Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-08 11:16
In verband met de privacygevoeligheid van de data op je telefoon en/of tablet, is dit topic in het leven geroepen.

Het is voor veel mensen een doemscenario om er achter te komen dat je telefoon niet meer trouw in je broekzak zit, maar bent kwijt geraakt bij het hardlopen door het bos of is gestolen op het station. Daar gaan je Google Accounts, foto's, contacten, e-mailadressen, wachtwoorden, sms- en whatsapp verkeer, enz.. Mogelijk openbaar voor iedereen..

Doel is te discussiëren over apps die bijdragen aan het beveiligen van je Android device in geval van diefstal, verlies of iets dergelijks. Aanbevelingen over antivirus apps horen hier dus niet bij.

Dus, welke app om je telefoon te beveiligen bij diefstal of verlies gebruiken jullie?

Enkele gratis apps:Enkele betaalde apps:Verder zijn er ook fabrikanten die oplossingen bieden voor diefstal en beveiliging:De gratis apps zijn vaak beperkt in functionaliteit en design. Ook werken ze soms met credits of moet je er na een bepaalde periode of voor extra functies voor betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door chevchelios op 03-10-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik gebruik zelf NOD32 om mijn Android smartphone te beveiligen. Betreft een Release Candidate, dus voorlopig nog gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Is dat geen antivirusprogramma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou hier ook encryptie noemen; als je data versleuteld zijn, en je een sterk wachtwoord hebt, dan is er niet zo snel aan die telefoondata te komen. De Blackberry doet dat bijvoorbeeld, alleen verminderd het wel het gebruiksgemak.

Helaas is er nog geen Truecrypt voor Android.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Zo te zien zit er ook een anti-theft gedeelte in verwerkt. Al is deze redelijk beperkt lijkt mij. Er wordt iets gezegd over het locaten, locken of wipen van je Android device door sms commado's te sturen.
Een app als Phonelocator Pro is veel uitgebreider en nestelt zich in je systeem, zodat een dief hem ook niet kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Heb zelf eigenlijk geen beveilingsprogramma er op.. Telefoon is geroot, dus is makkelijk en heel snel compleet leeg te gooien. Backup's maak ik wel via Google.. Jammer dat je bootloaders ook niet kan beveiligen met je eigen SIM kaart ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

WaveSecure (nu van McAfee) is ook zo'n combinatieprogramma, AV en meer.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-09 13:17
Helaas werkt SamsungDive in Nederland nog niet... Ik krijg de melding "This function is not supported in your area". Iemand die er meer succes mee heeft op de off Samsung firmware icm een Galaxy S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

In een Anti-Virus programma zie ik niet zitten voor Android, een Anti-Theft programma heb ik wel draaien, ik maak gebruik van SeekDroid. (http://seekdroid.com/) Hier mee kan ik mijn telefoon tracken, overlaten gaan, en locken en eventueel een full wipe doen indien hij echt weg is.

Even terug komende op een Anti-Virus programma; Behalve back-door programma's zijn echte virussen nog niet geschreven voor Android. De onderliggende techniek is heel anders dan bijvoorbeeld Windows. Een virus kan zich niet even nestellen in Android. Een backdoor kan wel worden geinstalleerd, maar dit gebeurd altijd door de geberuiker. Deze installeert dan een app die niet schoon is en gegevens verzameld en doorstuurd naar anderen....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31
Ik gebruik Lookme: http://www.mylookout.com
Hier kan je je toestel op afstand wipen, alarm laten geven en verteld hij via gsp waar het toestel zich bevind. Je kan het tooltje 30 dagen gratis proberen. Daarna werkt wipen niet meer en de virusscanner geloof ik ook niet meer. Maar tracken van je toestel en alarm geven nog wel.
Hier de mogelijkheden: https://www.mylookout.com/features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Zo lang je eigen sim nog in je telefoon zit, kun je ook veel doen met Tasker. Ik heb 'm zo ingesteld dat als ik een sms-je stuur met een bepaald codewoord, hij het volume opschroeft en even herrie maakt, zodat ik 'm makkelijk kan vinden. :) Je kunt volgens mij ook iets met GPS-positie enzo doen, maar daar heb ik nog niet mee gespeeld.

't Is alleen jammer dat dat niet meer werkt als je sim verwijderd wordt...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
gebruiken jullie ook unlock codes? Het valt me op dat veel mensen dat niet doen, dat is toch al de eerste beveiliging?

