Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
Geen van allen werkt.Scott schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 05:48:
Kan iemand eens kijken of deze commando's werken?
- Put this song in playlist x
- Put this song in new playlist called x
- Rate this song with 4 stars
- Change song title to x
Uiteraard de x'jes even vervangen door iets toepasbaars. Thanks!
Titel van een nummer veranderen kan sowieso niet op de iPhone.
Hij herkent wel je play-list titels. Die van mij zijn allemaal in het engels, dus als ik zeg, "Play Chillout mix", speelt hij mijn 'Chill Out' playlist af.
Je kunt ook zeggen: "Play Brown Sugar": En 'brown sugar' van de Stones begint te spelen. Als je dan tijdens het spelen zegt: "Play Sultans of Swing" speelt hij die af.
Het was overigens wel grappig dat hij bij mij "sultans of swing" als "solitans of swing", maar toch wist welke hij af moest spelen.
Na wat testen bleek dat zelfs als je woorden verkeerd geïnterpreteerd worden, toch het juiste nummer wordt afgespeeld.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ik weet dat de functionaliteit er standaard niet is, maar ik hoopte dat Siri het wel zou kunnen.RobbieB schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:42:
[...]
Geen van allen werkt.
Titel van een nummer veranderen kan sowieso niet op de iPhone.
Dat kan Voice Control op niet iPhone 4S devices ook al, en ik vind dat echt hele handige functie. Ik gebruik het echt zo vaak, vooral als ik naar school loop met m'n oordopjes in. Telefoon hoeft niet eens uit m'n broekzak gehaald te worden.Hij herkent wel je play-list titels. Die van mij zijn allemaal in het engels, dus als ik zeg, "Play Chillout mix", speelt hij mijn 'Chill Out' playlist af.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Overigens zet ik al m'n siri-shit op www.siriquotes.net (staat nog niet heel veel op, maar vooral de geinige dingen.. Beam me up scotty is ook hilarisch!)
Die werkt dus niet in Australië, want dan zegt hij "I can't look for places in Australia".. Verdomme, zit ik hier met dat lijk in m'n vriezer... -_-
ze zei me.

en omdat ik mezelf bitch laat noemen door Siri is dit ook wel geinig.
[ Voor 53% gewijzigd door Donstil op 19-10-2011 18:46 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dus als dezelfde vraag 10000 keer binnenkomt, (bv. what is the meaning of life) kunnen de programmeurs er een leuke regel bij maken ^^ props voor apple!
Niet alleen dat, ook talen, zoekfuncties etc. kunnen op die manier geupdate worden en met OTA-updates in iOS5 is een kleine update voldoende om een setting in het menu toe te voegen.scenix_ schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:54:
Ik ben zelf een adroid telefoon houden maar dit is toch wel erg leuk! Het mooie is denk ik dat het dagelijks geüpdatet kan worden omdat SIRI een server connectie vereist am I right?
Dus als dezelfde vraag 10000 keer binnenkomt, (bv. what is the meaning of life) kunnen de programmeurs er een leuke regel bij maken ^^ props voor apple!
Die is of ge-photoshopped, of er is eerst gezegd: "Call me bitch". Apple zou nooit dat als standaard reactie plaatsen. Wel zonder "Bitch" erachter.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Niet geshopt, net getest, tweede theorie klopt, staat ook boven de foto vermeld btw.ZpAz schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:45:
[...]
Die is of ge-photoshopped, of er is eerst gezegd: "Call me bitch". Apple zou nooit dat als standaard reactie plaatsen. Wel zonder "Bitch" erachter.
[ Voor 20% gewijzigd door RobbieB op 21-10-2011 14:57 ]
Overheen gelezenRobbieB schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:56:
[...]
Niet geshopt, net getest, tweede theorie klopt, staat ook boven de foto vermeld btw.
YouTube: Review: Apple iPhone 4S (Consumentenbond)Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:38:
Hoe zit het met plaatsbepalingen via Maps en Yelp, werkt dat ook in Nederland of moeten we daarvoor (helaas) wachten op een Nederlandse versie? Oh ja, Nederlandse namen uitspreken (voor een bericht bijvoorbeeld), lukt dat ook?
kijk dit filmpje maar even; op het moment dat ze "whats the weather in enschede" vragen word er keurig geantwoord
PSN: youpey - Friendcode 3DS: 2895-6771-2678
Typisch consumentenbond..youp.c schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 00:08:
Wat IMHO de slechtste review ever is, is verschrikkelijk subjectief en er worden voor de prestaties te testen geen gebruik gemaakt van benchmarks en ga zo maar door.
gewoon nee.
