Van een collega heb ik een oude laptop meegekregen, deze boot niet meer. Bij het opstarten krijg ik het Windows XP bootscreen te zien, daarna het scherm met de keuzes als 'opstarten in veilige modus' & 'laatst bekende configuratie' etc..
Nou heb ik de HDD in een IDE>USB externe behuizing gestoken, in Windows 7 x64 krijg ik het volgende te zien: Screenshot
Initialiseren heb ik niet gedaan, van wat ik vind is de schijf hier na leeg namelijk (er staan foto's van hun kleine op van toen hij net geboren was).
In tooltjes van Seagate wordt de schijf niet gezien, Testdisk idem.
De schijf betreft een Momentus 4200.2 (model ST9402113A).
Ik ben zelf niet erg bekend met het fixen van eventueel defecte HDD's of het recoveren van data, zou iemand mij op de goede weg willen helpen? Er van uitgaande dat de data op de schijf nog te redden is.
Nou heb ik de HDD in een IDE>USB externe behuizing gestoken, in Windows 7 x64 krijg ik het volgende te zien: Screenshot
Initialiseren heb ik niet gedaan, van wat ik vind is de schijf hier na leeg namelijk (er staan foto's van hun kleine op van toen hij net geboren was).
In tooltjes van Seagate wordt de schijf niet gezien, Testdisk idem.
De schijf betreft een Momentus 4200.2 (model ST9402113A).
Ik ben zelf niet erg bekend met het fixen van eventueel defecte HDD's of het recoveren van data, zou iemand mij op de goede weg willen helpen? Er van uitgaande dat de data op de schijf nog te redden is.