Help, FCP viewer en canvas te donker?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-05 10:02
Op mijn nieuwe Hackintosh zie ik een zeer bijzonder verschijnsel bij Final Cut Pro 7.
Als ik beelden van mijn HDV camera inlaad (via Firewire), zie ik tijdens het inladen gewoon de beelden langskomen. Zet ik die beelden vervolgens in een timeline, dan zijn ze tijdens het afspelen in de Canvas of in de Viewer veel en veel te donker, zo donker dat ik amper kan monteren.

Als ik een project af heb en deze exporteer en afspeel (Quicktime, VLC, Youtube) zijn de kleuren en de belichting echter weer prima, zoals opgenomen.

Op internet zijn soortgelijke problemen te vinden, maar deze worden overal opgelost als men hun scherm calibreert en gamma op 1,8 zet. Maar dit werkt bij mij niet. Het frustreert me mateloos omdat ik moeilijk kan zien of beelden scherp zijn bijvoorbeeld.

Heeft iemand een idee?

Specs:
Hackintosh Lion 10.7.1
Final Cut Pro 7.0 (uit Final Cut Studio 5)
1X Acer 27 inch 1920x1080 via HDMI
1X Samsung Syncmaster 2243FW (22 inch 1680x1050) via DVI-I
Videokaart: XFX HD6870 Dual Fan Black Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

mac kopen of ergens anders vragen…het draait hier om macs en software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Anoniem: 34095 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:20:
mac kopen of ergens anders vragen…het draait hier om macs en software.
Nee dank je, daar word ik wijzer van. Ik mag dan niet fancy genoeg zijn om een Mac te hebben maar ik heb nog steeds Mac software :+

Iemand een niet-kinderachtig antwoord op mijn vraag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 20:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-05 13:40
Heb je het ook in andere kleur-kritische programma's? Hoewel ik meer kaas gegeten heb van foto, klinkt dit idd een beetje als een gamma probleem. VLC 'luistert' niet naar de gamma waarden uit je calibratie, FCP doet dat wel... Zoiets.

Het probleem deed zich echt direct voor? FCP deinstalleren en er, na calibratie op 1.8 gamma, er opnieuw opzetten misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
@hellboy ik zit al een tijdje in dat forum en is meer voor OSX68 gerelateerde problemen. Dit lijkt me niet aan Hackintosh liggen maar hooguit aan mijn beeldscherm of instellingen.

@Henk Het probleem doet zich niet voor in photoshop of een van de andere Adobe design programma's, niet in Motion, niet in DVD Studio of andere programma's die met Final Cut kwamen.

Ik zal het wat beter proberen uit te leggen. Het probleem komt echt alleen voor op Canvas en Viewer van Final Cut Pro. Nergens anders zie ik dit verschijnsel.
De thumbnails van de beelden in de timeline: goed
Beelden tijdens het inalden: goed
Beelden in QT of VLC: goed
De transition voorbeelden die hij laat zien in de Viewer zijn ook goed!

Ik ga eens kijken of het aan refreshrate ligt of iets dergelijks.
Pagina: 1