Ja want benchmarks zijn echt een goede maat voor real-life experience.youp.c schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 00:08:
Wat IMHO de slechtste review ever is, is verschrikkelijk subjectief en er worden voor de prestaties te testen geen gebruik gemaakt van benchmarks en ga zo maar door.
Android apparaten scoren hoger in benchmarks, maar voelen vaak veel sluggisher aan.
Benchmarks zijn leuk voor cijferneukers, maar voegen imo niet al te veel toe.
Verwijderd
Niet exact, maar heel weinig. Er wordt een zeer laag gecodeerde versie van je vraag doorgestuurd, dus ik denk dat het om nog geen 50kb per vraag zal gaan ofzo.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:16:
Weet iemand toevallig hoeveel MB/KB het ongeveer kost om Siri over 3G te gebruiken (per vraag ofzo)
Zal nog wel minder denk ik, alleen jouw vraag wordt naar de Apple servers gestuurd, een paar Byte's in een string; vervolgens wordt daar zonder het internet te gebruiken je vraag berekend en de bijbehorende informatie verzameld, en dit wordt terug gestuurd als statische data, zonder allemaal checks, dus het is slechts een tekst heen, en een soort van Array met data terug, dus gaat om enkele B's / KB's denk ik. (Dit is een guess van mijzelf)RobbieB schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:00:
[...]
Niet exact, maar heel weinig. Er wordt een zeer laag gecodeerde versie van je vraag doorgestuurd, dus ik denk dat het om nog geen 50kb per vraag zal gaan ofzo.
Je moet wel denken dat als iets ipv 2 tellen nog maar 1 tel duurt dat technisch gezien al een heel stuk sneller is.. en juist dat soort stapjes maken het OS zo fijn om op te werken. iOS5 werkt ook prima op de 3GS of de 4, maar juist dat extra beetje 'snappyness' is ZO fijn.
This space is occupied
Maar hoe zit het als ik "I'll see you in Eindhoven in 10 minutes" wil sturen? Moet je dan de plaatsnaam uitspreken zoals 'ie in het Engels wordt uitgesproken, of wordt 't helemaal niet herkend? Ik kan me voorstellen dat "Amsterdam" wel herkend wordt, maar "Amsterdam" ligt ook in New York.
[ Voor 3% gewijzigd door Yoozer op 28-10-2011 10:41 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Hij begrijpt 'Eindhoven' gewoon in het Nederlands, maar 'Amsterdam' pakt hij niet, 'Olmston dumb' en 'I'm Stetham' waren de resultatenYoozer schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:41:
Ik heb geen 4S, maar ik zou het leuk vinden als iemand dit even kon testen. In de 4S review werd gezegd dat Nederlands nog niet ondersteund wordt - begrijpelijk, voor points of interest zoals restaurants en zo.
Maar hoe zit het als ik "I'll see you in Eindhoven in 10 minutes" wil sturen? Moet je dan de plaatsnaam uitspreken zoals 'ie in het Engels wordt uitgesproken, of wordt 't helemaal niet herkend? Ik kan me voorstellen dat "Amsterdam" wel herkend wordt, maar "Amsterdam" ligt ook in New York.
Hier trouwens een handige lijst met commando's: http://blog.crushapps.com...-fun-with-siri-dictation/
I'm just taking care of business
-- All science is either physics or stamp collecting
Verwijderd
Immers Siri heeft niet veel CPU power nodig maar gewoon wel 3G of Wifi.. En dat heeft de iPhone 4 ook.
Of kan je ook gewoon de Siri app downloaden op de 3GS en 4. Want het was toch een bedrijf met een app uit de appstore die Apple heeft overgekocht?
39
Verwijderd
Want persoonlijk vind ik het toch wel belachelijk dat ze Siri ook niet op de 3GS en de 4 zetten... Het is toch immers gewoon een stukje niet al te zwaar software? Geen zware Digital Signal Processing etc.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Apple zou dit eigenlijk al in 2009 werkelijkheid willen hebben zien worden maar zoals meestal zijn dergelijke verwachtingen wat te positief m.b.t. de tijd die er voor nodig zal zijn om het realiteit te laten worden.