Ik gebruik dit uiteraard wel, (de exchange server op mijn werk vereist deze beveiliging). Ondanks dat het soms wel heel storend is in het gebruik...

w.b.t. het op afstand wipen, dit kan ik via de webmail van exchange. Hier heb ik dus geen aparte app voor draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
er is ook nog Zoner AntiVirus® Free (https://market.android.co...rus&feature=search_result)
Features provided:
* Theft Protection (find and control your missing device)
* Installed app protection
* On-access and on-demand scan
* Phone filtering (block calls and messages)
* Parental lock for calls
* Permission viewer
* Task Manager
* Automatic and manual database updates

Theft Protection enables you to remotely control and locate your device via SMS messages. If you have lost it somewhere you can get a location or sound an alarm for people to notice it. If it has been stolen you will be notified when SIM is changed.

App protection checks all newly installed applications for malware. You can scan any old installed applications from the menu.

On-access protection scans any downloaded files and optionally the whole SD Card when plugged in.

Phone filtering provides blocking of unwanted SMS/MMS and also protects you from malicious apps that call paid numbers. As a bonus it provides a parental lock for outgoing calls.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vervelende is dat encryptie nog niet goed werkt met Android. SD kaart encrypten door het systeem zou ideaal zijn. Nu kan je alsnog de SD kaart eruit halen en keurig alle informatie lezen en bekijken.
Encryptie van OS zou ook wel mogen wat mij betreft. Ik weet niet hoe lastig het is maar met de rom manager tijdens het booten de rom backuppen naar de SD en volgens mij kan je dan vanaf de desktop keurig bij de data.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Ik mis Theft Aware in je lijstje. Werkt hier erg goed! https://www.theftaware.com/web.srv?step=start

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:17
ColTju schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:34:

w.b.t. het op afstand wipen, dit kan ik via de webmail van exchange. Hier heb ik dus geen aparte app voor draaien.
Hoe heb je dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Dit heb ik zelf niet gedaan. Dit heeft mijn werkgever zodanig ingericht. Ze vereisen ook dat ik mijn device met een code beveilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Irritant is dat he? Kan er wel omheen met een gehackte APK maar na de eerste installatie werkt dat ook niet meer :(

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die code is inderdaad heel irritant, vooral omdat die iedere keer bij unlocken ingegeven moet worden. Maar wel begrijpelijk vanuit werkgever natuurlijk en eigenlijk een extra zekerheidje om je gegevens te kunnen wipen bij diefstal, al vraag ik me af hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
de code is wel irritant, maar in geval van verlies wel een eerst beveiliging.. Ik ben wel overal (facebook, twitter, mail etc) gewoon ingelogd. Je went er ook wel aan na verloop van tijd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Ik ben dat Plan B aan het uitproberen. Na het versturen va neen locate SMS is de telefoon bezig met het verkrijgen van locatie gegevens maar hier op het werk heb ik slechts soms 1 streepje aan verbinding. Andere keren is er helemaal geen verbinding mogelijk. In mijn email staat een bericht dat de telefoon bezig is met het verkrijgen van de locatie gegevens. Nu dus even afwachten wat ik zal krijgen wanneer ik na het werken naar huis ga. :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
In topic: Android Market en applicaties - Deel 14 (zie hier):
FunFair schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:45:
[...]

Ik gebruikt http://www.androidlost.com/
Die maakt op de een of andere manier gebruik van je google account. Ofwel, geen extra service die moet draaien en geen extra batterij verbruik. Je moet natuurlijk wel de app uit de market halen.

Werkt best goed, alles is te doen vanaf die site. Lock, Wipe, Location met kaart, SMS wanneer SIM veranderd, WiFi/GPS control, Laatste SMSjes lezen, bericht sturen, Alarm en ook via SMS commando's sturen die automatisch hidden zijn.
Klinkt haast te mooi om waar te zijn. Je kunt er een hoop mee, als ik het zo lees. Interessant. Nog meer mensen ervaring met deze app?

edit: zojuist even getest en het lijkt allemaal te werken. Je fone locken op afstand, de positie opvragen, alarm af laten gaan en de mooiste van allemaal: een foto gemaakt door toestel online of in je mailbox tonen! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door heutsm op 04-10-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
gambieter schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:53:
WaveSecure (nu van McAfee) is ook zo'n combinatieprogramma, AV en meer.
Ik gebruik ook Wavesecure. Kunt er alles mee, tracen, wipen, locken.. Zelfs het nieuwe telefoonnummer inzien als iemand anders er een andere sim kaart in stopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Allemaal heel leuk en nuttig, maar: als ik een telefoon zou stelen, zou ik deze onmiddellijk uitzetten en er vervolgens (thuis) een stock-ROM op flashen.

