Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows bak niet vooruit te branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Eerst kreeg ik telkens disk faillures en kon Windows niet worden gestart. Na 10x opnieuw starten pakte hij de hardeschijf ineens weer. In de bios werd ie gewoon herkent.

Wilde toch upgraden naar Win 7 en heb dus de installatie CD erin gestopt maar letterlijk elke stap duurt eeuwen. Eerst 'Windows is loading files', dan 'setup starten' dan kan ik eindelijk next klikken en de schijf formatteren. Eindelijk klaar en ik kon door.

Toen kwam 'Windows kopieert bestanden' en dit was letterlijk in 1sec klaar (groen vinkje).. Dit kan nooit zo snel uiteraard. Verder gebeurde er niets.

IDE schijf eruit gehaald (dacht dat deze dood was) en een nieuwe S-ATA schijf ( van 1TB ) aangesloten op het moederbord. Zelfde gezeur. Van 'druk op toets om van cd te starten' tot en met het venstertje waar je je harddisk kan formatteren duurde bijna 20min. Op het moment van schrijven ben ik een partitie aan het aanmaken, wat nu ook al bijna 3min duurt...

Blijkbaar ligt het niet aan de schijf. Is het geheugen dood? Wat kan de oorzaak van deze extreme traagheid zijn? Heb trouwens ook een andere installatie CD gebruikt (beide origineel) maar dat maakt niets uit.

Help!

Thanks.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:23
Hoezo ligt het niet aan de harde schijf? Hij word slecht herkend, en je kan er met moeite een partitie op maken.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:48
de drivers tijdens het installeren al ingeladen?? (s-ata drivers/ahci van je moederbord)

Verwijderd

welke hardware zit er verder nog in op of aan? wat voor mobo + hdd heb je etc.? op welke poort zit de Sata schijf toch niet op de RAID controller hoop ik ?

Verwijderd

Topicstarter
Biersteker schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:54:
Hoezo ligt het niet aan de harde schijf? Hij word slecht herkend, en je kan er met moeite een partitie op maken.
Eerste schijf (IDE) deed het al niet, splinternieuwe s-ata schijf ook niet..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ytterx schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:54:
de drivers tijdens het installeren al ingeladen?? (s-ata drivers/ahci van je moederbord)
Daar heeft XP alleen maar last van ;) Met Win 7 is dat gelukkig niet meer nodig :)

Maar post eens wat meer specs van je config, mijn glazen bol is stuk ;)

Verder: deze al gezien: OM FAQ - Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? ? Zo nee, lijkt me dat een goed startpunt. En ik zou als ik jou was ook even een topicmove naar een ander subforum aanvragen, want dit is duidelijk geen Windows maar een hardware probleem. Heb je ook meteen wat experts meer te pakken :)

[ Voor 33% gewijzigd door The Eagle op 29-09-2011 21:58 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Smuuk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
http://www.memtest.org/#downiso

test eens uw geheugen...

Verwijderd

Topicstarter
Drivers inladen hoeft niet in Win7.. zou gewoon prima moeten werken

@ Iarsiano: Een Foxcon n15235 moederbord. Sata schijf van WD. Intel CPU (weet even niet welke) en corsair XMS geheugen.. volgens mij DDR2. Het is een echte basic PC..

Verwijderd

Topicstarter
thanks. Maar ik weet niet wat er brak is aan een sata schijf op een moederbord met sata aansluiting (nee niet de raid-controller).. IDE heb ik helemaal losgekoppeld.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:01:
thanks. Maar ik weet niet wat er brak is aan een sata schijf op een moederbord met sata aansluiting (nee niet de raid-controller).. IDE heb ik helemaal losgekoppeld.
Heb je uberhaupt dat stuk al gelezen? Op zich zou je zeggen dat er niet zoveel mis kan, maar d'r staat dar meer dan een A4tje aan text en dat gaat ietsje verder als je sata aansluiting alleen ;)

En als je zelf de laatste poster bent geweest in je topic, gebruik dan aub de edit-knop :)

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 29-09-2011 22:05 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En run ook eerst eens Data Lifeguard Diagnostics. Het riekt nar een hardwareprobleem. Dit zul je dan eerst moeten fiksen voordat je een OS gaat installeren.

