Artifacts met GTX560 - MSI P67A-GD65 - 8GB DDRIII

Pagina: 1
Acties:

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-02 17:11
All,

Het bedraagt hier een PC van nog geen half jaar oud en dus stofvrij, in de volgende video (opgenomen met fraps) zie je duidelijk groene vlakken/lijnen etc. die in elke game voorkomen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=E5SL2jAyZ94]

Inmiddels is dit al het tweede moederbord omdat ik met het vorige moederbord naast dit probleem ook andere issues had, dus dit is rev. 2.0 van de MSI. Ook is de videokaart vervangen omdat ik eerst dacht dat het daaraan lag. Maar zowel met de 460GTX die ik hiervoor had, als met deze, heb ik deze problemen. Ook het geheugen is getest ook hierin zit niet het probleem.

Bios: Up to date
Nvidia drivers: Beta BF3 Versie (ook de laatste WHQL geeft dit probleem.

Hardware specs:
Kast: CM 690 Advanced II
Mobo: MSI P67A GD65 rev. 2.0 (MS-7681)
CPU: Intel i5 2500
RAM: 2x Kingston PC3-10700 4GB
Voeding: SuperFlower 530 WATT Modulair

Alle temps. blijven bij volledig stressed op acceptabel niveau dwz. CPU niet boven 50 en GPU niet boven 65.
Iemand enig idee wat dit nog zou kunnen veroorzaken?

Mijn gevoel zegt mij dat het de voeding kan zijn, is dit correct?

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Master-47
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-01 22:33
Heb het filmpje zojuist twee keer bekenen in (volgens de speler) 1080p, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik NIET de groene vlakken/lijnen zie zoals je beschrijft?
(misschien is er wel iets met je monitor icm bewegende beelden?)

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:08
Ik zie hier geen opvallende dingen in het filmpje. Wel rondvliegende stofdingetjes maar dat is volgensmij onderdeel van het spel. Is het niet je monitor?
Probeer is je monitor kabel opnieuw aan te sluiten wellicht is deze beschadigd of zit deze een beetje los.

[ Voor 26% gewijzigd door thijssie op 13-10-2011 19:33 ]

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

• UniPer
Dat zou toch wel heeeeeel erg zijn als dat het blijkt te zijn :( :( :(

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• UniPer
Ik heb de kabel op een andere ingang van de monitor gezet maar dit helpt niks...als het m'n videokaart is, kan het dan niet zo zijn dat ik het inderdaad wel zie en jullie niet...dat fraps het wel goed opneemt zeg maar?

Wooow...zelfs als ik het plaatje heen en weer haal in paint (screenshot) dan krijg ik die vlakken :?

[ Voor 19% gewijzigd door UniPer op 13-10-2011 19:36 ]

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-02 13:51
Hier ook geen rare artifacts.. Wellicht andere monitor/tv proberen?

• Master-47
Wanneer fraps met een lagere fps opneemt lijkt het mij in theorie mogelijk dat sommige groene beelden tussendoor er niet in worden opgenomen..
Maargoed, in dit filmpje is helemaal niets te zien, wat me ook wel weer sterk lijkt.

Welke aansluiting (gva/dvi/hdmi) gebruik je naar je monitor?
UniPer schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:35:
Ik heb de kabel op een andere ingang van de monitor gezet maar dit helpt niks...als het m'n videokaart is, kan het dan niet zo zijn dat ik het inderdaad wel zie en jullie niet...dat fraps het wel goed opneemt zeg maar?

Wooow...zelfs als ik het plaatje heen en weer haal in paint (screenshot) dan krijg ik die vlakken :?

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-02 14:12

mark-k

AKA markkNL

Probeer eens een nieuwe monitor dan, als je al vanalles geprobeerd en vervangen hebt en je hebt het nog steeds is dat denk ik de enige mogelijke stoorzender.

Ik zie ook niks raars in het filmpje btw.

• UniPer
Master-47 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:39:
Wanneer fraps met een lagere fps opneemt lijkt het mij in theorie mogelijk dat sommige groene beelden tussendoor er niet in worden opgenomen..
Maargoed, in dit filmpje is helemaal niets te zien, wat me ook wel weer sterk lijkt.

Welke aansluiting (gva/dvi/hdmi) gebruik je naar je monitor?

[...]
Ik heb een Samsung Syncmaster BX2431 en ik van HD naar mijn GPU - DVI

• Master-47
Wat je kunt proberen is aansluiten via VGA, dan zie je het verschil met digitaal en analoog, en misschien ook een verandering in groene vlakken.
Andere optie zoals hierboven meerdere keren gezegd: Andere monitor/TV proberen met dezelfde (DVI) aansluiting.

Als die dingen niet werken evntueel je drivers van de videokaart volledig verwijderen en opnieuw installeren.
UniPer schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:41:
[...]

Ik heb een Samsung Syncmaster BX2431 en ik van HD naar mijn GPU - DVI

Verwijderd

idd fimpje ziet er prima uit niks raars

• UniPer
Zojuist aangesloten met VGA (nieuwe kabel) en DVI verloop maar nog steeds hetzelfde probleem. Ga zo een ander scherm pakken...eerst even wat wegbrengen. Zal rond 20:45 laten weten wat een ander scherm deed.
Mocht dit hetzelfde resultaat geven hoor ik graag jullie mening....tot straks.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bijna zou ik willen vragen of je de voeding bij een bloemist gehaald hebt maar mocht het niet aan je monitor liggen dan lijkt mij het toch verstandig eens een andere voeding erin te zetten. Superflower zegt mij persoonlijk eigenlijk totaal niets en lijkt mij een of ander B merk ( kan me vergissen ) die zeker geen 530 wat continu levert.