Wat kun je daar nu tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Phonelocator Pro kun je installeren als system app, zodat je hem niet kunt verwijderen op de normale manier. Ik weet alleen niet zeker of hij dan wordt verwijderd bij het flashen of niet.
De overige anti theft apps kunnen niet worden geinstalleerd als system app volgens mij, dus die vallen dan soweiso al af.. Het eerste wat ik zou doen is namelijk de gestolen telefoon flashen..

Phonelocator Pro kun je trouwens ook in de app drawer hiden, maar dat doen wel meer (goede) anti-theft apps.

[ Voor 5% gewijzigd door chevchelios op 04-10-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Upquark schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:35:
Allemaal heel leuk en nuttig, maar: als ik een telefoon zou stelen, zou ik deze onmiddellijk uitzetten en er vervolgens (thuis) een stock-ROM op flashen.

Wat kun je daar nu tegen doen?
Ik heb niet veel data op mijn telefoon staan. Doordat ik deze kan wipen en mijn toestel beveiligd heb met een code verwacht ik niet dat iemand bij mijn accounts zou kunnen.

Als iemand dan eerst een andere rom zou flashen is ook mijn data weg (accountgegevens). w.m.b. dus prima beveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Als iemand mijn telefoon zou stelen dan zou diegene in de eerste instantie er niets mee kunnen. De telefoon is beveiligd dmv van een wachtwoord. Een app op mijn telefoon op afstand op te sporen lijkt me wel handig, maar stel je weet dat je telefoon zich op locatie x bevindt, wat doe je dan? Politie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33
n0elite schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:51:
Als iemand mijn telefoon zou stelen dan zou diegene in de eerste instantie er niets mee kunnen. De telefoon is beveiligd dmv van een wachtwoord. Een app op mijn telefoon op afstand op te sporen lijkt me wel handig, maar stel je weet dat je telefoon zich op locatie x bevindt, wat doe je dan? Politie?
nja t enige wat dan kan is: reboot recovery -> wipe data/factory reset

voila fabrieks nieuwe software.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
n0elite schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:51:
Een app op mijn telefoon op afstand op te sporen lijkt me wel handig, maar stel je weet dat je telefoon zich op locatie x bevindt, wat doe je dan? Politie?
Check dit filmpje ter inspiratie: YouTube: DEFCON 18: Pwned By The Owner: What Happens When You Steal a Hackers Computer 1/2 - YouTube
Ongeveer dezelfde situatie, alleen dan over een gast waarvan z'n computers zijn gestolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
ColTju schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:22:
[...]

Ik heb niet veel data op mijn telefoon staan. Doordat ik deze kan wipen en mijn toestel beveiligd heb met een code verwacht ik niet dat iemand bij mijn accounts zou kunnen.

Als iemand dan eerst een andere rom zou flashen is ook mijn data weg (accountgegevens). w.m.b. dus prima beveiligd.
Akkoord; ik was misschien niet helemaal duidelijk, maar ik doelde eigenlijk op de mogelijkheid om de telefoon te traceren d.m.v. SMS-berichten en dergelijke. Dat kan een dief dus makkelijk uitschakelen op de manier die ik beschreef... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Ik geloof dat TheftAware ADB kan blokkeren. Dan zou het nog via een SD-kaartje kunnen, maar de kans wordt al kleiner...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Tektrak, normaal $4.99 maar gratis via getjar... jaarabonnement.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kickje...

Ben ook maar is op zoek naar een applicatie die m'n telefoon kan tracken als die kwijt / gestolen is...
Graag hoor ik ervaringen van mensen die al maanden gebruik maken van zulk applicaties, werkt het goed, is er een webinterface, wat kun je allemaal met de applicatie, wat gaat er goed, wat niet... Tevens zou ik een applicatie willen hebben waarbij GPS niet aan hoeft te staan / aan is te zetten via een sms / remote (om zo batterij te besparen) Ik vind zelf Prey of Cerberus, SeekDroid of Android Lost wel interessant klinken mja?

