Powerline adapter traag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1970
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:53
Mijn situatie is als volgt:
In huiskamer: UPC 50Mbps -> modem (Thomson TWG870UG) -> powerline adapter (Devolo dLAN 200 AV)
In studeerkamer: powerline adapter -> router (Linksys WRT320N) -> PC / NAS (Synology) met daaraan een gedeelde printer / draadloze meuk (laptop/Squeezebox)
Sinds ik echter een nieuw UPC abonnement heb met daarbij een nieuwe modem, werkt de verbinding tussen mijn modem en router d.m.v. de powerline onvoldoende/traag . Een gewone ethernet kabel werkt wel.

Ik heb wat dingen geprobeerd:
Binnen de studeerkamer werken de powerline adapters prima. (>190 Mbps)
Op andere stopkontacten in het huis loopt de snelheid tussen de adapters terug tot 30 Mbps.

Mijn vragen:
Heeft het zin om een andere powerline adapters aan te schaffen? Hebben verschillende adapters een ander bereik/filter/storingsgevoeligheid?
Is er een elegante manier om het signaal van de modem naar de router de brengen zonder draadje? Zou ik hiervoor het draadloze signaal van de modem (deze heeft ook een draadloze routerfunctie die ik nu dus niet gebruik) kunnen gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door Gerard1970 op 24-09-2011 10:49 ]

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

1 Heeft het zin om een andere powerline adapters aan te schaffen?
2 Hebben verschillende adapters een ander bereik/filter/storingsgevoeligheid?
3 Is er een elegante manier om het signaal van de modem naar de router de brengen zonder draadje? Zou ik hiervoor het draadloze signaal van de modem (deze heeft ook een draadloze routerfunctie die ik nu dus niet gebruik) kunnen gebruiken?
1 Nee, je hebt te maken met verschillende groepen
2 Ja maar waarschijnlijk slechter als wat je nu hebt
3 Er zijn wireless routers die dat toestaan en dat is een optie, verwacht echter niet dat je die 50 mbit dicht trekt als je dat lukt.
Kijk of je hem kan instellen als wireless bridge/wds/repeater oid

• Gerard1970
Het makkelijkst zou natuurlijk zijn om de router er tussen uit te halen en de router functie van de modem te gebruiken maar dan moet mijn NAS met daaraan aan de gedeelde printer naast de modem in huiskamer staan en dat wil ik niet. Hoe kan ik nu de verbinding tussen mijn modem en mijn router, het beste draadloos tot stand brengen? Heb ik daar een acces point voor nodig?

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Waarom hang je de router niet aan de modem , dan de powerlines voor een brug naar je studeer kamer, en daar eventueel een switch voor de rest van de apparatuur?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Flash DD-WRT op de WRT320N en stel hem in als Client Bridge met de Thomson. Als de Thomson enkel modem is (en clients dus geen intern maar een publiek IP-adres krijgen bij verbinding met de Thomson) moet je het instellen als Client (zonder Bridge).

Afhankelijk van de afstand zal je dan hogere of lagere snelheden halen dan met je powerlines, om daarachter te komen zal je het eerst moeten testen :)

@Hierboven: dat maakt weinig verschil, aangezien de powerlines dan alsnog de bottleneck zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-09-2011 15:50 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Gerard1970
Bedankt voor jullie antwoorden.
Mijn router heb ik inmiddels en geflashed met een DD-WRT firmware en kan nu meer dan 5000 dingen instellen op een apparaatje van nog geen 250 gram.
Client mode of repeater mode is wat ik nodig heb. Het staat allemaal goed beschreven in de DD-WRT wiki dus daar kom ik wel uit. Ik laat weten als het gelukt is of als ik er niet uitkom.
Pagina: 1