Welk videokaart voor 3 schermen tegelijk (geen klonen)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje wil ik 3 schermen tegelijk. Namelijk in het midden een BX2450 1920 x 1080 (FULL HD) via HDMI, aan iedere zijde geflankeerd door 2 VGA-schermen van 1280 x 1080 die ik hier toevallig in huis had. O+

Enfin, computer samenstellen maar. Bij alternate.nl stuitte ik op een waslijst van videokaarten. 1 ding was mij niet duidelijk, de kaarten bevatten poorten, maar het was niet duidelijk of ze daarmee DRIE schermen tegelijk konden aansturen. :?

Even gekeken of ik via Tweakers Pricewatch kon zoeken op 3 outputs.. maar nee. En Eyefinity van Radeon is voor gaming bedoeld over hele 3 schermen, terwijl ik de schermen voor kantoorwerk wil gebruiken, met soms een Full HD-filmpje tussendoor. Dus 3 verschillende beelden op 3 schermen, i.p.v. 1 alomvattend beeld :)

Kunnen de Twiekers hier mij vertellen, welke videokaart WEL drie schermen tegelijk ondersteunt (geen gekloon ) :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Eyefinity is prima te gebruiken voor kantoorwerk hoor. Niet per se voor gaming.
Je kunt ook een Matrox Dualhead of Triplehead to go pakken als je dat wil.
Of als je het goedkoop wil doen, gewoon 2 videokaartjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Can I support different resolutions?

All monitors running in a Display Group or cloned modes must be running with the same resolution. If monitors have different native resolutions, the highest common non-native resolution between the monitors will be used when creating Display Groups. Monitors running in extended desktop mode can have independent resolutions.
Volgens mij is wat jij wil extended desktop mode dus dan maakt het niet uit dat je monitoren verschillende resoluties hebben. Één monitor moet worden aangesloten middels displayport en de andere monitoren met een andere verbinding. Jij hebt die aansluiting niet dus dan moet je gebruikmaken van een actieve verloopkabel die DP omzet naar een andere aansluiting.

HDMI voor je Samsung 1080p
DVI-I naar D-sub(=VGA) verloopje naar je VGA monitor wordt bij het product geleverd.
DP naar D-sub verloopje naar je VGA monitor (pricewatch: Dell DisplayPort to VGA adapter)

pricewatch: Asus EAH6670/DIS/1GD5

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Je kunt ook kijken naar een grafische kaart die je 3 schermen tegelijk kan aansturen.

http://tweakers.net/price...kJPs9N2G01rI1SPopb5LzE8Lw

nieuws: HD 5770 van Sapphire stuurt drie schermen aan zonder displayport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:25:
Eyefinity is prima te gebruiken voor kantoorwerk hoor. Niet per se voor gaming.
Je kunt ook een Matrox Dualhead of Triplehead to go pakken als je dat wil.
Of als je het goedkoop wil doen, gewoon 2 videokaartjes :)
Sorry, maar hierin vergis je toch wel..

Ik heb mij goed ingelezen voordat ik dit topic opende. En dit was het ook eerst wat ik aanvankelijk dacht.

Eyefinity is gericht op gelijktijdig beeld over 3 schermen. Ik heb niks aan als ik maar 1 applicatie over 3 schermen heen kan draaien.
Verder richten Matrox Dualhead en Triplehead zich op dezelfde resolutie. Daar heb je dus niks aan als je met 2 verschillende resoluties werkt.. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:32:
[...]

Volgens mij is wat jij wil extended desktop mode dus dan maakt het niet uit dat je monitoren verschillende resoluties hebben. Één monitor moet worden aangesloten middels displayport en de andere monitoren met een andere verbinding. Jij hebt die aansluiting niet dus dan moet je gebruikmaken van een actieve verloopkabel die DP omzet naar een andere aansluiting.