Er staat steeds meer persoonlijke informatie op m'n telefoon dus zodoende de 'noodzaak'
Ik wil dus: telefoon kunnen blokkeren van afstand , andere simkaarten kunnen blokkeren, geheugen wissen van afstand, GPS niet altijd aan hebben / aan kunnen zetten van afstand, sms / mail / website met huidige locatie op kunnen vragen van de telefoon... En dat dus voor mijn HTC One X zonder andere vorm van beveiliging >:) :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
@clb: Avast Antivirus kan nogal veel, en met root is hij reset-proof te installeren. en via een website zelfs commando's te versturen.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik gebruik Cerberus en Seekdroid, kan ze beide aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En waarom gebruik je er twee? Ondervangt de ene app functies die de ander niet heeft...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Nee, kon aan beide goedkoop komen via een kortingsactie in de play store :P
Maar ze werken beide prima, de webapp van Seekdroid is mooier, Cerberus is wat goedkoper en ondersteund 5 aparaten geloof ik... Zou ook de mogelijkheid hebben om foto's en videos op afstand met je telefoon te maken, maar heb het idee dat dit door mijn CM10 rom niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Ik gebruik Lookout en Androidlost.

Lookout scant mijn apps (niet dat ik echt het gevoel heb dat het nodig is...) en heeft opties als opsporen / geluid.

Verder gebruik ik AndroidLost, dat is een echte aanrader. Simpel met je Google-account inloggen en je kan aan de gang. De site is redelijk simpel van opzet, net zoals de app, maar daat vind ik totaal niet belangrijk. Ik krijg ook direct een smsje zodra er een andere Simkaart in mijn telefoon zit, hij heeft overal redelijk goed over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
joris1989 schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:01:
Ik gebruik Lookout en Androidlost.

Lookout scant mijn apps (niet dat ik echt het gevoel heb dat het nodig is...) en heeft opties als opsporen / geluid.

Verder gebruik ik AndroidLost, dat is een echte aanrader. Simpel met je Google-account inloggen en je kan aan de gang. De site is redelijk simpel van opzet, net zoals de app, maar daat vind ik totaal niet belangrijk. Ik krijg ook direct een smsje zodra er een andere Simkaart in mijn telefoon zit, hij heeft overal redelijk goed over nagedacht.
Even een scenario. Je telefoon wordt gestolen inclusief simkaart. De dader stopt er een andere simkaart in. Op welke telefoon krijg je dan een SMSje?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Gokje: App detecteert een andere SIM-kaart, meldt dit aan de server van AndroidLost, server stuurt een SMS naar een (ik hoop ander) opgegeven nummer. Ik vermoed dat het zo'n constructie zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Daarom als je een telefoon jat deze gewoon uitzetten en de simkaart eruit trekken. Dan heb je nergens last van want wat wilt zo'n app doen zonder verbinding?
Snap ook niet de nadruk op al die beveiliging. Beetje telefoon dief kent dat nu nog wel en zal er dus wel wat tegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Niet iedereen hoeft mijn persoonlijke foto's / WhatsApp-geschiedenis in te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En dan ga je vertrouwen op zo'n app om je te beschermen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik vertrouw nergens op, zit ook geen beveiliging op m'n telefoon, maar als ik zoiets lees -Trouble- in "[HTC One S] Ervaringen & Discussie", dan lijkt het me toch wel fijn als ik voordat hij kwijt is/ gestolen wordt een app heb geïnstalleerd die 'm oa kan wipen ja. Waarom zou ik van te voren geen app installeren als dat 5 minuten duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Omdat het schijnveiligheid is, zoals ik net zeg. Je moet maar hopen dat je op tijd achter die diefstal komt, een middel hebt om die app een signaal te geven en een dief hebt die geen verstand heeft van telefoons jatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Okee, dan installeer ik niks... Weet ik zeker dat iedere boerenkinkel alles kan zien in / van m'n telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, want het is of zo'n app of helemaal niks. Zo zwart-wit is het inderdaad! Er heeft nog nooit iemand een andere oplossing bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik gebruik Cerberus, heb 'm ook op de telefoon van m'n vriendin geinstalleerd en check af en toe wel eens of 't nog allemaal werkt incl 'n foto maken. Ze weet van niks en heeft me nog nooit gemeld dat er iets vreemds aan de hand was met haar telefoon. De foto wordt mooi via de mail aangeleverd, ook sms- en belgeschiedenis wordt prima aangeleverd. Lokaliseren lukt niet altijd, maar meestal wel of even geduld hebben. En tot op 'n paar meter nauwkeurig.

Tevreden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

hmmm, Ceberus kan je helemaal onzichtbaar maken van je telefoon, draait los van je SIM.... blijft het dus ook doen op WIFI....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Laatst online: 01:45

J-P

Syntax erro....

