Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2024
Hallo allen,

Ik heb al heel veel zitten speuren in de verschillende topics voor digitale TV op je PC, maar daar ben ik geen antwoorden tegengekomen, behalve dat het mogelijk zou moeten zijn om met mijn TV-kaart, cardreader en OS een werkende setup te maken.

Ik heb de volgende hard- en software om digitale TV op mijn computer te kijken:
- Tv-kaart: Cinergy C PCI
- Smargo Cardreader+
- Windows Media Center
- MediaPortal

- tv provider: Ziggo (en heb daar dus ook een werkende smartcard van in mijn bezit)

Ik heb vandaag mijn Smargo Cardreader+ binnengekregen, waardoor ik direct aan de slag ben gegaan om dit allemaal voor elkaar te krijgen. Ik wist van tevoren al dat de kans van slagen hier klein zou zijn, aangezien Windows nog steeds geen DVB-C zou ondersteunen. Uiteraard heb ik het toch geprobeerd,maar zonder het gewenste resultaat.

Nog geen man overboord, aangezien MediaPortal zou moeten werken. Alles geïnstalleerd en vervolgens het TV-signaal ingesteld. Er wordt een hele lijst met zenders gevonden, maar wanneer ik zenders probeer te bekijken, krijg ik de volgende melding (niet bij Nederland 1, die werkt wel gewoon): "Channel is scrambled". Dit krijg ik bij alle zenders. Nu begin ik hem dus toch wel een beetje te knijpen, aangezien ik er eigenlijk gewoon vanuit was gegaan dat het allemaal gewoon zou werken met MediaPortal.

Wie kan mij hiermee helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 13:29
Ik ken je tv kaart zo niet. Maar misschien heb je hier wat aan.

eXisTa's BLOG: AnySee E30C/TC i.c.m. MediaPortal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

en

Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC met cardsharing

Gebruik alleen wel de laatste versie van de genoemde software, dus MediaPortal 1.2.1 en Acamd 6.20

Als mdapifilter raad ik aan mdapifilter.ax uit de acamd package te gebuiken ipv die in de guide.

[ Voor 74% gewijzigd door Nielson op 05-10-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
Ik heb Acamd net gedownload... Maar nu een vraagje... Hoe installeer ik dit precies? En wat moet ik hier verder nog aan instellen om het werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Hoe je het installeert staat duidelijk in bovengenoemde guides en topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
Nielson schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:10:
Hoe je het installeert staat duidelijk in bovengenoemde guides en topics.
Had ik ff gemist, excuus. Ik ga er nu mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
Net alle stappen van Zep uitgevoerd. Het begint er mee dat, bij het uitvoeren van NewCS, helemaal geen regels langskomen met "KeymaN" erin. Edit: na een keer herplaatsen van de smartcard, ging dit wel gewoon volgens plan.

Wanneer ik vervolgens wel verder ga met de installatie, en ik TimeShift test bij MediaPortal, krijg ik daar de melding "Unknown error occured". (voor het installeren van de plugins kreeg ik de melding dat het kanaal 'scrambled' was)

Hierna wordt blijkbaar de TVservice afgesloten, want deze moet handmatig opnieuw worden opgestart.

En nu, 20:55, nadat ik alle stappen nogmaals doorgelopen heb, krijg ik wel weer de melding dat het kanaal scrambled is...

[ Voor 28% gewijzigd door Wopper89 op 05-10-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
Ik weet echt niet meer wat er nou aan de hand is. Ben vandaag bezig geweest om de TV-kaart en smartcardreader op een ander systeem werkend te krijgen. De TV-kaart wordt gewoon geïnstalleerd etc. en de smartcardreader wordt herkend wanneer ik de drivers geïnstalleerd heb.

Vervolgens wil ik de firmware van de smartcardreader updaten (uitvoeren als administrator), waarbij vervolgens aan wordt gegeven op welke COM-poort de reader zich bevindt. Wanneer ik dan op 'update' klik, gebeurd er gewoonweg niets. Ik heb dit op verschillende systemen geprobeerd (Windows 7 en Windows XP, zowel 32 als 64 bits) en met verschillende firmware upgraders (1.3; 1.4 en 1.5), maar met elk scenario hetzelfde resultaat: de update blijft stil staan op 1%, hoe lang ik ook wacht (maximale tijd die ik gewacht heb was ca. een half uur)

Als ik dan de smartcard in de cardreader doe, om NewCS in te stellen, blijft het lampje van de cardreader branden. Deze zou uit moeten gaan wanneer een smartcard geinstalleerd wordt. Ook NewCS lukt niet. De regels met "KeymaN" komen niet, maar in plaats daarvan wordt het proces afgebroken.

