'What's the current time' werkt wel in Amsterdam. Hier geeft ze netjes een klok in beeld.
Als er bij je eigen contact-info al een familielid is ingevuld, dan kun je daaronder een ander familielid toevoegen en niet meer via 'voeg veld toe'. Er staat dan als het goed is een label met een leeg veld er naast. Als je op het label klikt kun je deze veranderen.bartos88 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:45:
[...]
Bij mij staat "verwante mensen" niet in de lijstPhonetische uitspraak,bijnaam etc staat er allemaal wel. Wat doe ik fout? Ik heb bij instellingen->contacten wel gewoon onder "mijn info" mijn eigen contact gezet, dus daar zou het niet aan moeten liggen
Heb ook inderdaad het veld "phonetic" voor de uitspraak moeten toevoegen bij mijn naam, Matthijn is niet echt voor een engels apparaat uit te spreken. Matyne doet het al beter.
Verwijderd
Je kunt ook gewoon tegen Siri zeggen wie je pa, ma of iemand anders is.kaassouffle schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:20:
[...]
Als er bij je eigen contact-info al een familielid is ingevuld, dan kun je daaronder een ander familielid toevoegen en niet meer via 'voeg veld toe'. Er staat dan als het goed is een label met een leeg veld er naast. Als je op het label klikt kun je deze veranderen.
Klopt, maar als je éénmaal één zus of broer hebt opgegeven via spraak, dan kan je geen tweede meer toevoegen. Dat moet je dan weer handmatig doen.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:35:
[...]
Je kunt ook gewoon tegen Siri zeggen wie je pa, ma of iemand anders is.
Er is nog geen familielid ingevuld. Er staat wel een veld met "echtgenote" die ik kan invullen, maar als ik daar op druk kan ik het label alleen veranderen naar "assistent" en "manager"kaassouffle schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:20:
[...]
Als er bij je eigen contact-info al een familielid is ingevuld, dan kun je daaronder een ander familielid toevoegen en niet meer via 'voeg veld toe'. Er staat dan als het goed is een label met een leeg veld er naast. Als je op het label klikt kun je deze veranderen.
Ok, dit is weird: ik heb mijn ouders en zus via siri toegevoegd. Maar nu staan ze in mijn contactinfo ingesteld als Manager, Assistent en EchtgenoteVerwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:35:
[...]
Je kunt ook gewoon tegen Siri zeggen wie je pa, ma of iemand anders is.
EDIT: kan het ermee te maken hebben dat mijn default contactengroep mijn google exchange contacten zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door bartos88 op 06-11-2011 12:58 ]
Verwijderd
[quote]ZpAz schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:43:
[...]
Nope, dat werkt hier niet. klikje.
[...]
What is the current time' werkt bij mij wel gewoon hoor, hij geeft netjes Hulst, klokje 12.59
Uitspraak werkt bij mij ook vlekkeloos, ben er echt heel tevreden mee
[...]
Nope, dat werkt hier niet. klikje.
[...]
What is the current time' werkt bij mij wel gewoon hoor, hij geeft netjes Hulst, klokje 12.59
Uitspraak werkt bij mij ook vlekkeloos, ben er echt heel tevreden mee
Ik heb niet al die mooie labels. ZIe alleen maar manager, assistant en spouse.
Dus niks met broer, zus, whatever. Hoeft ook niet, want ik ben enig kind, maar vroeg het me gewoon af
Vader en moeder en zo heb ik dus ook niet, en was wel handig geweest.
Dus niks met broer, zus, whatever. Hoeft ook niet, want ik ben enig kind, maar vroeg het me gewoon af
Daarnet even de iPhone 4S van een collega getest. Siri werkt wat mij betreft vrij goed. Vanaf het moment dat je eerder ingewikkelde dingen begint te vragen krijg je nogal vaak als antwoord. "Do you want to look on the internet?"
Nu, ik veronderstel dat hoe meer het ontwikkeld wordt, hoe meer gebruikers er zijn, hoe slimmer het systeem zal worden. Dan hebben ze wel goud in hun handen bij Apple. Maar erg lang zal een android variant niet op zich laten wachten veronderstel ik
Nu, ik veronderstel dat hoe meer het ontwikkeld wordt, hoe meer gebruikers er zijn, hoe slimmer het systeem zal worden. Dan hebben ze wel goud in hun handen bij Apple. Maar erg lang zal een android variant niet op zich laten wachten veronderstel ik

