Toon posts:

Immersive games?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, sinds ik binnenkort weer een nieuwe computer heb (zit hier nog steeds op een oude laptop) wil ik wat meer naar (nieuwere) spellen kijken, en dan vooral spellen waar je echt helemaal in op gaat (immersive). Vooral dat ik straks dus de grafische kwaliteit op zn hoogst kan gooien (draai nu bijv. spellen op zn laagst, 640x480) speelt dat natuurlijk ook veel lekkerder.

Speel een beetje Two Worlds 2, ziet er ontzettend mooi uit, maar op mn laptop is het eigenlijk niet om te spelen (10-30fps, laagste settings ziet er lelijk uit). Maar dat is natuurlijk straks op mn nieuwe computer een van zulke spellen die ik veel ga spelen (vooral het water / omgeving vind ik er erg mooi uitzien!). Qua verhaal met dat spel weet ik 't nog niet echt, en de voice-acting was ook niet het beste.. maargoed, een immersive spel is het wel.

Daarnaast zeker Mass Effect, deel 1 en 2 heb ik helemaal platgespeeld (op zn laagste settings weer ja), en het was niet altijd vloeiend maar nog wel te spelen, echt gewoon met het verhaal, is zo stoer. Ook (toendertijd) Gothic 3 heel veel gespeeld, geneens om het verhaal, maar gewoon dorpjes te bevrijden en die wereld rond te lopen. :)

Maarja nu zit ik eigenlijk naar nieuwere spellen te kijken, RPG's of shooters. Zo lijkt me The Witcher 2 wel interessant, en ook had ik wat goeie dingen gehoord over Divinity 2 (en die ziet er ook mooi uit). Deus Ex (de nieuwe) is ook zeer goed.

Dus ja, welke spellen zijn nou goed, mooie graphics (wil straks toch gebruik maken van mn nieuwe pc, he.. :P ) en immersive? Daarbij zal het toch wel meer over RPGs gaan, shooters kan opzich ook wel (STALKER is een goed voorbeeld hiervoor) en de Half-Life series, maar die heb ik echt zoveel gespeeld :9 (hoewel ik nog steeds dapper op Episode 3 wacht... :/ ) maar het zal echt meer RPG's zijn .. grote werelden verkennen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

wat verwacht je eigenlijk van ons? Dat we hier neer gaan zetten welke games er "mooi" uit zien?

In dat geval staat er maar een aan de top, tot nu toe. En dat is en blijft Crysis 1.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Immersive, niet alleen 'mooi', maar waarbij je voelt dat je echt in het spel zit. Geluid telt daarbij een grote rol ook. Maar ook setting, omgeving en het verhaal (hoewel dat niet altijd hoeft). Stalker heeft dat bijvoorbeeld, de eerste dan .. vond ik nog geneens zo heel mooi qua graphics .. maar de omgeving waar je zat, en dan als het regende en je rond een vuurtje ging zitten .. :D

Crysis? Tja, wel mooi, maar daarbij had ik 't toch niet echt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:09

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

pong?

Oblivion?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat de 1 mooi vind, vind de ander weer niets. Wat de ander immersive vind, vind de een weer een transparant spelletje. Gameplay, verhaal en 'diepgang' in een game staan los van graphics. Andere kant, graphics maken van een spel nog geen goed spel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:00

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Als je zo iets wilt zul je wat specifieker moeten zijn, maar ik snap wel wat je wilt.
Ik zou dan kijken naar spellen waarin je een redlijk open spelwereld hebt.
Meeste spellen met een storyline/path, geven je al minder snel het immersive gevoel.

Zelf vind ik Deus Ex - Human Revolution, een prachtig spel. Je hebt alle vrijheid, en kunt ervoor kiezen om nonlethal te werkt te gaan, of gunsblaizing de bende te verkloten. Je geeft hierin je eigen draai aan het verhaald. Daarnaast kan je vrij door de steden lopen en kan je sidequests doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Armageddon_2k schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:16:
Als je zo iets wilt zul je wat specifieker moeten zijn, maar ik snap wel wat je wilt.
Ik zou dan kijken naar spellen waarin je een redlijk open spelwereld hebt.
Meeste spellen met een storyline/path, geven je al minder snel het immersive gevoel.