Ik gebruik Avast Anti-Theft (daarvoor moet je Avast Antivirus installeren vanuit de Play market, maar die kan je daarna ook weer verwijderen).
Kan alles wat je zoekt en is zo in te stellen dat hij beveiligd is tegen een hard reset en zodra er een andere SIM in wordt gedaan de telefoon gelocked wordt.
Verder benaderbaar via internet alsook SMS.

Maar goed, bij diefstal is de kans groot dat je idd niet meer terug krijgt, ik heb het voornamelijk voor als ik hem verlies.

[ Voor 4% gewijzigd door J-P op 05-11-2012 13:30 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Eric_Cantona schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:27:
Ik gebruik Cerberus, heb 'm ook op de telefoon van m'n vriendin geinstalleerd en check af en toe wel eens of 't nog allemaal werkt incl 'n foto maken. Ze weet van niks en heeft me nog nooit gemeld dat er iets vreemds aan de hand was met haar telefoon. De foto wordt mooi via de mail aangeleverd, ook sms- en belgeschiedenis wordt prima aangeleverd. Lokaliseren lukt niet altijd, maar meestal wel of even geduld hebben. En tot op 'n paar meter nauwkeurig.

Tevreden dus!
Wat een verselijke manier van je vriendin controleren. Haar niks melden en ondertussen al haar gegevens ophalen en foto's maken met haar telefoon zonder haar medeweten?
Sorry maar dat is echt te walgelijk voor woorden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Tsurany schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:25:
Ja, want het is of zo'n app of helemaal niks.
Zo zwart-wit is het inderdaad! Er heeft nog nooit iemand een andere oplossing bedacht.
Dus? Wat doe je nou allemaal moeilijk :+ ? Dan installeer jij lekker niks :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Nu weer terug naar het topic, niemand is iets verplicht en de keuze voor een bepaalde app is een persoonlijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Tsurany schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:29:
[...]

Wat een verselijke manier van je vriendin controleren. Haar niks melden en ondertussen al haar gegevens ophalen en foto's maken met haar telefoon zonder haar medeweten?
Sorry maar dat is echt te walgelijk voor woorden :X
Ik wist dat deze reactie zou komen. Ik heb 't 'n keer gedaan om te proberen, verder doe ik er helemaal niets mee.

Daarbij ken ik mijn vriendin beter dan jij, dus ik denk dat deze app nog wel eens van pas komt. Als ze d'r telefoon weer eens kwijt is dus, en niet om haar te controleren waar ze weer eens uithangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Eric_Cantona schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:23:
Daarbij ken ik mijn vriendin beter dan jij, dus ik denk dat deze app nog wel eens van pas komt. Als ze d'r telefoon weer eens kwijt is dus, en niet om haar te controleren waar ze weer eens uithangt.
Waarom meld je het bestaan van die app op haar telefoon dan niet gewoon even?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Dat kan ik inderdaad doen ja, ik heb 't ook nog niet lang. Wilde 't eerst eens goed uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

Ik heb erg goede ervaringen met Cerberus. Eénmaal kopen, lifetime abonnement. Ik heb er vier apparaten aan 'hangen' en ben erg te spreken over de mogelijkheden ervan.
Eén van de waardevolle eigenschappen van Cerberus is de mogelijkheid deze op een geroote foon als systeemapp te installeren en, in combinatie met, Titanium Backup Pro, los te koppelen van de markt. Zo ziet niemand dat je Cerberus draait. Bovendien is het niet te deïnstalleren, op deze manier. Of het te verwijderen is door de installatie van een nieuwe rom weet ik niet...

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Eigenlijk raar dat Google dit nog niet standaard heeft ingebouwt, de iPhone kan je wel makkelijk vinden middels Apple eigen software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Tsurany schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:13:
Daarom als je een telefoon jat deze gewoon uitzetten en de simkaart eruit trekken. Dan heb je nergens last van want wat wilt zo'n app doen zonder verbinding?
Snap ook niet de nadruk op al die beveiliging. Beetje telefoon dief kent dat nu nog wel en zal er dus wel wat tegen doen.
SIM card owner
When the app detects that an unknown SIM card has been inserted it will send a warning to the SMS notification number and start a polling service. That way you can still use both the SMS commands and web controls even if the google account on the phone has been blocked and google cannot send push messages.

