Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-11 20:17
Had op mijn LG P990 2X standaard 2.2 toen ging ik naar 2.3.4 en zit nu sinds kort op 2.3.7 de CyanogenMod 7.1.0-Optimus2X

Na install van de nieuwe versie niks aan de hand, alles werkte prima. Benchmark gedaan en was zelfs weer sneller. Maar ineens had ik een mobiel netwerk probleem. kan dus niet meer bellen en gebeld worden.
Ging terug naar versie 2.3.4 en had hetzelfde probleem!!!

Alsjeblieft help!!!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 15:39
Spiritual89 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:19:
Had op mijn LG P990 2X standaard 2.2 toen ging ik naar 2.3.4 en zit nu sinds kort op 2.3.7 de CyanogenMod 7.1.0-Optimus2X

Na install van de nieuwe versie niks aan de hand, alles werkte prima. Benchmark gedaan en was zelfs weer sneller. Maar ineens had ik een mobiel netwerk probleem. kan dus niet meer bellen en gebeld worden.
Ging terug naar versie 2.3.4 en had hetzelfde probleem!!!

Alsjeblieft help!!!
Toch geen gevalletje van een Vodafone storing?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Van een Tweaker verwachten we wel wat meer eigen initiatief dan dit. Wat heb je verder geprobeerd om de verbinding te herstellen?

• Spiritual89
Nee niet in mijn geval, ik stopte de sim kaart in de N97 van mijn vriendin en toen werkte het gewoon.

• Spiritual89
RoD schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:22:
Van een Tweaker verwachten we wel wat meer eigen initiatief dan dit. Wat heb je verder geprobeerd om de verbinding te herstellen?
Alles wat er in mijn macht ligt en alle instellingen die er op mijn telefoon zit bekeken. Kan gewoonweg geen netwerk verbinding krijgen. En wat denk je nou, dat ik eerst niet zelf kijk voordat ik iets meld hier???
Het gaat hier wel om mijn telefoon!!

• Sjoerdos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-11 21:29
Heb je misschien een radio meegeflashed? Die regelt namelijk al die netwerkdingen. Als je een foute radio hebt doet dat het dus niet. Post anders ff de xda page van de rom die je hebt geflashed

iRacing Profiel

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Spiritual89 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:02:
[...]En wat denk je nou, dat ik eerst niet zelf kijk voordat ik iets meld hier???
Wij denken niet. Wij gaan af op de info die we krijgen.
Het gaat hier wel om mijn telefoon!!
Ah, mooi, dan staat het in het goeie subforum.

Doe maar rustig aan hoor.
Met gestresste reacties bereik je niets meer hoor.
Eerder het tegenovergestelde.

Abort, Retry, Quake ???

• Spiritual89
Sjoerdos schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:05:
Heb je misschien een radio meegeflashed? Die regelt namelijk al die netwerkdingen. Als je een foute radio hebt doet dat het dus niet. Post anders ff de xda page van de rom die je hebt geflashed
http://www.cyanogenmod.com/devices/lg-o2x en dan de stable.
Weet niets over een radio :/ meegeflashed

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Kijk eens wat de status van je radio is door het debug-menu te raadplegen. Dit doe je door naar de Dialer/Telefoon-app te gaan en dan
code:
1
*#*#4636#*#*
in te voeren. Dan kun je meer zien dan normaal :).

• Spiritual89
alex3305 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:51:
Kijk eens wat de status van je radio is door het debug-menu te raadplegen. Dit doe je door naar de Dialer/Telefoon-app te gaan en dan
code:
1
*#*#4636#*#*
in te voeren. Dan kun je meer zien dan normaal :).
Ik heb het gedaan en zie veel informatie en zag dat je de radio kon uitschakelen en heb dat dus ook maar gedaan. Even een reboot gedaan maar helaas.

Of had ik, zodra ik in dat menu was, iets anders moeten doen?