Andere dingen om te zeggen/vragen:
- What is the answer to life, the universe and everything?
- How much do you cost?
- You're very pretty
- Who is the fairest of them all?
- Who's the boss?
- Who is the king of pop?
- I'm hot
- Take me to your leader
- Why is six afraid of seven?
- How many pickled peppers did Peter Piper pick?
- I'm sleepy
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Elke keer als ik nine zeg gaat ie een vriend bellen met bijna dezelfde naam (laatste letter is anders)
Ik ben er nu achter waarom ik al die labels niet had. Het kwam omdat het google contacts waren die ik via exchange sync. Blijkbaar kan je dat soort info niet opslaan bij google. Ik heb nu de contacten gebackuped, mijn sync met google contacts verwijderd (en daarmee de contacts) en toen de contacts met de backup op icloud gezet. Nu heb ik wel gewoon alle labels. Niet dat ik het verder gebruik ofzo, maar het is toch leuk dat je siri kan vragen je moeder te bellenUltraSub schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:42:
Ik heb niet al die mooie labels. ZIe alleen maar manager, assistant en spouse.
Wat me opvalt. Het lijstje bij "I need to hide a body" is mooi vormgegeven enzo. Maar ik heb het lijstje nog geen één keer bij een andere actie gezien.
Het lijkt me niet dat ze dat enkel voor dat lijstje gemaakt hebben?
edit: Gevonden. O.a als je meerdere mensen met dezelfde naam in je contactenlijst hebt.
Het lijkt me niet dat ze dat enkel voor dat lijstje gemaakt hebben?
edit: Gevonden. O.a als je meerdere mensen met dezelfde naam in je contactenlijst hebt.
[ Voor 12% gewijzigd door ZpAz op 09-11-2011 20:05 ]

Waarom krijg ik andere volgorde?

edit: ja, vraag is zelfde, zie nu dat 'ie er af valt bovenin.
[ Voor 14% gewijzigd door Cheesy op 09-11-2011 20:39 ]

Ik zei good morning toen ik naar bed ging....