Volgens mij krijg ik in het smsje het nummer van de simkaart die er in gezet is, vervolgens kun je stealth smsjes sturen naar de telefoon. Ik geloof niet dat het androidlost was die ook dmv rootrechten werkt, maar avast dacht ik wel, dan moet een dief dus ook iets van rooten afweten. De enige dieven die dan je telefoon nog kunnen jatten zijn dieven die echt weten wat ze doen, daar ben je nooit beschermd tegen.

Volgens mij is het sowieso beter om iig iets te hebben, dat is nog altijd beter dan niks. ( ik merk iig niks van performance/battery issues)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Precies, SIM kaart eruit en die app kan niks meer. Dan heb je rustig de tijd op die telefoon rond te neuzen en resets uit te voeren. SD kaartje kan je sowieso eruit trekken en op rondneuzen.
Misschien dat dieven daar nu nog niet naar kijken maar over een half jaar echt wel. Dan gaat tracking software niks meer uithalen omdat iedere dief weet dat je dit uit moet schakelen en/of de telefoon moet resetten.

Bovendien, enige wat je doet is opsporing mogelijk maken, je data is nog steeds in handen van de dief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Tsurany schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:22:
Precies, SIM kaart eruit en die app kan niks meer. Dan heb je rustig de tijd op die telefoon rond te neuzen en resets uit te voeren. SD kaartje kan je sowieso eruit trekken en op rondneuzen.
Misschien dat dieven daar nu nog niet naar kijken maar over een half jaar echt wel. Dan gaat tracking software niks meer uithalen omdat iedere dief weet dat je dit uit moet schakelen en/of de telefoon moet resetten.

Bovendien, enige wat je doet is opsporing mogelijk maken, je data is nog steeds in handen van de dief.
Nu kan ik natuurlijk (en gelukkig) niet voor elke hier genoemde app spreken, maar Cerberus is daarmee zeker niet onklaar gemaakt. Zodra verbinding middels een andere dan gerechtigde SIM wordt aangelegd, wordt een sms naar een door jou bepaald nummer gestuurd met allerlei relevante info. Vervolgens kun je met een sms naar dat nummer een commando geven en je telefoon wipen. Prima systeem, dus.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je snapt dat je nu je complete "beveiliging" af laat hangen van het toeval dat een dief niet eerst gaat rondneuzen voordat hij een nieuwe verbinding maakt door middel van WiFi of GSM?
Je hele beveiliging is ongedaan te maken door de telefoon uit te zetten en de simkaart te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
Net even gekeken naar Cerberus. Zelf had ik tot nu toe Lookout op mijn mobiel staan, maar hier moet je maandelijks gaan betalen om de echt belangrijke functies te krijgen.

Nu zit ik even de terms van Cerberus door te lezen (https://www.cerberusapp.com/terms.php) en hierin staat o.a.:
Personal information stored on our servers consists of: email address associated with your account, device ID (could be the IMEI/MEID number, ANDROID_ID, serial number or a combination of these), last location, last audio recording, last KML file representing location history, last reply sent by each device.
Die dingen ben ik echter minder happig op. Ik kom nergens achter of dit te alle tijden wordt gedaan, of alleen als je ze aan zet vanuit de webomgeving van Cerberus. Zijn er hier mensen die me dat duidelijk kunnen maken?

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Tsurany schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:32:
Je snapt dat je nu je complete "beveiliging" af laat hangen van het toeval dat een dief niet eerst gaat rondneuzen voordat hij een nieuwe verbinding maakt door middel van WiFi of GSM?
Je hele beveiliging is ongedaan te maken door de telefoon uit te zetten en de simkaart te verwijderen.
Ik twijfel eraan;
  • Hij zal Cerberus niet kunnen vinden, want niet zichtbaar tussen alle andere apps, noch in de Market, noch in Titanium Backup Pro, waar het een andere naam heeft.
  • Hij zal, eenmaal toch gevonden, Cerberus niet kunnen uninstallen, omdat hij mijn wachtwoord daartoe niet kent.
Het enige waardoor Cerberus mijn foon niet meer 'beveiligt' is wanneer de dief een nieuwe rom flasht. Volgens mij is het aantal mensen dat dat kán of wil zo beperkt, dat ik dat risico wel wil lopen...

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een factory reset overleeft hij enkel op toestellen waar root toegang is en dat zijn toestellen waar vaak al CWM op staat dus dan is een reflash vrij eenvoudig uit te voeren. Daarnaast doet die app niks zolang er geen andere SIM kaart wordt geplaatst.
Je vertrouwt dus zo op de onkunde van een dief dat je je hele beveiliging daarop baseert. Enige wat dieven hoeven te doen is SIM kaart verwijderen, factory reset of herinstallatie rom en voila, telefoon is weer vrijgegeven.
En kan je niet de app verwijderen als device administrator en hem daarna eenvoudig uninstallen?

