Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Glasvezel in Almere?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al 2 jaar lang hebben we een ADSL tot 20Mbit verbinding van Online.nl (is inmiddels T-mobile geworden). Helaas zijn we echt ontevreden omdat we in de centrum van Almere slechts 11Mbit downloadsnelheid hebben, met een onzinnig hoge ping van 50ms naar een server in Amsterdam/Haarlem/Alkmaar.

We willen dus graag overstappen naar een glasvezelverbinding maar we komen niet uit met al die providers 8)7
30Mbit/30Mbit vebinding met een redelijke ping vinden we snel zat en aan TV en bellen hebben we niks aan, dat maakt de keuze nog moeilijker omdat we bij sommige providers letterlijk worden gedwongen om TV en bellen erbij te nemen.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:26
Al die providers? Is het niet dat er op het glas gewoon maar 1 provider zit zoals overal?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik wat gemist? :)

Er zijn heel veel providers die in Almere glasvezelinternet aanbieden, XMS, UPC, KPN, T-Mobile en nog zat andere.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:22
Check http://www.eindelijkglasvezel.nl/almere/ voor het glasvezel aanbod. Genoeg keuze.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06
Keiichi schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:07:
Al die providers? Is het niet dat er op het glas gewoon maar 1 provider zit zoals overal?
Heb je onder een steen geleefd ;)
Glasvezelnetwerken van Reggefiber zijn 'open'.
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:09:
Heb ik wat gemist? :)

Er zijn heel veel providers die in Almere glasvezelinternet aanbieden, XMS, UPC, KPN, T-Mobile en nog zat andere.
UPC? T-Mobile? Lijkt me sterk dat die op glasvezel zitten.
Maak even een lijstje van de verkrijgbare providers en hun pakketten. Zoals je zelf al zei, sommige leveren TV erbij... streep die dan door op je lijst.
Lees op internet de ervaringen en maak je keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, beide hebben een glasvezelverbinding in de aanbieding.

Wel gek hoeveel er "addertjes onder het gras" zijn, niet normaal. Eerst staat er bijvoorbeeld €29.99 per maand, ga je verder kijken en je leest ineens: er hoort nog €17.50 p.maand bij voor TV en telefoon, zo te zien een eerlijke providers kun je tegenwoordig met kaars zoeken.

Het gaat mij ten minste om een stabiele verbinding, die niet precies op vrijdagavond uitvalt :)

• Jimster
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:19:
Ja, beide hebben een glasvezelverbinding in de aanbieding.
Bron? UPC heeft Fiberpower... maar dat is geen glasvezel tot je huis, maar coax. Gewoon marketinggeblaat.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dat bedoel ik, wat een oplichterij zeg! Fiber betekent natuurlijk vezel dus het is erg verwarrend!

• Jimster
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:23:
Kijk, dat bedoel ik, wat een oplichterij zeg! Fiber betekent natuurlijk vezel dus het is erg verwarrend!
T-Mobile heeft Fiberfast zie ik.. volgens mij VDSL en geen glasvezel.
UPC zegt dat hun netwerk voor 99% uit glas bestaat, alleen het laatste stukje niet.

Kijk gewoon naar de upload, als deze net zo hoog is als de download, dan is het vrijwel zeker glasvezel. En kijk op de website van Reggefiber welke providers hun diensten via glasvezel leveren.

• Polster
Martin, je kwalificaties zijn zwaar overtrokken (addertjes, oplichterij, onzinnig hoge ping). Als je glasvezel wilt, waarvan het grootste voordeel is dat je een simultane verbinding hebt, dan kijk je naar de aanbieders op de link die ik heb gepost. Boeit de upload je niet zoveel dan is UPC een goed alternatief. ADSL heeft vele aanbieders maar daar ga je niet veel mee opschieten.
In mijn ervaring is glasvezel en de kabel van UPC zeer stabiel. Dus zet gewoon op een rijtje wat je wilt en vergelijk de aanbieders. Daarna kun je in de vele ervaring topics die er al zijn lezen wat andere mensen ervaren.

[Almeernet] Glasvezel in heel Almere
Lijbrandt: vragen en klachten
Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1
UPC Internet vragen & problemen topic deel II

etc.

Verwijderd

Topicstarter
Is 50ms niet hoog dan? Het is in ieder geval niet laag genoeg om rustig FIFA online op PS3 te kunnen spelen :)

Dat ze een coax als fiber beschouwen is voor mij een reden genoeg om het als oplichterij te noemen.

In ieder geval bedankt voor de reacties, weer wat wijzer geworden!

• Polster
Nee, 50ms is absoluut niet onzinnig hoog voor een online game. UPC biedt met hun Fiberpower abonnementen minstens net zulke hoge download snelheden als de glasvezel aanbieders tegen een zeer competitieve prijs. Alleen hun upload blijft achter. Als je gewoon gaat vergelijken zie je dit vanzelf en is er dus niets aan de hand. Dat het allemaal wat onduidelijk en schimmig is kan ik mij voorstellen maar daarom moet je ook nooit blind op reclame slogans afgaan maar gewoon zelf je in de materie verdiepen en vergelijken.

• Jimster
UPC valt bij hem af denk ik, omdat hij geen TV nodig heeft.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

XMS doet een pakket met alleen internet voor 42.50 per maand (50mbps).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Topicstarter
Die 50Mbit/s lijkt interessant! Helaas is er nog niet veel over te lezen, of ze betrouwbaar zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 00:37 ]

• Jimster
Bekijk Concepts-ICT even.
http://www.concepts-ict.nl/almere/abonnementen
25Mb/s internet voor 35,95pm.

Ik heb zelf ook Concepts... ben er erg tevreden over.

Verwijderd

UPC en KPN zou ik in ieder geval links laten liggen.

Ga voor een kleinere provider zoals XMS, Lijbrandt, Tweak of Concepts-ICT. Die zijn klantvriendelijker en eerlijker en bieden interesantere producten met een betere prijs/prestatie t.o.v. grote logge bedrijven als UPC en KPN.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 00:36:
Die 50Mbit/s lijkt interessant! Helaas is er nog niet veel over te lezen, of ze betrouwbaar zijn.
----> XMS Glasvezel ervaring - XIV

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Pagina: 1