Core 2 Quad 9450 en Antec kuhler h20 620

Pagina: 1
Acties:

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08-2025
Goeieavond allemaal

Ik heb paar vragen bij deze processor koeler pricewatch: Antec H2O 620

Zit daar koelpasta bij ???Ik vermoed van wel ,maar wou toch ff zeker zijn.

Ik moet dan ook die oude koelpasta van men cpu verwijderen,maar met wat doe ik dat het beste????

Zou overclocken tot 3.6ghz lukken met deze koeler of toch niet wagen???

Alvast bedankt

• Gertjezzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-03-2025
Oude koelpasta het beste gewoon verwijderen met wat alcohol en een doekje en laten drogen alvorens nieuwe pasta te plaatsen..

Zelf heb ik een Ninja 3 op een Q9300 op 3,9GHz lopen. Met deze koeling zou ik zeggen dat 3,6GHz wel moet lukken, en zelfs nog verder...

Als je niet zeker bent, even koelers vergelijken...
Al een OC site bekeken?

CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

• elsympatico
Ok bedankt,heb al is op overclock.net geweest,weet wel niet juist wat ik allemaal in bios op enable moet zetten ipv auto en fsb of multiplier kun je is kort uitleggen wat jij juist hebt verandert settings in bios,videokaart overclocken heb ik al veel gedaan is dan ook easy.

Heel erg bedankt voor de snelle reply en nuttige info!!!

• Gertjezzz
Ben niet in staat op mijn pc te komen op het moment,

Dan maar uit mijn hoofd...een NOS, auto en manual mode, hier Manual aanvinken. Zelf heb ik de multiplier zo laag mogelijk gehouden en vandaar de FSB omhoog geschroefd.

Als je op het punt bent gekomen dat de PC nier meer goed boot moet je ±5 naar beneden en opnieuw proberen en testen. Nadat deze test voltooid is kun je de multi omhoog gooien.

Denk ook aan CPU core en geheugen spanningen.
En hou die temperatuur in de gaten! ;)

• elsympatico
OK thx,met welk program meet jij temp? is occt goed daarvoor?

• Gertjezzz
Temps meet ik realtime, dwz. met een fancontroller en 4 temp sensoren. De onboard sensoren vind ik altijd tricky aangezien die soms nog wel eens fluctueren.

OCCT is redelijk progje. AIDA 64 hier valt het meeste wel te vinden. Ik raad je aan meerdere temp progjes naast elkaar te houden, aangezien de één een beter beeld geeft dan de ander. Speedfan is een makkelijk maar minder betrouwbaar programma. CPUID is trouwens ook een goed programma.

Wat zijn je temps nu, en gebruik je nog de stock koeler?

[ Voor 4% gewijzigd door Gertjezzz op 12-10-2011 22:01 ]

• elsympatico
Ja stock cooler 51graden in bios!

zou daar koelpasta bij zijn ,bij die antec kuhler???

NOS Wat is dat ,zie dat nergens staan in bios???

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bij de Corsair waterkoelers zit standaard koelpasta erop en die schijnt ook nog van goede kwaliteit te zijn en kan je dus gewoon gebruiken. En inderdaad moet je altijd je oude koelpasta verwijderen op de manier zoals Gertjezzz al geschreven heeft.

Qua overclock raad ik je aan om eens hier Overclocking & Tweaking te gaan kijken daar bij het passende topic je vraag nog eens te stellen omdat daar mensen zitten die er ervaring in hebben.

• elsympatico
Ok merci!
Pagina: 1