In theorie zou ik mij zo kunnen voorstellen dat zeker met gamen dan je videokaart underclocked en je daardoor die artifacts krijgt, zeker al gezien dat je veel al uitgetest hebt en al een 2de moederboard erin hebt zitten. Een mindere voeding kan vanallerlei rare dingen veroorzaken dus mij zou het niet verbazen eigenlijk.

• UniPer
Andere optie zoals hierboven meerdere keren gezegd: Andere monitor/TV proberen met dezelfde (DVI) aansluiting.
Inmiddels een ander scherm geprobeerd (oude 17") en deze geeft de artifacts niet.
Hiermee lijkt het dus aan m'n scherm te liggen...welke ook 'gloednieuw' is.....:(

Update: Weer een stap verder: Als ik met instellingen speel als 'Response Time' en/of 'HDMI Black Level' dan heb ik er geen last meer van...hoort dit?

Wat werkt is:
HMDI Black Level: Low (mooie echte kleuren en zwart lijkt echt zwart)
Reponse Time: Normal of Faster

of

HDMI Black Level: Normal (zwart lijkt meer grijs en er lijkt een soort waas over het scherm te zitten)
Reponse Time: Fastest

Is dit normaal, dat je dit aan moet passen of moet ik terug naar de winkel?

[ Voor 45% gewijzigd door UniPer op 13-10-2011 21:09 ]

• UniPer
Roel1966 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:41:
Bijna zou ik willen vragen of je de voeding bij een bloemist gehaald hebt maar mocht het niet aan je monitor liggen dan lijkt mij het toch verstandig eens een andere voeding erin te zetten. Superflower zegt mij persoonlijk eigenlijk totaal niets en lijkt mij een of ander B merk ( kan me vergissen ) die zeker geen 530 wat continu levert.
Hier staan de specs van de voeding: Klikker de klik

Ik ben hier niet thuis dus weet ook niet goed waar naar moet kijken, deze werd aangeraden door de leverancier omdat deze goedkoop was en continu 530 'real power' zou moeten leveren.

Oeps... :F excuus voor de dubbel post.

• Roel1966
  • Niet online
UniPer schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:43:
[...]

Inmiddels een ander scherm geprobeerd (oude 17") en deze geeft de artifacts niet.
Hiermee lijkt het dus aan m'n scherm te liggen...welke ook 'gloednieuw' is.....:(

Update: Weer een stap verder: Als ik met instellingen speel als 'Response Time' en/of 'HDMI Black Level' dan heb ik er geen last meer van...hoort dit?

Wat werkt is:
HMDI Black Level: Low (mooie echte kleuren en zwart lijkt echt zwart)
Reponse Time: Normal of Faster

of

HDMI Black Level: Normal (zwart lijkt meer grijs en er lijkt een soort waas over het scherm te zitten)
Reponse Time: Fastest

Is dit normaal, dat je dit aan moet passen of moet ik terug naar de winkel?
Die responstime is normaal dat je die op faster moet zetten en echt niet abnormaal, en dat kan inderdaad ook nog wel eens de oorzaak van die artifacts zijn. Vergeet niet dat de monitor ook aangepast is als TV en vandaar ook qua instellingen net wat afwijkt dan een doorsnee monitor.

Black level is puur een kwestie van smaak en zet ik persoonlijk meestal gewoon op low.

• UniPer
Oké, ik ben echt heel blij dat dit euvel verholpen is...voel me wel een beetje noobish dat ik hier niet eerder opgekomen ben maar goed...al doende leert men...toch ;)

Maar mijn voeding is dus ook niet echt het optimale begrijp ik...?
Kan mijn voeding dan de oorzaak zijn van mijn andere probleem: [USB]Corsair HS1 - Crackling Geluid

• Roel1966
  • Niet online
UniPer schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:12:
Oké, ik ben echt heel blij dat dit euvel verholpen is...voel me wel een beetje noobish dat ik hier niet eerder opgekomen ben maar goed...al doende leert men...toch ;)

Maar mijn voeding is dus ook niet echt het optimale begrijp ik...?
Kan mijn voeding dan de oorzaak zijn van mijn andere probleem: [USB]Corsair HS1 - Crackling Geluid
Ach, zulk soort vragen zijn gewoon heel specifiek en echt niet zo Noob als je denkt, en je er ook maar net op moet komen bij het spitten in zo'n menuutje van de tv/monitor.

Tja wat die voeding betreft kan een "mindere" voeding wel voor meerdere rare dingen zorgen, maar ik durf natuurlijk niet met zekerheid te zeggen dat je daardoor dat bijgeluid krijgt in je headset.

Wel had ik eens gekeken op die site maar er staat te weinig qua specificatie's en heb ik wel zo mijn twijfels of die voeding wel 530 watt kan leveren. Persoonlijk werk ik dan ook alleen met Corsair voedingen gewoon vanwege het feit dat ik die al lang gebruik en zelden tot nooit problemen ermee gehad heb.
Pagina: 1