iPhone 3GS stuk tijdens reparatieverzending

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:44

KroeT

[...]

Ik heb wel ervaring met een iPhone 4 met home-buttonproblemen. Opsturen durf ik, zeker na dit verhaal, niet zo goed aan... Ik zie het wel steeds vaker terug, falende knopjes...

Peace is not simply the absence of war.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-01 22:54
KroeT schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:01:
Ik heb wel ervaring met een iPhone 4 met home-buttonproblemen. Opsturen durf ik, zeker na dit verhaal, niet zo goed aan... Ik zie het wel steeds vaker terug, falende knopjes...
Ah, ik lees inderdaad op forums dat ik hier ook zeker niet de enige mee ben. De lamme home button is bij mij ook niet software matig te fixen, voor sommige mensen is het namelijk op te lossen door:

1. Open een willekeurige app
2. houdt de UIT knop ingedrukt tot de slider verschijnt om het toestel uit te zetten.
3. houdt de home knop nu ingedrukt totdat je terugkeert naar het home screen. (dus niet het toestel uitzetten).

Dit zou het voor sommige moeten oplossen, maar bij mij werkt dit niet. Ik ga dus maar naar een T-Mobile shop en laat daar tekenen voor goede ontvangst om het te laten repareren. Ik heb het even aangekeken, maar het wordt steeds irritanter.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Royeboi
Het debacle T-Mobile en service is voor mij helaas nog niet opgelost, en breidt zich alleen maar verder uit.

Heb helaas mijn iPhone 4 nog niet langsgebracht ter reparatie, simpelweg om het feit dat ik alle vertrouwen in deze organisatie kwijt ben geraakt.

Wat is er nu weer mis? Mijn lader van mijn 3GS (anderhalf jaar oud inmiddels) laadt niet goed op. Het begon met een ochtend warrig wakker worden, toen ik half merkte dat hetgebruikte toestel (iPhone 4) nog op 59% stond. Ik dacht in eerste instantie dat ik het ding gewoon niet goed had doorgedrukt, maar toen hoorde ik een raar zoemend geluid. Even een ander stopcontact proberen gaf hetzelfde onheilspellende resultaat.

Ik naar de T-Mobile shop in Lisse, zodat men zelf kan bekijken wat het probleem is, zodat ik niet meer met dat garantie gezeur te maken krijg. De shopmedewerker nam het verhaal direct op, en zette het incident in het systeem, om vervolgens te meldden dat de oplader zou worden vervangen. Nog even voor de grap daar in de winkel getest, de medewerker hoorde het gezoem en schrok er best wel van, omdat het klonk alsof de lader op elk moment kon exploderen. Ook heeft hij in de melding gezet dat de oplader ''vreemd rook''.
De medewerker vertelde dat het max. 2 weken kon duren voor een vervanging bij mij thuis zou arriveren. Ik dacht; helemaal prima, netjes afgehandeld. Oplader mocht mee naar huis, ze hebben immers zelf niets meer aan een stukke lader.

3 weken later, vorige week, maar even gebeld naar de klantenservice, om vervolgens te horen te krijgen, dat dit niet de gebruikelijke gang van zaken is, als ik het letterlijk citeer. Accessoires wordt namelijk ter reparatie aangeboden, ik had de oude moeten inleveren zei mevrouw aan de telefoon. Ik kort verteld dat ik niets maar dan ook niets zelf meer ga opsturen naar T-Mobile, aangezien het onderweg toch vast weer vernield wordt. Mevrouw ging één en ander uitzoeken, en kwam na 5 minuten tot de conclusie dat de oplader helemaal niet vervangen gaat worden, omdat de fabrieksgarantie van 1 jaar er al op zit.

Ik reageerde met enige verbaasdheid om twee redenen: 1. de meneer in de winkel vertelt mij doodleuk dat de vervangende lader binnen twee weken op mijn deurmat ligt, en 2. Hoezo fabrieksgarantie? De oplader heeft een verwachtte levensduur, en die is zeker niet vastgesteld op slechts anderhalf jaar. Bovendien betreft het hier duidelijk geen geval van slecht gebruik, maar van een productiefout wat zelfs tot schade zou kunnen laden aan mijn toestel door explosiegevaar. Mevrouw sloot het gesprek af met de woorden: ''sorry maar dit is onze garantie, helaas moet ik het hierbij laten''.