Twintig jaar was dus iets te kort. Maar 30 of 40 jaar...?
Here is how John Sculley, Apple's CEO in 1988, describes the creation of this video:
Alan [Kay] told me [in 1986] that every innovative technology, no matter how simple or how complex, always takes about fifteen to twenty years to evolve from concept to a commercial ready state. If this were true, then many of the technologies that would be important to Apple's future were already in some stage of percolating their way through this evolving process. Thus began a year of our visiting research laboratories, technical universities and many discussions between Alan, me and various Apple engineers where we tried to map out what might seem obvious to everybody in twenty years.
The culmination of Alan and my year's investigation together was conceptualized in 1987 in what we called the Knowledge Navigator. While Moore's Law had already predicted that processing power in the next twenty years would be able to manipulate three-dimensional geometries in real time, the Knowledge Navigator envisioned a world of interactive multimedia communications where computation became just a commodity enabler and knowledge applications would be accessed by smart agents working over networks connected to massive amounts of digitized information.
In 1987, Apple also invested in a Cray XMP 48 super computer which enabled our engineers to experiment with what real time manipulation of multidimensional objects on a screen would look and feel like many years before such computational power would be available on general purpose personal computers.
I was intrigued by Alan's certainty that the Knowledge Navigator was not a far-fetched idea. We asked: couldn't we use Hollywood special effects animation to simulate what the experience of the Knowledge Navigator would be like long before it was possible to build anything like it?
Alan's wife Bonnie MacBird was the screenwriter on Disney's original Tron motion picture and we engaged her along with the Apple creative team of Hugh Dubberly and Doris Mitch to create a video simulation which would capture the experience of a professor at Berkeley using the Knowledge Navigator in the year 2009. To me, such an approach was not much different from the techniques we had used when we produced Pepsi Generation or the 1984 Macintosh TV commercials. In marketing, perception always leads reality.
Excerpted from John Sculley's essay in "Points of View is a collection of previously-unpublished essays written to celebrate Alan Kay's 70th birthday."
Available at http://www.vpri.org/pov/
[ Voor 68% gewijzigd door CaptJackSparrow op 29-10-2011 13:21 ]
Het werkt dus nog niet, maar wel de GUI + geluidje haha, denk dat ik het maar ga doen...wel grappig:P
/edit
hmm werkt nog niet bij mij, alles gedaan zoals in de handleiding/filmpjes..maar ik krijg nog gewoon de oude spraakherkenning na het inhouden van de home button...
/nogeenedit
werkt nu wel:) Je hebt er dus nog niks aan, maar staat wel leuk + je kan al die commando's vast bekijken enzo:)
[ Voor 37% gewijzigd door Bakema op 29-10-2011 20:35 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Verwijderd
Ja, hij pakte 'm bij mij gelijk. Ik sprak 't uit op z'n Engels, dus "til-burk".carpebios schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:13:
Is het iemand gelukt om het weer te vragen voor Tilburg? Ik krijg het schijnbaar niet fonologisch juist uitgesproken.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IrWj8wSkdMI]
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
http://9to5mac.com/2011/1...showdown-video-interview/
On the iPhone 4S launch date just a couple of weeks ago, we broke the news that developer Steven Troughton-Smith had successfully ported the Siri user-interface and some of the underlying code from the iPhone 4S onto the iPhone 4. The port was functional except for the most important part: talking to Apple’s servers. Now, Troughton-Smith has followed up with Chpwn to get the server fully working on an iPhone 4 and iPod touch.
39
Ik heb drie zussen, die zou ik prima als 'Youngest, middle en oldest' siter aan kunnen geven, maar Siri wil er maar eentje van de drie hebben
En twee van de drie hebben namen die belabberd 'op z'n Engels' uitgesproken worden
[ Voor 16% gewijzigd door Spike_wolf op 30-10-2011 13:14 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ik weet niet hoor, maar als ik vraag: "Call my sister", krijg ik de vraag: "which sister?" en dan de twee namen van m'n zussen...Spike_wolf schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:13:
Het is volgens mij niet mogelijk om meerdere mensen als zus of broer op te geven he?
