Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat sloeg op Limoncello in "E-readers vergelijken: Kindle versus Sony PRS-T1"

Binnen de EU betaal je toch geen importheffing?

Ik zie wel net dat het inderdaad om de non-touch versie gaat, dus dan is je voordeel "maar" 18 euro.

Dikkiedikdik, wanneer denk je trouwens de Sony met je Kindle te kunnen vergelijken? Dat zou echt heel erg interessant zijn :)

[ Voor 42% gewijzigd door sloth op 08-10-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 296131 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:20:
De Cloud is de toekomst. Binnenkort komt ook Apple volledig met de iCloud, geef het een jaar en dan weten we niet meer beter. Reken maar dat ze die clouds goed beschermen, daar is immers hun hele verdienmodel op gebaseerd. En na al de heisa na het wissen van het boek 1984 door Amazon zal dat niet snel meer gaan gebeuren. Amazon is diep door het stof gegaan. Je krijgt nu een beleefd mailtje van Amazon of je akkoord wilt gaan dat jouw versie van boek X vervangen mag worden door een nieuwe versie. Reageer je niet, dan wordt er niets vervangen. Prima zo.
De cloud is wellicht de toekomst, op dit moment is de cloud vooral een hype.

Zowel Amazon als Google als Microsoft als Dropbox hebben al grote problemen gehad met hun clouds. GMail accounts die, inclusief inhoud, verdwenen. Office365 wat 4 dagen uit de lucht is. Al met al staat de cloud nog heel erg in de kindleschoenen (pun intended) en is het op dit moment nog niet bruikbaar als serieuze dienst.

Daarmee is de Cloud functie van de kindle op dit moment nog niet meer dan een gimmick die absoluut onbetrouwbaar is als backup- of storage medium.

Geef het 5 jaar en het is mischien stabiel, geef het 10 jaar en we weten niet beter.
Tenminst; als de huidige Cloud leveranciers het niet dusdanig verpest hebben voor die tijd dat niemand er meer oren naar heeft. Op dit moment is men daar namelijk hard mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:35
Als je in Nederland een Kindle bij Amazon wilt kopen, moet dat via de site in de VS. De andere landensites leveren niet naar Nederland. Die Franse van 99 euro kun je hier dus niet krijgen.
Helemaal mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131

Croga schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:42:
[...]

Zowel Amazon als Google als Microsoft als Dropbox hebben al grote problemen gehad met hun clouds. GMail accounts die, inclusief inhoud, verdwenen. Office365 wat 4 dagen uit de lucht is. Al met al staat de cloud nog heel erg in de kindleschoenen (pun intended) en is het op dit moment nog niet bruikbaar als serieuze dienst.
Daarmee is de Cloud functie van de kindle op dit moment nog niet meer dan een gimmick die absoluut onbetrouwbaar is als backup- of storage medium.
Geef het 5 jaar en het is mischien stabiel, geef het 10 jaar en we weten niet beter.
Tenminst; als de huidige Cloud leveranciers het niet dusdanig verpest hebben voor die tijd dat niemand er meer oren naar heeft. Op dit moment is men daar namelijk hard mee bezig.
Erg overtrokken. Er zullen zeker aanloopproblemen kunnen voorkomen maar het is zeker geen gimmick of hype. Amazon en vanaf deze maand ook Apple gaan hun software en verkoopdiensten helemaal integreren in de cloud, het is al een miljardenbusiness geworden. Al het Kindle Fire webverkeer verloopt zelfs al via de cloud Whispersync. Geef het 1 jaar en je weet niet beter.
Deze twee filmpjes zijn erg informatief:
http://www.apple.com/icloud/what-is.html
YouTube: Amazon Silk—Amazon's Revolutionary Cloud-Accelerated Web Browser - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 12:53
sloth schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:20:
Interessante review, al miste ik een echt vergelijk met de Kindle.

[...]

Dit, in combinatie met het makkelijk opzoeken van woorden door de touch functie en het engels - nederlands woordenboek doet me toch erg richting de PRS-T1 gaan.

Langs de andere kant, als de Kindle touch voor 100 euro op m'n deurmat kan belanden dan is het toch wel een erg moeilijke keuze..
Goede PDF support is inderdaad erg makkelijk. Maar zoals gezegd heb je hem helaas niet voor 100 euro, de Sony is behoorlijk schappelijk geprijsd eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 296131 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:37:
[...]

Erg overtrokken. Er zullen zeker aanloopproblemen kunnen voorkomen maar het is zeker geen gimmick of hype. Amazon en vanaf deze maand ook Apple gaan hun software en verkoopdiensten helemaal integreren in de cloud, het is al een miljardenbusiness geworden. Al het Kindle Fire webverkeer verloopt zelfs al via de cloud Whispersync. Geef het 1 jaar en je weet niet beter.
Deze twee filmpjes zijn erg informatief:
http://www.apple.com/icloud/what-is.html
YouTube: Amazon Silk—Amazon's Revolutionary Cloud-Accelerated Web Browser - YouTube
Toch voor opslag vertrouw ik het niet,mijn ebooks staan gemirrord op diverse netwerkschijven en de Calibre webserver loopt dus ik kan waar ik ter wereld ook ben,mijn boeken benaderen,daarnaast staat een complete backup in een nieuwsgroep onder een random naam,met een retentie van 400+
En ik mag naief zijn maar als ze zelfs de sony netwerken e.d. hacken dan is zo'n cloud een koud kunstje,als ik mijn boeken wis wil ik mezelf de schuld kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
Nick39 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:47:
[...]