Zelf vind ik Deus Ex - Human Revolution, een prachtig spel. Je hebt alle vrijheid, en kunt ervoor kiezen om nonlethal te werkt te gaan, of gunsblaizing de bende te verkloten. Je geeft hierin je eigen draai aan het verhaald. Daarnaast kan je vrij door de steden lopen en kan je sidequests doen.
Games met grote open werelden, vrije keuzes en doen wat je zelf wilt, zulk soort spellen ja.

Deus Ex vind ik meesterlijk goed ook, helaas is hij toch niet heel lekker op mn laptop te spelen dus toch even wachten tot mn nieuwe pc binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote open werelden?... kijk is naar Arma2 + Operation arrowhead hier is net de beta trial van Project reality begonnen zeer interesant. Arma2 zelf geeft je een stuk van Rusland met bossen en Arrowhead kom je in de woestijn terecht. Echter zijn er weinig mission aan toe gevoegd maar heeft een uitgebreide editor (support). Alle missies / mods komen van de community en dit gaat best goed PR is daar een voorbeeld van. Misschien vind je het niks maar ik vind t super!

> ArmA II < Forum link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:16

McBoom

Broem

Is Skyrim dan niet wat voor je? :) Voor de goede orde: die is nog niet uit ;)

[ Voor 23% gewijzigd door McBoom op 13-10-2011 21:46 ]

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McBoom schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:42:
Is Skyrim dan niet wat voor je? :) Voor de goede orde: die is nog niet uit ;)
Absoluut, kijk daar ook al een tijdje naar uit. :) Speelde vroeger Morrowind en ook Oblivion uren gespeeld. Fallout 3 was ook vet - en vooral de engine was stukken beter dan de oudere die Oblivion gebruikte, maar het zit niet in de Elder Scrolls reeks en dat mis ik toch wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 19:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bioshock? Half-Life, de add-ons (speelbaar, verzekerd :+) en HL2, HL2EP1 en HL2EP2?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
Mij schieten Bioshock en Dead Space me te binnen.

Misschien dat je Batman Arkham Asylum ook wel verfrissend vind, batman is lekker donker neergezet.
Meer als een goede badguy erg tof gedaan.

Verder zit je toch echt met oudere spellen opgescheept vrees ik.
Werd in Fallout 3 en Oblivion minder gegrepen dan in Fallout 1.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amnesia The Dark Descent.
Company of Heroes. ( RTS, sorry)
Dragon Age: Origins.
Misschien Mafia 2, ik vond het zelf een te trage game.. Maar kan best 'immersive' zijn.
Metro 2033.
De eerste The Witcher mocht je die nog niet gespeeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mafia 2 vond ik persoonlijk te kort om echt immersive te zijn. Dan bedoel ik immersive zoals HL2 en ME (en ME2) dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:51
In Memoriam. Echt een game die je opzuigt. Moelijk te krijgen, lastig aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Compizfox schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:50:
Mafia 2 vond ik persoonlijk te kort om echt immersive te zijn. Dan bedoel ik immersive zoals HL2 en ME (en ME2) dat zijn.
eerst: "te kort om echt immersive te zijn"
volgende zin: "immersive zoals HL2"

HL2 was verre van lang :) maar m'n 2de run door Half-Life 2 duurde iets van een 2 uur en 58 minuten. De eerste keer dat ik het spel doorspeelde duurde het ook niet zò veel langer eer ik de eindaftiteling mocht aanschouwen (6 - 7 uurtjes?). HL² was, hoewel een topper van formaat, een van de eerste games die ik heb gespeeld die zo kort waren. Echt spijtig.

