck schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:33:
He,

Weet niet of dit in het goede gedeelte is maar probeer het toch.

Heb een externe hardeschijf (640GB) waarvan 218GB gebruikt is. Sinds vanmorgen zie ik nog maar 27GB aan bestanden en mappen terug. De rest is dus simpel gezegd verdwenen.

Heb met Testdisk en andere tools geprobeerd om de bestanden terug te halen. Ook het zoeken op internet mocht niet helpen.

Iemand bekend en een oplossing? :)

Alvast bedankt!
Op internet kan je je bestanden vinden, als je ze daar in de eerste plaats vandaan hebt. Je geeft niet aan wat Testdisk en "andere tools" voor resultaat hebben geleverd. Zie je de bestanden nog wel staan in die tools of gebruik je de tools misschien verkeerd?

Daarnaast mis ik ook of je een Mac of een Windows PC gebruikt.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
redfoxert schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:38:
[...]

Op internet kan je je bestanden vinden, als je ze daar in de eerste plaats vandaan hebt. Je geeft niet aan wat Testdisk en "andere tools" voor resultaat hebben geleverd. Zie je de bestanden nog wel staan in die tools of gebruik je de tools misschien verkeerd?

Daarnaast mis ik ook of je een Mac of een Windows PC gebruikt.
Het is een Windows PC.

De tools geven geen fouten aan. Testdisk laat dezelfde inhoud zien als Windows en ook Linux laat dezelfde inhoud zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Win 7 HP systemEN. Kan het zo zijn dat het gerelateerd is aan een computer en dat ie het aan een ander systeem wel doet?

Al andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:39:
Win 7 HP systemEN. Kan het zo zijn dat het gerelateerd is aan een computer en dat ie het aan een ander systeem wel doet?

Al andere kabel geprobeerd?
Nee, heb alle systemen waar de schijf op gebruikt is (2 desktops, 1 laptop) geprobeerd en allemaal dezelfde problemen..

Een andere kabel maakt ook geen verschil..

[ Voor 5% gewijzigd door Yrck op 14-10-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Mis je echt specifieke mappen/bestanden of is er alleen schijfruimte zoek? In dat laatste geval wil gewoon chkdsk nog weleens helpen (Wel uitkijken met chkdsk draaien op een schijf waar al dingen mee mis zijn en waar belangrijke dingen op staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 17:01
Schijf eruit getrokken terwijl deze misschien nog bezig was met een bewerking?

Misschien scannen met Get Data Back? http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm

Wat verschil is tussen betaald en gratis weet ik niet,ik denk mogelijkheid om te scannen,maar niks te redden...maar dan kan je alvast kijken of deze tool ziet wat er aan de hand is.

[ Voor 35% gewijzigd door fragcompany op 15-10-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Schijf uit de behuizing halen en direct op de interne sata controller van je pc aansluiten.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

fragcompany schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:36:
Schijf eruit getrokken terwijl deze misschien nog bezig was met een bewerking?
Als bovenstaande het geval is, chkdsk x: /f /r (waarbij x schijfletter van de betreffende hdd is)
Heb ik ook een keer gehad, bestanden vermist na onveilig verwijderen door Windows crash, dat commando uitgevoerd en na een tijdje kwamen de bestanden te voorschijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 15-10-2011 12:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 17:01
Raven schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:48:
[...]

Als bovenstaande het geval is, chkdsk x: /f /r (waarbij x schijfletter van de betreffende hdd is)
Heb ik ook een keer gehad, bestanden vermist na onveilig verwijderen door Windows crash, dat commando uitgevoerd en na een tijdje kwamen de bestanden te voorschijn.
O die noteer ik ook even ghehe :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk ook eens in Thematopic: Datarecovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Bedankt voor de vele reacties!

Nog even bezig geweest met verschillende programma's. Data Recovery for NTFS zag een map (found.000) met daarin weer verschillende mappen: dir000.chk etc.

Omdat je dat programma moet aanschaffen heb ik Testdisk er weer bij gehaald. Deze kopieert nu alle files (218GB) uit de dir000.chk naar mijn hardeschijf en het lijkt prima te werken! :D

Vindt het erg vreemd dat de bestanden zomaar in een andere map staan. Gelukkig heb ik de bestanden bijna allemaal terug!

Bedankt voor het meedenken! _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1