DVI-I naar D-sub(=VGA) verloopje naar je VGA monitor wordt bij het product geleverd.
DP naar D-sub verloopje naar je VGA monitor (pricewatch: Dell DisplayPort to VGA adapter)

pricewatch: Asus EAH6670/DIS/1GD5
Bedankt ChicaneBT en White Feather voor jullie reacties.

Maar dan vraag ik mij een ding af. De kaart in mijn laptop heeft ook een HDMI en VGA en Displayport output. Maar hij kan maar 1 scherm tegelijk aan. Je kunt wel switchen tussen schermen, maar geen meer dan 1 scherm tegelijk.

Ik kan van de kaarten die jullie geven, niet terugvinden hoe jullie in de specificaties kunnen aflezen dat ze drie schermen tegelijk aan kunnen. Wel dat ze meerdere aansluitingen hebben, maar niet of dat betekent dat ze ook meerdere schermen tegelijkertijd aan kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eyeifinity betekent simpelweg dat je 3 schermen kan aansluiten op een enkele kaart AMD kaart. De mogelijkheden zijn als volgt:

AMD: Kan evenveel schermen aansturen als het aantal displayports plus 2. Uteraard als er 2 DVI/VGA/HDI poorten aanwezig zijn.

Nvidia: Een SLI setup met 3 DVI poorten

Intel: niet mogelijk

Mixed: 2 willekeurige videokaarten en een ander OS dan vista.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:17:
Maar dan vraag ik mij een ding af. De kaart in mijn laptop heeft ook een HDMI en VGA en Displayport output. Maar hij kan maar 1 scherm tegelijk aan. Je kunt wel switchen tussen schermen, maar geen meer dan 1 scherm tegelijk.
Dan doe je iets fout.

Voorbeeld, een xps 15 kan 3 schermen aansturen omdat er 2 videokaarten aanwezig zijn. Een HP pavilon kan hetzelfde omdat er een AMD kaart aanwezig is plus een displayport.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:12:
[...]

Sorry, maar hierin vergis je toch wel..

Ik heb mij goed ingelezen voordat ik dit topic opende. En dit was het ook eerst wat ik aanvankelijk dacht.

Eyefinity is gericht op gelijktijdig beeld over 3 schermen. Ik heb niks aan als ik maar 1 applicatie over 3 schermen heen kan draaien.
Verder richten Matrox Dualhead en Triplehead zich op dezelfde resolutie. Daar heb je dus niks aan als je met 2 verschillende resoluties werkt.. :N
Ehh, met eyefinity heb je gewoon 1 groot bureaublad, of je daar nu 1 fullscreen ding op draait, of 100 windows, het kan allemaal. Gezien je afwijkende resoluties draait misschien niet de beste keus, maar dat je eyefinity enkel kan gebruiken voor games is onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 15:55
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:12:
Dat is alleen als je alle 3 monitoren aan dezelfde Display Group toevoegt, je kan natuurlijk de aangesloten schermen ook gewoon op de normale multimonitor manier gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:22:
Al een tijdje wil ik 3 schermen tegelijk. Namelijk in het midden een BX2450 1920 x 1080 (FULL HD) via HDMI, aan iedere zijde geflankeerd door 2 VGA-schermen van 1280 x 1080 die ik hier toevallig in huis had. O+
Die resolutie heb ik nog nooit eerder gezien....volgens mij bedoel je 1280x1024 ;)

Elke videokaart welke 3 uitgangen tegelijk kan aansturen kan doen wat jij wil.
En anders plaats je een extra videokaart.

Ik denk dat je te moeilijk denkt en dat de oplossing dus heel simpel is :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:17:
[...]

[...]
Bedankt ChicaneBT en White Feather voor jullie reacties.
[...]