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Je moet hier even melden welke versue je hebt van de radio. Soms moet je deze namelijk ook flashen/updaten als je er een andere ROM op zet.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Spiritual89
Moby schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:24:
Je moet hier even melden welke versue je hebt van de radio. Soms moet je deze namelijk ook flashen/updaten als je er een andere ROM op zet.
Ik gebruik nooit de radio, hoe kan ik zien welke versie ik heb? Heb het gevoel alsof ik iets heel doms vraag hier :F

[ Voor 7% gewijzigd door Spiritual89 op 11-10-2011 22:33 ]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11 12:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Klinkt als "geen idee waar ik mee bezig ben". 8)7 Met radio bedoelen we niet de mogelijkheid om FM te luisteren. In het debug menu moet er een versie nummer van je radio staan, daar kunnen we hier meer mee.

---RAWE CEEK!!!---

Verwijderd

Ik heb ook eens ooit zoiets gehad (wel niet met CM), maar dat was gewoon omdat ik nog een bijkomend package moest bijflashen (Google Apps, waar ook een dialer inzat). Ik kon wel opgebeld worden, maar kon zelf niet bellen of geen smssen versturen ...

• Spiritual89
NoFearCreations schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:32:
Klinkt als "geen idee waar ik mee bezig ben". 8)7 Met radio bedoelen we niet de mogelijkheid om FM te luisteren. In het debug menu moet er een versie nummer van je radio staan, daar kunnen we hier meer mee.
Zoals ik al zei, domme vraag van mij .... maar hoe kom ik in het debug menu?

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Je bent al in dat debug menu geweest want je hebt er de radio mee uitgezet... of ben je dat in minder dan een uur al vergeten ? :)

• Spiritual89
Yohsoog schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:40:
Je bent al in dat debug menu geweest want je hebt er de radio mee uitgezet... of ben je dat in minder dan een uur al vergeten ? :)
Nee dat was ik nog niet vergeten ;)
Heb er even een foto van gemaakt: Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q7WPMFSV-D.jpg

Kan niets vinden over de versie van de radio :?

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OB66J6MG-D.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Spiritual89 op 11-10-2011 22:53 ]

• Yohsoog
Ik ben nu zelf ook geen expert en weet ook niet direct over welk radio-nummer iedereen het heeft. Wel is het mij duidelijk uit jouw screenshot dat je duidelijk geen connectie hebt. Heb je die radio nog altijd af staan of na het testen weer terug opgezet?

Ik kan zelf geen screenshot maken, maar kan je wel vertellen dat bij mij alle gegevens hier ingevuld zijn:
Telefoonnummer/netwerk/signaalsterkte/locatie/naburige CID/....
GSM Service geeft bij mij ook duidelijk 'in service'.

Nu had je dit natuurlijk zelf al vastgesteld dat je niet kon bellen of gebeld worden, maar indien die radio al terug aan staat, dan geeft dit toch maar bevestiging dat je absoluut geen connectie hebt.

EDIT: je kan ook nog naar beneden scrollen in dat scherm, misschien daar ook een foto maken voor de experts hier.

[ Voor 7% gewijzigd door Yohsoog op 11-10-2011 23:16 ]

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 16:03
Doe dit maar lezen :-)

http://android.modaco.com...ated-1300166062-15032011/

[ Voor 46% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 11-10-2011 23:28 . Reden: linkje aangepast naar nvflash ]

who put a "stop payment" on my reality check

• Spiritual89
Als ik uit het debug menu ga nadat ik de radio heb uitgezet en ik ga weer het menu in dat staat het weer vrolijk aan

Verwijderd

Spiritual89 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:29:
[...]

Ik gebruik nooit de radio, hoe kan ik zien welke versie ik heb? Heb het gevoel alsof ik iets heel doms vraag hier :F
i LOLed here :d had je radio S-OFF voordat je flashte? je kunt evt een andere radio flashen uit het recommended radio topic op xda. klinkt overigens als een foute flash of iets vergeten.

radio version vind je overigens bij phone settings - about phone - baseband version.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 23:41 ]

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-11 13:32
OP, je hebt je voorkeursnetwerk op WDCMA staan.

Dit is een amerikaanse band, die je niet hier kunt gebruiken. Dit zul je moeten wijzigen naar GSM.

• Yohsoog
Paksoy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:41:

Dit is een amerikaanse band, die je niet hier kunt gebruiken. Dit zul je moeten wijzigen naar GSM.
Mijne staat anders toch ook op WDCMA en werkt al meer dan een jaar perfect zo....

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

WCDMA is , min of meer, 3G, zoals we dat hier kennen. Dus nee :)

Verwijderd

bij mij ook wcdma. topictitel is overigens niet echt passend...

