Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[USB]Corsair HS1 - Crackling Geluid

Pagina: 1
Acties:

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-11 17:12
All,

HELP!

Het volgende probleem doet zich voor:
Ik heb sinds vandaag een Corsair HS1 USB Headset...een mooi apparaat alleen werkt hij niet goed samen met mijn hardware.

Kast: CM 690 Advanced II
Mobo: MSI P67A GD65 rev. 2.0 (MS-7681)
CPU: Intel i5 2500
RAM: 2x Kingston PC3-10700 4GB
Voeding: SuperFlower 530 WATT Modulair

Als ik de headset aansluit op een willekeurige USB poort, USB 3.0 of USB 2.0, ik hoor constant een soort
krakend/tikkend geluid. Wat je normaal hoort als je speakers zijn opgeblazen. :'(

Test is ik vervolgens de headset in m'n laptop (Lenovo T61) dan werkt deze perfect. Deze laptop draait overigens exact zelfde OS als m'n PC.

Op beide machines gebruik ik dezelfde driver van Corsair.
Dit is wat ik al gedaan heb/geprobeerd heb om het probleem op te lossen:

1. Herinstallatie Windows 7 x64
2. Alle recente Mobo drivers geïnstalleerd
3. Alle overige USB apparaten ontkoppeld
4. Bios geupdate naar de nieuwste versie
5. Geluidskaart (Asus Xonar D2) eruit gehaald (onboard sound staat uit in Bios)
6. Éen voor één alle andere USB hubs uitgeschakeld in apparaatbeheer
7. Zonder Corsair drivers getest (zelfde krakende geluid)
8. Andere (normale 3.5mm) headset geprobeerd (werkt goed)
9. Alle energiebeheer opties op max. prestatie gezet
10. Bios gecontroleerd op exotische usb settings

Ik ben ten einde raad en weet echt niet meer wat ik moet doen om dit probleem op te lossen.
Het lijkt mij dat het een USB probleem is, ik heb het gevoel dat de USB poorten niet snel genoeg werken,
maarja...hoe los ik dat nu weer op? ;(

Alle suggesties zijn welkom, ik neem morgen sowieso contact op met de Corsair en MSI denk ik, omdat tussen die twee ergens iets niet lekker lijkt te gaan.

Ben benieuwd naar jullie ideeën 8)

[ Voor 3% gewijzigd door UniPer op 13-10-2011 22:12 ]

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-11 16:48

Terrestraeon

END OF LINE

Kijk eens in het BIOS, daar zou je ergens bij Integrated Periphirals (of in die aard, kan verschillen van moederbord tot moederbord) en zoek naar alles wat met USB te maken heeft. Misschien werken de USB-poorten op USB1.0 ipv USB2.0 of USB3.0. Probeer ook eens USB3.0 uit te zetten en het te houden bij 2.0, de handleiding van je moederbord kan je het best helpen om deze instellingen te vinden en hoe in te stellen.

• UniPer
Chris5488 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:47:
Kijk eens in het BIOS, daar zou je ergens bij Integrated Periphirals (of in die aard, kan verschillen van moederbord tot moederbord) en zoek naar alles wat met USB te maken heeft. Misschien werken de USB-poorten op USB1.0 ipv USB2.0 of USB3.0. Probeer ook eens USB3.0 uit te zetten en het te houden bij 2.0, de handleiding van je moederbord kan je het best helpen om deze instellingen te vinden en hoe in te stellen.
Heb ik al gedaan, heb alle USB3.0 functies uit gehad in de Bios, ook mijn extra PCI met twee USB3.0 poorten uit m'n PC gehaald. Legacy Support van Enabled op Auto gezet..alles zonder resultaat ;(

Ben nu 3 windows installaties verder, één voor één alle drivers geïnstalleerd etc...maakt allemaal niks uit :(

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• UniPer
Bump.. O-)