Ik kan van de kaarten die jullie geven, niet terugvinden hoe jullie in de specificaties kunnen aflezen dat ze drie schermen tegelijk aan kunnen. Wel dat ze meerdere aansluitingen hebben, maar niet of dat betekent dat ze ook meerdere schermen tegelijkertijd aan kunnen sturen.
Een ATI van de 5x00 en 6x00 reeks kan normaliter gewoon meer dan 2 monitoren aan, mits de kaart uitgerust is met DP en er een DP-monitor wordt aangehangen. Als je een kaart uit deze reeks neemt, dan heb je meestal 1 HDMI, 2 DVI en 1 (of meerdere DP (displaypoort). Eén van deze DVI-poorten kun je meestal met een (vaak bijgeleverde) adapter omzetten naar VGA.

Deze DP kun je door middel van de actieve adapter die ChicaneBT noemt gebruiken om daar een VGA-monitor aan te hangen.

Je moet het als volgt zien: Een VGA of een DVI/HDMI-signaal moet door de kaart ondersteund worden. Er moet een speciaal signaal geproduceerd worden waar een clocksignaal in zit. De kaarten kunnen er hiervan standaard maximaal 2 genereren. Omdat VGA niet zo vaak meer gebruikt wordt, zijn alle fabrikanten overgegaan in het schrappen van de 2e VGA-aansluiting en is de 1e VGA-signaal te bereiken door een DVI-VGA-adapter te plaatsen op één van de DVI-poorten.

Omdat al jouw monitoren een clocksignaal nodig hebben, kun je ze dus nooit direct op een standaard kaart aansluiten.
Bij jou kun je dus wel de HDMI-poort gebruiken en een VGA-poort (via een adapter van DVD-I naar VGA).

Voor jou zou het dus gaan zoals ChicaneBT al aangeeft:

Mijn verhaal gaat alleen op als je wel 3 signalen nodig hebt, maar je monitoren alle 3 DVI/HDMI zijn.
Laat mijn verhaal dus maar zitten. Normaliter kun je dus maar 2 DVI-monitoren aansluiten en bij de FLEX-kaarten is dat 3. Daar is een DP-poort al omgezet naar DVI.

Je benodigdheden zijn dus als volgt:
Ati-kaart in de 5000/6000-reeks met:

of 1 HDMI-aansluiting, een DP-aansluiting en een DVD-I-aansluiting (zodat je met adapter naar VGA kan)
of 1 HDMI-aansluiting, een DP-aansluiting en een VGA-aansluiting (Als deze kaarten nog gemaakt worden)

Let er op dat HDMI en DP er ook in mini-varianten zijn en je daar dan dus andere en eventueel meer adapters voor nodig hebt.

PS: Ik heb niet naar NVidia-kaarten gekeken omdat die standaard niet meer dan 2 schermen ondersteunen en kaarten die dat wel doen zeldzaam en/of duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 10:43:
[...]

Elke videokaart welke 3 uitgangen tegelijk kan aansturen kan doen wat jij wil.
Dat kan niet Je kan alleen 3 beeldschermen aansturen met een ATI kaart als er displayport op dit, of als je een nvidiai kaart aanschaft met 2GPU's erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:49:
[...]

Dat kan niet Je kan alleen 3 beeldschermen aansturen met een ATI kaart als er displayport op dit, of als je een nvidiai kaart aanschaft met 2GPU's erop.
Dat zegt 'ie ook, niet elke kaart met drie uitgangen maar elke kaart die tegelijk drie uitgangen kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 10:27:
[...]

Ehh, met eyefinity heb je gewoon 1 groot bureaublad, of je daar nu 1 fullscreen ding op draait, of 100 windows, het kan allemaal. Gezien je afwijkende resoluties draait misschien niet de beste keus, maar dat je eyefinity enkel kan gebruiken voor games is onzin.
Sorry? Wat heeft je reactie eigenlijk met mijne te maken? Nergens heb ik beweerd dat je eyefinity enkel voor games kunt gebruiken. En de vraag is juist of je in 3 bureaubladen kunt splitsen, i.p.v. 1 groot bureaublad.