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 23:47 ]

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:17

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:29:
[...]
je kunt evt een andere radio flashen uit het recommended radio topic op xda. klinkt overigens als een foute flash of iets vergeten.

radio version vind je overigens bij phone settings - about phone - baseband version.
kan iemand vertelen waarom de radio zo belangrijk is voor het flashen?
want dat begrijp ik niet

ora et labora

• Spiritual89

Zat daar ook aan te denken om hem op GSM te zetten, en wilde dat ook nu doen en kan alleen maar WCDMA preferred kiezen. Dus veranderen is niet mogelijk ....

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-11 13:32
RoD schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:45:
[...]

WCDMA is , min of meer, 3G, zoals we dat hier kennen. Dus nee :)
Ik mag dan wel geen 3G gebruiken, maar het staat op GSM. Anders heb ik totaal geen bereik met mijn Nexus S.
Vaag probleem, ik weet het.

• Spiritual89
Ik zit er aan te denken om hem terug te flashen naar stock rom en dan eventueel opnieuw versie 2.3.7

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:56

reaL_G

G

Spiritual89 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:58:
Ik zit er aan te denken om hem terug te flashen naar stock rom en dan eventueel opnieuw versie 2.3.7
heb je nou al je radio gechecked?

bij cm7 is er bij mij weten niet echt een verplichte radio nodig, maar chekken kan geen kwaad.

goeie gapps wel erachteraan geflashed?

heb je vorige keer geupdate of een schone installatie gedaan.
misschien een volledige schone flash nogmaals uitproberen. dus task 29 of superwipen. voor flashen.

GiTS

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Je hebt toch niet de Nightlies gebruikt hè? Want daar kunnen dus nog bugs inzitten! Probeer de KANG versie eens uit. Dus de officiële versie.

• Spiritual89
alex3305 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 00:07:
Je hebt toch niet de Nightlies gebruikt hè? Want daar kunnen dus nog bugs inzitten! Probeer de KANG versie eens uit. Dus de officiële versie.
Ik heb inderdaad Nightlies gebruikt, waar vind ik KANG versie?

• Spiritual89
reaL_G schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 00:05:
[...]

heb je nou al je radio gechecked?

bij cm7 is er bij mij weten niet echt een verplichte radio nodig, maar chekken kan geen kwaad.

goeie gapps wel erachteraan geflashed?

heb je vorige keer geupdate of een schone installatie gedaan.
misschien een volledige schone flash nogmaals uitproberen. dus task 29 of superwipen. voor flashen.
Heb de laatste gapps geflashed. Ge-update en geen schone installatie. Task 29?? Superwipen?? Nooit gedaan .... radio ook niet gechecked, weet niet waar, debug menu brengt ook geen soelaas.

[ Voor 6% gewijzigd door Spiritual89 op 12-10-2011 00:26 ]

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:56

reaL_G

G

mrc4nl schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:49:
[...]

kan iemand vertelen waarom de radio zo belangrijk is voor het flashen?
want dat begrijp ik niet
evt betere bereikbaarheid hspda/gps ed, beter energieverbruik ed.
echter zou ik altijd radios gebruiken die uit je eigen regio (eu) komen of radios van www roms, en afblijven van rilmatching.

maar als je er zelf geen onderzoek naar doet, zou ik er niet aan beginnen,
zoals dat geldt voor meerdere dingen :O

[ Voor 80% gewijzigd door reaL_G op 12-10-2011 00:39 ]

GiTS

• Spiritual89
Heren, ik kan jullie vertellen dat ik het probleem heb gevonden!!

Ik had in CyanogenMod menu en dan onderaan staat Tablet tweaks (Tablet instellingen. Mogelijk ook werkend voor telefoons) gekeken en zag toen Schakel lockscreen uit en deed hem uit. Dacht weer een handeling minder, maar achteraf blijkt dit dus een slecht idee. Lockscreen staat weer aan en ik startte de telefoon opnieuw op en moest ook inderdaad de sim (PIN) code invoeren en zag toen dat hij het weer deed.

Ik wilde jullie hartelijk bedanken voor het mee denken en voor alle tips!!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 15:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Even opletten: welke versie van CyanogenMod heb je nu exact geïnstalleerd?
Voor zover ik nu zie, zie ik 7.1.0. Correct?