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 06-11-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Tsurany schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:43:
Een factory reset overleeft hij enkel op toestellen waar root toegang is en dat zijn toestellen waar vaak al CWM op staat dus dan is een reflash vrij eenvoudig uit te voeren. Daarnaast doet die app niks zolang er geen andere SIM kaart wordt geplaatst.
Je vertrouwt dus zo op de onkunde van een dief dat je je hele beveiliging daarop baseert. Enige wat dieven hoeven te doen is SIM kaart verwijderen, factory reset of herinstallatie rom en voila, telefoon is weer vrijgegeven.
En kan je niet de app verwijderen als device administrator en hem daarna eenvoudig uninstallen?
Mis ik nou iets? Niemand hier beweerd toch dat dit systeem waterdicht is. Het kan je helpen, dat is wat mensen hier zoeken. 100% zekerheid krijg je nergens, hoe heb jij je telefoon beveiligt?

Avast Anti-Theft heeft overigens een instelling dat hij zelfs behouden blijft als er een nieuwe ROM geflashed wordt (moet wel een CM ROM zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Niemand gelooft hier dat dit een waterdicht middel is, alleen is het wel zo dat als je er niets aan doet je sowieso niets kunt doen om je telefoon terug te vinden. Als jij het nut er niet van inziet, is er niemand die van jouw verwacht dat je zulk soort software er toch opzet.
Ik had op mijn Desire Z welke gestolen was in Madrid Avast gezet, hierbij was wel een reflash nodig om de beveiliging te verwijderen. Ik had het echter zo ingesteld dat bij het wisselen van de SIM kaart de telefoon onmiddellijk op slot ging. Omdat deze dan onmiddellijk op slot gaat is het ook niet mogelijk om een nieuw Wi-Fi punt in te stellen of op een andere manier op internet te komen. Ik heb geen idee wat ze hiermee hebben gedaan, kan me ook niet zoveel boeien, ik heb toch niet de illusie dat ik mijn telefoon terug krijg als deze gestolen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Mooi topic met handige resources!

Ik heb AVG (free) op mijn SGS2, en laatst ging ie opeens iets scannen, wat hij eigenlijk alleen doet als er een app is geinstalleerd, want daily-auto-scan staat uit.

Nu ben ik bang dat een of andere vage link via een exploit stiekem iets heeft geinstalleerd, maar dat ding en FindSpy en AntiSpy vinden niets verdachts (op apps zie ik zelf heb geinstalleerd zoals Facebook Messenger na :P).

Er zijn ook zoveel tools, ik zie door de bomen het bos niet meer, weet niet of gratis het probleem kan vinden, of dat ik geesten zie en ik helemaal geen *ware/virus op mijn smartphone heb gekregen.

Wat zijn eigenlijk de grootste bomen? Deze?
Avast
AVG
Lookout Mobile Security
McAfee
Weet niet zo goed of ze voor elkaar onder doen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

AV-test.org doet regelmatig test naar antivirusprogramma's, ook voor Android. Zie http://www.av-test.org/en/tests/mobile-devices/android/

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Hey cool, die ken ik niet. Thx.

Ik weet niet hoe snel die resultaten fluctueren, maar volgens de laatste tests komt TrustGo het beste naar voren.

-update-

Zo dat ding is wel irritant, constant gebrandmerkt met een icoon, constant een dikke melding in je notification bar, en alleen scannen op apps, niet deep scan.

Gevoelsmatig is die helemaal niet beter dan AVG.

[ Voor 34% gewijzigd door Sando op 07-03-2013 15:41 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Mad Marty schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:38:
AV-test.org doet regelmatig test naar antivirusprogramma's, ook voor Android. Zie http://www.av-test.org/en/tests/mobile-devices/android/
Bedankt voor de link, die kende ik nog niet!
Sando schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:12:
Hey cool, die ken ik niet. Thx.

Ik weet niet hoe snel die resultaten fluctueren, maar volgens de laatste tests komt TrustGo het beste naar voren.

-update-

Zo dat ding is wel irritant, constant gebrandmerkt met een icoon, constant een dikke melding in je notification bar, en alleen scannen op apps, niet deep scan.