Ik heb drie zussen, die zou ik prima als 'Youngest, middle en oldest' siter aan kunnen geven, maar Siri wil er maar eentje van de drie hebben
En twee van de drie hebben namen die belabberd 'op z'n Engels' uitgesproken worden
Ik heb har gevraagd m'n zus te bellen, toen vroeg ze wie m'n zus was, en nu kent ze alleen de jongste, hoe kan ik haar vertellen dat ik meer zussen heb?
Humankind… be both.
Ik heb het gewoon in de contacts-app ingesteld. Bij jezelf (dus niet bij je zus) voeg je dan een veld 'verwante mensen' toe en daar kun je dus 'moeder, vader, zus, broer' etc. uitkiezen.Spike_wolf schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:07:
Oh, hoe geef je een tweede zus op dan?
Ik heb har gevraagd m'n zus te bellen, toen vroeg ze wie m'n zus was, en nu kent ze alleen de jongste, hoe kan ik haar vertellen dat ik meer zussen heb?
Dat kun je gewoon in je contacten instellen.Spike_wolf schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:07:
Oh, hoe geef je een tweede zus op dan?
Blijft wel dat ik hun naam op een achterlijke manier moet blijven uitspreken, dat is dan weer jammer
[ Voor 44% gewijzigd door Spike_wolf op 30-10-2011 16:12 ]
Humankind… be both.
Je kan ook een 'bijnaam' toevoegen als extra veld bij contacten. Daar kun je evt een makkelijkere naam opgeven. Eventueel dus 'little sis' en 'middle sis' etc. ?Spike_wolf schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:12:
Ah, dat kan je idd gewoon bij je eigen contact aangeven, thanks
Blijft wel dat ik hun naam op een achterlijke manier moet blijven uitspreken, dat is dan weer jammer
Je kan trouwens ook als extra veld 'fonetische achternaam' invullen.
De bijnamen "My oldest/middle/youngest sister" toevoegen lost het op inderdaadkaassouffle schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:00:
[...]
Je kan ook een 'bijnaam' toevoegen als extra veld bij contacten. Daar kun je evt een makkelijkere naam opgeven. Eventueel dus 'little sis' en 'middle sis' etc. ?
Je kan trouwens ook als extra veld 'fonetische achternaam' invullen.
Humankind… be both.
Siri denkt de hele tijd dat ik 'T-mobile' zeg ?? Hoe komt ze daar bij?
Probeer mobeil.kaassouffle schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:31:
Als ik iemand wil bellen met 2 nummers, en Siri vraagt 'home' or 'mobile'... Dan krijg ik met geen mogelijkheid 'mobile' geselecteerd! (Ik spreek het uit als 'mobul' zosl Siri dat doet)
Siri denkt de hele tijd dat ik 'T-mobile' zeg ?? Hoe komt ze daar bij?
Humankind… be both.
Ongelofelijk gaaf dat je ook nog een gesprekje kunt beginnen met haar en dat ze heel bijdehand reageert. Ze moet wel blijven doen wat je wilt.
> "Siri, I had a fight with my wife. Please dial her number because I want to make it up. "
< "I don't think that's a good idea. Please wait 36 more minutes for the dramatic effect. "
80% is volledig mis, gaat echt he-le-maal nergens over, van de resterende 20% zit er wel een slecht woord bij. En dan is het natuurlijk vrij nutteloos, en ben je sneller met de hand. Wat wel goed werkt is een timer of alarm zetten.
Zal zeker aan mijn accent liggen, maar zo erg had ik het niet verwacht. Ik denk, lees en schrijf vlekkeloos engels. Zo slecht kan mijn accent niet zijn, want als ik met vendors of support praat verstaan ze me vlekkeloos. Waar gaat het mis?
Verwijderd
Haha, wel apart. Ik heb vrijwel geen enkel probleem met Siri. Tuurlijk gaat er wel eens iets mis maar 90% van de tijd gaat het goed bij mij.UltraSub schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:53:
Heb er geen zak aan hier.
80% is volledig mis, gaat echt he-le-maal nergens over, van de resterende 20% zit er wel een slecht woord bij. En dan is het natuurlijk vrij nutteloos, en ben je sneller met de hand. Wat wel goed werkt is een timer of alarm zetten.