Toch voor opslag vertrouw ik het niet,mijn ebooks staan gemirrord op diverse netwerkschijven en de Calibre webserver loopt dus ik kan waar ik ter wereld ook ben,mijn boeken benaderen,daarnaast staat een complete backup in een nieuwsgroep onder een random naam,met een retentie van 400+
Dan heb je dus je eigen wolkje gebouwd.

Mijn probleem met de cloudhype is dat 'men' ervan uit lijkt te gaan dat je altijd en overal toegang hebt tot het Internet. In mij geval is dat niet zo. Morgen zit ik weer in het vliegtuig. Wel 'in the clouds' maar voorlopig nog geen cloud beschikbaar. Ik 'sjouw' m'n SD-kaartje dus maar mee.

De cloud wordt voor mij pas serieus bruikbaar als toegang altijd en overal (en dan op zeer betaalbare wijze) geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
zetmolm schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:43:
[...]

Mijn probleem met de cloudhype is dat 'men' ervan uit lijkt te gaan dat je altijd en overal toegang hebt tot het Internet. In mij geval is dat niet zo. Morgen zit ik weer in het vliegtuig. Wel 'in the clouds' maar voorlopig nog geen cloud beschikbaar. Ik 'sjouw' m'n SD-kaartje dus maar mee.

De cloud wordt voor mij pas serieus bruikbaar als toegang altijd en overal (en dan op zeer betaalbare wijze) geregeld is.
Klopt, zelfs als je internet hebt, maar enkel gprs ben je al te beperkt. Ik heb nu mijn muziek op google music, maar in de trein zijn er bepaalde stukken dat ik terug moet naar lokale muziek. Daarnaast werk ik ook wel eens op stations, en in scholen waar ik geen toegang heb tot het internet, en met de databundels van tegenwoordig is tether ook niet zo'n feest. Er zit zeker toekomst in, maar een groot deel daarvan is ook afhankelijk van de telco providers en openbare wifi hotspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Sony PRS-T1 PDF Review:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zetmolm schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:43:
[...]

Maar naast mijn eigen wolkje heb ik alles gecategoriseerd op sd kaart.. dat moet nu dan micro usb gaan worden,grappig eigenlijk dat Sony haar eigen geheugensticks laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nick39 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:41:
[...]
grappig eigenlijk dat Sony haar eigen geheugensticks laat vallen.
Doen ze (gelukkig) voor camera's ook eindelijk. Voor werk pas een digitale compact camera gekocht, Sony cybershot geval, gebruikt ook gewoon SD.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:32:
[...]

Doen ze (gelukkig) voor camera's ook eindelijk. Voor werk pas een digitale compact camera gekocht, Sony cybershot geval, gebruikt ook gewoon SD.
Alleen wilde ik dat ik gewoon microsd gekocht had met een adapter voor de 650.. zit nu met een zooi oude sd kaarten die er niet meer in passen... tja.. da's achteraf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:15
sloth schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:20:
Dit, in combinatie met het makkelijk opzoeken van woorden door de touch functie en het engels - nederlands woordenboek doet me toch erg richting de PRS-T1 gaan.
Ik kan bevestigen dat dit goed werkt: pinch & zoom en ook het aanklikken van een woord, handig als je Engelse boeken leest en een begrip tegenkomt dat je niet kent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Net even de interface en de knoppen van de Sony bekeken.. het lijkt me best aannemelijk dat het ding op Android draait (dat is nog niet bevestigd, toch?). De home-, terug- en menuknop zijn zó typische Android, en de notificatiebalk bovenaan doet me ook erg sterk aan Android denken.

Zelf zit ik er aan te denken om de Sony te kopen. Spreekt me toch meer aan dan de Kindle.

Edit: lees nu dat het ding inderdaad op Android draait. Nice.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 11-10-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 18:30
Maar is er ook bekend of het een uitgeklede versie is of dat je bijvoorbeeld ook toegang hebt tot de Android Market ? Hoe minder uitgekleed hoe interessanter om er custom firmwares op te zetten die de prestaties kunnen verbeteren '-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
Jeffrey88 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:06:
Maar is er ook bekend of het een uitgeklede versie is of dat je bijvoorbeeld ook toegang hebt tot de Android Market ? Hoe minder uitgekleed hoe interessanter om er custom firmwares op te zetten die de prestaties kunnen verbeteren '-)
Voor zover ik kan bepalen met mijn model hier is het een sterk uitgeklede versie. Dat er Android onder motorkap draait merk je eigenlijk alleen in menu's (en bijvoorbeeld bij WiFi settings). Het is dus niet Android zoals op smartphones draait.

Je kunt het apparaat met je PC verbinden, maar je kan dan niet (direct) bij de firmware. Ik stel me echter zo voor dat dat wel mogelijk zal zijn op een of andere manier, en dat het een kwestie van tijd is voordat iemand er achter komt hoe precies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey88 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:06:
Je hebt zeker geen toegang tot de market,dus dat wordt een kwestie van root access zien te krijgen en dan de Market toevoegen maar dan moet je toch nog wel wat andere dingen veranderen want je hebt ook een profiel nodig,met andere woorden,ook al heb je een werkende market dan heb je weinig aan een sony e-reader die zich aanmeldt,dus moet de market denken dat je een telefoon van een bepaald type bent.
Het lukt wel,maar het is niet zo 1,2,3 gebeurd.