Verwijderd

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:07:
En run ook eerst eens Data Lifeguard Diagnostics. Het riekt nar een hardwareprobleem. Dit zul je dan eerst moeten fiksen voordat je een OS gaat installeren.
Dat is toch voor de hardeschijf? Die sata schijf doet het al een jaar perfect als externe schijf. Ook als ik geen enkele schijf aansluit duurt het laden van de installatie CD een eeuwigheid. Dus de schijf staat er imo totaal buiten.

Een memtest heb ik vanmiddag gedraaid via HBCD en daar kwam niets uit :s

Ook erg vaag: zojuist pakte hij mijn USB tobo zonder problemen en nu herkend hij hem ineens niet meer als de bios post is langeweest. Kan dus niet meer van CD starten omdat ik niet op 'een toets kan drukken'.

Zelfs met een USB -> PS2 converter krijg ik direct een keyboard error..

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Staat je processor goed ingesteld in het bios?

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Verwijderd

Probeer eens je bios up te daten.
Ik had soortgelijke problemen bij de upgrade van Vista naar Windows 7, een verse installatie of een upgrade maakte geen verschil.

Toen ik terug schakelde van 4gb ram naar 2gb was het probleem weg.
Na de installatie 2gb terug erbij geplaatst, weer hetzelfde probleem.

Wat bleek : bekend probleem bij MS, je moest je bios upgraden.

Probeer het eens.
Anders zou ik toch eens proberen specifieke IDE drivers te laden.

Verwijderd

Topicstarter
dat ga ik indd nu proberen.

/edit: de foxcon download server staat te roken.. telkens de melding dat ik moet wachten omdat de server 'too busy' is..

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou.. hij blijft maar laden en krijg niets gedownload...

http://www.foxconnsupport...00002&keywords=&sort=BIOS

• Quad
  • Laatst online: 20:54

Quad

Doof

Gezien de zaken die ik hier tegenkom heb je volgens mij nog maar 2 opties:
Ander moederbord
Andere voeding.

1 van de twee is de boosdoener.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
ja ik denk ook dat ie naar zn grootje is...
Ander geheugen haalt ook niets uit..

Bios update gaat er verder toch niet voor zorgen dat Windows installatie ineens snel wordt geladen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:19:
Bios update gaat er verder toch niet voor zorgen dat Windows installatie ineens snel wordt geladen?
Nee, als het systeem het voorheen wel goed deed maar nu opeens niet meer gaat een BIOS update weinig uithalen. Omdat de BIOS dus wél goed was. Ervan uitgaande dat het systeem voorheen inderdaad goed draaide.

Verwijderd

Topicstarter
Ja zeker. De PC gaf later problemen, starte niet op, viel uit, blauw scherm. allemaal erg wisselvallig.

• Quad
  • Laatst online: 20:54

Quad

Doof

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:32:
Ja zeker. De PC gaf later problemen, starte niet op, viel uit, blauw scherm. allemaal erg wisselvallig.
Probeer iig het volgende:
- Als eerste ga je kijken of het toch niet de voeding betreft, dus probeer je met een andere voeding te kijken of de installatie e.d. wel vlot.
- Lukt het niet? laat de oude voeding dan zitten, en pak even een ander moederbord erbij, en kijk of het dan wél werkt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Er kan ook nog een (klein) kansje zijn dat de CMOS instellingen corrupt zijn geraakt door bijv. een lege batterij. Check die batterij en vervang die evt. en reset de CMOS en loop die na en stel die opnieuw in.

Verder systematisch te werk gaan. Alles los/eruit halen en connectors (voeding) en evt. insteekkaart(en) opnieuw vastdrukken. Met name evt. videokaart reseaten. Of met een zo kaal mogelijk moederbord beginnen en als dat normaal werkt steeds hardware toevoegen tot het mis gaat (of liever niet natuurlijk ;)).

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Er is een reden dat de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er is. Ik zie in je voorgaande posts allerlei aannamens (zoals: harde schijf werkt al een jaar, dus is niet kapot) en weinig conrete test resultaten (zoals geheugen en harde schijf).

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm...lijkt me meer een topic voor PMG :+

>>MOVE>> PMG
Pagina: 1