Glasvezel in Woudenberg - ervaringen
Na een succesvolle vraagbundeling die werd gestart eind 2010, wordt op dit moment in Woudenberg (een dorp in het zuid-oosten van de provincie Utrecht) door Reggefiber een glasvezelnetwerk aangelegd. De eerste huishoudens zijn door een provider inmiddels daadwerkelijk van signaal op hun glasvezelkabels voorzien.In dit topic kunnen gebruikers over hun ervaringen discussiëren.
Aanbieders van internet via glasvezel in Woudenberg
Consument:• Kliksafe (gefilterd)
• KPN
• Solcon (gefilterd)
• XMS
• XS4ALL (sinds september 2011)
Zakelijk
• Helden van Nu
Externe links
• Bewonersinitiatief Woudenbergopglasvezel.nl• Stichting Bewonersnetwerk Woudenberg
• Reggefiber
Veel gestelde vragen
- Ik heb tijdens de vraagbundeling ingetekend voor een provider. Recent zijn er nieuwe providers bijgekomen. Ik ben nog niet aangesloten. Kan ik nog de provider waarvoor ik oorspronkelijk koos nog annuleren?
Waarschijnlijk wel. Bij XMS geldt dat de overeenkomst tot stand komt op het moment dat je van hen een bevestiging van aansluiting hebt ontvangen. Bovendien geldt, wanneer je je hebt aangemeld via internet, de wet kopen op afstand. Die houdt in dat je na oplevering van de aansluiting binnen 7 dagen alsnog kunt annuleren.
- De aannemer is langsgeweest om kabels te leggen. De tegels in mijn stoep, tuin etc. zijn echter helemaal niet of niet netjes teruggelegd. Wat nu?
Neem contact op met de glasvezelwinkel in de Dorpsstraat. Zij maken een ticket aan waarop de aannemer alsnog de zaak netjes komt afwerken. De gemeente houdt hier overigens streng toezicht op.
[ Voor 22% gewijzigd door BamSlam_ op 29-09-2011 18:47 ]