En laatst had ik een Dell Hybide ( win 7 / Android ) waarbij Android in de bios gebakken zat.
Daar valt weinig mee te knoeien, te weinig ruimte in de bios om dingen toe te voegen en na een reboot laadde ie weer netjes de originele Bios, en toen ik dat er uit had gaf ie een CRC error.
Het is een reader,geen telefoon,dus veel van het operating system zal achterwege gebleven zijn,zit android in de bios dan wordt het toch allemaal net ff iets minder makkelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 11-10-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 18:30
@Rufio64
Hoe kom je nu al aan de Sony E-Reader ? Ik heb die van mij nog lang niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het hangt er helemaal vanaf in hoeverre Sony de boel heeft dichtgetimmerd qua beveiliging. Het gaat om een e-reader, dus ik kan me niet voorstellen dat er dusdanig veel beveiliging op zit dat de boel niet te hacken is. Daarbij gaat het apparaatje vast goed genoeg verkopen om de aandacht te trekken van de dev-community.

Het lijkt me overigens wel handig om een topic te hebben waar alléén de Sony-reader wordt besproken, in plaats van dit vergelijkingstopic :) Wie heeft zin om deze aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
Jeffrey88 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:04:
@Rufio64 Hoe kom je nu al aan de Sony E-Reader ? Ik heb die van mij nog lang niet binnen.
Ik zit in de VS :) Hier liggen ze al een week in de winkels (ik heb de mijne vorige week bij Target gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 00:07:
Het hangt er helemaal vanaf in hoeverre Sony de boel heeft dichtgetimmerd qua beveiliging. Het gaat om een e-reader, dus ik kan me niet voorstellen dat er dusdanig veel beveiliging op zit dat de boel niet te hacken is. Daarbij gaat het apparaatje vast goed genoeg verkopen om de aandacht te trekken van de dev-community.

Het lijkt me overigens wel handig om een topic te hebben waar alléén de Sony-reader wordt besproken, in plaats van dit vergelijkingstopic :) Wie heeft zin om deze aan te maken?
Het gaat niet zo zeer om beviligingen maar meer om kosten, als je maar een klein deel van android gebruikt,is er ook geen noodzaak om de rest toe te voegen zodat je met eigen toepassingen kan knoeien, root access betekent in een rom versie niets meer dan read only, dus het ligt er gewoon aan hoe Sony het er in gepast heeft, voor delen van Android dient een licentie betaald te worden,dus als je die delen niet nodig hebt,zet je ze er ook niet in.
Zitten ze echt in rom dan moet er ruimte zijn om naar een volledig android systeem te kunnen.
Uiteraard is elke rom te flashen, alleen hoe makkelijk kan dit van buitenaf.
Market is ook niet nodig,die apk's zwerven overal of je backupt ze van je jelefoon of tablet.

Ik ben geen waarzegger,ik kan niet in het huidige ontwerp kijken,maar het is geen android apparaat,het draait op android dus veel meer dan de core zal er niet zijn,en dat is niet genoeg om apps te gaan runnen.
De vraag is ook,wil ik dat, ik vind bv in prs+ het toevoegen van spelletjes al onzin.
Maar de toekomst gaat het ongetwijfeld leren,ik zal dan toch een "kitchen" brewen zodat je zelf kan invullen wat je wil dat de nieuwe software gaat doen.
En je moet ook een beetje oppassen, Google voert het beleid steeds verder in waarop ze geen software updates toestaan van een apparaat dat root access heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nick39 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:36:
[...]

Het gaat niet zo zeer om beviligingen maar meer om kosten, als je maar een klein deel van android gebruikt,is er ook geen noodzaak om de rest toe te voegen zodat je met eigen toepassingen kan knoeien, root access betekent in een rom versie niets meer dan read only, dus het ligt er gewoon aan hoe Sony het er in gepast heeft, voor delen van Android dient een licentie betaald te worden,dus als je die delen niet nodig hebt,zet je ze er ook niet in.
Dat zijn met name de Google-apps, met de AOSP kun je afaik best een volledige ROM bouwen zonder veel moeite. Veel ontwikkelaars bouwen hun ROM ook op basis van deze code.
Zitten ze echt in rom dan moet er ruimte zijn om naar een volledig android systeem te kunnen.
Uiteraard is elke rom te flashen, alleen hoe makkelijk kan dit van buitenaf.
Met root en de mogelijkheid om een alternatieve bootloader te flashen kom je al een heel eind. Mochten ontwikkelaars erin slagen om een dump van de Sony-software te krijgen, kunnen ze daarbij aanpassingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De Sony PRS-T1 bespreken kan nu hier: De Sony PRS-T1

Dan kan het hier puur over de vergelijking met de Kindle gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nick39 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:36:
[...]

En je moet ook een beetje oppassen, Google voert het beleid steeds verder in waarop ze geen software updates toestaan van een apparaat dat root access heeft.
Heb je hier een bron voor? Voor zover ik weet is dit alleen nog maar dat ze geen video's verkopen in de USA aan gebruikers die hun telefoon geroot hebben, maar ik ben bereid het te geloven hoor ;)

Overigens is hier nog een review te vinden van de Sony voor de twijfelaars. Ik denk dat de sony op dit moment gelijkwaardige cloud capaciteiten heeft dan de kindle, iets minder finesse maar meer mogelijkheden in services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:43:
[...]