Terw_Dan, je ziet spoken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
White Feather schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:37:
[...]

Een ATI van de 5x00 en 6x00 reeks kan normaliter gewoon meer dan 2 monitoren aan, mits de kaart uitgerust is met DP en er een DP-monitor wordt aangehangen. Als je een kaart uit deze reeks neemt, dan heb je meestal 1 HDMI, 2 DVI en 1 (of meerdere DP (displaypoort). Eén van deze DVI-poorten kun je meestal met een (vaak bijgeleverde) adapter omzetten naar VGA.

Deze DP kun je door middel van de actieve adapter die ChicaneBT noemt gebruiken om daar een VGA-monitor aan te hangen.

Je moet het als volgt zien: Een VGA of een DVI/HDMI-signaal moet door de kaart ondersteund worden. Er moet een speciaal signaal geproduceerd worden waar een clocksignaal in zit. De kaarten kunnen er hiervan standaard maximaal 2 genereren. Omdat VGA niet zo vaak meer gebruikt wordt, zijn alle fabrikanten overgegaan in het schrappen van de 2e VGA-aansluiting en is de 1e VGA-signaal te bereiken door een DVI-VGA-adapter te plaatsen op één van de DVI-poorten.

Omdat al jouw monitoren een clocksignaal nodig hebben, kun je ze dus nooit direct op een standaard kaart aansluiten.
Bij jou kun je dus wel de HDMI-poort gebruiken en een VGA-poort (via een adapter van DVD-I naar VGA).

Voor jou zou het dus gaan zoals ChicaneBT al aangeeft:

Mijn verhaal gaat alleen op als je wel 3 signalen nodig hebt, maar je monitoren alle 3 DVI/HDMI zijn.
Laat mijn verhaal dus maar zitten. Normaliter kun je dus maar 2 DVI-monitoren aansluiten en bij de FLEX-kaarten is dat 3. Daar is een DP-poort al omgezet naar DVI.

Je benodigdheden zijn dus als volgt:
Ati-kaart in de 5000/6000-reeks met:

of 1 HDMI-aansluiting, een DP-aansluiting en een DVD-I-aansluiting (zodat je met adapter naar VGA kan)
of 1 HDMI-aansluiting, een DP-aansluiting en een VGA-aansluiting (Als deze kaarten nog gemaakt worden)

Let er op dat HDMI en DP er ook in mini-varianten zijn en je daar dan dus andere en eventueel meer adapters voor nodig hebt.

PS: Ik heb niet naar NVidia-kaarten gekeken omdat die standaard niet meer dan 2 schermen ondersteunen en kaarten die dat wel doen zeldzaam en/of duur zijn.
Bedankt White_Feather voor je uitgebreide reactie! :)

Ik heb een ASUS EAH5670/DI/1GD3 met Radeon HD5670 aangeschaft. Met de volgende aansluitingen:
1 x HDMI ( 1.3 )
1 x DVI-I Uitgang
waarvan 1 x met HDCP
waarvan 1 x Dual Link
1 x VGA Uitgang

Hopen maar dat het ook aansluitingen zijn, die tegelijkertijd alledrie actief kunnen draaien. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:22:
Hopen maar dat het ook aansluitingen zijn, die tegelijkertijd alledrie actief kunnen draaien. :o
Dat moet geen probleem zijn, zolang één van de drie maar een DisplayPort is.

/edit: Er zit geen DP op die kaart dus dat gaat niet werken.

[ Voor 9% gewijzigd door Nielson op 01-10-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan dus niet, zoals je in al mijn reacties kan lezen werkt het alleen met displayport (heb je niet) op een AMD kaart (heb je wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, had hem namelijk bijna besteld. :o

Heeft deze kaart dan Displayport?

pricewatch: Asus EAH6450 SILENT/DI/1GD3(LP)

Of een andere ATI-kaart met passieve koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:18:
[...]

