Samsung T27A750 wazig beeld via HDMI

Pagina: 1
Acties:

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:50
Ik heb voor 2 verschillende werkplekken dezelfde monitor gekocht, twee maal de Samsung T27A750. Beide PC's hebben een ATI videokaart (verschillende modellen).

Nu wil het geval dat als ik de monitor via HDMI aansluit het beeld wazig is en de letters 'wollig', terwijl bij aansluiten middels DVI>HDMI het beeld snaarstrak is. Wat ik ook probeer in de instellingen van de driver of op de TV, ik krijg het beeld via HDMI niet scherp.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je toevallig overscan of underscan aanstaan?

Verwijderd

lees een beetje verder (4 posts verderop) topic owner en ik hebben allebij hetzelfde probleem, ook ik heb een samsung die wel op DVI werkt maar niet op HDMI
Problemen met nieuwe monitor Samsung PX 2370

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:50
Bedankt voor de reacties. Vreemd dat meer mensen er last van hebben. Groot verschil tussen mijn situatie en die in dat andere topic is dat DVI bij mij wel een perfect beeld geeft. In de praktijk is het ook wel werkbaar met DVI, de audio gaat "gewoon" via een extra kabeltje. Maar vreemd is het wel.

Voor de goede orde, ik heb met alle instellingen lopen klooien, waaronder de scaninstellingen. Niets helpt. Had ergens gelezen dat dit scherm 1080p enkel met 24Hz kan weergeven. Maar als ik dat selecteer reageert m'n muis heel langzaam 8)7 . Ook dan blijft het beeld overigens wazig. Via hdmi dan, via DVI is er geen enkel probleem.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Verwijderd

alexbl69 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:40:
Bedankt voor de reacties. Vreemd dat meer mensen er last van hebben. Groot verschil tussen mijn situatie en die in dat andere topic is dat DVI bij mij wel een perfect beeld geeft. In de praktijk is het ook wel werkbaar met DVI, de audio gaat "gewoon" via een extra kabeltje. Maar vreemd is het wel.

Voor de goede orde, ik heb met alle instellingen lopen klooien, waaronder de scaninstellingen. Niets helpt. Had ergens gelezen dat dit scherm 1080p enkel met 24Hz kan weergeven. Maar als ik dat selecteer reageert m'n muis heel langzaam 8)7 . Ook dan blijft het beeld overigens wazig. Via hdmi dan, via DVI is er geen enkel probleem.
Ja dat heb ik ook, geluid gaat via pc naar tv naar stereo, en beeld gaat via een HDMI kabel, op 1650x1050
dus het ligt gewoon aan de tv's zelf, jammer dat ze er dan nog full HD van mogen maken...

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hmm, ik zie dat de monitor 3D ondersteund en het mij niet zou verbazen dat het mis gaat met de drivers van je videokaart en de monitor via HDMI op 3D modus gaat. Misschien is het eens het proberen waard om bij Catalyst alle 3D functies uit te schakelen en kijken hoe het beeld dan is.

Wat ook een punt kan zijn is dat de monitor tevens als TV gebruikt kan worden en je eens kan proberen bij de bron instellingen te kijken of je hem daar op pc modus kan zetten. Of dat werkt is vraag 2 maar misschien toch nog eens de moeite van het bekijken waard.

Verwijderd

Roel1966 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:53:
Hmm, ik zie dat de monitor 3D ondersteund en het mij niet zou verbazen dat het mis gaat met de drivers van je videokaart en de monitor via HDMI op 3D modus gaat. Misschien is het eens het proberen waard om bij Catalyst alle 3D functies uit te schakelen en kijken hoe het beeld dan is.

Wat ook een punt kan zijn is dat de monitor tevens als TV gebruikt kan worden en je eens kan proberen bij de bron instellingen te kijken of je hem daar op pc modus kan zetten. Of dat werkt is vraag 2 maar misschien toch nog eens de moeite van het bekijken waard.
heb even bij mijn samsung gekeken, had wel gaming modus, maar dat hielp niet.
niks anders gevonden helaas..
Pagina: 1