Zoals ik al zij zou ik er 2x een 6870 in stoppen
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 51,94 | € 51,94 |
1 | Samsung SH-S222AB/BEBE Zwart | € 14,53 | € 14,53 |
1 | Thermaltake V3 Black Edition | € 38,- | € 38,- |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 22,95 | € 22,95 |
1 | Corsair Builder CX500 V2 | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 20,85 | € 20,85 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Asrock 870 Extreme3 R2.0 | € 63,- | € 63,- |
2 | Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e | € 148,- | € 296,- |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 652,07 |
Op grafische gebied is dit dan toch wel echt een krachtpatser, ongeveer zo'n 61.7% krachtiger dan het zelfde systeem met een enkele 6950.
Nu kan je het systeem uit balans noemen, maar is dit erg? De taken die er op uitgevoerd gaan worden zijn ook niet in balans op een gamesysteem word immers vooral gegamed.
Laat me een korte uitleg schrijven waarom ik precies voor deze onderdelen heb gekozen.
Hd
Prijs/prestatie is de Spinpoint F3 HD103SJ nog steeds een van de beste Hd's die er op de markt is, 1TB is voor de gemiddelde persoon ook ruim voldoende om zijn applicaties/games/os kwijt te kunnen.
DVD lezer/brander
Zelfs de goedkoopste modelletjes zijn snel zat voor de gemiddelde gebruiker snel zat tevens wordt optische media minder frequent gebruikt. Daarom vind ik het zonde om veel uit te geven aan een DVD lezer/brander. Uiteidnelijk heb ik dus gekozen voor de goedkoopste DVD lezer/brander met de gewenste functionaliteit.
Case
Persoonlijk geef ik liever niet te veel uit aan een case en houd ik van een minimalistische look. De handigheid van de case, het gebruik van moderne technieken en de koelingsmogelijkheden vind ik toch wel belangrijk aan een case. De voeding in deze case zit aan de onderkant en er is plaats voorzien voor 4 120mm fans verder zijn er tool-less bevestigingen, pootjes met antisliplaag, een usb 3.0 poort en een window aanwezig. Dit allemaal voor een zeer zacht prijsje. Mocht je toch van wat meer toeters en bellen houden kan je ook voor de nieuwe
pricewatch: Thermaltake Commander MS-1 USB3 gaan.
Cpu koeler
Deze koeler is niet te zwaar/groot en heeft een excellente prijs prestatie verhouding.
Voeding
Prijs/prestatie zit bij deze voeding goed en het levert voldoende vermogen om nog eventueel een mooie OC op het systeem te zetten.
Geheugen
In geheugen is er nauwelijks tot geen verschil te merken tussen latjes met de zelfde specificaties maar van een andere fabrikant, daarom is er hier gewoon weer voor het goedkoopste gekozen. 4Gb vind ik nog steeds ruim voldoende, hiermee kan Firefox kan nog gerust in de achtergrond draaien tijdens het gamen zonder dat je er hinder van ondervind.
Cpu
De cpu is ruim voldoende om de gpu's bij te houden tijdens het gamen en voor dagelijkse bezigheden. Voor wat hobbyistische fotoshop volstaat hij ook prima. Prijs/prestatie was weer de doorslaggevende factor voor deze keuzen.
Moederbord
De
product pagina van dit moederbord zegt eigenlijk al genoeg, het heeft een ruim aanbod aan de nieuwste aansluitingen en een aantal leuke features voor een hele zachte prijs.
Gpu
De 6870 kaarten zijn momenteel prijs/prestatie gewijs heer en meester, met een van deze kaarten kan je al prima gamen en met twee van deze kaarten gaat het alleen maar beter