Sorry? Wat heeft je reactie eigenlijk met mijne te maken? Nergens heb ik beweerd dat je eyefinity enkel voor games kunt gebruiken. En de vraag is juist of je in 3 bureaubladen kunt splitsen, i.p.v. 1 groot bureaublad.

Ik zou maar eens even opletten wie er van jullie 2 meer posts op zijn naam heeft staan...
Overigens, je vergeet sowieso een kaartje. Deze support ook Eyefinity met 1 native VGA poortje (volgens verschillende websites :) )

[ Voor 38% gewijzigd door Fid3lity op 01-10-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:18:

Dat kan dus WEL : Je stelt gewoon 3x Extended Desktop in namelijk in plaats van EyeFinity :)

Let er wel op dat je pas op het derde scherm iets ziet als de driver eenmaal geladen is voor het inloggen nadat Windows boot dus !!

* nero355 geniet elke dag van 3x Extended Desktop @ 5870 O+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
Ik ben er niet in geslaagd de desktop op 3 schermen tegelijk te krijgen met een HD5750. Dat ding kan twee schermen tegeljk aansturen tenzij je een (duur) aktief adaptertje gebruikt voor 1 van de monitoren. Twee keer desktop met vershillende resoluties wil dat ding ook al niet (mijn oude Geforce4 kon dat nog wel). Een aktief adaptertje aanschaffen en eyefinity gebruiken is volgens mij de enige manier om drie monitoren te gebruiken. Ik weet niet of nieuwere Ati kaarten dit beter doen.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Een DP naar "iets" converter heb je sowieso nodig, als je geen DP-monitor hebt. Zoals eerder aangegeven: de formule is aantaldisplayports + 2 = aantal monitoren op je AMD kaart met Eyefinity support.

Bij de Saturn hebben ze Displayport > VGA/DVI/HDMI adaptertjes vanaf €25. Kost even wat, maar het is slechts een eenmalige investering. Je moet ze echter zeggen dat je NIET de Apple versie wilt, want die willen ze je eerst aansmeren. En dat is het geld gewoon niet waard, merkloze versie is goed zat.

En ja, vervolgens... gewoon bureaublad uitbreiden instellen, resoluties instellen, sleur/pleur waar je wat wilt, en klaar! Overigens: schrik niet als het er tijdens de boot gek uitziet, of als een monitor geen beeld geeft. Het schakelt pas goed zodra de driver geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je MOET een actieve displayport adapter hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Hmmm, dat stukje was me onduidelijk gebleven. Ik moet bekennen dat ik het eigenlijk op m'n desktop overkill vind, het bureau is al vol zat met 2x WQXGA. Ik gebruik inderdaad de passieve eigenlijk het meest om beamers bij klanten en op school mee lastig te vallen vanwege het gebrek aan VGA poorten op m'n XPS15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een xps 15 heeft 2 videokaarten, dan heb je de actieve converter niet nodig.

Ga je echter op een normale videokaart een passieve displayport naar DVI/vga adapter zetten, kan je nog steeds max. 2 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Schaapje_BlaaT schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:08:
Ik ben er niet in geslaagd de desktop op 3 schermen tegelijk te krijgen met een HD5750. Dat ding kan twee schermen tegeljk aansturen tenzij je een (duur) aktief adaptertje gebruikt voor 1 van de monitoren.
Zo extreem duur zijn ze tegenwoordig niet meer:

pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter / Sapphire Kabel Active Mini-DP-to-DVI

pricewatch: XFX Active Standard DP-to-DVI KIT / XFX Active MiniDP to DVI Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-edit, zie volgende post.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Wat een extreem dure voeding? Bij een normale voeding zal de fan bij normaal gebruik ook niet of nauwelijks hoorbaar draaien, dus je gaat er voor dat geld weinig op vooruit. Verder hebben passieve gekoelde componenten wel voldoende airflow nodig, dus fans ben je sowieso nodig in je behuizing. Denk dat je beter de boxed koeler van de cpu kan vervangen door een wat betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor jullie tips. O+.