Een paar van mij collega's hebben een iphone 4s, en ik gebruik siri vaak genoeg om een alarm te zetten zonder code.
Yup. Voor 2 dingen. Een alarm zetten en als ik bier in de diepvries gooi; een timer zodat ik ze niet vergeet. Voor de rest verstaat ze me gewoon te slecht.
Heb al een tweetal dagen af en toe problemen in die zin dat Siri "geen gevolg kan geven aan mijn vragen"...
Ze blijft eerst een tiental seconden zoeken naar een antwoord op mijn vraag en geeft dan het antwoord "sorry, op dit moment kan ik u niet helpen, probeer later opnieuw"...
Nu net nog eens geprobeerd en het lukte weer, maar zijn er nog mensen die regelmatig dat probleem hebben? Alsof ze geen contact kan maken met de (overbelaste?) servers... Als het dan wel lukt, gaat het zelfs vrij traag allemaal...
Ze blijft eerst een tiental seconden zoeken naar een antwoord op mijn vraag en geeft dan het antwoord "sorry, op dit moment kan ik u niet helpen, probeer later opnieuw"...
Nu net nog eens geprobeerd en het lukte weer, maar zijn er nog mensen die regelmatig dat probleem hebben? Alsof ze geen contact kan maken met de (overbelaste?) servers... Als het dan wel lukt, gaat het zelfs vrij traag allemaal...
[ Voor 6% gewijzigd door MTBS op 27-12-2011 10:44 ]
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
ja, had ik gisteravond ineens.
Doe dit (via apple forum): SETTINGS>GENERAL>RESET>RESET ALL SETTINGS
Je moet ff je wifi daarna opnieuw instellen, maar verder verlies je niets.
Je Siri doet het hierna weer.
Doe dit (via apple forum): SETTINGS>GENERAL>RESET>RESET ALL SETTINGS
Je moet ff je wifi daarna opnieuw instellen, maar verder verlies je niets.
Je Siri doet het hierna weer.
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
had ik ook precies in het kerstweekend. Vandaag doet ie t weer. Bovenstaande reset niet uitgevoerd hij deed het gewoon opeens weer.MTBS schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:43:
Heb al een tweetal dagen af en toe problemen in die zin dat Siri "geen gevolg kan geven aan mijn vragen"...
Siri is een leuke gimmick, maar echt nuttig is het niet. Alleen grappig om af en toe te laten zien aan mensen, maar in de praktijk totaal doelloos
Ok thx... Hier schijnt het nu inderdaad ook weer iets beter te gaan... Servers overbelast door al die mensen die Siri als kerstgeschenk kregen?KingKoning schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:59:
[...]
had ik ook precies in het kerstweekend. Vandaag doet ie t weer. Bovenstaande reset niet uitgevoerd hij deed het gewoon opeens weer.
Siri is een leuke gimmick, maar echt nuttig is het niet. Alleen grappig om af en toe te laten zien aan mensen, maar in de praktijk totaal doelloos
Ik ga niet zeggen dat Siri onmisbaar is in de huidige vorm, maar ik vind het toch echt wel handig om zeer snel een alarm te zetten, een reminder in te stellen of (in mindere mate) iemand te bellen...
Ik veronderstel dat de mogelijkheden nog enorm zullen uitbreiden en dat het ook eenvoudiger zal zijn om met Siri te sms'en eens ze Nederlands zal begrijpen...
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Ik gebruik het toch wel regelmatig, tijdens werken even snel een iMessage dicteren, tijdens koken voor timers, zetten van wekker en voordat ik naar het buitenland ga even het weer checken. Dat gaat echt sneller dan het zelf opzoeken. Daarnaast pakt mijn carkit ipv de ingebouwde voice feature nu standaard siri, wat opzich prima werkt, alleen sommige namen daar struikelt ie echt over.
Wat ik op dit moment echt mis is:
- Starten van apps (Start the CoPilot navigation app)
- Vorige/volgende/play/pauze voor Spotify ipv ingebouwde app
En dat zijn eigenlijk de basis dingen, de mogelijkheden voor siri zijn eindeloos, had gehoopt dat er alleen tussen de release-cycles van iOS ook af en toe wat dingetjes bij kwamen. Nu na bijna 3 maanden gebruik ik het nog regelmatig en zie ik nog steeds de potentie.
Wat ik op dit moment echt mis is:
- Starten van apps (Start the CoPilot navigation app)
- Vorige/volgende/play/pauze voor Spotify ipv ingebouwde app
En dat zijn eigenlijk de basis dingen, de mogelijkheden voor siri zijn eindeloos, had gehoopt dat er alleen tussen de release-cycles van iOS ook af en toe wat dingetjes bij kwamen. Nu na bijna 3 maanden gebruik ik het nog regelmatig en zie ik nog steeds de potentie.
Ook al gebruik ik het momenteel niet zo veel, ik zie er heel veel potentie in. Waarom? omdat je de mogelijkheden ziet in de mate dat siri je nu al begrijpt, kan het alleen maar beter worden. Nu hoop ik ten zeerste dat de interpretatie in het Nederlands ook uitmuntend is. En ook dat vlamingen/nederlanders geen problemen zullen hebben. Desnoods een Vlaamse en een Nederlandse siri 
en ze zijn nu alvast al bezig met services die siri kan in en uitschakelen zoals bluetooth en wifi etc.
en ze zijn nu alvast al bezig met services die siri kan in en uitschakelen zoals bluetooth en wifi etc.
[ Voor 12% gewijzigd door Zuttasoxx op 27-12-2011 14:01 ]