SSD in mijn laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 11:39
Hallo tweakers,

Ik ben Roeltjow, lees al een hele lange tijd van alles een beetje op tweakers, maar ben nog niet echt iets tegengekomen over de GT680 gaming laptop van MSI.

nu heb ik een vraag met betrekking tot de HDD's in deze laptop: http://www.4launch.nl/sho...---2630qm--1-5tb/tweakers

die laptop heb ik nu een aantal weken, en hij bevalt me prima! echt een top laptop kan alle games die ik speel op max spelen. (behalve shadows)

Nu kwam ik een paar topics tegen over het upgraden van laptops, en lijkt het mij super om een SSD in men laptop te proppen, maar mijn vraag is of 1 van julie (of meerdere natuurlijk) zo kunnen zien aan de specs of dat mogenlijk is? en zo ja? watvoor een maat moet die schijf dan hebben?

hoop dat het niet teveel moeite is! en alvast bedankt voor degene die een reactie plaatsen!
ik zal thuis even kijken of ik niet meteen mijn garantie kwijt ben, anders gaat het hele feest zowiezo niet door.

met vriendelijke groeten,
Roeltjow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roeltjow schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:32:
Hallo tweakers,

Ik ben Roeltjow, lees al een hele lange tijd van alles een beetje op tweakers, maar ben nog niet echt iets tegengekomen over de GT680 gaming laptop van MSI.

nu heb ik een vraag met betrekking tot de HDD's in deze laptop: http://www.4launch.nl/sho...---2630qm--1-5tb/tweakers

die laptop heb ik nu een aantal weken, en hij bevalt me prima! echt een top laptop kan alle games die ik speel op max spelen. (behalve shadows)

Nu kwam ik een paar topics tegen over het upgraden van laptops, en lijkt het mij super om een SSD in men laptop te proppen, maar mijn vraag is of 1 van julie (of meerdere natuurlijk) zo kunnen zien aan de specs of dat mogenlijk is? en zo ja? watvoor een maat moet die schijf dan hebben?

hoop dat het niet teveel moeite is! en alvast bedankt voor degene die een reactie plaatsen!
ik zal thuis even kijken of ik niet meteen mijn garantie kwijt ben, anders gaat het hele feest zowiezo niet door.

met vriendelijke groeten,
Roeltjow
2.5 inch sata II, nagenoeg kan dan elke ssd er wel in.
hangt van jezelf af hoe groot deze moet zijn en wat hij mag kosten.
daarnaast kun je voor alle ssd info terecht in het grote SSD topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Ja het is mogelijk om een SSD te plaatsen, een SSD kan in bijna elke normale laptop,

Je huidige HDD RAID-0 moet dan wel opgeofferd worden, je zult 1 van de 750 GB hardeschijven eruit moeten halen om plaats te maken voor de SSD, hiermee verlies je dan wel ALLE data die op dit moment dan op je laptop staat.

@ hieronder 9,5 mm hoge drive bays is meer uitzondering voor de thin laptops., meeste normale laptops hebben 12,5 mm hoogte

[ Voor 17% gewijzigd door Swordlord op 03-10-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Kijk wel even naar de hoogte van een SSD. Meestal zit dat wel goed, maar er zijn twee verschillende hoogtes bij 2.5" harde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste roeltjow, Er is genoeg informatie voorhanden hier op het forum om zelf te bepalen welke SSD geschikt is voor je en jouw laptop. Wat er in jouw laptop past kun je gewoon terug vinden bij de specificaties van de laptop en anders schroef je eens een harddisk uit de laptop. Dit zal de garantie zeker niet doen vervallen, dergelijk upgardes zullen altijd mogelijk moeten zijn.

Een handige link zal deze zijn: [BBG aanschaf] SSD

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.