Aan de hand van jullie tips ben ik voor een Radeon HD6670 (pricewatch: Gigabyte GV-R677SL-1GD) gegaan, wat eigenlijk stiekum een HD5670 is. Met Display Port, DVI-I en HDMI. Voor de rest ligt het focus op stilhouden van de boel. Een kleine impressie hoe ik het systeem rondom HD6670 opgebouwd heb, wat voor mij de belangrijkste onderdeel was.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/izarra.png

Van boven naar beneden:
-Een Scycte Ninja Silent CPU koeler, de standaard processor koeler gaat eruit. Deze Ninja Silent draait op slechts 700rpm, wat resulteert in 13 dB geluid. Amper waarneembaar dus.
- Radeon HD6670 voor 3 schermen tegelijkertijd. Hij is passief gekoeld, dus er zit geeneens een koeler op. :o
- Core i3 2100, lijkt mij snel zat, denk ik. Het verschil met een Core i5 zou ik met mijn toepassingen toch niet opmerken, denk ik. :)
- Enermax PRO82, dit schijnt stilste voeding te zijn met een fan die ik op Alternate kon vinden. Nexus, die stiller schijnt te zijn, kon ik niet vinden. Andere voedingen zijn fanless, wat behoorlijk prijzig is en nefast voor een goede airflow in je kast.
- Chieftec big tower behuizing. I likes it. O+
- Extra fan van Noctua, die amper 700rpm uitkomt. Verwachting is dat hij daarmee amper 13 dB boven uitkomt.
- SSD, om de reden dat ze geen geluid maken. Kingston heeft een goede reputatie op gebied van SSD's, en dit SSD is vrij gunstig geprijsd.
- ASUS moederbord. Zoveel keuzes. Ben wel tevreden met een vrij goedkope, denk ik.
- Netwerkkaart van ASUS, om draadloos te kunnen internetten.
- 8 GB DDR3 geheugen is zat, laat staan dat je het ooit vol krijgt.

Er wordt gebruik gemaakt van externe schijven.

Met dit fluisterstille systeem, verwacht ik toch wel 5 jaar mee voorruit te kunnen. En dat hij 13 dB niet ontstijgt, zelfs een vlieg maakt meer lawaai, is mooi meegenomen. :)

Iemand suggesties of moet ik hiermee doorgaan met HD6670 als basis? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs een vlieg maakt meer lawaai. Dat bewijst dus meteen dat de meting met een vat zout genomen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Een alternatief is om de IGP van je Core i3 (HD2000 / HD3000) voor de derde monitor te gebruiken, dan ben je wat flexibeler in de aansluitingen (geen DisplayPort converter of monitor nodig, ik weet niet of je die al hebt staan). Moet je wel overstappen naar een H67 mobo, maar kan je een goedkopere discrete GPU nemen.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 01:26:
Zelfs een vlieg maakt meer lawaai. Dat bewijst dus meteen dat de meting met een vat zout genomen moet worden.
De metingen zijn door silentpcpreview.com gedaan. Dat is toch een betrouwbare site. En de videokaart is passief, dus das toch mooi meegenomen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even rondgevraagd, men vroeg zich af of de videokaart het wel een beetje goed gaat doen met 3 schermen tegelijk? Zo vond men drie schermen op 1 kaart een beetje.. zwaar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een non-issue. Ik draai op stage 2x 1600*1200 op een gforce 6200 kaartje. Dat ding is. Wat, 6 a 8 jaar oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besto
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-04 07:52
Goed topic, ben al enkele dagen aan het zoeken naar deze info :)

Op kantoor heb ik een pc staan waar alleen een Low-profile kaart in past, en raad eens: ik wil 3 schermen erop aansluiten. De huidige kaart heeft wel 3 uitgangen maar ondersteund er (uiteraard) maar 2 tegelijk.

