• towkuzz
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23-07 19:34
ik ben sinds een paar uur bezitter van een Asus M5A78L-M/USB3 het inbouwen ging best prima alleen nadat ik alle nodige installaties had gedaan merkte ik dat mn netwerk kaart het niet deed in geen van beide pci sloten (niet eens een led lampje met teken van leven), mn videokaart doet het gewoon zonder problemen

ik heb ook mn geluidskaart er een keer ingeprikt en die geeft ook geen teken van leven

hebben jullie wellicht enig idee hoe ik dit probleem zou op kunnen lossen (lijkt me sterk dat ik 2 kapotte kaarten ineens heb terwijl die het een minuut of 20 daar voor het gewoon nog deden zonder probleem)

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:26
Misschien moet je PCI aanzetten in het BIOS?

• towkuzz
hele erge n00b vraag inc... ,hoe ? :P (beginnend pc bouwer hier)

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:38

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Heb je de desbetreffende drivers van de PCI kaarten wel geinstalleerd?..

• towkuzz
had ik ook al aan gedacht stiekem maar normaal brand er dan wel een ledje aan de achterkant van mn wireless lan kaartje en het is zo'n belkin plug and play kaartje nooit hoeven installeren met windows 7 hp 32 bit , lijkt me sterk dat het nu met 64 bit wel moet maar kan het proberen

• godofal
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

towkuzz schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:31:
hele erge n00b vraag inc... ,hoe ? :P (beginnend pc bouwer hier)
tijdens het opstarten op delete drukken; ik douw altijd de aanknop in en blijf op delete rammen tot ik in de bios zit :P

ff rondzoeken naar hardware configuration ofzo, PCI opzoeken en checken of ie enabled is

en ik zou toch ff de drivers van je nieuwe mobo+PCI kaarten instaleren, je weet nooit

• towkuzz
heb net pci pnp van no naar yes gezet maar geen verschil , ook nogsteeds in apparaten beheer geen teken van leven,ben nu de drivers van mn kaartjes aan t downloaden

• towkuzz
driver van pci kaartje geinstalleerd , geen verschil en van mn mobo de chipset drivers geinstalled (enige wat er bij zat wat op een driver leek :P) nog steeds niks gebeurd

maar ik lees net iets over irq toewijzen ofzoiets ,zou dat een oplossing zijn?

• Reepje
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Heb je niet een instelling in de bios die heet: pci power on. Die staat nu wellicht op pci power off.

Over het algemeen hoef je niet allemaal moeilijk te gaan doen. Over het algemeen werkt het gewoon meteen.
Je zou ook de bios kunnen resetten, misschien heeft die zich verslikt.

• towkuzz
Ik heb helaas geen optie met pci power on/off en ik had mn bios al een keer terug gezet naar de fabrieks instellingen dat laatste was een van de eerste dingen die ik probeerde

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef eens even specs van die kaarten...

Dit zou een voltagekwestie kunnen zijn (5V vs 3.3V), of nog iets anders. Kan ook dat je mobo een gaar PCI bus heeft, maar dat zou niet eerste aanname moeten zijn.

Soittakaa Paranoid!

• towkuzz
Wikipedia: File:PCI Keying.png
Volgens dat en wat logisch na denken is het waarschijnlijk een 32 bit universal kaartje dus 3,3 en 5 v maar ik kan nu mn pc niet open trekken aangezien mn vriendin een meter verderop slaapt, en een gare pci bus lijkt me wel sterk zo binnen een dag

• tinzarian
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Waarom doe je zo moeilijk? Wat is er zo verschrikkelijk bijzonder aan dat kaartje dat je per-se die moet gebruiken?

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

towkuzz schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 00:38:
Wikipedia: File:PCI Keying.png
Volgens dat en wat logisch na denken is het waarschijnlijk een 32 bit universal kaartje dus 3,3 en 5 v maar ik kan nu mn pc niet open trekken aangezien mn vriendin een meter verderop slaapt, en een gare pci bus lijkt me wel sterk zo binnen een dag
Keying zegt wat het zou moeten zijn, niet noodzakelijkerwijs wat het is. Er zijn zo een aantal notoire gevallen (RTL8139C, om maar een NIC te noemen) die doorgaans universeel gekeyed zijn maar niet alles slikken.

Kan ook andere known issues zijn, dat kunnen we pas bekijken als we weten waar het hier over gaat (niet voor niets dat we vragen om volledige specs in topicstart :z )

Verder mbt gare PCI bus: het zou me juist verbazen als een PCI bus zomaar na lange tijd werken uit zou vallen DOA is daarentegen altijd mogelijkheid.

Soittakaa Paranoid!

• towkuzz
tinnef schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 00:42:
Waarom doe je zo moeilijk? Wat is er zo verschrikkelijk bijzonder aan dat kaartje dat je per-se die moet gebruiken?
Niet zo zeer 1 kaartje maar geen van mn pci kaarten doen het nadat ik een nieuwe mobo erin heb gezet en ze deden het wel op mn oude mobo

Specs pc:
Asus M5A78L-M/USB3
Amd phenom II x4 965 3.4 ghz
8192mb ram

wlan kaartje:
belkin wireless g plus desktop card
model no. f5d7001
ver. 2001df

een enigszins verouderd kaartje dus maar dat zou geen probleem moeten zijn dacht ik zo
maar iig met mn asus p5b met win7hp32bit had ik geen probleem en nu met Asus M5A78L-M/USB3 win7hp64bit wel enigsinds raar dus , heb tevens net in het apparaatbeheer gekeken en ik zie her en der wel overal pci staan dus ik heb het vermoeden dat de bus niet naar de klote is

[Voor 42% gewijzigd door towkuzz op 02-10-2011 08:54]

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Heb je alle afstandsbusjes onder het mb op de juiste plek zitten?

• towkuzz
Daar zou ik nog naar kunnen kijken maar zou er dan niet gewoon sluiting zijn en meer dingen het niet doen want mn pci-e doet het wel gewoon

• towkuzz
Ok afstandbusjes nagekeken, zaten prima maar ik lees nu op mn mobo pci 2.0 x16 zou het niet gewoon aan mn netwerk kaart kunnen liggen dat deze 2.0 niet leuk vind :p

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat is PCIe, niet PCI ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Bartjezz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 15-03 17:48
Dan heeft zowiezo niet de complete slot volgezeten met je netwerkkaart. Maar idd: waarom wil je een aparte netwerkkaart?? Er zit toch al een gigabit NIC op je moederbord?

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Draadloos misschien? 't is een WLAN kaartje, towkuzz in "Nieuwe mobo , hulp met pci kaarten aub"

[Voor 45% gewijzigd door Raven op 02-10-2011 15:31]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• towkuzz
Idd wlan ... Maar er mag een slotje op het is opgelost met behulp van een usb stick voor wlan :p
Niet ideaal maar werkt prima :D

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:49
Ah, dus het kan zomaar zijn dat je een defect moederbord hebt, maar daar pas achter komt als je de PCI sloten *echt* nodig hebt?

Nu heb je nog garantie, dan wellicht niet meer...

• Bartjezz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 15-03 17:48
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee