WIFI werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Delacour
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Mensen,

Gisteren belde een collega mij op dat hij thuis niet met zijn nieuwe laptop op het WIFI kon (met internetkabel wel). Ik naar hem toegegaan en gekeken wat het probleem was. Na enige tijd wat dingen uitgeprobeert had ik het echter nog steeds niet werkende..#@%

Hij had zojuist een All-in-one pakket van Ziggo aangeschaft en de monteur kon vorige week WEL met zijn laptop op het WIFI netwerk bij hem thuis.

Tevens kon mijn collega met zijn nieuw laptop op het werk WEL op het WIFI netwerk.

Ik zijn laptop dus mee naar huis genomen en opnieuw geinstalleerd (Al eens eerder gedaan bij een vriend van me, en toen werkte het wel). Voordat ik de laptop opnieuw had geinstalleerd kon ik bij mij thuis ook op het WIFI netwerk. Nu, na de nieuwe installatie kan ik ook niet bij mij thuis op het WIFI netwerk.

Via een netwerkkabel kan ik wel gewoon op internet.

Met een WIFI-stick kan ik bij mij thuis WEL op het netwerk komen.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Ik kom dit namelijk nog wel eens vaker tegen..

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Heb je de beveiliging niet te hoog staan?
Wellicht snapt de laptop het geselecteerde encryptiepakket niet.

of het b/g/n geval.....

Ziet hij wel netwerken uberhaupt?

[ Voor 23% gewijzigd door CrankyGamerOG op 13-10-2011 18:23 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Delacour
@ Def!ance,

Hoe kan ik dit aanpassen?

en daarbij met mijn WIFI-stick kom ik wel gewoon op het internet...

[ Voor 47% gewijzigd door Delacour op 13-10-2011 18:25 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Als je nu eens eerst antwoord geeft op mijn vragen, dan kan ik je ook vertellen WAT je dient aan te passen.

Allereerst in je wifi router gewoon je netwerk even onbeveiligd zetten en op B snelheid.

Maar nogmaals, ziet de laptop uberhaupt een netwerk?

p.s. is dit het vervolg op onderstaande topic?
WLAN Driver

p.p.s.
Op GoT worden topics niet gesloten bij een oplossing, en verder is het handig als je ook even in dat topic aangeeft welke wlan driver je nu precies gebruikt hebt, dan hebben anderen ook iets aan jouw werk. ;)

[ Voor 79% gewijzigd door CrankyGamerOG op 13-10-2011 18:32 ]

• Delacour
@Def!ance,

Sorry, had ik niet gezien..:)

De driver is perfect geinstalleerd, ook vindt hij geen nieuwe updates hiervan.

Hij ziet de netwerken ook en ik kan ze ook selecteren, maar als ik de verbindingssleutel invoer, dan geeft hij aan dat hij niet kan verbinden..

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Hmm, ja dat is minder want in windows krijg je helaas niet te zien waarom hij niet kan verbinden.
Wat je nog kan proberen is een Ubuntu LIVE cd/dvd te downloaden en die te draaien, als die wel verbind weet je iig dat het probleem in windows7 / de driver zit.

Verwijderd

Kijk eens of jouw netwerk bij de 'preferred networks' staat op de laptop (automatisch connecten). Zo ja, verwijderen en opnieuw verbinden.

• Delacour
@XeNeRgY,

Dit heb ik al meerdere malen gedaan..

Verwijderd

Delacour schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:40:

Hij ziet de netwerken ook en ik kan ze ook selecteren, maar als ik de verbindingssleutel invoer, dan geeft hij aan dat hij niet kan verbinden..
Mijn ervaring is dat de (verouderde) driver dan niet (goed) met de gebruikte beveiliging om kan gaan.
Probeer het eens zonder beveiliging, zoals al eerder is aangedragen.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Mijn ervaring met draadloze netwerken is dat je zeker moet zijn dat je HEX sleutels wel met hoofdletters invoert omdat deze anders als passphrase oid worden herkend. Moet er wel bij zeggen dat ik niet vaak op laptops werk en niet vaak deze sleutels in hoef te voeren, mogelijk laat mijn geheugen me in de steek op dit punt. Dan heb ik niets gezegd.

• Delacour
@Gero71,

Bedankt!

Ik heb de meest recente driver gedownload van de Broadcom site, en het werkt nu!! :D

Slotje!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Delacour schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:08:
@Gero71,
Bedankt!
Ik heb de meest recente driver gedownload van de Broadcom site, en het werkt nu!! :D
Slotje!
Hahahaha... ;w
alt-92 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:29:
Sluiten van een topic omdat je een oplossing hebt doen we niet, is niet nodig.

Verwijderd

Delacour schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:08:
@Gero71,

Bedankt!

Slotje!
No offence, maar dat raadde ik je vanochtend al aan in je andere topic....
Pagina: 1