Zal zeker aan mijn accent liggen, maar zo erg had ik het niet verwacht. Ik denk, lees en schrijf vlekkeloos engels. Zo slecht kan mijn accent niet zijn, want als ik met vendors of support praat verstaan ze me vlekkeloos. Waar gaat het mis?
Een klein verschil in accent is echt al cruciaal. Ik zit nu in Australië en geloof mij, een Australiër krijgt Siri niet werkend als deze op Amerikaans is ingesteld. Siri snapt er dan geen drol van. Hetzelfde geldt voor UK Engels vs. Amerikaans. Dat is ook de reden dat Apple ze alle 3 apart heeft gemaakt.UltraSub schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:53:
Heb er geen zak aan hier.
Het verschil dat 'echte' mensen je wel vlekkeloos verstaan, zit hem erin dat die in staat zijn je volledige zin te interpreteren én direct weet waar het over gaat (je gaat bv. een telefoonmaatschappij niet naar informatie over olifanten vragen). Als jij een vraag aan Siri stelt kan het over álles gaan, dat is de kracht v/h systeem, maar ook de zwakte.
Ik heb eigenlijk nergens een probleem mee, 95% van wat ik zeg wordt gepakt, met inderdaad af en toe een Nederlands-accent foutje, maar echt maar heel zelden. En de tweede keer gaat het dan ook goed..
Verwijderd
Bende gij een Limbarger?UltraSub schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:53:
Al geprobeerd om te wisselen tussen UK/US?
Yup!
Nope, ik dacht namelijk dat US wat lakser was, maar ik ga het toch eens proberen. Ga er niet vanuit dat dat werkt daar UK nog wat strikter is, maar goed, we kunnen het proberenpposthoorn schreef op donderdag 03 november 2011 @ 00:29:
[...]
Al geprobeerd om te wisselen tussen UK/US?
Je bent aan het joggen en je hebt je headset in. Je krijgt een sms binnen, hoe activeer je Siri om te vragen wat er in dat smsje staat? Want ik krijg het alleen aan de praat als ik siri geactiveerd laat.
Iemand een idee?
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Hahaha thnxSnake schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:50:
Knopje op je headset inhouden.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Het is nog een beta natuurlijk, maar dit viel me op, normaal krijg je dan iets van: "I'm sorry I don't onderstand' oid.
Een "Scouter" op zakformaat, toe maar.
[ Voor 52% gewijzigd door ZpAz op 05-11-2011 11:43 ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Anyways, wat me tegen valt van Siri is dat hij de tijd niet weet als ik niet een locatie opgeef. "What time is it" dan krijg ik terug" Sorry, I don't know what time it is on bovenweg". .. ermm, kijk gewoon op de klok voor de tijd?
Als ik een specifieke locatie wil dan zeg ik dat wel.
Bij mij staat "verwante mensen" niet in de lijstRobbieB schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:56:
[...]
Ik heb het gewoon in de contacts-app ingesteld. Bij jezelf (dus niet bij je zus) voeg je dan een veld 'verwante mensen' toe en daar kun je dus 'moeder, vader, zus, broer' etc. uitkiezen.
Hebben jullie dat ook, zo ja, hoe zit dat?
Uh, nee, ik heb hem niet laten vallen. Alleen misschien iets te hard op tafel gelegd. Maar ja, daar zou ik gewoon tegen moeten kunnen. Maar goed, ik heb nu een case gekocht bij de Orange winkel op het treinstation.ZpAz schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:35:
Volgende keer het ding niet laten vallen. Daar krijg je beschadigingen van.
Anyways, wat me tegen valt van Siri is dat hij de tijd niet weet als ik niet een locatie opgeef. "What time is it" dan krijg ik terug" Sorry, I don't know what time it is on bovenweg". .. ermm, kijk gewoon op de klok voor de tijd?
Overigens What's current time. Moet gewoon werken hoor
[ Voor 18% gewijzigd door alienfruit op 05-11-2011 19:56 ]
Nope, dat werkt hier niet. klikje.alienfruit schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:54:
[...]
