Glasvezel in Woudenberg

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views

Onderwerpen

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Glasvezel in Woudenberg - ervaringen

Na een succesvolle vraagbundeling die werd gestart eind 2010, wordt op dit moment in Woudenberg (een dorp in het zuid-oosten van de provincie Utrecht) door Reggefiber een glasvezelnetwerk aangelegd. De eerste huishoudens zijn door een provider inmiddels daadwerkelijk van signaal op hun glasvezelkabels voorzien.

In dit topic kunnen gebruikers over hun ervaringen discussiëren.

Aanbieders van internet via glasvezel in Woudenberg
Consument:
• Kliksafe (gefilterd)
KPN
• Solcon (gefilterd)
XMS
XS4ALL (sinds september 2011)

Zakelijk
• Helden van Nu

Externe links
Bewonersinitiatief Woudenbergopglasvezel.nl
Stichting Bewonersnetwerk Woudenberg
Reggefiber

Veel gestelde vragen
  • Ik heb tijdens de vraagbundeling ingetekend voor een provider. Recent zijn er nieuwe providers bijgekomen. Ik ben nog niet aangesloten. Kan ik nog de provider waarvoor ik oorspronkelijk koos nog annuleren?

Waarschijnlijk wel. Bij XMS geldt dat de overeenkomst tot stand komt op het moment dat je van hen een bevestiging van aansluiting hebt ontvangen. Bovendien geldt, wanneer je je hebt aangemeld via internet, de wet kopen op afstand. Die houdt in dat je na oplevering van de aansluiting binnen 7 dagen alsnog kunt annuleren.

• De aannemer is langsgeweest om kabels te leggen. De tegels in mijn stoep, tuin etc. zijn echter helemaal niet of niet netjes teruggelegd. Wat nu?

Neem contact op met de glasvezelwinkel in de Dorpsstraat. Zij maken een ticket aan waarop de aannemer alsnog de zaak netjes komt afwerken. De gemeente houdt hier overigens streng toezicht op.

[ Voor 22% gewijzigd door BamSlam_ op 29-09-2011 18:47 ]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:37
Zonder je goede bedoelingen direct de grond in te boren vraag ik mij af of het zinvol is om hier over een topic te starten.
Het project is namelijk al voltooit en de plaats word aangesloten.
bovenstaande providers hebben bijna allemaal al een ervarings topic die bijgehouden worden door zeer actieve leden:

XMS Glasvezel ervaring - XIV
XS4all Glasvezel
[KPN] Glasvezel
Miggy87 in "ervaringen met solcon"

Want als er voor elke plaats ook nog een extra topic gemaakt word, dan ziet niemand door de bomen het bos niet meer ;)

[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 29-09-2011 18:27 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het project is nog niet voltooid. De aanleg is in volle gang. En daar gaat het nodige bij mis. Het kan mijns inziens geen kwaad om een topic over glasvezel specifiek in Woudenberg te hebben. Mede omdat het de bedoeling is in de toekomst lokale diensten aan te bieden op dit netwerk. Enfin, de tijd zal leren of dit topic bestaansrecht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-06 09:06

IEF

Why so serious?

Lijkt mij toch handiger om de ervaringen met een specifieke provider gewoon in het ervaringentopic voor die provider te posten. Om verwarring te voorkomen, gaat deze dus dicht.

Dit topic is gesloten.