Heb je hier een bron voor? Voor zover ik weet is dit alleen nog maar dat ze geen video's verkopen in de USA aan gebruikers die hun telefoon geroot hebben, maar ik ben bereid het te geloven hoor ;)
Ik mag niet verwijzen naar illegale zaken maar veel Villain Rom, Uberoid Rom en MoDaCo rom gebruikers merken dat ze geen updates meer krijgen,dat de nieuwe market die bezitters van een niet geroot toestel wel een nieuwe market krijgen en met een geroot toestel niet,zodra ze unrooten stroomt alsnog de upgrade binnen maar werkt de root niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Custom roms voor Android mag je gewoon naar linken :) Ik krijg overigens met mijn geroote Android-telefoon wel de nieuwe Market binnen. Dit gaat in ieder geval verder een beetje offtopic zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

RoD schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:25:
Dan kan het hier puur over de vergelijking met de Kindle gaan :)
Dat is niet zo praktisch aangezien er ook al een amazon topic is :

Amazon's nieuwe Kindle ereaders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:09:
[...]

Dat is niet zo praktisch aangezien er ook al een amazon topic is :

Amazon's nieuwe Kindle ereaders
Ja, dus kan het hier over de vergelijking tussen de twee gaan voor de mensen die er over twijfelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

lezen is ook een vak apart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar niet ongebruikelijk voor een e-reader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cnet.com heeft nu ook een vergelijking gemaakt tussen de Sony PRS-T1 en de nieuwe Kindle.
http://reviews.cnet.com/e...4505-3508_7-35037058.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Anoniem: 296131 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:44:
Cnet.com heeft nu ook een vergelijking gemaakt tussen de Sony PRS-T1 en de nieuwe Kindle.
http://reviews.cnet.com/e...4505-3508_7-35037058.html
Nice, even het belangrijkste:
Conclusion
There's a lot to like about the Sony Reader Wi-Fi PRS-T1 and we're happy to report that Sony's finally put its best foot forward with a compact, lightweight, and attractively designed e-reader that has a solid feature set and pretty competitive price tag.
Does it have some killer feature that the Kindle, Nook, or Kobo e-readers don't have? No, not really. We like its interface and store better than that of the Kobo Touch. And while Sony's certainly come along on both fronts, Barnes & Noble and Amazon shopping experience remain better, with Amazon's Kindle Store still the best.
The "openness" of the Sony e-reader is a nice plus (the Nook and Kobo Touch also have EPUB support) and the Sony has audio jack so you can listen to music on the device while you read. But it's also a light on the little extras, like e-book lending, social-media features, and a companion iOS app for iPad, iPhone, or iPod Touch owners.
In other words, this is a perfectly fine e-reader that's recommendable to owners of older Sony Reader models looking to upgrade their device or anyone who can't use a Kindle or Nook in their country (Sony still has a strong presence overseas where Barnes & Noble doesn't play yet and Amazon and Kobo are just starting to make inroads.
However, for those new to the e-reader world in the U.S., it's a harder sell, if only because the Kindle Touch with Special Offers (available in late November) only costs $99.
That doesn't mean we don't think the Sony PRS-T1 a very good product. It just means that the e-reader market is a very competitive place and some of the little things count even more than they used to.

Read more: http://reviews.cnet.com/e...7058-2.html#ixzz1b8ZUEsqq
Oftewel: Voor de store integratie moet je bij de kindle zijn, verder een prima e-reader. Aangezien hier het meeste toch via bol.com gaat verlopen (voor het overgrote deel van de mensen, wat tweakers en voornamelijk engels lezenden uitgezonderd) valt dit argument dus weg (tenzij je bij die doelgroep hoort). Ook het prijsvoordeel is veel minder/nihil in vergelijking met de vorige kindle en sony.

Beide zijn dus prima keuzes en erg afhankelijk van de eindgebruiker wat het gaat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Cyleo

Let wel dat CNet de Sony met de Kindle Touch heeft vergeleken, die is voorlopig nog niet leverbaar voor Nederland. Grijze import uitgezonderd. De nieuwe Kindle 4 is zo'n 30% goedkoper dan de Sony, dat is toch wel een fors prijsverschil in het voordeel van de Kindle.
De goedkopere prijs en het toegang hebben tot de Amazon store is het belangrijkste verschil dus. En de touch bediening natuurlijk dan.

Heb de Kindle 4 inmiddels net besteld bij Amazon voor moeders. Ben benieuwd!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 19-10-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
Anoniem: 296131 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:12:
@Cyleo

Let wel dat CNet de Sony met de Kindle Touch heeft vergeleken, die is voorlopig nog niet leverbaar voor Nederland. Grijze import uitgezonderd. De nieuwe Kindle 4 is zo'n 30% goedkoper dan de Sony, dat is toch wel een fors prijsverschil in het voordeel van de Kindle.
De goedkopere prijs en het toegang hebben tot de Amazon store is het belangrijkste verschil dus. En de touch bediening natuurlijk dan.

Volgens mij ga je in de praktijk net zoveel betalen (shipping en BTW er bij opgeteld)

Ik wilde aanvankelijk de Sony, maar nu ze om de kosten te drukken hebben gekozen voor kunststof ipv alluminium behuizingen, vind ik de Kindle eigenlijk kwa uiterlijk er mooier uitzien. Zelfs de kindle niet touch. Plus dat die ook nog eens knoppen aan de zijkant heeft.