Het uitschakelen van (waar mogelijk) HUD (health bar, ammo, navigation) en auto reload/auto-switch on empty doet ook al veel qua inleven in het spel. Als je het geld er misschien voor over hebt, kan ik EVE Online aanraden. Deze space-MMORPG speelt zich af in een universum waar de spelers de gebeurtenissen bepalen. Dat gaat zelfs zo ver dat er een soort van "geschiedenis-wiki" wordt bijgehouden door de spelers zelf.
Je kan een gratis 14-day trial aanvragen (of je kan in het EVE-topic hier op GoT vragen voor een 21-day trial), je wordt wel wat beperkt in je kunnen tijdens de trial (zo kan je geen "industrial" schepen (=vrachtschepen) besturen omdat je de skill niet kan "leren"), maar de trial is functioneel genoeg om een vrij goed idee te vormen van wat EVE is.
Verder kan je (met je Corp/Alliance, of zelfs alleen) zoeken naar wormholes, om dan een stukje W-space of null-sec op te eisen, er een space-station in te bouwen en ISK binnenharken. Of je kan ook "trader" worden, en goederen ergens tegen lage prijs inkopen en met winst weer verkopen in een ander stelsel. Of je diensten als cargo-pilot aanbieden tegen betaling om anderman's verhuis te voltooien? Wil je daarentegen piraat worden en nietsvermoedende vrachtschepen overvallen: het kan! Of wil je juist deze vrachtschepen beschermen tegen betaling? En ze daarna alsnog uit de lucht schieten en met hun (waardevolle?) cargo gaan lopen? Of focus je je liever op ontginning van grondstoffen of productie van items? Of wissel je graag af? Je zit in EVE niet vast aan één bepaalde career, je kiest zelf wat je doet.
Binnenkort komt DUST541 op PS3 uit: In deze (FPS) game zijn de spelers soldaten die vechten voor een (stukje) planeet. Het speelt zich af in het EVE universum, en spelers in EVE kunnen bijvoorbeeld andere EVE-spelers inhuren om een legertje (= de DUST-541 spelers op PS3) op de planeet te "droppen", en die spelers worden dan ook beloond.

Eigenlijk is EVE teveel om op te noemen, het is ook alweer een half jaartje geleden sinds ik m'n subscription heb vernieuwd (na een maandje spelen ongeveer kan je ook genoeg ISK verdienen om je account te betalen met PLEX), maar je kan er echt helemaal in opgaan omdat je bijna niet gelimiteerd wordt in je doen en laten. Het is een persistent universum, en een scheet gelaten in Jita 4-4 kan bij wijze van spreken de aanleiding tot een oorlog zijn aan de andere kant van het universum.
Ik zou zeggen, pak de trial (14 of 21 dagen), probeer het even uit. Laat je vooral niet van de wijs brengen door het drukke scherm, vooral in het begin kan het spel nogal overweldigend overkomen, of door de vele features, of gewoon de complexiteit van het spel. Geef het een kans en kijk of je jezelf erin kan vinden. Ikzelf ben alleszins van plan m'n subscription nog eens te vernieuwen :D

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:21
Wat bedoel je verder met immersive? Er zijn zat spellen te bedenken waarbij je meegezogen wordt in een spel, maar waarbij dat gebaseerd is op een "dun plot" (simpel verhaal), er zijn ook games te bedenken waarbij je een stuk van een film naspeelt (American McGee's Alice vond ik daar wel een mooi voorbeeld van, de nieuwe versie ken ik niet, als die überhaupt al uit is)

Sommige games wordt je in gezogen door de hele setting, sommigen juist door een sterk verhaal, waardoor je met het hoofdpersonage (doorgaans degene die je zelf speelt) mee gaat leven. Of een combinatie van beiden.

Wil je echt uren speelplezier/ misschien dagen, dan zit je al gauw aan een echte RPG vast. Qua setting vond ik de games van Lord Of The Rings (nee, niet online, al speel ik dat wel) behoorlijk goede games, het verhaal is bekend, dat je daarin mee gaat (als het type / genre van het verhaal je kan bekoren) lijkt me ook duidelijk. Qua gameplay vond ik het af en toe frustrerend, omdat (in elk geval voor mijn gevoel) de spellen niet altijd deden wat ik wou dat ze hadden moeten doen.