Gedoe met radio's en dat soort zaken, blijf er in jou geval ver van weg. Je vind dit al lastig genoeg volgens mij.
Bovendien moet je daar de oorzaak van dit probleem niet zoeken. Je hebt een ROM geflashed, geen Radio firmware. Blijf dus uit dat debug menu, ook al zegt men hier dat je daar in moet gaan snorren.
Voor de radio versie ga ik daar ook niet kijken, dat doe ik op mijn Desire Z bij Settings->About Phone. Daar zul je "Baseband Version" vinden, dat is je radio versie.
Of je kijkt in de bootloader, mits de LG dat toestaat.

Wat betreft je probleem: CyanogenMod 7.1.0 is een broken build voor een aantal telefoons. O.a. een LG, ben alleen even kwijt welk type. Ik dacht P999, maar zou ook P990 kunnen zijn.
Daar is een fixed versie voor, namelijk 7.1.0.1.
Probeer die eens zodra die beschikbaar is voor je device, en als hij niet beschikbaar komt, dan heeft jouw telefoon het probleem wat daarin zit niet en hoef je daar niet verder naar te kijken.

Wat betreft je upgrade: Doe eens rustig man! Je hebt een ROM geflashen en nu werkt het niet meer. Big deal. Jij bent degene die je telefoon geroot heeft en aan het flashen bent gegaan. Dan verwacht ik ook dat je weet waar je mee bezig bent. Indien niet: begin er niet aan!!
Wanneer je een ROM flashed die niet goed werkt is de simpelste oplossing: nogmaals proberen (dus herflash) en als het dan nog niet werkt: downgraden.
Dus flash eerst nogmaals de allernieuwste CyanogenMod. Ik zou juist een nightly aanraden, maar als er 7.1.0.1 voor je dan kun je ook die pakken. De nightlies zijn niet eng en bugs? Die zie ik zelden en ik upgrade vaak wekelijks tot twee wekelijks. En heb je er een te pakken: downgrade naar laatst werkende.

Werkt het na je reflash van de nieuwste nog steeds niet?
Downgrade naar de laatst werkende versie of pak een oudere nightly en kijk wat die doet.

En dan probeer je het later op de maand gewoon nog een keer met een hoger versie nummer of nightly van dat moment.

Succes!

[Edit]
Bedenk me nog iets heel belangrijks:
Controleer altijd de MD5 hash van je gedownloadde ROM voordat je er mee aan de slag gaat.
Als die klopt, kun je iig met zekerheid zeggen dat er iig geen bitje is omgevallen in de internetpijp of op je disk.

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 12-10-2011 00:43 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Spiritual89
Ultraman schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 00:39:
Even opletten: welke versie van CyanogenMod heb je nu exact geïnstalleerd?
Voor zover ik nu zie, zie ik 7.1.0. Correct?

Gedoe met radio's en dat soort zaken, blijf er in jou geval ver van weg. Je vind dit al lastig genoeg volgens mij.
Bovendien moet je daar de oorzaak van dit probleem niet zoeken. Je hebt een ROM geflashed, geen Radio firmware. Blijf dus uit dat debug menu, ook al zegt men hier dat je daar in moet gaan snorren.
Voor de radio versie ga ik daar ook niet kijken, dat doe ik op mijn Desire Z bij Settings->About Phone. Daar zul je "Baseband Version" vinden, dat is je radio versie.
Of je kijkt in de bootloader, mits de LG dat toestaat.

Wat betreft je probleem: CyanogenMod 7.1.0 is een broken build voor een aantal telefoons. O.a. een LG, ben alleen even kwijt welk type. Ik dacht P999, maar zou ook P990 kunnen zijn.
Daar is een fixed versie voor, namelijk 7.1.0.1.
Probeer die eens zodra die beschikbaar is voor je device, en als hij niet beschikbaar komt, dan heeft jouw telefoon het probleem wat daarin zit niet en hoef je daar niet verder naar te kijken.

