Beste tweakers.
mijn systeem;
Phenom II 965
6850 sapphire graka
x-560 seasonic psu
gigabyte 890GPA-UD3H mobo
corsair 4 gig ram
windows 7 64 bit home premium
voorheen had ik een Samsung 206BW op 1680 op 1050,
Deze heb ik geupgrade naar een PX 2370 full hd scherm die een gold award kreeg op hardware info.
Het probleem is echter dat
1) de tekst op m'n scherm wazig is, niet scherp, moelijk leesbaar, uitgewassen ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.
2) er een soort van waas op mn scherm hangt, ik weet niet hoe ik dit moet verduidelijken, je zou denken dat de pixels lichtjes beven. Dit valt voornamelijk hard op bv de grijze vlakken naast de webpagina van tweakers of heel erg op op de grijze vlakken naast de pagina van hardware info.
M'n eerste reactie was alles uitsluiten;
Het scherm aan een andere pc gehangen ; zelfde probleem.
Gewisseld tussen HDMI kabel en DVI Kabel op beide systemen ; zelfde probleem.
Ik heb toen eens goed gezocht op het web en volgende dingen nagegaan en al dan niet recht gezet;
Mijn amd drivers zijn up to date ( versie 11.9)
Mijn monitor driver is geïnstalleerd
Monitor staat ingesteld op de native resolutie van 1920x1080 op 60 HZ
Scherm staat ingesteld op input PC
Samsung magic tune premium geinstalleerd om alles wat makkelijker te testen. => op dynamic contrast heb ik toen m'n tekst redelijk leesbaar gekregen.
Monitor eens getest met http://www.eizo.nl/support/monitortest.html
=> test onderdeel 9 niet om aan te zien door die pixelwaas die ik eerder beschreven heb.
Ik heb ook al eens werkelijk met alles geprutst aan settings qua brightness en sharpness etc, als het scherm donker word ingesteld valt m'n probleem minder op maar ja, ik heb dit scherm nu eenmaal gekocht voor het levendig bloedmooi beloofde beeld.
Ondertussen ben ik radeloos.
Misschien weet er iemand van jullie raad?
Dank bij voorbaat
mijn systeem;
Phenom II 965
6850 sapphire graka
x-560 seasonic psu
gigabyte 890GPA-UD3H mobo
corsair 4 gig ram
windows 7 64 bit home premium
voorheen had ik een Samsung 206BW op 1680 op 1050,
Deze heb ik geupgrade naar een PX 2370 full hd scherm die een gold award kreeg op hardware info.
Het probleem is echter dat
1) de tekst op m'n scherm wazig is, niet scherp, moelijk leesbaar, uitgewassen ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.
2) er een soort van waas op mn scherm hangt, ik weet niet hoe ik dit moet verduidelijken, je zou denken dat de pixels lichtjes beven. Dit valt voornamelijk hard op bv de grijze vlakken naast de webpagina van tweakers of heel erg op op de grijze vlakken naast de pagina van hardware info.
M'n eerste reactie was alles uitsluiten;
Het scherm aan een andere pc gehangen ; zelfde probleem.
Gewisseld tussen HDMI kabel en DVI Kabel op beide systemen ; zelfde probleem.
Ik heb toen eens goed gezocht op het web en volgende dingen nagegaan en al dan niet recht gezet;
Mijn amd drivers zijn up to date ( versie 11.9)
Mijn monitor driver is geïnstalleerd
Monitor staat ingesteld op de native resolutie van 1920x1080 op 60 HZ
Scherm staat ingesteld op input PC
Samsung magic tune premium geinstalleerd om alles wat makkelijker te testen. => op dynamic contrast heb ik toen m'n tekst redelijk leesbaar gekregen.
Monitor eens getest met http://www.eizo.nl/support/monitortest.html
=> test onderdeel 9 niet om aan te zien door die pixelwaas die ik eerder beschreven heb.
Ik heb ook al eens werkelijk met alles geprutst aan settings qua brightness en sharpness etc, als het scherm donker word ingesteld valt m'n probleem minder op maar ja, ik heb dit scherm nu eenmaal gekocht voor het levendig bloedmooi beloofde beeld.
Ondertussen ben ik radeloos.
Misschien weet er iemand van jullie raad?
Dank bij voorbaat