Moeilijk, moeilijk :)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cyleo

Maar ik vrees dat als de Kindle hier verkocht zou worden het prijsverschil volledig zou wegvallen door de importheffingen en de BTW.
Dat zie je al met Griekenland, een pakje sigaretten van 25 stuks kost daar 2,70 en hier 5 zoveel.
Gelukkig voor mijn partner (ik rook zelf niet) is er vrij verkeer van goederen binnen de EG en hoewel je maar 400 sigaretten of zo mag invoeren als je op reis gaat,mag je diezelfde voorraad wekelijks in een pakketje laten opsturen.
Je haalt het prijsvoordeel van de Kindle t.o.v. de Sony alleen door de lagere dollarkoers en je grijze import,maar zou de Kindle hier wel verkocht mogen worden,dan zou ie wel eens duurder kunnen zijn dan de Sony.
Daarom maak ik me altijd zo "boos" als in een review beide apparaten worden vergeleken en als argument wordt gegeven dat de Kindle zoveel goedkoper is, ja maar alleen door die grijze import.
We zijn laatst naar Florida geweest en je lacht je lam in de supermarkt en in de electronicastores,het prijsnivo in de states ligt veel lager dan hier,en alleen daarom is de Kindle goedkoper.

Even gezocht naar BTW en dergelijke, uit de wikipedia:
In Amerika bestaat er geen btw. In de Verenigde Staten kennen ze wel een State Sales Tax. Dat is een belasting die geldt bij de verkoop van goederen aan een eindgebruiker. De tarieven verschillen per staat. Ze variëren van 0 procent in staten als Delaware en Oregon tot 7,25 procent in Californië.

Da's effe wat anders dan hier,en verklaart dus volledig waarom de Sony duurder is.

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 20-10-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
@Cyleo

Dat is ook een eerlijke vergelijking qua features. Ze hebben beide touch en zijn dus veel meer vergelijkbaar, anders zou het nogal een kromme vergelijking zijn (en natuurlijk is dan degene zonder een vrij dure touchscreen manier goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
Nick39 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:11:
[...]
In de Verenigde Staten kennen ze wel een State Sales Tax. Dat is een belasting die geldt bij de verkoop van goederen aan een eindgebruiker. De tarieven verschillen per staat. Ze variëren van 0 procent in staten als Delaware en Oregon tot 7,25 procent in Californië.
Correctie: het verschilt zelfs per "county" (beetje vergelijkbaar met provincie / regionaal gebied). In Pittsburgh en omgeving (Allegheny County) is het bijv. 7% (terwijl het voor Pennsylvania state 6% is). In sommige staten kan dat verschil tussen de "basis" en het "toegevoegde" deel best hoog oplopen. Daar komt nog eens bij op dat het per staat verschillend is waar salex tax op wordt toegepast. Ook een reden dat mensen hier soms de staatgrens overgaan om dingen elders te kopen (wat voor sommige artikelen overigens officieel niet mag, maar ja ...). Trust me, it's a confusing mess ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achterhaald.

[ Voor 92% gewijzigd door Nick39 op 01-04-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:11:
[...]

Maar ik vrees dat als de Kindle hier verkocht zou worden het prijsverschil volledig zou wegvallen door de importheffingen en de BTW.
Dat zie je al met Griekenland, een pakje sigaretten van 25 stuks kost daar 2,70 en hier 5 zoveel.
Gelukkig voor mijn partner (ik rook zelf niet) is er vrij verkeer van goederen binnen de EG en hoewel je maar 400 sigaretten of zo mag invoeren als je op reis gaat,mag je diezelfde voorraad wekelijks in een pakketje laten opsturen.
Je haalt het prijsvoordeel van de Kindle t.o.v. de Sony alleen door de lagere dollarkoers en je grijze import,maar zou de Kindle hier wel verkocht mogen worden,dan zou ie wel eens duurder kunnen zijn dan de Sony.
Daarom maak ik me altijd zo "boos" als in een review beide apparaten worden vergeleken en als argument wordt gegeven dat de Kindle zoveel goedkoper is, ja maar alleen door die grijze import.
Alleen de Kindle 4 wordt vooralsnog door Amazon.com officieel geleverd voor Nederland. Ik heb nu een Kindle 4 besteld bij Amazon.com en het totaalbedrag incl. Importheffingen en verzendkosten is € 109. Dat is toch stukken goedkoper dan de Sony PRS-T1 en met volledige internationale garantie. Voor dat verschil mis ik te touchbediening niet, ook geen vette vingers op het scherm. Verzending vanuit Amerika is razendsnel, 2-3 werkdagen met UPS Priority International Courier. Daar kan TNT nog heel wat van leren.

Hij is nog goedkoper als je de versie met advertenties in de US (laat) ophalen: € 57.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 22-10-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424651

Ik was rond de 111 euro kwijt inclusief behandelings en verzendkosten. Ook niet duur.

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 424651 op 22-10-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 296131 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:41:
[...]

Alleen de Kindle 4 wordt vooralsnog door Amazon.com officieel geleverd voor Nederland. Ik heb nu een Kindle 4 besteld bij Amazon.com en het totaalbedrag incl. Importheffingen en verzendkosten is € 109. Dat is toch stukken goedkoper dan de Sony PRS-T1 en met volledige internationale garantie. Voor dat verschil mis ik te touchbediening niet, ook geen vette vingers op het scherm. Verzending vanuit Amerika is razendsnel, 2-3 werkdagen met UPS Priority International Courier. Daar kan TNT nog heel wat van leren.

Hij is nog goedkoper als je de versie met advertenties in de US (laat) ophalen: € 57.
De Kindle 4, is dat wel degene met het touchscreen ?? Alleen zit je er met 2 dan niet boven... Als ie officieel voor Nederland leverbaar is en Sony niet binnen 14 dagen met een patch komt dan begin ik er serieus over na te denken !
Ik ga eens Googlen,kan je een linkje zetten, want officieel heet ie natuurlijk niet 4,en is ie al leverbaar,want ik zit nu bij amazon maar kom alleen pre-order tegen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 23-10-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:52:
[...]

