Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WLAN Driver

Pagina: 1
Acties:

• Delacour
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Beste mensen,

Ik heb de volgende laptop:

Packerd Bell Easynote TK81-SB-195NL

Specificaties:

pricewatch: Packard Bell Easynote TK81-SB-195NL

Verhaal:

Ik heb de laptop van een collega opnieuw geinstalleerd met een W7 Ultimate versie, echter misten er enkele drivers. Hierna heb ik de drivers van de VGA kaart en de normale LAN kaart gewoon van de support site van Packerd Bell gedownload.

Echter kan ik de driver van het WLAN nergens vinden. Kan iemand mij helpen hoe ik kan achterhalen wat wel de goede driver moet zijn? Of weet iemand wat de driver kan zijn?

MVG

Delacour

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Dan moet je eerst even achterhalen welk merk/type kaart er in zit. Als je dat weet kan je op een zinvolle manier gaan zoeken.

Op de download pagina (deze dus) het type opzoeken, tabblad drivers, helemaal onderaan staan 3 WLAN drivers...

Welkom op GoT trouwens :w

Edit:
Voor de volledigheid: link

[ Voor 72% gewijzigd door Rupie op 13-10-2011 08:51 ]

Desktop | Server | Laptop

• Delacour
@ Rupie,

Bij de specificaties van de laptop staat:

Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n

Ik weet niet of je hier iets aan hebt? Ik zou niet weten hoe ik het anders kan achterhalen? Ik heb namelijk al de PC Wizard laten draaien en die kon mij niet vertellen wat de naam van de WLAN kaart is.

Maar ik denk zelf dat het een Broadcom is...

Alle 3 die WLAN drivers heb ik al geprobeerd en ze werken alledrie niet.. :-(

[ Voor 11% gewijzigd door Delacour op 13-10-2011 08:51 ]

Verwijderd

1 Minuut zoeken op de Packard Bell website levert mij de drivers.....Waar heb jij dan gezocht?
Er zijn 3 verschillende WLAN apparaten mogelijk:

1. http://global-download.pa...ackard%20Bell&SC=EMEA_18P

2.http://global-download.packardbell.com/GDFiles/Driver/Wireless%20LAN/Wireless%20LAN_Broadcom_5.100.249.2_W7x86W7x64_A.zip?acerid=634194451836920554&Step1=Notebook&Step2=EasyNote&Step3=EN%20TK81&OS=721&LC=nl&BC=Packard%20Bell&SC=EMEA_18P

3. http://global-download.pa...ackard%20Bell&SC=EMEA_18P

EDIT: erg vreemd dat deze alle 3 niet werken. Zijn toch allen de hoofdleveranciers van WLAN. Heb je netjes de drivers geuninstalled alvorens de volgende te proberen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2011 08:54 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik kan zo snel geen specificatiepagina vinden die specifieker gaat dan 802.11n
Waarschijnlijk kan je wel wat achterhalen met een programma als SystemInformationWindows of HWinfo.

Waarom denk je dat het een broadcom is? Je kan ook de originele driver-cd erbij pakken en proberen daaruit te herleiden welke mogelijkheden er allemaal zijn.

• Delacour
@ XeNeRgY

Ik heb deze alledrie al geprobeerd en ze werken niet

• Rupie
Je hebt wel de juiste gepakt (32 / 64 bit)? En wat werkt er niet dan? Krijg je een foutmelding bij installatie, installeert hij wel maar krijg je geen verbinding? Staan er uitroeptekens in het apparaatbeheer?

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Delacour schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 08:54:
@ XeNeRgY

Ik heb deze alledrie al geprobeerd en ze werken niet
Wat ik niet snap is dat er op de support pagina staat dat hij alleen windows 7 ondersteunt, en dat je daar dan geen drivers voor kan vinden. Heb je de originele CD/DVD nog? Als hij standaard met Win7 home geleverd wordt, moet het een eitje zijn om drivers voor Win7 ultimate van die CD/DVD te trekken. Die drivers zijn namelijk hetzelfde.

• Delacour
@ Rupie,

Ik heb de juiste gepakt ja. 64 Bits.

Hij installeert de bovengenoemde 3 drivers wel, maar geeft tevens ook aan tijdens de installatie dat het device niet gevonden is.

Er staat 1 uitroepteken in het apparaatbeheer bij Netwerkcontroller.

@gwystyl

Toen de laptop is aangeschaf zaten er geen cd's/dvd's bij met drivers. De LAN kaart voor 'vast' internet is ook van Broadcom, vandaar (ik weet niet zeker of dit er iets mee ta maken zou kunne hebben).

• Rupie
Zit er een schuifje aan de laptop of een sneltoets waarmee je de kaart aan moet zetten?

• Delacour
@ Rupie,

Neenee, zo dom ben ik nu ook weer niet..

Er zit wel een schuifje, maar deze werkt niet eens omdat de driver niet geinstalleerd is..

Verwijderd

Als je zeker weet dat het de Broadcom is, probeer dan eens drivers van de website van Broadcom.

• Delacour
@ XeNeRgY

Ja, maar welke..?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Denk dat je dan toch op VEN, DEV en SUBSYS ID's moet gaan zoeken om te bepalen welke kaart het nu precies is

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Delacour
@ Megatronics,

En hoe doe ik dat?

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij apparaatbeheer de netwerkkaart selecteren en de eigenschappen bekijken. In het tabblad details de hardware id's selecteren en daar heb je de gegevens staan. Gooi die termen in Google en kijk wat er uit komt rollen.

• Nielson
  • Laatst online: 19:26
Kijk in apparaatbeheer naar de eigenschappen van het 'Onbekend apparaat'. Staat deze er niet en staat 'ie ook niet onder netwerkadapters dan is je probleem zoals Rupie al zei dat je adapter is uitgeschakeld. Als er geen hardware schakelaar op zit dan wordt dit softwarematig geregeld, mogelijk middels de Launch Manager software die onder Apps staat op de download pagina.

• Delacour
@ Nielson,

Bedankt, hier kan ik iets mee. Echter staat hij wel onder de naam Netwerkcontroller onder netwerkadapters en staat er een uitroepteken bij.

[ Voor 49% gewijzigd door Delacour op 13-10-2011 09:26 ]

• Nielson
  • Laatst online: 19:26
Dan even rechtsklikken, Eigenschappen kiezen en bij tabblad Details kijken wat er staat bij Hardware-id's. Als je de combinatie van VID (Vendor ID) en PID (Product ID) even door google haalt weet je om welke fabrikant en chiptype het gaat.

• Delacour
@ Nielson,

Prima, ik zal dit vanavond even proberen. Ik meld mij tzt weer..:-)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

move NT > WOS

Tijd voor een nieuwe sig..

• Delacour
@ Nielson,

Bedankt! Opgeslost!

Echter heb ik nu een nieuw probleem, ik zal hiervoor een nieuwe thread aanmaken..

Slotje.. :D

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

En welk type kaart was het nu?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sluiten van een topic omdat je een oplossing hebt doen we niet, is niet nodig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:40

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

.. het posten van de oplossing wel }:O

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Delacour
Excuus,

Ik kijk nu pas vandaar mijn late reactie.

Ik had de code van Hardware-ID ge-goodled en kwam uiteindelijk uit bij een Driver van Broadcam..;)

De exacte weet ik zo ff niet meer.
Pagina: 1