Maargoed, punt lijkt me duidelijk, probeer eens op een rijtje te zetten wat je belangrijk vind ik je immersive games, door:
- Goede verhaal lijn
- Diepgang van het hoofdpersonage
- Lange gameplay (en dan ook aangeven wat je "lange gameplay" vind.
- Herspeelbaarheid, hoe belangrijk is dat? (bijv. in veel RPG's kun je karakters van een andere klasse kiezen, waardoor het spel heel anders speelt en daardoor vaak ook beleefd wordt)
- Mooie ruime omgevingen, vrij doorheen te lopen (geen/ bijna geen gebaande paden)
- Grafisch goed vormgegeven
- Gameplay zelf (hoe eenvoudig is het te spelen, moet er een echte uitdaging in zitten)
- Type/ Genre van de games, Er zijn fantasy Rpg's, shooter Rpg's
- Uitbouwen/ wijzigen van je karakter (Moet je kunnen lvl'en, je karakter / items kunnen upgraden)

Zo heb ik een lijstje neergezet waardoor we een veel gerichtere keuze neer kunnen zetten van wat leuk is voor je. Laatstgenoemde punt (uitbouwen) heeft naar mijn mening als nadeel dat het niet meer leuk is om bijvoorbeeld naar gebieden terug te gaan in de open spelwereld, waar je veel eerder bent geweest.

De wereld is dan wel open, maar vrijelijk rondlopen waar je dat zelf wilt is niet altijd handig => Dus toch een soort van een vooraf bepaalde route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Een zooitje suggesties van mijn kant en genoeg om je voorlopig van de straat te houden :)

The Elder Scrolls III: Morrowind, The Elder Scrolls IV: Oblivion, The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout 3, Fallout: New Vegas, Crysis, Grand Theft Auto 3, Grand Theft Auto: San Andreas, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto IV, Dragon Age: Origins, Dragon Age 2, Mass Effect, Mass Effect 2, The Witcher, The Witcher 2, Deus Ex, Deus Ex: Human Revolution, Stalker: Clear Sky, Stalker: Call of Pripyat, Stalker: Shadow of Chernobyl, Hitman: Codename 47, Hitman 2: Silent Assassin, Hitman: Blood Money, F.E.A.R, F.E.A.R. 2: Project Origin, Metro 2033, Assassins Creed, Assassins Creed 2, Assassins Creed: Brotherhood, Rage, X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, Just Cause 2, Arma 2, Bioshock, Bioshock 2, Borderlands, Mafia

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
mindcrash schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:57:
Een zooitje suggesties van mijn kant en genoeg om je voorlopig van de straat te houden :)

The Elder Scrolls III: Morrowind, The Elder Scrolls IV: Oblivion, The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout 3, Fallout: New Vegas, Crysis, Grand Theft Auto 3, Grand Theft Auto: San Andreas, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto IV, Dragon Age: Origins, Dragon Age 2, Mass Effect, Mass Effect 2, The Witcher, The Witcher 2, Deus Ex, Deus Ex: Human Revolution, Stalker: Clear Sky, Stalker: Call of Pripyat, Stalker: Shadow of Chernobyl, Hitman: Codename 47, Hitman 2: Silent Assassin, Hitman: Blood Money, F.E.A.R, F.E.A.R. 2: Project Origin, Metro 2033, Assassins Creed, Assassins Creed 2, Assassins Creed: Brotherhood, Rage, X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, Just Cause 2, Arma 2, Bioshock, Bioshock 2, Borderlands, Mafia
Een lijstje waar ik mij voor het grootste deel ook in kan vinden. Vooral de Assassin's Creed reeks -moest je die nog niet gespeeld hebben- is echt fantastisch door het feit dat je eigenlijk volledig vrij bent te gaan en staan (of hangen) waar je wilt. Dit door het feit dat de steden waarin je komt 1. Enorm groot zijn; 2. vrij accuraat nagemaakt en 3. opgebouwd zijn rond het idee dat als het lijkt alsof je erop kan klimmen (uitstekende balken/stenen/scheuren/ramen/hekken), je er ook op kan klimmen.
En in de eerste AC kon je je assassin-missions nog ietofwat plannen.
Zo herrinner ik me een missie (geen verhaalspoiler,eerder gameplayspoiler ofzoiets 8)7 )
spoiler:
waar je iemand op een markt moest afmaken, en door het uitvoeren van alle "intel-mission" kreeg je informatie over de locatie van guards, patrols, en de eigenlijke weg die het te vermoorden personage zou nemen om zich tot die markt te begeven.