Gevoelsmatig is die helemaal niet beter dan AVG.
Soms is de 'beste' idd. de beste niet :9 Maar Antiy en Lookout doen het ook niet slecht op die website.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

McAfee staat er ook helemaal niet tussen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:53

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Uit de TS:
Doel is te discussiëren over apps die bijdragen aan het beveiligen van je Android device in geval van diefstal, verlies of iets dergelijks. Aanbevelingen over antivirus apps horen hier dus niet bij.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg net een raar smsje op mijn telefoon van dit nummer 00947515503

sba7 lkher4m2drt 3lm 3ls7or lano mdl m3e 3lm b3d ma7ket m3 zher bebe ana hlk nazl 3mseaf ma7bet ab3tlk sms bls7or mshan mat2lke oeter lnom mn 3enk4moah4lo7dk

Wie kan mij vertellen wat deze code betekend, en heeft dit iets met beveiliging te maken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 15:31
Kan gewoon Arabisch oid. zijn maar dat jouw toestel de tekens enz niet ondersteunt.

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nummer proberen te bellen maar dat bestaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Ik gebruik sinds de officele intro in de playstore de betaalde versie van Norton mobile antivirus. Werkt niet vertragend dagelijks update,s call blocker en ook netjes geïmplanteerd is de terugvind functie waarbij als je je mobiel verliest online kan zien waar die op dat moment is.

Nadeel (maar dat is bij alle antivirus progjes), is dat het niet waterdicht is, de slimmerd haalt de batterij eruit doet een recovery bij het opstarten en klaar is kees.

Maar goed, aangezien ik graag alles uniform hebt (gebruik op alles Norton) gebruik ik dus Norton naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Nakebod

Nope.

marcel23456 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 01:46:
Nadeel (maar dat is bij alle antivirus progjes), is dat het niet waterdicht is, de slimmerd haalt de batterij eruit doet een recovery bij het opstarten en klaar is kees.
Ja en nee :+
Avast Anti Theft kan, als je root op je telefoon hebt, zich goed diep nestelen in je ROM, inclusief settings.
Enige wat dan helpt is een andere ROM flashen, maar om één of andere reden zie ik dat niet zo snel gebeuren.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

marcel23456 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 01:46:
Ik gebruik sinds de officele intro in de playstore de betaalde versie van Norton mobile antivirus. Werkt niet vertragend dagelijks update,s call blocker en ook netjes geïmplanteerd is de terugvind functie waarbij als je je mobiel verliest online kan zien waar die op dat moment is.

Maar goed, aangezien ik graag alles uniform hebt (gebruik op alles Norton) gebruik ik dus Norton naar volle tevredenheid.
Ik zou zelf graag hetzelfde doen, maar dan met Norton 360.

@ Nakebod: kan alleen Avast anti theft dat?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:07

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Hoppa,

Oude post omhoog :o

Ik heb cerberus(trial) geinstalleerd.
en ze beweren ook na een factory reset en dus wipe nogsteeds te werken.
Ook zonder sim (wel met wifi dan)
Hij is op imei bezig (staat ook in het cerberus dashboard op www.cerberusapp.com).
Vind dit toch wel link. stel dat deze software in een andere app verborgen zit of wat dan ook.
Ik heb et net getest en hij vind mij meteen, kan foto's maken met of zonder flits, voor of achter camera, kan smsen er naar en berichtjes sturen en laten flashen.
Best goed in elkaar gezet.
Huis tuin en keuken dief is de lul.
de doorgewinterde tweakerdief of hoe je zo iemand ook noemt moet wel weten hoe dit werkt alvorens te verwijderen. Ik vind het, ondanks Tsurany's opmerkingen, toch een goede app.

Als ik een telefoon zou jatten, doe ik de sim eruit, batt eruit, en dan thuis wipen of factory reset.
Dit zou ik nog moeten testen of cerberus nog werkt. Met batt eruit lijkt me niet. Maar als je de batt er weer in doet ben ik benieuwd wanneer die weer 'online' komt.

[ Voor 15% gewijzigd door ApC_IcE op 26-10-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:24
Op mijn geroote Nexus 5 kan ik geen geroote installatie van Anti-theft voltooien. Jammer, ticket voor ondersteuning van Avast is alvast verstuurd. Hou jullie op de hoogte.

Ter info, als eerdere betalende gebruiker van Theft Aware (opgekocht door Avast), heb ik een gratis Anti-theft premium-licentie gekregen, met de daarbij horende extra functies. Nice...en geactiveerd natuurlijk.

update 12/11 : Avast is op de hoogte van het probleem en een fix is onderweg.

[ Voor 10% gewijzigd door lukadad op 12-11-2013 19:08 ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Pagina: 1