Wat betreft je upgrade: Doe eens rustig man! Je hebt een ROM geflashen en nu werkt het niet meer. Big deal. Jij bent degene die je telefoon geroot heeft en aan het flashen bent gegaan. Dan verwacht ik ook dat je weet waar je mee bezig bent. Indien niet: begin er niet aan!!
Wanneer je een ROM flashed die niet goed werkt is de simpelste oplossing: nogmaals proberen (dus herflash) en als het dan nog niet werkt: downgraden.
Dus flash eerst nogmaals de allernieuwste CyanogenMod. Ik zou juist een nightly aanraden, maar als er 7.1.0.1 voor je dan kun je ook die pakken. De nightlies zijn niet eng en bugs? Die zie ik zelden en ik upgrade vaak wekelijks tot twee wekelijks. En heb je er een te pakken: downgrade naar laatst werkende.

Werkt het na je reflash van de nieuwste nog steeds niet?
Downgrade naar de laatst werkende versie of pak een oudere nightly en kijk wat die doet.

En dan probeer je het later op de maand gewoon nog een keer met een hoger versie nummer of nightly van dat moment.

Succes!
Bedankt voor je uitgebreide en leerzame reply, ben wederom weer wat wijzer geworden.

Ik heb inmiddels het probleem gevonden en verholpen (zie mijn voorlaatste bericht). De reden waarom ik flash is omdat LG maar niet op de proppen komt met hun Gingerbread update.
Het probleem van mij had dus niks met de update te maken maar met de instelling die ik had veranderd omdat ik dacht dat ik weer één handeling minder had.

Ik heb trouwens 7.1.0 en wel van hier: http://download.cyanogenmod.com/?type=stable&device=p990

Verwijderd

Zou je eens naar Instellingen -> over de telefoon willen gaan en vertellen wat de laatste 3 cijfers zijn van de Smalbandversie? Dat is je radioversie.

Verwijderd

Even puur voor mij (en anderen): welke instelling heeft nu volgens jou exact het probleem opgelost?

• Spiritual89
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:22:
Zou je eens naar Instellingen -> over de telefoon willen gaan en vertellen wat de laatste 3 cijfers zijn van de Smalbandversie? Dat is je radioversie.
De laatste 3 cijfers zijn: 405

@XeNeRgY:

Ik had in CyanogenMod menu en dan onderaan staat Tablet tweaks (Tablet instellingen. Mogelijk ook werkend voor telefoons) gekeken en zag toen Schakel lockscreen uit en deed hem uit. Dacht weer een handeling minder, maar achteraf blijkt dit dus een slecht idee. Lockscreen staat weer aan en ik startte de telefoon opnieuw op en moest ook inderdaad de sim (PIN) code invoeren en zag toen dat hij het weer deed.
That's it!!! :D

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-7V6S7HOK-D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-4IQK7QID-D.jpg

Verwijderd

Nee dat had ik al gelezen, maar (ondanks dat ik CM niet ken) lijkt het me stug dat het lockscreen iets te maken heeft met je radio, vandaar :)

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:42
Ik heb vanmorgen Cyanogenmod 7.1.0. geïnstalleerd, maar de market stond er niet op. Dus ik deze installeren (3.1.3) en dan vraagt ie of ik een account wil toevoegen. Druk ik op ja, sluit ie af (geen FC, gewoon hetzelfde als dat ik op nee zou drukken). Nu stond er op XDA dat je dan naar taal en toetsenbord moest gaan en dan gewoon English - United States moest selecteren, daarna zou het wel werken. Heb ik gedaan, en ook bij toetsenbord English - United States aangevinkt, maar nog steeds hetzelfde probleem. Iemand ideeën hoe dit te fixen? Zit nu weer op MIUI trouwens, maar als er een goede oplossing is kan ik kijken of dit werkt.

Verwijderd

Dan heb je het gapps bestand niet geflashed na CM. Kijk even in het LG optimus 2x Speed Rooten en custom rom topic. (neem aan dat je die hebt) Een apk ervan is niet genoeg. ;) Bij elk merk i.c.m. CM, Google wilde het niet hebben dat die er al opstaat vanwege copyright. Maar is net zo makkelijk als de rom flashen, zelfde manier, ander bestand.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 14:52 ]

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:42
Heb een Desire HD, maar zag wel wat rondzwerven over gapps inderdaad. bedankt, zal kijken.

edit: het is gelukt, bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door Gerjannn op 12-10-2011 19:12 ]

Pagina: 1