Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:30
Beste Tweakers,

Sinds enige tijd heeft mijn telefoon problemen met het vinden van een gps fix.
Ik draai momenteel een custom rom maar ook met de originele rom kan hij geen satellieten vinden.

Tevens heb ik diverse dingen geprobeerd zoals GPS cache reset en nieuwe gegevens ophalen.
Ook heb ik de app Fasterfix geinstalleerd maar ook dit mocht niet baten.

Kernel versie: 2.6.35.13-cyanogenmod-g4dc0bbe
Build number: MIUI-1.9.9

Iemand enig idee hoe ik weer gebruik kan maken van mijn GPS ?

Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Bij sommige telefoons zit de GPS ontvanger in het achterfrontje van je telefoon. Mocht deze op de een of andere manier gestoord worden, dan krijg je geen GPS fix.

Wellicht heb je iets tussen je telefoon en frontje gedaan (tegen kraken ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:30
Nee ik heb niks aan mijn telefoon veranderd. en hij zit niet in een hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-07 06:47
Kijk ff met gps status wat hij doet, telefoon te hoog vasthouden werkt bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welke radio heb je er precies op staan? De radio upgraden zou kunnen helpen, maar lees dan wel even goed hoe je dat precies moet doen. Hier wordt een-en-ander uitgelegd voor de HD, en hier is ook wel te vinden hoe dat moet. :Y)

[ Voor 47% gewijzigd door pven op 25-09-2011 21:24 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-07 10:50
pven schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:17:
Welke radio heb je er precies op staan? De radio upgraden zou kunnen helpen, maar lees dan wel even goed hoe je dat precies moet doen. Hier wordt een-en-ander uitgelegd voor de HD, en hier is ook wel te vinden hoe dat moet. :Y)
Ik heb dit probleem ook, maar ik heb geen custom ROM geinstalleerd. Ik heb GPS test al vaak aan gehad om te kijken wat hij vindt. Daarnet een half uur in de auto naar mijn werk. Hij vindt wel een stuk of 10 satellieten. De sterkte is echter altijd maar 10-20%. Hij heeft na dat halve uur nog geen fix.
Iets anders wat me opviel is dat eens per 15-20 seconden (ongeveer), alle satelliet 'balkjes' in GPS test even een second weg zijn, daarna komen ze weer terug. Zou het kunnen zijn dat de GPS chip uitvalt ofzo?

Ik heb nog nooit mijn telefoon geroot en als ik zo door de beschijving loop dan krijg ik het al spaans benauwd! Noem me maar een watje, maar ik durf dat simpelweg niet aan :?

Zijn er andere manieren om dit te fixen. Kan ik mijn desire HD ergens naartoe brengen/sturen die hem kunnen testen en repareren, of zo'n Radio ROM upgrade doen?
Pagina: 1