Draadloze router

Pagina: 1
Acties:

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07-2025
Hallo allemaal,

Familie van mij heeft gevraagd of ik voor hen een router kan uitkiezen die er voor zorgt dat zij in het hele huis bereik hebben. Het probleem is namelijk, dat ze een geheel houten huis hebben, en dat elke draadloze router die ze tot nu toe gekocht hebben, niet in het hele huis bereikbaar is.

Ik zoek dus een router die in het hele huis inclusief zo'n 50 meter er om heen goed bereikbaar is, G en N breedband ondersteund en die ook nog een ruime snelheid heeft, gezien de komst van glasvezel. De prijs is niet de belangrijkste factor, als het maar niet over the top is.

Ik hoop dat iemand me kan adviseren, want van de pricewatch wordt ik niet veel duidelijker.

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Zo te lezen het wel een iets groter huis zijn (boerderij ofzo?), dus dan word het erg moeilijk om dat met 1 router op te lossen. Is het geen optie om een kabel te trekken naar en ergens anders nog een router neer te zetten? zodat ze 2 routers gebruiken.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:38

Fiber

Beaches are for storming.

Welke routers hebben ze al geprobeerd?

Anders kun je beter een paar wifi repeaters of extra wifi access-points plaatsen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Tc-Chub
Het is geen boerderij maar je kunt het wel een villa noemen ja, het huis is ook een monument dus de muren zijn oud, maar al het hout is wel gerenoveerd. De router staat geloof ik boven, dus misschien is een repeater dan inderdaad een goede oplossing?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:44
Nee, een repeater is ook prut. Het halveert je te behalen draadloze snelheid en levert je extra latency op. Zoals reinero en Fiber al aangaven, als je met één router te weinig bereik hebt kun je het best een tweede accesspoint gebruiken en deze bekabeld op de eerste aansluiten.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:29
Twee AP's of routers van hetzelfde merk en dan door middel van WDS laten repeaten geeft in dit zo'n gevallen vaak een goed resultaat. Ook zou ik voor een router gaan met externe antenne's, deze doen het in mijn geval vaak beter qua bereik dan routers met interne antenne's. Als laatste tip kan ik je meegeven om alleen naar 2.4GHz te kijken als je een hoge afstand wilt bereiken, aangezien 5GHz een stuk minder goed is voor grote afstanden.

• Tc-Chub
Ik ben net even wezen kijken en heb even de situatie geschetst om het wat duidelijk te maken. De router staat dus boven en daar is prima bereik, echter beneden op bepaalde plekken niet.

Zwarte lijnen zijn muren en deuren, binnen de rode lijn is er wel fatsoenlijk ontvangst.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/bhakqp.jpg

Het modem dat nu actief is, is trouwens een Huawei modem van internetprovider Online.

Edit: Dat er in dat bovenste gedeelte boven de kamer geen bereik is, is geen probleem, vooral het kantoor en en de kamer zijn belangrijke punten.

[ Voor 15% gewijzigd door Tc-Chub op 14-10-2011 15:30 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:38

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom staat die router boven? en niet beneden in de hal oid. Gaat ws. al een stuk schelen. Anders bedraad een wifi AP in de hal of kamer plaatsen. Beetje centraal, hal lijkt mij het meest geschikt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat er geeneen router zo sterk is dat ie het complete huis + 50m eromheen verbinding kan leveren. Wat je zou kunnen proberen, is om een TP-Link WR1043ND te flashen met DD-WRT en het zendvermogen te verhogen. Deze apparaten hebben zowiezo al een gigantisch bereik, en dan waarschijnlijk nog meer. Ik zou ook kijken of ik 2 van die apparaten in huis kan neerzetten, liefst op de 2 uithoeken.

• Tc-Chub
Ok, ja die gedachten deel ik zelf ook, maar dan moet er een andere oplossing gevonden worden voor de computer's boven, en kan hij alleen in de kelder staan, gezien de aansluiting.

Bedraad een andere router of accespoint plaatsen is geen optie vrees ik, want er liggen geen kabels. Misschien dat er toch iets op te lossen valt met een repeater of via een stopcontact een acces point aansluiten.

• Gertjezzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-03-2025
Je zou zelf even kunnen gaan knutselen, of je kleine broertje als je die hebt ;) bij het makan van bijvoorbeeld een windsurfer. Hiermee bundel je het bereik zodat het verder komt maar heb je het bereik achter de router en antenne wel Moeten inleveren, is niet een heel probleem als je hem in een hoek neerzet.

http://www.freeantennas.com/projects/template2/
Of even youtube of google oid...

Als ze op de beneden verdieping de router plaatsten, is het misschien mogelijk naar boven te bedraden?

Ik heb het zelf ook en ik moet zeggen dat ik bijna het dubbele van mijn bereik heb dan voorheen!
Een quick en simple oplossing! En is altijd te proberen ;)

CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

Verwijderd

Neem gewoon een router met extreem hoog zendvermogen. je mag standaard op 100 mw uitzenden maar er zijn routers met 600 mw die je een beter bereik geven zoals de engenius m35

• Gertjezzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-03-2025
Een router voor 43 euro met een outdoor range van 300 meter vind ik ook wel netjes. Indoor met 100 meter. Over kwaliteit kan je dan ook niets zeggen chinees spul ;)

http://www.dealextreme.co...upa-wireless-router-72697

CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Wat voor een glasvezel abonnement gaat dat worden? Vanaf 50/50 Mbps zul je toch wel een duurder exemplaar nodig hebben wil je dat simultaan kunnen gebruiken en dan heb ik het over bekabeld.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:44
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:31:
Neem gewoon een router met extreem hoog zendvermogen. je mag standaard op 100 mw uitzenden maar er zijn routers met 600 mw die je een beter bereik geven zoals de engenius m35
Zolang je clients met normaal vermogen terug blijven zenden heeft dat niet zoveel nut.

• Tc-Chub
Ik heb even met mijn oom gepraat en het plan wordt nu om de telefoonbekabeling die door het huis ligt, te vervangen door CAT-6 netwerkkabels, om zo voorbereid te zijn op glasvezel, en een deel van het huis te bedraden. Dit kan dan waarschijnlijk ook het probleem van het draadloze netwerk oplossen, door dan een goede router in de kelder / hal te plaatsen waardoor het bereik beneden (en dat is het belangrijkst) genoeg is om fatsoenlijk te kunnen internetten.
Pagina: 1