Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

32 bit of 64 bit bij 4 GB werkgeheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb net een nieuwe laptop gekocht en heb van een kameraad van mij gehoord dat het het beste om
de geinstalleerde windows 7 eraf te gooien en te herinstalleren. Dit om ervoor te zorgen dat alle extra
content, samsung in dit geval, en extra meuk er vanaf is. Er stonden nl. zon 12 SAMSUNG programma's op. Nu is mijn eigenlijke vraag of ik nu het beste een 32 bit of 64 bit Windows 7 moet installeren (ik hoor namelijk wel eens dat 32 sneller is...) maar welke versie ik dan moet hebben? (Ultimate, Starter, Home etc.) Mijn hoofdzakelijke gebruik is voor basis schooldoeleinden (word excel etc), downloaden en vooral Football Manager 11, hopelijk snel 12;). Ik heb een Samsung SF311 met de volgende specs:

pricewatch: Samsung SF311-S01NL

Zou iemand mij over deze kwestie kunnen adviseren? Alvast bedankt!!!
Grtz

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:38
Welkom op GoT WeZsC.
Lees even de regels door, want je mist er een paar ;-) .

Waarom deinstalleer je de Samsung programma's niet gewoon? Gezien het niveau van je vragen lijkt me dit de meest verstandige keuze (no offence). Opnieuw installeren kan altijd nog.

Verwijderd

Topicstarter
THnx 4 the welcome!

waar staan de regels ergens? En wat bedoel je precies met het niveau van de vragen?
Ik snap dat deze vragen misschien wat lomp overkomen, maar ik ken het verschil tussen
32 en 64 bit niet goed.. En ook dat de een 4 gb wel pakt bv.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gezien dat je Samsung met een Windows 7 Home Premium is geleverd, moet je die versie hebben. Bij meer dan 3 GB geheugen installeer ik zelf altijd de 64 bit versie. Zorg er wel voor dat je voordat je gaat installeren weet welke hardware er precies in zit, dat scheelt namelijk bij het eventuele driver zoeken. Kijk ook op de Samsung site of ze daar wel drivers voor 64 bit leveren.

[ Voor 39% gewijzigd door MegaTronics op 04-10-2011 18:43 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 22:55
Of kijk in je configuratiescherm bij programma's en deinstalleer de Samsung meuk en demo versies die er eventueel op staan. Ben je veel sneller klaar.

Hallo

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een 32b OS kan maar 4GB geheugen adresseren. Omdat je meer moet adresseren dan alleen je RAM, kom je al snel in de knoop. Wil je alle geheugen gebruiken, pak dan dus de 64b versie. Het enige nadeel dat ik me kan bedenken is dat je dan geen 16b applicaties meer kan starten, maar de vraag is of je die überhaupt nog gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Allen hartstikke bedankt voor de reacties en toelichtende informatie!!!
Topic Closed!!!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:37:
THnx 4 the welcome!

waar staan de regels ergens? En wat bedoel je precies met het niveau van de vragen?
Ik snap dat deze vragen misschien wat lomp overkomen, maar ik ken het verschil tussen
32 en 64 bit niet goed.. En ook dat de een 4 gb wel pakt bv.
Kijk eens hier: http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Wat staat er nu eigenlijk op je laptop, 32 of 64bit? Zijn alle drivers wel beschikbaar voor beide versies?
Ik zou meegaan met mach2 en je laptop eerst eens opschonen om te kijken of dat voldoet.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56

TheVMaster

Moderator WOS
Welkom bij GoT!

Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:26
Ik acht de kans bijzonder groot dat er nu al gewoon een 64bit Windows op staat, dus waarom opnieuw installeren? De eventuele overbodige trialware kun je er handmatig of met http://pcdecrapifier.com/ zo afhalen. Bedenk dat ook na een verse installatie je mogelijk alsnog een aantal van die specifieke Samsung programma's moet installeren of van alle mogelijkheden van je laptop gebruik te kunnen maken.
Pagina: 1