Betekend dit simpelweg dat de smartcardreader niet werkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Waarom wil je de firmware updaten, grote kans dat de laatste versie er al op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
Ik weet niet welke erop staat, maar ik wilde in ieder geval zeker weten dat de laatste versie erop staat.

Maar dat is helemaal niet het probleem. Het gaat om het feit dat het gewoonweg niet werkt, daarbij lijkt de reden me niet zo belangrijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

We blijven tweakers ;) omdat we geen glazen bol hebben, lezen we graag mee met jouw 'gedachten'. Een beargumentering (hoewel deze vrij vanzelfsprekend is, ben ik heel eerlijk in) is dan wel wenselijk. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
Michael Knight schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:16:
We blijven tweakers ;) omdat we geen glazen bol hebben, lezen we graag mee met jouw 'gedachten'. Een beargumentering (hoewel deze vrij vanzelfsprekend is, ben ik heel eerlijk in) is dan wel wenselijk. :)
Zit ook wat in. Waren ook deels de irritaties die spraken, aangezien ik er echt flink van kan balen dat het niet werkt :(

Het feit dat de update niet werkt, geeft bij mij eigenlijk aan dat er iets niet klopt aan de smartreader. Omdat ik in Windows niet verder kwam, heb ik zojuist even een een poging gewaagd in Kubuntu (11.04 x32).

Hier wordt mijn smartreader herkend, zonder dat hier verder drivers voor nodig zijn, maar wanneer ik hier het programma ./srp_tools_x86 geef, krijg ik de melding "no smartreader found". Wanneer ik ./srp_update_x86 gebruik, krijg ik vervolgens "smartreader+ version v13.5". Wanneer ik dan de firmware wil updaten met ./srp_update_x86 -b, krijg ik te zien dat de bootmode niet geactiveerd kan worden door "error activation bootmode"

Wel wat meer 'details' dus, maar of ik (en jullie) hier verder wat mee opschieten, betwijfel ik.

(even voor de compleetheid: alle commando's zijn als root uitgevoerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Heb een anysee met dvbviewer en ACamd_0620.
Kijk al een jaar ziggo zonder problemen.
Kan opnemen en via mijn mediaspeler afspelen op de tv.
Dus waarom moelijk doen....i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
Theodor schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:12:
Heb een anysee met dvbviewer en ACamd_0620.
Kijk al een jaar ziggo zonder problemen.
Kan opnemen en via mijn mediaspeler afspelen op de tv.
Dus waarom moelijk doen....i
Omdat ik voor mijn Smargo betaald heb en hem daarom niet direct bij het afval flikker om vervolgens een ander apparaat te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:08

Wish

ingwell

Gekke vraag wellicht, maar doet je kaart het wel? Ik had een soortgelijk probleem:
Wish in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"

met uiteindelijk als oplossing nieuwe smartcard aanvragen omdat:
Wish in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Wopper89 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:31:
Ik weet niet welke erop staat, maar ik wilde in ieder geval zeker weten dat de laatste versie erop staat.
De laatste versie hoeft niet persé de beste te zijn. Van wat ik heb gelezen is 1.4 de laatste officiële versie, en die schijnt nogal problemen te hebben. Echter terugflashen naar een oudere versie kan niet, waarop iemand een non-officiële 1.5 gemaakt heeft welke eigenlijk 1.3 is met een hoger versienummer om deze toch te kunnen flashen.
Theodor schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:12:
Heb een anysee met dvbviewer en ACamd_0620. Kijk al een jaar ziggo zonder problemen.
Tja, beetje onzinnige reactie, gebruik al jaren een simpele dvb-c kaart en een smartreader met ziggo zonder problemen, en voor de helft van 't geld van 'n anysee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
Ik heb de smartcard getest in onze TV en deze werkt daar gewoon. De smartcard lijkt mij dus niet het probleem, als ik dat zo zie. Desalniettemin ga ik vanavond/middag wel even proberen of onze andere smartcard een ander resultaat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
Wopper89 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:03:
Ik heb de smartcard getest in onze TV en deze werkt daar gewoon. De smartcard lijkt mij dus niet het probleem, als ik dat zo zie. Desalniettemin ga ik vanavond/middag wel even proberen of onze andere smartcard een ander resultaat oplevert.
Dat was dus niet het geval. De winkel waar ik het gekocht heb, geeft aan dat het - gezien het feit dat het lampje blijft branden als de smartcard aanwezig is, en de rest van de probleemomschrijving - waarschijnlijk een hardwareprobleem is. Ik zal binnenkort de reader terugsturen om vervolgens een nieuw exemplaar te ontvangen.
Pagina: 1