De Kindle 4, is dat wel degene met het touchscreen ?? Alleen zit je er met 2 dan niet boven... Als ie officieel voor Nederland leverbaar is en Sony niet binnen 14 dagen met een patch komt dan begin ik er serieus over na te denken !
Ik ga eens Googlen,kan je een linkje zetten, want officieel heet ie natuurlijk niet 4,en is ie al leverbaar,want ik zit nu bij amazon maar kom alleen pre-order tegen.
De Kindle 4 heet bij Amazon de Kindle, in fora wordt deze ook wel de baby Kindle genoemd. Deze heeft geen touchscreen, degene die hem hier krijgt vind knoppen prettiger werken. Deze is dus officieel leverbaar voor Nederland. Linken gaat niet goed, kies op de Amazon Kindle pagina Living outside the US? En je kunt dan Nederland kiezen.

Die met touchscreen/ Kindle Touch komt pas op 21 november uit in de US. Waarschijnlijk daarna ook voor NL.
Mexxbooks.com gaat deze ook vanuit Duitsland leveren: http://www.mexxbooks.com/...-editionen-preisgestutzt/ Dat zijn de versies met advertenties of je moet willen bijbetalen. De advertenties zie je niet als je een boek leest.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 23-10-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:52:
[...]

Nee de kindle 4 waar hierover gesproken wordt is de no-touch of basic kindle, heeft geen touch screen.

De Touch en Fire kindles (fire is een tablet) zijn nog niet buiten de USA verkrijgbaar en is ook nog onbekend wanneer die buiten de USA verkrijgbaar worden, als ze al buiten de USA zullen gaan.

Hieronder de link naar de internationale basic kindle die voor Nederland verkrijgbaar is.

http://www.amazon.com/Kin...314722&pf_rd_i=B0051QVESA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 296131 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:17:
[...]
Die met touchscreen/ Kindle Touch komt pas op 21 november uit in de US. Waarschijnlijk daarna ook voor NL.
Mexxbooks.com gaat deze ook vanuit Duitsland leveren: http://www.mexxbooks.com/...-editionen-preisgestutzt/ Dat zijn de versies met advertenties of je moet willen bijbetalen. De advertenties zie je niet als je een boek leest.
Ik heb je bericht gebookmarkt,maar misschien wil je me dm-en als je meer weet,ik betaal gewoon bij,geld is niet zo'n probleem.
Ik ga voor de touch.. als dat tenminste weer niet zo'n extra glanzende laag betekent zoals bij de Sony 600.

Amazon Kindle gemaild over de Touch:

Hello,

I'm sorry; Kindle Touch is currently only available from Amazon.com to U.S. residents.

We have made no announcement about Kindle Touch being available outside the U.S., so I have no further information available at this time. I realize this is disappointing news.

Dus weer via een omweg oid, want amazon gaat ze dus niet naar Nederland versturen.

[ Voor 30% gewijzigd door Nick39 op 23-10-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11
Dan heeft Amazon toch een bugje in zijn mailing-software... kreeg vanmorgen een mail dat de Kindle Touch alweer even in mijn winkelmandje staat (een keer gedaan om de kosten te bekijken) en dat ik slechts met een enkele klik de bestelling kan afronden... om vervolgens de melding te krijgen dat ze niet verschepen buiten de US. Jammer hoor..

Twijfel nog steeds tussen de T1 en 'een' Kindle...Die bug gaat heus wel uit de T1 binnenkort. Maar ik heb iets te vroeg mijn moeder lekker gemaakt met mijn huidige 650 dus die ga ik niet meer terugkrijgen ben ik bang... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WaterFire schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:24:
Dan heeft Amazon toch een bugje in zijn mailing-software... kreeg vanmorgen een mail dat de Kindle Touch alweer even in mijn winkelmandje staat (een keer gedaan om de kosten te bekijken) en dat ik slechts met een enkele klik de bestelling kan afronden... om vervolgens de melding te krijgen dat ze niet verschepen buiten de US. Jammer hoor..

Twijfel nog steeds tussen de T1 en 'een' Kindle...Die bug gaat heus wel uit de T1 binnenkort. Maar ik heb iets te vroeg mijn moeder lekker gemaakt met mijn huidige 650 dus die ga ik niet meer terugkrijgen ben ik bang... ;)
Bij de Kindle Touch en Fire staat duidelijk vermeld US only. De check op adres zal dus pas zijn bij het afronden van je bestelling. De andere Kindle's zijn wel leverbaar voor NL, je moet daarvoor wel de internationale link volgen.

Hoe het met de T1 gaat aflopen is speculatie. Eerst moet Sony maar eens erkennen dat er problemen zijn. Gewoon stug niet blijven reageren of ontkennen dat er problemen zijn is ook een tactiek vanuit Japan is mijn ervaring. Niet iedereen schijnt problemen te hebben met de T1 en de vervangingscyclus is best kort met ereaders, dus de reader kan dan ook opeens PRS-T2 gaan heten. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:49:
[...]

Ik ga voor de touch.. als dat tenminste weer niet zo'n extra glanzende laag betekent zoals bij de Sony 600.

Amazon Kindle gemaild over de Touch:

Hello,

I'm sorry; Kindle Touch is currently only available from Amazon.com to U.S. residents.

We have made no announcement about Kindle Touch being available outside the U.S., so I have no further information available at this time. I realize this is disappointing news.

