Toon posts:

Problemen met nieuwe monitor Samsung PX 2370

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers.

mijn systeem;

Phenom II 965
6850 sapphire graka
x-560 seasonic psu
gigabyte 890GPA-UD3H mobo
corsair 4 gig ram
windows 7 64 bit home premium

voorheen had ik een Samsung 206BW op 1680 op 1050,

Deze heb ik geupgrade naar een PX 2370 full hd scherm die een gold award kreeg op hardware info.

Het probleem is echter dat

1) de tekst op m'n scherm wazig is, niet scherp, moelijk leesbaar, uitgewassen ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.

2) er een soort van waas op mn scherm hangt, ik weet niet hoe ik dit moet verduidelijken, je zou denken dat de pixels lichtjes beven. Dit valt voornamelijk hard op bv de grijze vlakken naast de webpagina van tweakers of heel erg op op de grijze vlakken naast de pagina van hardware info.

M'n eerste reactie was alles uitsluiten;

Het scherm aan een andere pc gehangen ; zelfde probleem.

Gewisseld tussen HDMI kabel en DVI Kabel op beide systemen ; zelfde probleem.

Ik heb toen eens goed gezocht op het web en volgende dingen nagegaan en al dan niet recht gezet;

Mijn amd drivers zijn up to date ( versie 11.9)

Mijn monitor driver is geïnstalleerd

Monitor staat ingesteld op de native resolutie van 1920x1080 op 60 HZ

Scherm staat ingesteld op input PC

Samsung magic tune premium geinstalleerd om alles wat makkelijker te testen. => op dynamic contrast heb ik toen m'n tekst redelijk leesbaar gekregen.

Monitor eens getest met http://www.eizo.nl/support/monitortest.html
=> test onderdeel 9 niet om aan te zien door die pixelwaas die ik eerder beschreven heb.

Ik heb ook al eens werkelijk met alles geprutst aan settings qua brightness en sharpness etc, als het scherm donker word ingesteld valt m'n probleem minder op maar ja, ik heb dit scherm nu eenmaal gekocht voor het levendig bloedmooi beloofde beeld.

Ondertussen ben ik radeloos. 8)7

Misschien weet er iemand van jullie raad?

Dank bij voorbaat

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 13:58
probeer hem eens op VGA aan te sluiten, dan zal het probleem over zijn.

Ik begrijp niet waarom hij dit doet, maar heb hetzelfde probleem bij mijn P2270HD.
Hierdoor ben ik de syncmaster als TV gaan gebruiken, en heb een nieuwe monitor gekocht.

EDIT: ik heb hem even opgezocht en je kunt je VGA aansluiten op je DVI-I poort, hiervoor heb je wel een adapter nodig, deze worden vaak meegeleverd met grafische kaarten.

[ Voor 27% gewijzigd door Sandertje03 op 12-10-2011 17:07 ]

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Verwijderd

Topicstarter
hmm;

je bedoeld een vga kabel met aan beide uiteinden een converter naar dvi hangen ?

want zowel scherm als videokaart hebben geen vga poort.

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 13:58
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:20:
hmm;

je bedoeld een vga kabel met aan beide uiteinden een converter naar dvi hangen ?

want zowel scherm als videokaart hebben geen vga poort.
helaas moet het dan op die manier. het is even om te testen of de tekst dan nog vaag is.

Ik herinner me nu ook een monitor op de zaak die hetzelfde probleem heeft, het gaat dan ook om een syncmaster 22" hd monitor.

Heb helaas geen oplossing voor je (behalve VGA), maar wil graag met je mee testen als iemand anders suggesties heeft.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Verwijderd

Topicstarter
ik moet even weg maar ik hou je op de hoogte. Zal dit straks even testen

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Samsung SyncMaster 2333HD 24 inch. Het scherm doet het op niet-hd resoluties perfect. Maar als ik HD (1920x1080) inschakel, krijg ik ook een wazig, raar beeld. Ik heb op dit zelfde scherm vroeger mijn ps3 op aangesloten, waarbij full HD er wel goed uitzag (is wel geupscaled denk ik..)
Het ligt niet aan mn videokaart of aan de drivers, want ik heb nu een gtx 570, en daarvoor een amd 5770, daarbij had ik hetzelfde probleem. Een vriend van me zij laatstaan dat het aan je moederboard kon liggen? Ik ben er verder niet op in gegaan omdat ik dacht dat dat onzin was. Heb het scherm nu onderhand 2 jaar, resolutie nu op 1650x1050, ziet er ook wel mooi uit, maar full hd is toch net dat beetje scherper...

Verwijderd

Topicstarter
De analoge poging;

vga kabel met aan elk uiteinde een converter naar dvi maakt voor mij geen verschil.

nog altijd dat wazig gedoe 8)7

ook veranderen naar 1680*1050 geeft geen verschil

en ook hier is m'n tekst nog doenbaar bij dynamic contract alleen maar de wazigheid is ever present :(

Verwijderd

Topicstarter
Klein weetje die ik vergeten te vermelden heb ; ik heb jammergenoeg voor een vriend het zelfde scherm meebesteld en hierop heb ik exact hetzelfde probleem.

Dit lijkt me toch wel erg straf dat ik het " zitten zou hebben " bij 2 monitors at the same time als je denkt in de richting van een defect aangezien er nog mensen dit probleem hebben bij totaal andere monitoren ook.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:44

Mavamaarten

Omdat het kan!

HDMI Black Level > Low. Als ik deze op "Normal" heb staan dan is mijn beeld nogal grijzig, staat hij op "Low" dan ziet het beeld eruit hoe het zou moeten. Anders RMA sturen ?

Android developer & dürüm-liefhebber

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:34

NoFearCreations

3DPrint the world!

Quote uit een oud topic, heeft mij toen ook geholpen:
Polster schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:30:
[...]

Nav dit topic ook nog maar even lopen stoeien en met deze suggestie was het opgelost.
Ik moest naar Source --> HDMI selecteren --> Extra --> Naam wijzigen --> DVI PC selecteren.

Edit: Correctie, je moet PC als naam kiezen anders heb je geen audio over HDMI.

---RAWE CEEK!!!---

Verwijderd

Topicstarter
@ nofearcreations ;Kan enkel kiezen tussen pc of Av bij source met de knopjes op m'n scherm

@Mavamaarteen; ik heb beide schermen nog maar sinds zaterdag dus kan ze in principe nog wegens niet tevreden terugzenden. Dit zal me echter tamelijk wat verzendkosten opleveren van belgie naar azerty ned voor iets waarvan ik nog niet 100% zeker ben dat dit een defect is.

ik heb het dan ook met 2 schermen voor zucht

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels beslist ze te willen terugsturen;

vraag is alleen wat doe ik met zo'n vage klacht? " ik zie een pixelwaas "

zullen ze dit accepteren bij azerty ? het is immers niets schokkends als een dode pixel ofzo

daarstraks had ik ook licht groene en licht paarse strepen in de grijze vlakken van de tweakers webpage,

heb de schermen nogmaals verwisseld en het scherm dat dit vertoonde aan m'n 2de pc gehangen met een radeon 5770,

maar kan het maar niet meer reproduceren nu :s

ik kan ofwel koop of afstand inroepen en geld terugvragen

of rma'en voor 2 nieuwe zelfde schermen. Vraag is dan alleen of ik het weer kan voorhebben with my 2 cents of luck.
Pagina: 1