Nu zag ik dit kaartje: pricewatch: Sapphire HD5570 1GB GDDR3 PCI-E
Kan iemand mij met zekerheid zeggen dat ik hier 3 beeldschermen op kan draaien, die dus met één bureaublad werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werkt, als je dus, as i said, een minitor met displayport hebt, of een actieve convertor.

en wacht eens. Je zegt dat er alleen een low profile kaart inpast. Moet je de VGA aansluiting dan niet loskoppenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Meestal zitten er twee LP brackets bij, de vga-aansluiting kun je er dan naast monteren in een leeg 'pci-slot'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook de VGA kabel door een leeg pci slot heen halen en intern aansluiten. Maar misschien heeft hij wel geen vrij slot. In dat geval heb je helaas pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:03:
Even rondgevraagd, men vroeg zich af of de videokaart het wel een beetje goed gaat doen met 3 schermen tegelijk? Zo vond men drie schermen op 1 kaart een beetje.. zwaar? :?
En wat moet dat kaartje dan voor zwaar werk doen? 2d-signaal op 3 monitoren tegelijk laten zien.

Als het nu 3d was, ok.

2 Jaar geleden kwam de 1e kaart die 6 monitoren tegelijk aan kon sturen.

nieuws: ATI Eyefinity kan zes beeldschermen aansturen met één videokaart

en 1.5 jaar geleden heeft een fabrikant er een gemaakt die er 12 kon aansturen.

nieuws: Powercolor werkt aan HD 5970 met twaalf displayports

Zolang het geen 3d-beelden zijn, dan kan het prima.

[ Voor 41% gewijzigd door White Feather op 03-10-2011 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besto
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-04 07:52
Op dit moment heb ik ook al een kaart die 3 ingangen heeft, waarbij dus de 3e eronder zit in een aparte bracket.

Dank voor de info, bestel ik de kaart + actieve converter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-08 23:08
In tegenstelling tot wat iedereen hier roept, is Eyefinity onbruikbaar voor je setup.

Immers, Eyefinity ondersteunt alleen 3 gelijkwaardige resoluties. Je hanteert 2 verschillende resoluties, waardoor Eyefinity niet gaat werken. :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eyefinity in de zin van 'gamen op 3 schermen tegelijk' werkt niet, inderdaad. 3 losse schermen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

En laat dat nou net zijn wat hij wil :)

En zelfs EyeFinity werkt mocht hij dat willen : Je krijgt dan 3x de laagste resolutie uit de set als EyeFinity resolutie !!

1920x1200 + 1920x1080 + 1680x1050 wordt dan (3x1680) x 1050 dus 5040x1050 als resolutie.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wil TS juist niet gamen over 3 schermen. Dan had hij wel een andere kaart dan de HD6770 gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Klopt, maar ik dacht zet het erbij gewoon puur als "ter info" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-08 23:08
TS wilt toch twee keer 1280x1040 en een keer 1920 x 1080 (breedbeeld), en niet 3 keer 1280 x 1040 als losse schermen?

1280 x 1080 op een 24 inch breedbeeld HD-scherm is onbruikbaar IMHO.

[ Voor 5% gewijzigd door Hatsieflatsie op 21-10-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hatsieflatsie schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:36:
TS wilt toch twee keer 1280x1040 en een keer 1920 x 1080 (breedbeeld), en niet 3 keer 1280 x 1040 als losse schermen?

1280 x 1080 op een 24 inch breedbeeld HD-scherm is onbruikbaar IMHO.
Ja dat klopt, maar stel je effe voor dat je iemand bent die info zoekt over EyeFinity en dan in jouw post leest dat EyeFinity niet werkt op zo'n manier TERWIJL dat wel zo is : Niet handig toch ?? :)

Pagina: 1