Dus weer via een omweg oid, want amazon gaat ze dus niet naar Nederland versturen.
Je kunt beter zeggen, voorlopig niet: onderstaand bericht staat op het Amazon forum:
Here's a response from Amazon Customer Service:

"I'm sorry about the confusion regarding the availability of the Kindle Touch outside the United States. Currently, The Kindle Touch is only being sold on Amazon.com to US customers.
I'm unable to provide you more information about the availability of Kindle Touch in Australia. We value our international customers and hope to make Kindle available in more locations in the future."

Bij de vorige Kindle introductie was deze tijdens de feestdagen echt maandenlang compleet uitverkocht in de US. Blijkbaar wil Amazon dat niet nog een keer meemaken en wordt het een gefaseerde internationale introductie. Zelf importeren of via een omweg moet geen probleem zijn.
Of wordt het dan toch een stedentripje: Christmas shopping in New York. :P
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2dabn74.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 25-10-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vootlopig is de prs 650 ook prima,met de prs plus update is er een scala aan nieuwe opties die werken,ik ben er best tevreden mee.
Nieuwe fonts toepassen is appeltje eitje, en met de calibre epub correctie plugin kan je in een keer marges verwijderen,fonts verwijderen, en een zee van andere dingen...

[ Voor 39% gewijzigd door Nick39 op 26-10-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
In de US zijn er blijkbaar al prijsdalingen bezig.

Binnenkort ook in Europa? :)

[ Voor 3% gewijzigd door sloth op 06-11-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sloth schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:32:
In de US zijn er blijkbaar al prijsdalingen bezig.

Binnenkort ook in Europa? :)
Vast niet... ze zijn hier nogal van de vaste prijzen.., maar zelfs dan,eerst de bugs er uit,dan wil ik wel weer eens er over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.nu.nl/internet...-zich-komst-amazonnl.html

Bol bereid zich voor op de komst van Amazon naar Nederland.
Kijk, dat lijkt me goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nick39 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:58:
http://www.nu.nl/internet...-zich-komst-amazonnl.html

Bol bereid zich voor op de komst van Amazon naar Nederland.
Kijk, dat lijkt me goed nieuws.
Bol bereid zich voor, maar Amazon helaas niet ;) Maar misschien weten ze bij Amazon zelf meer, zou wel gunstig zijn en het is sowieso al positief dat buitenlandse bedrijven zich meer en meer hier gaan vestigen (ik zelf was ook erg blij met de komst van zavvi.nl) Natuurlijk heeft amazon wel wat leuke dingen die ik graag zou zien overgenomen worden door bol.

OT: Ik hoop eigenlijk dat de streamingsdiensten eens naar nederland komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:49:
[...]

Ik heb je bericht gebookmarkt,maar misschien wil je me dm-en als je meer weet,ik betaal gewoon bij,geld is niet zo'n probleem. Ik ga voor de touch.. als dat tenminste weer niet zo'n extra glanzende laag betekent zoals bij de Sony 600.
Als je niet wilt wachten op de EU-release van de Kindle Touch dan is dit een goede tip zodat die nog op tijd onder de kerstboom ligt: Anoniem: 296131 in "Amazon's nieuwe Kindle ereaders"

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 03-12-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409653

Ik heb geen idee of er nog naar dit topic gekeken wordt, maar gezien ik overweeg om een e-reader te kopen waag ik een poging.

Ik twijfel tussen een Kindle (Touch) en de Sony. Mijn voornaamste reden om voor de Kindle te gaan, is het aanbod in Engelstalige e-books. Bij Amazon is het aanbod veel uitgebreider dan bij Bol.com of andere sites. Aangezien ik alleen Engelstalige boeken lees, is dit wel een belangrijk punt. De prijs van de Kindle t.o.v. de Sony telt ook mee.

Kindle en Sony gebruikers, wat zeggen jullie? En als ik toch voor een Kindle zou gaan, adviseren jullie dan de Touch of diens voorganger? (Ik heb begrepen dat de Touch sinds kort ook in NL wordt geleverd)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:28
Ik heb zelf sinds enkele dagen een Kindle 4 Non-Touch (special offers). Qua aanbod van Engelse boeken is het echt geweldig, als je deze wilt kopen via Amazon. Wanneer je een internationaal Kindle account aanmaakt, kan je kopen via amazon.com. Zelf heb ik mezelf echter geregistreerd op amazon.de. Daar zijn de boeken een stuk goedkoper.

Het kopen is echt een fluitje van een cent. Dit kan zowel via de Kindle zelf als via de website. Voor beiden geldt dat je het boek binnen enkele seconden op je Kindle hebt staan.

Zelf ben ik nu echter wel aan het afvragen of ik niet beter een Kobo Touch had kunnen kopen en mijn Kindle alweer in de verkoop gooi. Het aanbod van Nederlandse boeken is op de Kobo (www.kobobooks.nl) enorm groot. Daarnaast is het aanbod van gedownlaode boeken vaak in epub formaat. Hoewel dit makkelijk is om te zetten, vind ik het toch irritant om dit te doen. Een Kindle kan geen epub formaat aan.

Wel vind ik het hebben van fysieke knoppen op mijn Kindle een groot voordeel itt Touch versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zelf heb de kindle touch en ja het aanbod op de Amerikaanse site is fantastisch..en ladingen gratis boeken ook. Overgrote gedeelte wat ik momenteel op mijn kindle heb staan, iets van rond de 100 boeken is merendeels gratis. En dan een paar die ik sterk afgeprijsd heb kunnen kopen. Je loopt heel af en toe wel tegen regio restricties aan maar het is niet echt storend.

