Hulp aanschaf nieuw moederbord Socket 1155

Pagina: 1
Acties:
  • 626 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware4live
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 13:21
Ik zoek advies voor het aanschaffen van een nieuw moederbord met Socket 1155 voor een Intel i7 2600K en in de toekomst een ivy bridge processor. Ik wil er eventueel 2 videokaarten in kwijt kunnen waar het liefst tussen de PCI-e x16 sloten veel ruimte zit i.v.m. een 3 slots videokaart.

Ik wil wel voorbereid zijn op te toekomst maar wil ook geen geld uitgeven aan functies waar je uiteindelijk toch niets aan hebt. Zo ben ik wel van plan om volgend jaar over te stappen op de ivy maar het moederbord te behouden.

vraag 1:
Wat is de daad werkelijke meerwaarde van PCI-e 3.0 ik weet dat dit voor de ivy bridge platform bedoeld is maar heet het in de toekomst bv. 2-3 jaar later ook echt nut of voldoet PCI-e 2.0 dan ook nog steeds en is de PCI-e 3.0 gewoon een verkoop truck?

vraag 2:
Moet ik een P67 of een Z68 moederbord aanschaffen?
Hoe goed werkt Virtu? Aan Smart Response Technology heb ik niet zoveel want ik heb mijn OS draaien op een SSD. Verder wil ik zo ie zo mijn processor kunnen overclocken dus een H67 is uitgesloten.

Weet iemand een goed moederbord voor mij die qua geld en prestatie goed in verhouding ligt? Qua prijs wil ik liever niet meer uitgeven dan 150 euro maar ik zit liever in de buurt van 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-07 23:34
De Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 is een goed geprijsd bord met niet al teveel extra's maar waar je niks aan zal missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens in **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen?
Loop dat door en dan kun je een hele mooie keuze maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware4live
Terw_Dan schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:12:
Kijk eens in **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen?
Loop dat door en dan kun je een hele mooie keuze maken :)
Daar heb ik al gekeken maar daar vind ik geen antwoorden op mijn vragen. Ik ben ook niet een totale leek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Vraag 1 : De 7xxxx van AMD zou PCIe3 gebruiken en die komen volgend jaar uit :) dus het is wel wat leuk om nu te hebben maar nog niet nodig
+
Vraag 2 : weet ik niet echt hoor

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
De 16x slots worden nu nog niet volledig gebruikt met de duurste GPU, dus zo'n vaart zal het niet lopen. Bovendien hebben de meeste Z68 borden die ondersteuning al dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware4live
McBrag schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:11:
De Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 is een goed geprijsd bord met niet al teveel extra's maar waar je niks aan zal missen.
Ziet er zeker interessant uit en de prijs is ook nog redelijk, maar was het niet zo dat er beweerd werd dat de PCI-e 3.0 ondersteuning niet correct was?

Ik had hiervoor een Gigabyte GA-EX58-UD5 en ik had een aantal slechte ervaringen mee. Zo wou het moederbord niet meer booten als ik mijn Razer Mamba direct aansloot op het moederbord en ook vond ik de opstarttijd erg lang (staan ze volgens mij ook om bekend). Ook kwam er veel ruis weg bij het moederbord is dat bij de nieuwe moederborden van Gigabyte nog steeds zo?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware4live op 13-10-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
Ik heb er geen last van met mijn Z68 UD4 bord. Je kan ook nog iets instellen als quick boot, en dan gaat het nog net iets sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware4live
Hoe snel start je pc op dan met SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
Ik heb onlangs een pc gebouwd met een z68 v-pro van Asus. Dat ding was pas langzaam met POST... Dus van ieder merk heb je dat wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware4live
Bedankt voor je advies ik zal het zeker in overweging nemen. Wat ik wel minder vind aan de GA-Z68X-UD3H-B3 is dat de Sata controller een Marvell 88SE9172 chip is en daar hoor ik niet zulke goeie dingen over qua snelheid

[ Voor 3% gewijzigd door hardware4live op 13-10-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware4live
Ik zit ook te twijfelen over een Asrock Z68 Extreme4 Gen3. Dus deze of een A-Z68X-UD3H-B3 enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Voordeel van UEFI (wat de Gigabyte bordjes dus niet hebben dacht ik, alleen voor 3TB+ hdd's). is dat je alle fan snelheden kan instellen, en booten zou volgens mij ook wat sneller gaan.

Verder, Lucid Virtu is een leuke techniek om wat stroom te besparen/ je hardware een langere levensduur te geven. Niet alle bordjes van Gigabyte hebben video out, en dus geen Lucid Virtu.

Ik heb zelf de Asrock Z68 Pro3. Voldoet prima, en volgens mij doet hij alleen onder met overklokken als jee hem vergelijkt met de dure series van Asus en Gigabyte.

[ Voor 18% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-10-2011 12:14 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware4live
Ik heb de knoop doorgehakt en de Asrock Z68 Pro3 gen3 besteld! ik hoop maar dat dit bordje bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

hardware4live schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:14:
[...]

Daar heb ik al gekeken maar daar vind ik geen antwoorden op mijn vragen. Ik ben ook niet een totale leek :P
Helaas is het je niet toegestaan om hier dan toch maar een topic voor te openen, dus ik zet hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.