Overigens What's current time. Moet gewoon werken hoor
Hier ook, niet alleen de typgeluidjes zijn hard maar alle geluiden zijn de eerste x seconden veel harder. Lijkt me een bug.Cheesy schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:19:
Als ik Siri gebruikt heb, en ik ga ergens anders wat typen, is het geluid van de tikjes erg hard de eerste paar seconden. Dat gaat langzaam weer naar een normaal niveau.
Hebben jullie dat ook, zo ja, hoe zit dat?
[ Voor 47% gewijzigd door ZpAz op 05-11-2011 21:46 ]
Als er bij je eigen contact-info al een familielid is ingevuld, dan kun je daaronder een ander familielid toevoegen en niet meer via 'voeg veld toe'. Er staat dan als het goed is een label met een leeg veld er naast. Als je op het label klikt kun je deze veranderen.bartos88 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:45:
[...]
Bij mij staat "verwante mensen" niet in de lijstPhonetische uitspraak,bijnaam etc staat er allemaal wel. Wat doe ik fout? Ik heb bij instellingen->contacten wel gewoon onder "mijn info" mijn eigen contact gezet, dus daar zou het niet aan moeten liggen
Verwijderd
Je kunt ook gewoon tegen Siri zeggen wie je pa, ma of iemand anders is.kaassouffle schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:20:
[...]
Als er bij je eigen contact-info al een familielid is ingevuld, dan kun je daaronder een ander familielid toevoegen en niet meer via 'voeg veld toe'. Er staat dan als het goed is een label met een leeg veld er naast. Als je op het label klikt kun je deze veranderen.
Klopt, maar als je éénmaal één zus of broer hebt opgegeven via spraak, dan kan je geen tweede meer toevoegen. Dat moet je dan weer handmatig doen.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:35:
[...]
Je kunt ook gewoon tegen Siri zeggen wie je pa, ma of iemand anders is.
Er is nog geen familielid ingevuld. Er staat wel een veld met "echtgenote" die ik kan invullen, maar als ik daar op druk kan ik het label alleen veranderen naar "assistent" en "manager"kaassouffle schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:20:
[...]
Als er bij je eigen contact-info al een familielid is ingevuld, dan kun je daaronder een ander familielid toevoegen en niet meer via 'voeg veld toe'. Er staat dan als het goed is een label met een leeg veld er naast. Als je op het label klikt kun je deze veranderen.
Ok, dit is weird: ik heb mijn ouders en zus via siri toegevoegd. Maar nu staan ze in mijn contactinfo ingesteld als Manager, Assistent en EchtgenoteVerwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:35:
[...]
Je kunt ook gewoon tegen Siri zeggen wie je pa, ma of iemand anders is.
EDIT: kan het ermee te maken hebben dat mijn default contactengroep mijn google exchange contacten zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door bartos88 op 06-11-2011 12:58 ]
Verwijderd
[...]
Nope, dat werkt hier niet. klikje.
[...]
What is the current time' werkt bij mij wel gewoon hoor, hij geeft netjes Hulst, klokje 12.59
Uitspraak werkt bij mij ook vlekkeloos, ben er echt heel tevreden mee
Dus niks met broer, zus, whatever. Hoeft ook niet, want ik ben enig kind, maar vroeg het me gewoon af
Vader en moeder en zo heb ik dus ook niet, en was wel handig geweest.
Nu, ik veronderstel dat hoe meer het ontwikkeld wordt, hoe meer gebruikers er zijn, hoe slimmer het systeem zal worden. Dan hebben ze wel goud in hun handen bij Apple. Maar erg lang zal een android variant niet op zich laten wachten veronderstel ik

Andere dingen om te zeggen/vragen:
- What is the answer to life, the universe and everything?
- How much do you cost?
- You're very pretty
- Who is the fairest of them all?
- Who's the boss?
- Who is the king of pop?
- I'm hot
- Take me to your leader
- Why is six afraid of seven?
- How many pickled peppers did Peter Piper pick?
- I'm sleepy
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik ben er nu achter waarom ik al die labels niet had. Het kwam omdat het google contacts waren die ik via exchange sync. Blijkbaar kan je dat soort info niet opslaan bij google. Ik heb nu de contacten gebackuped, mijn sync met google contacts verwijderd (en daarmee de contacts) en toen de contacts met de backup op icloud gezet. Nu heb ik wel gewoon alle labels. Niet dat ik het verder gebruik ofzo, maar het is toch leuk dat je siri kan vragen je moeder te bellenUltraSub schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:42:
Ik heb niet al die mooie labels. ZIe alleen maar manager, assistant en spouse.