Maar je werd ook niet aangespoord om je missies te plannen, waardoor je 9/10 belandde in een gevecht met de guards en dus geen "stealth assassination" kon doen (niet dat dat nodig was, maar het geeft natuurlijk een gevoel van voldoening :))

Dit element hebben ze niet bepaald uitgewerkt in de daaropvolgende Assassin's Creed-games, maar de algemene gameplay is er wel flink op vooruitgegaan. De Assassin's Creed-reeks is per game echt beter geworden op zo goed als alle vlakken. Tel daarbij het vrij goede verhaal (vergeleken met de meeste games, zelfs films van deze tijd) en de vele sidemissions die het spel biedt naast de verplichte verhaalmissies en je hebt een reeks waar je wel een aantal uur aan kwijt bent.

[ Voor 4% gewijzigd door Tokkes op 15-10-2011 15:25 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tokkes schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:35:
[...]

eerst: "te kort om echt immersive te zijn"
volgende zin: "immersive zoals HL2"

No offense, maar m'n 2de run door Half-Life 2 duurde iets van een 2 uur en 58 minuten. De eerste keer dat ik het spel doorspeelde duurde het ook niet zò veel langer eer ik de eindaftiteling mocht aanschouwen (6 - 7 uurtjes?). HL² was, hoewel een topper van formaat, een van de eerste games die ik heb gespeeld die zo kort waren. Echt spijtig.
Wow, dat vind ik dan eigenlijk best knap van je. Ik kan me nog herinneren dat ik met HL2 redelijk lang bezig ben geweest. Ik had dan ook totaal geen haast, maar ik gok dat m'n eerste playthrough iets van 20 uur is geweest. Ik vond HL2 dan ook een redelijk lang spel.

Volgens Xfire heb ik 25 uur in het spel zitten: Wel heb ik na ik hem heb uitgespeeld nog een keer een aantal levels opnieuw gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Compizfox schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:26:
[...]
Wow, dat vind ik dan eigenlijk best knap van je. Ik kan me nog herinneren dat ik met HL2 redelijk lang bezig ben geweest. Ik had dan ook totaal geen haast, maar ik gok dat m'n eerste playthrough iets van 20 uur is geweest. Ik vond HL2 dan ook een redelijk lang spel.

Volgens Xfire heb ik 25 uur in het spel zitten: Wel heb ik na ik hem heb uitgespeeld nog een keer een aantal levels opnieuw gedaan.
Zo speciaal is het niet hoor, er zijn nog mensen die het mij al voordeden, op youtube kan je er filmpjes van vinden. Ik heb mezelf er toen ook terug even achtergezet met de stopwatch ernaast, om te zien of het inderdaad mogelijk was :)
edit: de game was dan ook fantastisch, waarschijnlijk ligt het daaraan... |:( door de minimale hud (die je kon afzetten denk ik?) en het feit dat er geen cutscenes zijn(die je dus ook niet kan skippen, anders was ik misschien nog wat sneller :) ) die je uit de first-person view halen en de controls blokkeren was je "echt" Gordon Freeman :O

PS: nog games die toch de moeite zijn, zijn de eerste 3 Splinter Cells. Double Agent is lang niet slecht, en ConViction ook niet, maar in die laatste 2 is toch redelijk wat van de core-gameplay die de SC-reeks definieert achterwege gelaten. De 3de game in de reeks, Chaos Theory, heb ik kapot gespeeld. Zo maakte ik er een zaak van totaal onopgemerkt een level uit te spelen (bijvoorbeeld inbreken in een bank en dan terug buitengeraken), zonder iemand te vermoorden/verdoven als dat niet mission-critical was. Dan kan je soms wel een uur tot anderhalf uur aan 1 level zitten

[ Voor 42% gewijzigd door Tokkes op 15-10-2011 15:29 ]

Pagina: 1