router als repeater werkt traag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1970
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 09:38
Het is mij uiteindelijk gelukt om met behulp van de informatie op de DD-WRT wiki en de hulp die ik kreeg in dit topic: Powerline adapter traag
mijn Thomson TWG870UG (modem/router van UPC) draadloos te verbinden met mijn WRT320N router. Nog bedankt voor de hulp en antwoorden. Ik heb nu de WRT320N geconfigureerd als repeater en het werkt prima. Het vervelende is alleen dat mijn internetsnelheid op mijn pc terug is gelopen van 50Mbps naar 35Mpbs.

Mijn vraag is:
Zou dit kunnen komen omdat de router zowel draadloos signaal moet sturen als ontvangen. Is deze aanname onzin en is er iets anders aan de hand?
Heeft het zin om een echte repeater aan te schaffen?
Zou dit kunnen worden veroorzaakt door de repeater modus van de router en heeft het zin om bijvoorbeeld bridge modus te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:43
Waarom post je dit niet gewoon in het behorende topic. Nu moet iedereen het andere topic alsnog gaan lezen om te begrijpen wat je precies bedoelt.

Uit je vorige topic begrijp ik dat je PC aan de WRT320N hangt? Dan is het niet raar dat je snelheid nu minder is. Wellicht was de snelheid tussen je modem en de WRT320N toch hoger met de powerline adapters. Heb je niet de mogelijkheid om een kabeltje te trekken naar je studeerkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wifi repeaters leveren altijd een vertraging op van (ik handteer altijd) minimaal 50%. Simpelweg omdat een Wifi link simplex is, niet full duplex.

Je mag dus nog van geluk spreken dat je 35 Mbps haalt. Eigenlijk vind ik dat een erg knappe snelheid en ben van mening dat je niets te klagen hebt met de huidige setup.
Wil je sneller, dan geldt het aloude advies, wat als het goed is al eens eerder is gegeven: trek een kabel.
Ook als je even rondzoekt, zul je overal zien dat wifi repeaters onderwerp zijn van vertragende factoren. Gewoon, omdat het zo is. Dat ga je niet op kunnen lossen.

[ Voor 16% gewijzigd door remco_k op 27-09-2011 23:05 ]

Alles kan stuk.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
De laatste hop is ook wireless? Indien dat zo is kun je daar beter een kabel gebruiken als dat mogelijk is (Repeater bridge dus of Client bridge, zie)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Nivk schreef op woensdag 28 september 2011 @ 00:00:
De laatste hop is ook wireless? Indien dat zo is kun je daar beter een kabel gebruiken
Dat klopt. Met wat geluk win je daar dan weer wat snelheid op.

Alles kan stuk.