Nazi-uitingen toegestaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 805 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Alhoewel het natuurlijk - en gelukkig - bijna niet voortkomt ben ik weleens benieuwd wat Tweakers vind van het gebruik van het woord 'nazi' en eventueel andere offensieve woorden welke in profielen gezet kunnen worden.

Ik kwam bij deze gedachte door deze twee profielen: [Verwijderde gebruiker] & [Verwijderde gebruiker]

Bij woonplaats en beroep heeft deze persoon wat zaken ingevuld welke flink beledigend opgepakt kunnen worden en ik vroeg me af of het niet technisch mogelijk is dit te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liever niet verhinderen. Zo kun je de idioten er lekker makkelijk uit vissen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Beide users zijn om andere redenen banned. Maar laat dat de discussie niet stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het lijkt me hoe dan ook een kloontje, Steve Blowjobs de Nazi.

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 04-10-2011 21:13 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

offtopic: Wat een reacties.... :o

ontopic: ikzelf zit weinig op profielpagina's, en als ik het doe zie ik meer van dat soort dingen. Laat maar, die mensen worden eruit gepikt en vaak zijn het mensen die lol-accounts aanmaken... Worden vanzelf gebanned

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

We hebben sowieso niet veel op met relaccounts, dus een lang leven is dat soort accounts meestal niet gegund. :) Om daar nu een blacklist voor aan te leggen is dan imo weer teveel eer voor de trol. Gelukkig heeft de overgrote meerderheid fatsoen van zichzelf. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Ik twijfelde ook of ik dit topic zou aanmaken. Echter ben ik eigenlijk nog steeds van mening dat bepaalde termen best uit het beroep en/of woonplaats gefilterd kunnen worden. Vooral omdat Tweakers de laatste tijd steeds meer open aan het gaan is voor minder-technische gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:31

ManiacsHouse

Scheisse!

Vind Steve Blowjobs (-nazi) dan wel weer leuk gevonden.
Vziw is het gebruik van het woord nazi niet verboden. De context waarin je het gebruikt is natuurlijk wel discutabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
alex3305 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 23:20:
Ik twijfelde ook of ik dit topic zou aanmaken. Echter ben ik eigenlijk nog steeds van mening dat bepaalde termen best uit het beroep en/of woonplaats gefilterd kunnen worden. Vooral omdat Tweakers de laatste tijd steeds meer open aan het gaan is voor minder-technische gebruikers.
Iemand vult dat soort dingen alleen maar in om te rellen. Dan kan je het wel blokkeren uit iemand z'n profielinfo, maar dat zal diegene niet tegenhouden om op het forum of in reacties herrie te gaan schoppen.

Zo iemand zal vroeg of laat toch wel geband worden, lijkt me dan dus ook onnodig om bijvoorbeeld het veld voor woonplaats of beroep te gaan filteren :) Zoals Cheatah zegt, het kan zelfs handig zijn om de rotte appels er (eerder) uit te pikken.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 04-10-2011 23:26 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
alex3305 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 23:20:
Hoe wil je dat filteren?
Filter je het letterlijk dan gaan ze het in l33tsp3ak neerzetten, ga je dat weer filteren gaan ze over op een ander woordje ad infinitum.

Je zou met whitelists kunnen werken, maar vang dan maar eens alle hedendaagse jobtitels in een whitelist, hetzelfde met woonplaatsen (een NL-lijst is niet voldoende, waar haal jij een voortdurend actuele plaatsenlijst van de hele wereld vandaan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:55

Herman

FP ProMod
Ik zag per abuis dit topic niet, dus had al een nieuw topic in TMF aangemaakt. Wat mij opviel is dat deze user waarschijnlijk nog een account heeft gemaakt: gallery: SteveBlowJobs

Ook in deze profielgegevens staan offensieve woorden. Wellicht dat ook deze verwijderd kunnen worden?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die staat ook al op -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:48
Ik heb de meeste rotzooi opgeruimd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Duidelijk :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
We hebben een nazier, een Spinazie, nazimv en nog wel wat gebruikers met 'nazi' erin. Dat soort woorden blacklisten werkt nooit (clbuttic); actief actie ondernemen wanneer 't opgemerkt wordt wél ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.