Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11 11:52
Beste,

Ik heb de vraag gekregen ongeveer 1000 Twitter accounts aan te maken binnen een bedrijf waar ik voor werk. Deze klus kan voor zover ik weet niet worden geautomatiseerd. Gezien het repetitieve karakter van de klus en het feit dat dit prima is af te kaderen zou dit zeer geschikt moeten zijn om uit te besteden aan het buitenland.

Ik heb hier echter helemaal geen ervaring mee en vroeg me af of Tweakers wel eens iets "administratiefs" hebben uitbesteed naar bijvoorbeeld China of India. Mochten jullie tips hebben waar ik voor meer informatie terecht kan dan hoor ik het graag. Ik heb even rondgekeken online. Niet echt veel duidelijke websites/organisaties waar ik rechtstreeks contact mee kan opnemen gevonden, maar nog belangrijker, ik zou niet weten hoe ik bij een betrouwbare partij uitkom.

Mochten jullie hiervoor tips/input hebben graag!

Groet.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-11 20:19
Tip: benader wat studenten die iets willen bijverdienen of doe het zelf als de vraag bij jou is neergelegd. Waarschijnlijk ben je meer tijd kwijt om dit uit te zoeken, te regelen en controleren dan het gewoon te doen :)

[ Voor 6% gewijzigd door asfaloth_arwen op 08-10-2011 16:36 ]

Specs

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Iets voor de Mechanical Turk van Amazon lijkt me? Je moet wel het vertrouwen hebben in de partij die dit gaat doen natuurlijk, want zij beschikken wel over je accounts. Achteraf van 1000 accounts het password wijzigen is ook niet echt handig.

Maareuh... kunnen de gebruikers van de Twitter accounts deze zelf niet aanmaken? Kwestie van in een documentje uitleggen hoe dat werkt en klaar toch. Of je zou Twitter kunnen e-mailen om te vragen of er niet op één of andere manier een batch aan users is aan te maken (via csv ofzo)...

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:36
Uitbesteden naar het buitenland zou ik niet doen, 9 van de 10x levert dit uiteindelijk ellende op.
Ga inderdaad dan voor studenten bijvoorbeeld.

Overigens is het wel zeker te automatiseren ;-)

• Joppiesaus2
Vertrouwen is inderdaad zeer belangrijk. Anders verslaat dit traject het punt wanneer passwords opnieuw moeten worden aangemaakt. Zelf laten aanmaken door gebruikers is in deze overigens even geen optie.

Van wat ik weet worden vaak trajecten uitbesteed die zeer recht-toe-recht-aan zijn en dus weinig creativiteit met zich meebrengen. Dit geldt voor geanonimiseerde data voor boekhouding via daarvoor bestemde software naar india, verzamelen van geld in WOW en specifieke onderdelen uit IT trajecten.

In principe valt deze opdracht daar helemaal onder en ik vermoed dat veel Westerse landen vergelijkbare vraagstukken gehad moeten hebben. Bestaat er niet inmiddels een betrouwbare Chinese of Indiase partij hiervoor met een trackrecord als het gaat om vertrouwen?

@ebia, die mechanical Turk ga ik eens bekijken. Misschien is dit iets inderdaad...

[ Voor 5% gewijzigd door Joppiesaus2 op 08-10-2011 18:36 ]

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
De vraag is wel hoeveel je bespaart (in tijd of geld) door het uit te besteden. Tijd besparen doe je sowieso niet, want het proces gaat nu eenmaal niet sneller dan het technisch gezien mogelijk is. Geld besparen is ook maar de relatief gezien het 'slechts' om 1000 accounts gaat. Stel het aanmaken van een account kost je 5 minuten. Effectief maak je dus 80 accounts per dag, totaal kost je dat dus 12 en een halve dag. Als je dat klusje ff aanpakt samen met nog 3 collega's tegelijkertijd dan doe je er slechts 3 dagen over. Dat kost het bedrijf misschien een paar honderd euro, maar dan zijn ze wel klaar: hoeven ze niemand van extern te betrekken, zul je niet zo snel problemen krijgen met de vertrouwelijkheid van de accounts, kunnen ze direct mensen aanspreken als er fouten zijn gemaakt, enzovoorts.

Het blijft natuurlijk een k*tklus 1e klas. En het liefst doe je het natuurlijk niet. Misschien kun je dus wel een betoog houden dat de organisatie wordt geleidt door een stel imbecielen? Want met alle respect, waarom de n3#k heb je 1000 Twitter accounts nodig? Gaan al die 1000 medewerkers dan werken als PR voor het bedrijf? Of is het de bedoeling dat 1000 medewerkers iets gaan doen met Twitter, maar zullen er maar feitelijk een man of 30 er echt iets mee doen straks? Vragen... vragen...
En waarom zou een persoon die straks wordt geacht zo'n Twitter account te gebruiken niet in staat worden geacht om ook zo'n account aan te maken? Nouja, je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel (en misschien denk je ook wel hetzelfde erover).

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

SeatRider

Hips don't lie

Ik denk dat ie alle combinaties van productnamen moet "claimen". Dus @SmithsWokkels, @LaysLightBalsamico, @LaysPaprika300gram enz.

Heb je ook alle domeinnamen al geregistreerd?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 19:16
Dit is niet de eerste keer dat je erop wordt gewezen maar wellicht gaat het op deze manier wel de laatste worden. Lees Het algemeen beleid #verbodenspam er eens op na voor je post.

[ Voor 84% gewijzigd door SmartDoDo op 08-10-2011 22:17 ]

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-11 22:49

Grvy

Bot

Ik heb maar 1 offtopic vraag en dat is.. WAAROM? ik kan me echt niks bedenken waarvoor je er zoveel nodig hebt..

Dit is een account.

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Kijk eens naar opdrachten-sites zoals www.rentacoder.com of www.guru.com. Deze worden vooral bevolkt door Oosteuropeanen, Indiers, af en toe Chinezen. Je ziet weinig Westeuropese en Noordamerikaanse aanbieders, de uurtarieven liggen vaak onder het minimumloon.
Die sites hebben een waardering voor partijen die werk aannemen, zodat jij kan inschatten dat ze daadwerkelijk het gevraagde op tijd leveren.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Free rider schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:05:
Kijk eens naar opdrachten-sites zoals www.rentacoder.com of www.guru.com. Deze worden vooral bevolkt door Oosteuropeanen, Indiers, af en toe Chinezen. Je ziet weinig Westeuropese en Noordamerikaanse aanbieders, de uurtarieven liggen vaak onder het minimumloon.
Die sites hebben een waardering voor partijen die werk aannemen, zodat jij kan inschatten dat ze daadwerkelijk het gevraagde op tijd leveren.
Ik heb hier zelf ook het een en ander naar uitbesteed, voornamelijk website designs en andere designs. Ook www.freelancer.com zitten veel mensen op die vanalles kunnen doen.

Omdat het met een escrow werkt kost dat wel wat geld maar heb je wel een stukje zekerheid.

• Joppiesaus2
Dank voor de tips. Ik zal verder gaan kijken bij de aangegeven websites.
Pagina: 1