Ongelooflijk, na mijn hele strijd om een toestel wat niet door mijn toedoen is stukgegaan, beginnen we nu weer gewoon opnieuw met een kapotte lader die opeens begint te zoemen en een geluid maakt alsof de boel uit elkaar klapt.

Ik kan maar weinig vinden over de garantie van de charger bij T-Mobile, dus vandaar dat ik het hier maar weer plaats, misschien zijn er ook andere met dezelfde ervaringen over de garantieregelingen met betrekking tot accessoires? Apple wil ook niet meewerken, en verschuilt zich op haar beurt weer achter de ''verkoper'' T-Mobile, waar ik het toestel i.c.m een abonnement heb gekocht. Apple biedt in dit geval ook totaal geen garantie op het accessoire, waarna ik nog flink gefrustreerd ben geweest tegen de Apple medewerker omdat ik toch wel iets beters verwacht van een bedrijf wat in dit segment werkt. Aan klantrelatie doet men dus blijkbaar niets, tenzij de lader waarschijnlijk letterlijk in mijn gezicht had moeten exploderen en ik de Telegraaf hiervoor had moeten aanschrijven.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:26
Opladers vallen volgens mij onder verbruikers artikelen. Dus maar 1 jaar garantie. Het zelfde geld meestal voor batterijen.

Gewoon bij DE een nieuwe bestellen, scheelt je een hoop stress.

• Royeboi
Ik heb het op een andere manier opgelost, waardoor Apple alsnog zijn kapotte lader retour ontvangt van me zonder verder de winkelier er op te benadelen. Nu nog steeds mijn iPhone 4 ter reparatie aanbieden, maar dan wel in de winkel.

• Caddy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-01 19:36

Caddy

Press start to shutdown

T-Mobile moet je gewoon een nieuwe iPhone geven. Daar heb je tenslotte voor betaald en heb je ook Garantie voor. Je hebt volgens mij ook niks met de garantie van Apple te maken.

Mijn iPhone3GS is na 16 maanden kapot gegaan omdat ik hem had opgeladen in een €1,- autolader. 2 weken later kreeg ik gewoon een nieuwe thuis gestuurd. Ik ben niet bijverzekerd of iets, T-Mobile vertelde mij dat ik gewoon 2 jaar garantie heb.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Rolfie schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:57:
Opladers vallen volgens mij onder verbruikers artikelen. Dus maar 1 jaar garantie. Het zelfde geld meestal voor batterijen.
Hoezo, gaat een oplader 'op' dan? Het is geen potlood of toiletpapier... Sowieso staat er nergens een vaste garantietermijn in de wet. "Dus maar 1 jaar garantie" klopt hoe dan ook niet.

Over garantie is al genoeg onzekerheid. Random "volgens mij" en "ik dacht" advies helpt daarom niet.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Royeboi
Het blijft een vaag terrein, maar als je met een verhaal aankomt zoals de ''redelijke'' termijn waarin je verwacht dat een product blijft werken, zullen ze direct afwimpelen tenzij je weer eens moet gaan dreigen om ermee naar de pers te stappen. Kost ze dan een tientje om het ding alsnog te vervangen, maar blijft media aandacht bespaard. En zo blijft het kat-en-muis spel bestaan, een smerige maar slimme strategie waarop ik zeker niet alleen T-Mobile op afreken, maar bijna elke grote organisatie die op deze manier met klanten omgaat.

Als ik een maandelijkse donateur van T-Mobile was geweest van 100+ euro, dan had men zeker niet moeilijk gedaan. Maarja, ik sta in het systeem als ''kleine klant'' met maar 40 euro in de maand die ook nog niet eens buiten de belbundel belt dankzij het door hen zelf bedachte T-Mobile Family systeem (onbeperkt onderling bellen max. 6 mobiele nummers). Kosten-baten hè. Blijft een vuil spel.

Pagina: 1 2 Laatste