WD Raptor niet herkend in Windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vluggejapienl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-08 09:12
Ik heb net een nieuw PCtje. Nu tracht ik daar mijn oude raptor aan te koppelen. Zodra ik dit doe start windows echter niet meer (blijft hangen op het opstartscherm, 20min+)

Ook geprobeerd om windows eerst op te starten, daarna sata kabel naar de raptor pas aan te sluiten: Apparaat wordt keurig herkent en krijgt een driveletter. Windows blijft echter weer hangen op het moment dat tracht toegang te krijgen tot het apparaat.

Windows Disk Management blijft hangen op het trachten te zoeken van disks. BIOS herkent de disk. Command prompt blijft rustig eindeloos proberen toegang te krijgen tot de driveletter. (er gebeurt dus niets behalve ene knipperende cursor) Apparaatbeheer zegt dat het ding fatsoenlijk werkt.

Graag zou ik de 60 gb data die hierop staat veilig stellen. Helaas werkt de techniek niet echt mee. Iemand dit wel s gezien? Heeft iemand een oplossing?

Systeem: Windows 7 SP1, AMD Phenom 4x3,3ghz, 4 gb DDR3, 96gb SSD, HD5770, 2tb Seagate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:06
Draai eens de diagnostische software van WD voor hun schijven, kijken of het zaakje (de schijf) nog goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:31
Klink als een gevalletje kapotte HD. Lang hangen op post scherm is hier vaak een duidelijk signaal van, of je bent vergeten de stroom op de WD aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kjlinkt heel erg als een dooie schijf. Neem Thematopic: Datarecovery eens door om te zien of daar nog zinnige dingen instaan waar je wat mee kan. Grote kans dat je daadwerkelijk de print of de motor moet gaan vervangen, omdat er fysiek iets defect is. Hoor je de disk nog wel opspinnen?