Ik had hiervoor ook de nieuwe basis kindle, omdat ik bang was dat ik de omsla knoppen zou missen, dus durfde de touch niet aan (was toen ook nog niet officieel verkrijgbaar), maar ben toch later overgestapt op de touch en hij is echt fantastisch. Heerlijk om mee te werken. Omslaan van blz is een fluitje van een cent door gewoon even te tappen, waar je zowat het hele scherm voor hebt. Typen is een makkie met het virtuele toetsenbord.
En het draadloos je kindle boeken kopen vindt ik 1 van de grootste voordelen, geen gehannels met usb kabels etc. Nee gewoon op je kindle of op je Mac/Pc boek kopen met 1 click en hij staat er binnen een paar seconde op. Heerlijk.

Als je hoofdzakelijk Engels leest zoals ik, kan ik je van harte de Touch aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409653

Hartelijk bedankt voor jullie reacties! Ik lees hoofdzakelijk Engels, wat me ertoe heeft besluiten om voor een Kindle te gaan zodat ik gebruik kan maken van het enorme aanbod van Amazon. Als ik dan toch eens een Nederlandstalig boek wil lezen, heb ik er geen moeite mee om dan genoegen te nemen met de hardcover of paperback versie.

Vooralsnog neig ik vooral naar de Touch. Die lijkt me ook wel heel handig als je eens gebruik wilt maken van de ingebouwde woordenboeken.

Ik denk dat ik mijn beslissing wel heb gemaakt. Nogmaals bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 424651 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:57:
En het draadloos je kindle boeken kopen vindt ik 1 van de grootste voordelen, geen gehannels met usb kabels etc. Nee gewoon op je kindle of op je Mac/Pc boek kopen met 1 click en hij staat er binnen een paar seconde op. Heerlijk.

Als je hoofdzakelijk Engels leest zoals ik, kan ik je van harte de Touch aanraden.
Dat kan natuurlijk met de nieuwe sony ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05 18:32
Een vraagje voor de gebruikers van deze twee apparaten (PRS-T1 en Kindle Touch), hoe gaan ze om met links in PDF documenten? (zowel binnen het document als naar externe bronnen)

[ Voor 7% gewijzigd door Ook al Bezet op 04-03-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Laatst online: 12-05 20:40
Een vraagje:

Kan ik met de PRS-T1 geen eboeken gebruiken die ik op Amazon.com koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:18

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

korenpc schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:39:
Een vraagje:

Alleen als je de DRM handmatig verwijdert met bijvoorbeeld Calibre (+ plug-in)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

korenpc schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:39:
Een vraagje:

Alleen als je de drm er afsloopt en denk ik naar epub converteren met een programma als calibre, denk namelijk niet dat Sony PRS-T1 het amazon formaat kan laten zien. Is namelijk een speciaal gesloten formaat alleen bedoeld voor de kindle.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 424651 op 13-03-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En andesom? Kan de Kindle boeken lezen die via bol.com gekocht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IJsbeer schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:31:
En andesom? Kan de Kindle boeken lezen die via bol.com gekocht zijn?
Kan in principe wel, maar weer alleen door DRM er af te halen en het boek om te zetten naar Mobi formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:48

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Even een kickje als dat mag, er is namelijk nu de T2 uit en ook weer een nieuwe Kindle. Hoe gaat de vergelijking hier mee op?
of in een nieuw topic? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_gadget op 04-09-2012 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-05-2020

MDF

Mr_gadget schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 00:50:
Even een kickje als dat mag, er is namelijk nu de T2 uit en ook weer een nieuwe Kindle. Hoe gaat de vergelijking hier mee op?
of in een nieuw topic? :+
Hmm hoe kom je er bij dat er een nieuwe kindle uit is? Bij mijn weten is er nog niet eens een nieuwe kindle aangekondigt. De huidige generatie is nog steeds de Kindle 4, Kindle Touch en Kindle Fire. 6 September verwachten ze een aankondiging voor een nieuwe kindle maar we weten dus niet wat dat zal worden.

Ik zelf heb de Sony T2 niet en zal hem ook niet bestellen..dan wacht ik liever op de nieuwe kindle, vooral als die ook het glow light scherm heeft. Mijn andere kindle is nog goed, praktisch nieuw, maar voor de glow light zou ik zo upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
MDF schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:27:
[...]

Hmm hoe kom je er bij dat er een nieuwe kindle uit is? Bij mijn weten is er nog niet eens een nieuwe kindle aangekondigt. De huidige generatie is nog steeds de Kindle 4, Kindle Touch en Kindle Fire. 6 September verwachten ze een aankondiging voor een nieuwe kindle maar we weten dus niet wat dat zal worden.

Ik zelf heb de Sony T2 niet en zal hem ook niet bestellen..dan wacht ik liever op de nieuwe kindle, vooral als die ook het glow light scherm heeft. Mijn andere kindle is nog goed, praktisch nieuw, maar voor de glow light zou ik zo upgraden.
Er zijn al wel dingen uitgelekt:
nieuws: Beelden nieuwe Kindles verschijnen op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-05-2020

MDF

Ziet er mooi uit, als de nieuwe kindle glow light heeft ga ik hem denk ik zeker bestellen. :) Vindt het nieuwe uiterlijk ook wel mooi, vindt de zwarte behuizing wel weer wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik doe hier een slotje op, want dit topic begint een beetje aan recycling te doen.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.