Behoud van garantie bij vervanging laptop hdd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 11:39
hallo,

nav. dit topic de volgende vraag aangezien mijn topic daar gesloten werd.

ik kan dus een SSD schijf in mijn laptop doen, waar ik erg blij mee was om te lezen, bedankt daarvoor voor de reacties.
maar nu zag ik dat er een sticker achterop mijn laptop zat boven een schroef gaatje, [waranty void if tampered] stond erop als ik het goed heb, dus kan ik het nou alsnog niet doen als ik mijn garantie wil behouden?
lijkt me raar aangezien ik alleen een HDD vervang en verder niks aan de laptop sleutel (oude HDD kan ik weer terugzetten als dat nodig moet zijn)

Lees:
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:43:
Neem dan de http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l702x na kortingebonnen voor €949, zet daar zelf 12GB RAM in (voor €65) en een blu-ray brander (€80 oid?) en bespaar €400. :?

Maar het is werkelijk onzin dat je de laptop niet mag openschroeven voor garantie. De bekende stickers, "warranty void if removed", zijn NIET rechtsgeldig. Al zitten er 50 van die stickers op, de winkel is verplicht om alsnog garantie te geven. Ze kunnen wel moeilijk gaan doen ja.. Maar de ervaring leert dat het meestal in zo''n vaart niet gaat.
Met dit statement van sony zijn ze gewoon niet rechtsgeldig bezig.

Ik meen dat daar ooit een uitspraak over was bij de rechter, maar die kan ik niet vinden op dit moment. Daar weten de heren in het shopping forum vast wel meer van.
uit DIT TOPIC

klopt dat?

alvast bedankt voor elke genomen moeite,
met vriendelijke groeten,
Roeltjow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Probeer je niet de verkeerde schroefjes los te draaien? Meestal kun je de HDD('s) met 1 schroefje los draaien en eruit krijgen. Zelfde zelfde bij geheugen.

Als je de complete casing open wilt schroeven, dan kan het soms wel zijn dat je van die warranty stickers tegenkomt. In hoeverre die rechtsgeldig zijn en of ze daar moeilijk over doen laat ik dan nog in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
volgens mij moet ik een heel groot gedeelte van de onderkant losschroeven voordat ik bij de hdd's kan, maar zal dat even nakijken voor de zekerheid als ik thuis ben, bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Meestal zit de HDD onder een klein afdekkapje die met 1 of 2 schroeven vastzit.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
MSI staat er bv om bekend maar 1 huge ass plaat te hebben achter, waar dus ook je HDD onderzit en dan heb je ook die stickertjes inderdaad.

Een Harddisk / Geheugen is gewoon spul wat je mag verwisselen volgens mij.
Neem een Ps3 daar krijg je zelfs een handleiding bij hoe het moet >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
Gewoon even met de fabrikant bellen. Die kan je haarfijn uitleggen wat wel en niet mag en wanneer je garantie vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Maak er anders even een foto van! Je hebt vast een smartphone bij de hand! Dan kunnen we met z'n allen meekijken!

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:29

D4NG3R

kiwi

:)

Lumics schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:43:
Gewoon even met de fabrikant bellen. Die kan je haarfijn uitleggen wat wel en niet mag en wanneer je garantie vervalt.
Onzin, hetzelfde al een keer gehad met Sony. Mevrouw de helpdeskmiep vertelde mij fijn hoe ik de garantie zou verliezen wanneer ik de vaio open ging halen. Echter mag je volgens de wet de laptop dusdanig openmaken dat je basisdingen als het verwisselen van het RAM of een HDD moet kunnen doen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Idd. De garantie vervalt alleen wanneer evt. schade aantoonbaar door de klant zelf is aangericht. Maar goed, zo'n garantiezegel voorkomt eigenlijk alleen maar een hoop gezeik dus.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Elk persoon met een klein beetje technische kennis kan de HDD in zijn laptop wel vervangen/omwisselen. Een godschruwelijk onkundig persoon meot er niet eens aan beginnnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
Afbeeldingslocatie: http://img854.imageshack.us/img854/8445/img1372dr.jpg

dat is de onderkant van mijn laptop, de sticker zit over 1 schroefgaatje waar ik toch echt bij moet als ik bij de hd wil komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier maar even een zinvolle titel van gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
danku Mig29

zal ik het maar gewoon gaan doen?

EDIT: SATA II werd eerder genoemd dat ik die moest hebben, is data Serial ATA 300 of 600? of kunnen ze beide?

[ Voor 105% gewijzigd door roeltjow op 05-10-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

SATA-II en III zijn backwards compatible met oudere versies (SATA-I en II) dat moge dus geen probleem zijn.
SATA-II is trouwens 3Gb/s dus (SATA 300)

Veel gekochte 2.5" HDD's zijn trouwens de
(1TB) pricewatch: Samsung Spinpoint M8 1000GB, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm
en
{640GB) pricewatch: Samsung Spinpoint MP4 HM640JJ, 640GB SATA-300, 16MB, 7200rpm

Houd er wel rekening mee dat de 2e een 7.2k RPM schijf is, welke een stuk meer stroom trekt als een 5.4k RPM schijf.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 05-10-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
bedankt voor je reactie,

ik had die 2de ook gezien die wou ik gaan halen in combinatie met pricewatch: OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB

dan kan ik de oude 2 beide apart bewaren als de laptop toch terug zou moeten voor de garantie

[ Voor 16% gewijzigd door roeltjow op 05-10-2011 10:24 ]

Pagina: 1