Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Sinds een jaartje ongeveer heb ik KPN Digitenne TV in de huiskamer staan.
Dit betekend dat ik een KPN Box heb met de benodigde kabels en aansluitingen.

Nou was en ben ik van plan om dit ook op me computer te doen.
Helaas werkt dit niet naar hetgeen waar ik op gehoopt had.

Ik heb het volgende:

KPN Box
Kabel van het kastje naar de TV ( naar de tv-kaart toe )
Kabel voor de ''Antenne''
En een Smartcard

Mijn TV-Kaart in me pc heeft de naam: Haupaugge WinTV 800
Hij ziet er vanaf de buitenkant kwa aansluitingen zo uit:

http://i52.tinypic.com/2uzez28.jpg

Ik heb alles in Windows Media Center goed ingesteld,
de kanalen gezocht en alles heeft hij gevonden 63 kanalen in totaal.
Nou is het probleem dus dat er alleen maar NED1 NED2 NED3 op het totale beeld komt te staan, en als ik naar RTL4 zap via de computer krijg ik de melding ; Service is gecodeerd.

Kan iemand mij vertellen wat de directe oorzaak is van dit probleem,
en als er spullen bij moeten worden gekocht zoja welke dan?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De melding is ook het antwoord op je vraag, die zenders zijn gecodeert (daarom zit er die smartcard in je digitenne ontvanger). KPN heeft wel eens een oplossing voor de PC verkocht, maar die was vrij duur.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:56

Mentalist

[avdD]

Marzman schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:52:
De melding is ook het antwoord op je vraag, die zenders zijn gecodeert (daarom zit er die smartcard in je digitenne ontvanger). KPN heeft wel eens een oplossing voor de PC verkocht, maar die was vrij duur.
Inderdaad, het kastje decodeert deze zenders intern en zet het beeld op de SCART-uitgang. De aansluiting voor het doorlussen van de antenne lust echt alleen de antenne door, daar zit geen decoder tussen. Iedere ontvanger heeft alsnog een eigen smartcard nodig.

Je moet dus een PC-ontvanger met smartcardslot kopen, of een ontvanger met common interface en daar een Conax CAM in plaatsen, of een Phoenix kaartlezer kopen en een softcam installeren (zie b.v. Digitenne met OSCam+TVheadend).

[ Voor 30% gewijzigd door Mentalist op 12-10-2011 20:16 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
okee haha ik voel me dus nu erg dom want van die korte handleiding snap ik niet veel van.
Wat is de makkelijkste weg volgens jullie?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:56

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:27:
okee haha ik voel me dus nu erg dom want van die korte handleiding snap ik niet veel van.
Wat is de makkelijkste weg volgens jullie?
Makkelijk, goedkoop of low-tech?

Anysee E30 Plus is waarschijnlijk het makkelijkste, maar moet je zelf even opzoeken wat die allemaal kan en niet kan en hoe het met de ondersteuning zit, dat weet ik niet. Kost wel wat geloof ik.

Goedkoop is een Phoenix kaartlezer, maar ingewikkeld qua software.

Low-tech is een KPN kastje analoog aansluiten op een TV-kaart..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
welk type PC-ontvanger met smartcardslot zou ik bijvoorbeeld moeten kopen om toch alle zenders te kunnen ontvangen via de kpn box en die antenne die daar dan op aangesloten zit

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Yup, gebruik ik ook voor m'n lappie. (de KPN T versie)

Zoek eens op Marktplaats, ik heb recent een extra Anysee E30 T gekocht voor € 57,50 excl. verzending.
(kan m'n vriendin ook weer TV kijken op mijn abo, de bijbehorende smartcard was snel omgezet.)

Verwijderd

Topicstarter
Okee, en deze kaartlezer gaat dus via USB, en kan ik daarbij ook gewoon een KPN Smartcard kopen die ik daar in steek, want daarr betalen wij 1 euro extra bij bij KPN.

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Ja, dit is via USB 2.0
De verkoper van mijn 2e Anysee heeft me ook zijn smartcard meegeleverd.
2 minutyen bellen met de digitenne lijn, en de kaart was geregistreerd op mijn abo.

Voor meer info zie het grote Anysee topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1239536 , vooral voor driver kwesties.(zelf gelukkig geen problemen mee gehad.)
Pagina: 1