Dus niks met broer, zus, whatever. Hoeft ook niet, want ik ben enig kind, maar vroeg het me gewoon af
Vader en moeder en zo heb ik dus ook niet, en was wel handig geweest.
Het lijkt me niet dat ze dat enkel voor dat lijstje gemaakt hebben?
edit: Gevonden. O.a als je meerdere mensen met dezelfde naam in je contactenlijst hebt.
[ Voor 12% gewijzigd door ZpAz op 09-11-2011 20:05 ]

Waarom krijg ik andere volgorde?

edit: ja, vraag is zelfde, zie nu dat 'ie er af valt bovenin.
[ Voor 14% gewijzigd door Cheesy op 09-11-2011 20:39 ]

Ik zei good morning toen ik naar bed ging....
Ze blijft eerst een tiental seconden zoeken naar een antwoord op mijn vraag en geeft dan het antwoord "sorry, op dit moment kan ik u niet helpen, probeer later opnieuw"...
Nu net nog eens geprobeerd en het lukte weer, maar zijn er nog mensen die regelmatig dat probleem hebben? Alsof ze geen contact kan maken met de (overbelaste?) servers... Als het dan wel lukt, gaat het zelfs vrij traag allemaal...
[ Voor 6% gewijzigd door MTBS op 27-12-2011 10:44 ]
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Doe dit (via apple forum): SETTINGS>GENERAL>RESET>RESET ALL SETTINGS
Je moet ff je wifi daarna opnieuw instellen, maar verder verlies je niets.
Je Siri doet het hierna weer.
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
had ik ook precies in het kerstweekend. Vandaag doet ie t weer. Bovenstaande reset niet uitgevoerd hij deed het gewoon opeens weer.MTBS schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:43:
Heb al een tweetal dagen af en toe problemen in die zin dat Siri "geen gevolg kan geven aan mijn vragen"...
Ze blijft eerst een tiental seconden zoeken naar een antwoord op mijn vraag en geeft dan het antwoord "sorry, op dit moment kan ik u niet helpen, probeer later opnieuw"...
Nu net nog eens geprobeerd en het lukte weer, maar zijn er nog mensen die regelmatig dat probleem hebben? Alsof ze geen contact kan maken met de (overbelaste?) servers... Als het dan wel lukt, gaat het zelfs vrij traag allemaal...
Siri is een leuke gimmick, maar echt nuttig is het niet. Alleen grappig om af en toe te laten zien aan mensen, maar in de praktijk totaal doelloos
Ok thx... Hier schijnt het nu inderdaad ook weer iets beter te gaan... Servers overbelast door al die mensen die Siri als kerstgeschenk kregen?KingKoning schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:59:
[...]
had ik ook precies in het kerstweekend. Vandaag doet ie t weer. Bovenstaande reset niet uitgevoerd hij deed het gewoon opeens weer.
Siri is een leuke gimmick, maar echt nuttig is het niet. Alleen grappig om af en toe te laten zien aan mensen, maar in de praktijk totaal doelloos
Ik ga niet zeggen dat Siri onmisbaar is in de huidige vorm, maar ik vind het toch echt wel handig om zeer snel een alarm te zetten, een reminder in te stellen of (in mindere mate) iemand te bellen...
Ik veronderstel dat de mogelijkheden nog enorm zullen uitbreiden en dat het ook eenvoudiger zal zijn om met Siri te sms'en eens ze Nederlands zal begrijpen...
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Wat ik op dit moment echt mis is:
- Starten van apps (Start the CoPilot navigation app)
- Vorige/volgende/play/pauze voor Spotify ipv ingebouwde app
En dat zijn eigenlijk de basis dingen, de mogelijkheden voor siri zijn eindeloos, had gehoopt dat er alleen tussen de release-cycles van iOS ook af en toe wat dingetjes bij kwamen. Nu na bijna 3 maanden gebruik ik het nog regelmatig en zie ik nog steeds de potentie.
en ze zijn nu alvast al bezig met services die siri kan in en uitschakelen zoals bluetooth en wifi etc.
[ Voor 12% gewijzigd door Zuttasoxx op 27-12-2011 14:01 ]