Zyxel 2602HW: modem dood?

Pagina: 1
Acties:

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 12:34

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
Hi,

Ik zit met het volgende probleem:

Vorige week bemerkte ik dat ik last had van een erg trage / onbetrouwbare internetverbinding. Ik dacht aan een storing. Lopen vloeken want moest een aantal bestanden versturen, uiteindelijk maar op USB disk gezet en andere oplossing gezocht.

Vervolgens een aantal dagen weg geweest.

Gister terug thuis: geen internet verbinding meer. Aldus windows: "A network cable is unplugged". Modem aantal keer gereset. Netwerkkaart en kabels gewisseld, andere netwerk ingangen geprobeerd, ten einde raad wireless kaartje gekocht, geen van allen geeft me toegang tot het modem / internet. Via wireless ingelogd bij de buurman en daarlangs zonder problemen online.

Telefoon (VOIP) werkt wel. Power, Internet, WLAN en DSL lampjes branden. Ethernet lampje knippert af en toe (iedere 1-3 seconden, onregelmatig).

Al jaren een prima stabiele verbinding gehad, zonder ooit problemen. Geen recente aanpassingen in netwerk, software of firmware gedaan.

Nog niet geprobeerd via andere pc (bv buurman) bij eigen modem in te loggen.

Heb zelf een strek vermoeden dat het modem defect is. Gekke is natuurlijk wel dat VOIP nog gewoon werkt.

Het betreft een Zyxel P-2602HW-D1A modem, meegeleverd met Telfort abo.

Klopt dat vermoeden naar jullie idee? Of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen het modem weer aan de praat te krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door BetuweKees op 25-09-2011 17:22 . Reden: extra info toegevoegd ]

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
Voip werkt, volgens de ledjes heb je internet dsl en wlan, ethernet werkt

Ga eens kijken in de configuratie van je modem.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-02 20:54
Heb je modem al eens gereset?
Welke provider is het modem van?

• BetuweKees

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
Tens schreef op zondag 25 september 2011 @ 17:15:
Ga eens kijken in de configuratie van je modem.
Dat lukt dus niet, krijg geen verbinding met modem..
brambo123 schreef op zondag 25 september 2011 @ 17:18:
Heb je modem al eens gereset?
Welke provider is het modem van?
Zoals boven al geschreven, modem diverse malen gereset. Modem werd meegeleverd met Telfort abbo.

[ Voor 40% gewijzigd door BetuweKees op 25-09-2011 17:23 ]

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik heb ook problemen gehad met deze modem, het oude zwarte model that is. Verbindingen waren slecht. Het hielp om de ethernetverbinding op PC naar 10Mbit/s te forceren; op 100Mbit/s was het bar en boos. Na verloop van tijd hield het ding er helemaal mee op.

Uiteindelijk bleek het gewoon de voeding te zijn die naar de mallemoer was. Intern stonden er condensatoren bol en lekten, maar later bleek dat de externe 18V adapter zelf het ook niet had overleefd.

Van Telfort toen een nieuwe gekregen, omdat ik al geruime tijd klant was.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Edit: beter lezen.

Heb je wel een harde reset gedaan, dwz naar fabrieksinstellingen? Check je manual voor procedure met dit specifieke modem (waarschijnlijk de aan-uit knop ingedrukt houden voor >5 seconden bij aanzetten).

[ Voor 111% gewijzigd door gambieter op 25-09-2011 17:39 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tens
BetuweKees schreef op zondag 25 september 2011 @ 17:22:
[...]

Dat lukt dus niet, krijg geen verbinding met modem..
Je meldde dat je geen internet verbinding had.

Je modem is te bereiken door simpelweg het adres (vaak 192.168.1.1, te vinden in je handleiding) in de adresbalk van je browser te typen

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• BetuweKees

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
Tens schreef op zondag 25 september 2011 @ 17:27:
Je meldde dat je geen internet verbinding had.
Okee, daar heb je gelijk in. Echter, het niet hebben van een internet verbinding wordt dus veroorzaakt omdat ik geen contact met het modem kan maken. De instellingen pagina die je noemt kan ik dus ook niet bereiken.

• brambo123
Dus je krijgt wel verbinding met wifi van buurman, maar niet je eigen.
Dan lijkt het toch echt het modem.
Plaats anders gewoon een berichtje in dit topic:
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19
Daar kun je gewoon om nieuw modem vragen, begin dan wel even met @telfort o.i.d.
Stuur dan direct een PM naar 'Telfort Webcare' met daarin je postcode + huisnummer.
Dan sturen ze zo een nieuw modem op.

• Tens
OK, dan lijkt het dus de netwerkpoort(en) van je modem.

Je kunt, om alles verder uit te sluiten, nog even met een andere pc/laptop testen

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tens schreef op zondag 25 september 2011 @ 17:46:
OK, dan lijkt het dus de netwerkpoort(en) van je modem.

Je kunt, om alles verder uit te sluiten, nog even met een andere pc/laptop testen
Of dus eerst een harde reset, daar heeft de TS nog niet op gereageerd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• brambo123
BetuweKees schreef op zondag 25 september 2011 @ 17:12:
[...]
Gister terug thuis: geen internet verbinding meer. Aldus windows: "A network cable is unplugged". Modem aantal keer gereset. Netwerkkaart en kabels gewisseld, andere netwerk ingangen geprobeerd, ten einde raad wireless kaartje gekocht, geen van allen geeft me toegang tot het modem / internet. Via wireless ingelogd bij de buurman en daarlangs zonder problemen online.
[...]
En aangezien TS niet in interface kan komen zal dat toch een hard reset zijn..
Wat je nog kan proberen: 30-30-30 reset.
= 30s reset met spanning, 30s zonder en weer 30 met. En dan constant reset ingedrukt houden.

• BetuweKees

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
Zojuist harde reset gedaan. Resultaat: WLAN lampje ook uit, telefoon werkt niet meer, nog steeds geen contact met modem te maken via LAN. Niet gelukt dus :(

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kaputt dus. Contact opnemen met de provider.

• BetuweKees

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
Netjes nieuw modem ontvangen van Telfort. Geïnstalleerd en problemen als sneeuw voor zon verdwenen! :)

Pagina: 1